Ik ben toch bang dat we dan situaties gaan krijgen als in Bosnie toendertijd.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:01 schreef Timmehhh het volgende:
What's next ? Een Islamitische kerk of school? Oh nee die bestaan alHet is wachten op de eerste Islamitische gemeenten/ provincies
![]()
Ja, wie is hier dan achterlijk?quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben toch bang dat we dan situaties gaan krijgen als in Bosnie toendertijd.
Wijken waar je echt niet in je zomerkloffie doorheen moet lopen. Om te beginnen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:01 schreef Timmehhh het volgende:
Het is wachten op de eerste Islamitische gemeenten/ provincies![]()
erm, ik dacht dat echt halal iets verder gaat dan alleen maar ritueel geslacht moeten zijn .. er komen ook nog een aantal hygiëne regels bij kijken zoals compleet gescheiden keukengerei voor groenten en vlees ed .. die mogen nooit en te nimmer met elkaar in aanraking komen, moeten zelfs apart afgewassenquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:33 schreef Gia het volgende:
Lijkt me niet zo moeilijk als een keuken halal vlees inkoopt bij een islamitische slager, toch?
Punt lijkt me dat moslims dat dan niet geloven, als een ziekenhuis zegt dat het gekocht is bij een islamitische slager.
denk'k dat het op hetzelfde neerkomt als in ieder ziekenhuis, alleen dat de god die de greep zegent hier zijn arabische naam draagtquote:Maakt ook niet uit als een jonge/oudere westerse vrouw bij oudere moslima's komt te liggen?
hehe, ik denk dat dat dan een probleem is waarmee de moslimgemeenschap dan zal moeten leren omgaan tzt, vooral als het niet lukt om genoeg mannelijke verzorgers te vinden voor hun patienten ..quote:Tja, zitten we ook nog met die homofiele broeders. Daar lopen er nogal wat van rond, is mijn ervaring.
Krijg je straks van die zaken dat bij het sollicitatiegesprek naar sexuele voorkeur gevraagd wordt. Gaat zo'n jongen uiteraard niet zeggen dat ie homo is, als hij die baan wil. Wacht ie dan mooi mee tot hij een vast contract heeft. Tja en dan? (Met een knipoog naar de docente die, na een vaste aanstelling te hebben gekregen, ineens besloot een hoofddoek te willen dragen)
sommige mensen kijken naar het weerbericht misschien .. en gaan bij veel ozon liever niet het risico nemen op huidkanker ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Wijken waar je echt niet in je zomerkloffie doorheen moet lopen. Om te beginnen.
Komt er een moslimpartij, dan zie ik het er nog wel van komen dat de wet op de algemene zeden drastisch aangescherpt gaat worden. Heb ik het nog niet over een hoofddoek of zo, maar een 'verbod' op teveel bloot....
Heel vroeger werd 'teveel bloot' als onbetamelijk gezien. Gelukkig hebben we ons onder dat juk uit kunnen vechten. Ik wil niet terug naar vroeger, maar zie tegenwoordig toch veel jonge meisjes/vrouwen, zelfs zomers met lange mouwen en lange broeken c.q. rokken. En dan heb ik het nog over westerse meiden.
Heb op een katholieke middelbare school gezeten van 1976 tot 1982. We hadden een homofiele natuurkunde leraar, die daar niet geheimzinnig over deed. Ook voor Nederlands hadden we een lesbische juf. Werd totaal niet moeilijk over gedaan. Dus misschien overdrijf je een beetje.quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:28 schreef moussie het volgende:
daarnaast moet je niet zo hypocriet doen, alsof nederland altijd al zo tolerant was tegenover homofielen ..
toen ik in de jaren 70 in amsterdam kwam wonen was "homo's meppen bij de hortus" nog volkssport no.1, de gemiddelde publieke reactie keurde het geweld op zich af maar ze hadden het wel verdiend die perverse viespeuken, kinderverkrachters en hoe ze nog meer werden genoemd
en zolang is het niet geleden dat homofiele leraren met een flauw smoesje weg gewerkt werden op christelijke scholen .. zelfs nu is het