abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:22:22 #271
71115 Rnej
I walk the line
pi_42571055
t spijt me, maar dat is inclusief vlucht

hulde aan ryanair

en forumgek... lawinepieper kopen en die jas laten zitten ofzo
als ie 1x je leven redt was ie ineens echt een koopje
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:33:41 #272
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_42571330
Ik ben door het selectie weekend van Sportura heen gekomen, en ben dus aangenomen om aan de slag te gaan als Bar Admin (oftewel chef financien) van een Yeti. Welke hoop ik deze week te horen, maar het lijkt er op dat ik dus ook een seizoen in de sneeuw ga zitten. Ze hebben me al beloofd dat het berehard werken wordt voor een hongerloontje, maar ik ga er wel van uit dat ik alsnog wel meer sneeuwdagen ga halen dan een gemiddeld winterseizoen.

Zelf heb ik nog niet eerder een heel seizoen in de bergen gezeten, sterker nog, het langste wat ik ooit van huis ben geweest is een week of vier... dus, voor degenen die er ervaring mee hebben om een seizoen in de sneeuw te zitten: zijn er dingen die je op een gemiddelde wintersport niet nodig hebt, maar redelijk onmisbaar zijn bij een langere periode in de sneeuw?
Ik heb begrepen dat zij m'n verzekeringen regelen, dus dat zit al goed. Maar zijn er nog andere zaken die ik moet regelen?

En daarnaast, vorig jaar heb ik een nieuwe plank gekocht (een Burton Baron) waar ik tot nu toe twee weken op geboard heb. Die houdt het toch vast wel een heel seizoen vol? Toch?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:34:38 #273
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42571357
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:10 schreef ForumGek het volgende:
Maar dat is excl. je vlucht nog? Volgens mij ben je zo meer kwijt aan reizen dan die anwärter cursus of niet? En dan moet je de bierconsumptie er nog bij op tellen ! !

Nahja, ik ben alleen maar jaloers !

Ik ben nogsteeds opzoek naar de juiste reisorganisatie om mee te gaan, zo goedkoop mogelijk. Moet nog zo veel dingen kopen voor dit seizoen:
- Backprotector.
- Nieuwe jas (hoeft in principe niet, maar wil ik wel).
- Lawinepieper (tjah, als je met komakie mee wilt gaan moet je op het ergste voorbereid zijn !)
- Nieuwe boots
- Nieuw board

Dat zal wel een euro of ¤1000 bij elkaar zijn ! Maar lawinepieper twijfel ik erg aan, het is erg duur. En je hoopt hem niet te gebruiken, maar het is wel beter dat je hem hebt. Dus die is een beetje dubieus !
keuze'smaken jongen, daar draait hele leven om

wil je dood gevonden worden maar wel in nieuwe jas en nieuwe vette gear of dat ze je levend vinden met ouwe jas maar wel vette nieuwe gear.
Ik had het wel geweten. (fok de dood maar ik heb een nieuwe jas )
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:36:58 #274
71115 Rnej
I walk the line
pi_42571413
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:33 schreef BrakkeAap het volgende:
Ik ben door het selectie weekend van Sportura heen gekomen, en ben dus aangenomen om aan de slag te gaan als Bar Admin (oftewel chef financien) van een Yeti. Welke hoop ik deze week te horen, maar het lijkt er op dat ik dus ook een seizoen in de sneeuw ga zitten. Ze hebben me al beloofd dat het berehard werken wordt voor een hongerloontje, maar ik ga er wel van uit dat ik alsnog wel meer sneeuwdagen ga halen dan een gemiddeld winterseizoen.

Zelf heb ik nog niet eerder een heel seizoen in de bergen gezeten, sterker nog, het langste wat ik ooit van huis ben geweest is een week of vier... dus, voor degenen die er ervaring mee hebben om een seizoen in de sneeuw te zitten: zijn er dingen die je op een gemiddelde wintersport niet nodig hebt, maar redelijk onmisbaar zijn bij een langere periode in de sneeuw?
Ik heb begrepen dat zij m'n verzekeringen regelen, dus dat zit al goed. Maar zijn er nog andere zaken die ik moet regelen?

En daarnaast, vorig jaar heb ik een nieuwe plank gekocht (een Burton Baron) waar ik tot nu toe twee weken op geboard heb. Die houdt het toch vast wel een heel seizoen vol? Toch?
burton baron is een hele nette plank, die houdt t zeker wel een seizoen vol hoor

en dingen die je een langere periode nodig hebt....
pfff, geen idee... je gaat daar echt wonen hey
dus hou dat in gedachte

enne, gefeli met je job!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:50:44 #275
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42571760
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:36 schreef Rnej het volgende:

[..]

enne, gefeli met je job!
Ook gefeliciteerd met je Job. Ga je welwat daglicht zien denk je?
Neem hagelslag, pindakaas, karnemelk, frikandellen en huzarensalade mee. Hebben ze meestal daar niet.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:11:15 #276
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42573974
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:10 schreef ForumGek het volgende:
Maar dat is excl. je vlucht nog? Volgens mij ben je zo meer kwijt aan reizen dan die anwärter cursus of niet? En dan moet je de bierconsumptie er nog bij op tellen ! !

Nahja, ik ben alleen maar jaloers !

Ik ben nogsteeds opzoek naar de juiste reisorganisatie om mee te gaan, zo goedkoop mogelijk. Moet nog zo veel dingen kopen voor dit seizoen:
- Backprotector.
- Nieuwe jas (hoeft in principe niet, maar wil ik wel).
- Lawinepieper (tjah, als je met komakie mee wilt gaan moet je op het ergste voorbereid zijn !)
- Nieuwe boots
- Nieuw board

Dat zal wel een euro of ¤1000 bij elkaar zijn ! Maar lawinepieper twijfel ik erg aan, het is erg duur. En je hoopt hem niet te gebruiken, maar het is wel beter dat je hem hebt. Dus die is een beetje dubieus !
Pieper en Backprotector lijken mij belangrijkste aanschaffingen. Voor je eigen veiligheid.
Ik ga sowieso niet met iemand offpiste die geen lawinepieper mee heeft
Maar een lawinepieper kun je nog jaren gebruiken. Je hebt er 1 en je hoeft hem eigen nooit te vervangen totdat er een nieuwe techniek wordt uitgevonden. Maar die techniek is echt al jaren hetzelfde dus zal niet snel veranderen.
Gewoon altijd handig om te hebben.
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:33 schreef BrakkeAap het volgende:
Gefeliciteerd.

Ik zou er ook wel vanuit gaan dat je meer board.
Meestal zeggen ze ook dat je keihard moet werken en helemaal op plaats van bestemming aagekomen valt het meestal nog wel mee.
quote:
Je reisverzekering is niet meer geldig als je langer dan een bepaald aantal dagen weg bent dus je moet wel zeker weten dat ze iets voor je regelen.
Dingen die je echt nodig hebt: Veel kleding want je wil niet als er pow ligt je kleding moeten wassen.
Verder voornamelijk dingen meenemen die je thuis vaak gebruikt en mee kunt nemen. Ik neem bijvoorbeeld mijn computer (en toebehoren) mee omdat ik echt niet 4 maanden zonder kan. Ik gebruik me pc voor alles behalve TV kijken. Internet heb ik dan niet maar goed, de rest wel (muziek, films, games, administratie, opslaan van foto's/filmpjes, etc).
Verder heb ik nooit zo veel bijzonders mee. Alleen een tafeltje waar de pc op kan staan en veel leesvoer. Verder alleen spullen die betrekking hebben tot snowboarden

Een magnetron ofzo kan ook handig zijn. Als je tenminste niet uitgebreide kookmogelijkheden hebt of gewoon niet zo'n keukenwonder bent (zoals ik helemaal niet ben )
quote:
Makkelijk!
Voor een board staat ongeveer een seizoen, maar die 2 weken verschil gaan echt niets uitmaken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:07:29 #277
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_42575612
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:50 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ook gefeliciteerd met je Job. Ga je welwat daglicht zien denk je?
Neem hagelslag, pindakaas, karnemelk, frikandellen en huzarensalade mee. Hebben ze meestal daar niet.
Ik ga echt niet voor het hele seizoen karnemelk meenemen, hoor
Het zijn inderdaad wel aparte eters daar, zal daar rekening mee houden...
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:11 schreef Komakie het volgende:
Ik zou er ook wel vanuit gaan dat je meer board.
Meestal zeggen ze ook dat je keihard moet werken en helemaal op plaats van bestemming aagekomen valt het meestal nog wel mee.
Het streven is voorlopig om elke dag wel een afdaling te maken. Zo vaak krijg ik de kans niet, dus hoe meer afdalingen, hoe beter... (zei hij dapper)...
quote:
Je reisverzekering is niet meer geldig als je langer dan een bepaald aantal dagen weg bent dus je moet wel zeker weten dat ze iets voor je regelen.
Dingen die je echt nodig hebt: Veel kleding want je wil niet als er pow ligt je kleding moeten wassen.
Verder voornamelijk dingen meenemen die je thuis vaak gebruikt en mee kunt nemen. Ik neem bijvoorbeeld mijn computer (en toebehoren) mee omdat ik echt niet 4 maanden zonder kan. Ik gebruik me pc voor alles behalve TV kijken. Internet heb ik dan niet maar goed, de rest wel (muziek, films, games, administratie, opslaan van foto's/filmpjes, etc).
Verder heb ik nooit zo veel bijzonders mee. Alleen een tafeltje waar de pc op kan staan en veel leesvoer. Verder alleen spullen die betrekking hebben tot snowboarden

Een magnetron ofzo kan ook handig zijn. Als je tenminste niet uitgebreide kookmogelijkheden hebt of gewoon niet zo'n keukenwonder bent (zoals ik helemaal niet ben )
Volgens iemand bij Sportura ben ik op de piste en tijdens werk via hun verzekerd, dus ik ga er vanuit dat verzekeringen wel goed zitten...
Leesvoer is ook wel een goeie, da's ook wel een mooie bezigheid.. Als ik er tijd voor krijg
quote:
Makkelijk!
Voor een board staat ongeveer een seizoen, maar die 2 weken verschil gaan echt niets uitmaken
Dan wacht ik nog ff met het aanschaffen van een backup board...
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:32:13 #278
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42578780
Ik kwam zojuist in de bieb een burton fanboy tegen

woensdag 11 oktober 2006 @ 15:45:43 #279
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42579211
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:07 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Ik ga echt niet voor het hele seizoen karnemelk meenemen, hoor
Het zijn inderdaad wel aparte eters daar, zal daar rekening mee houden...
Waar ga je heen? heb ik ff gemist (en te lui om veel posts door te lezen )

Anyway, ze hebben overal altijd genoeg te lekkers te eten. Als je tenminste niet een hele moeilijke eter bent...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:56:43 #280
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42579649
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waar ga je heen? heb ik ff gemist (en te lui om veel posts door te lezen )

Anyway, ze hebben overal altijd genoeg te lekkers te eten. Als je tenminste niet een hele moeilijke eter bent...
Hoort ie volgende week pas als ik me goed herinder.

patat hebben ze bijna overal en een biertje is ook 2 sneetje brood.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:03:53 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42579910
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:32 schreef 360sjors het volgende:
Ik kwam zojuist in de bieb een burton fanboy tegen

Die gast die altijd in dat rode Burton-vest loopt?
Ik durf te wedden dat hij amper kan boarden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:30:01 #282
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42580746
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:03 schreef XL het volgende:

[..]

Gaat ie toevallig ze Anwarter PROBEREN te halen? of msi ik een stuk?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:31:04 #283
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42580783
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:03 schreef XL het volgende:

[..]

Duidelijk een poser, het straalde er vanaf. Ik had hem echter niet als zodanig herkend totdat hij het betreffende vestje aantrok. Toen vielen de puzzelstukjes op hun plek. De quasi-geinteresseerde blik waarmee hij naar zijn schermpje loerde Die onderuitgezakte houding Zou hij ook zo op zijn snowboard staan
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:34:11 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42580879
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:31 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Duidelijk een poser, het straalde er vanaf. Ik had hem echter niet als zodanig herkend totdat hij het betreffende vestje aantrok. Toen vielen de puzzelstukjes op hun plek. De quasi-geinteresseerde blik waarmee hij naar zijn schermpje loerde Die onderuitgezakte houding Zou hij ook zo op zijn snowboard staan
Volgens mij zit hij dan gewoon te fokken ofzo, de stakker
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_42580988
Een rood vest is zo 2005
pi_42581755
idd grijs/blauw gestreept met een roze shirt eronder ftw!
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 17:01:57 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42581901
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:37 schreef Kentaro het volgende:
Een rood vest is zo 2005
Ik had er een bruin shirt en een beige broek onder.
pi_42582753
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:01 schreef XL het volgende:

[..]

Ik had er een bruin shirt en een beige broek onder.
was jij het
  woensdag 11 oktober 2006 @ 18:46:37 #289
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42585069
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:34 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens mij zit hij dan gewoon te fokken ofzo, de stakker
KUT!!

En ik nog zo uitkijken dat ik niet herkent zou worden daaro
Nou weet iedereen dat ik een poser ben

Serieus: De Hot Zone website is helemaal geupdate. Ziet er goed uit en beter dan de oude (meer producten op 1 pagina). Ook heb je bij sommige boards "charts" staan zodat je ze makkelijker kunt vergelijken. Jammer alleen dat ze bij Burton gewoon de charts van de site hebben overgenomen waardoor het een beetje raar idee geeft.

Alleen heb ik nog steeds een beetje een amateuristische site is.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:54:34 #290
71115 Rnej
I walk the line
pi_42592054
dus

ik ga zometeen nog ff uit (yay) .. morgenochtend op de trein

kzal proberen updates te posten (mits internet in de buurt) + foto's

maandagaaf 23 oktober ben k weer thuis en dan komt de uitslag hier te staan
(duim voor me.. (ja xl, ik vraag t ook aan jou ) )
pi_42595507
Rnej, veel plezier jongen en succes met zo'n trip voor de boeg
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_42598324
* Snowboard-newbie meldt zich
Leuk topic, alleen de lengte calculators in de OP zijn dode links

Wij gaan meestal naar Laax/Flims in Graubünden, Zwitserland
Afgelopen jaar was daar het NK Snowboarden.

Onderaan de piste hadden ze een BigAirbag
Heb ik een filmpje van online staan
Age of fruity enlightenment!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 12:10:50 #293
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42606206
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 01:02 schreef FlowDesign het volgende:

Lachen filmpje
Alleen ehm... wat probeerde je daar Wel lekkere headfirst

btw Rnej, plezier in Kaprun. Ik verwacht natuurlijk wel dat ik na die weken niet meer de enige leraar in ons midden ben he
pi_42609342
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 01:02 schreef FlowDesign het volgende:

met zo'n avatar lig je goed in de groep
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:04:13 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42609398
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:02 schreef Kentaro het volgende:

[..]

met zo'n avatar lig je goed in de groep
Ik vind hem wel ok, die nieuwe
pi_42609958
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Lachen filmpje
Alleen ehm... wat probeerde je daar Wel lekkere headfirst

btw Rnej, plezier in Kaprun. Ik verwacht natuurlijk wel dat ik na die weken niet meer de enige leraar in ons midden ben he
Dat was ik niet hoor op dat filmje Ik heb het filmpje zelf gemaakt. Dacht eigenlijk dat ik er meer online had staan, maar blijkbaar niet

Ben overigens afgelopen dinsdag voor het eerst in Landgraaf geweest. Best lange baan nog
Eerst ff geboard, wat veel beter ging dan ik van te voren verwacht had
En daarna nog ff op skies een grote jump daar een paar keer genomen. Dat durf ik nog niet op een snowboard

Op dit filmpje dat ik gemaakt heb vanuit de lift van boven gezien de linkse bult. Moest je wel eerst omhoog klauteren voor genoeg snelheid...
Age of fruity enlightenment!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29:27 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42611747
Gast!

Dat gedeelte van het skiën had je beter weg kunnen laten. Je daalt namelijk op die manier sterk in aanzien als je in dit topic komt

btw Flow???? omg, XL heeft een medestander gevonden
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:51:35 #298
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42612440
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:29 schreef Komakie het volgende:
Gast!

Dat gedeelte van het skiën had je beter weg kunnen laten. Je daalt namelijk op die manier sterk in aanzien als je in dit topic komt

btw Flow???? omg, XL heeft een medestander gevonden
Het is nog een beginner he, die zie je vaker op flow
Als jullie allemaal alvast met jullie Cartel-lofzang beginnen kan het allemaal nog goedkomen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:19:55 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42613291
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:51 schreef XL het volgende:

[..]

Het is nog een beginner he, die zie je vaker op flow
Als jullie allemaal alvast met jullie Cartel-lofzang beginnen kan het allemaal nog goedkomen.
Cartel

Beginner.... ok hij weet gewoon niet beter dus we doen wel aardig tegen hem

edit: wtf, die smilies naast elkaar ziet er echt vaag uit. hypnotiserend gewoon...
pi_42614818
Rome bindingen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')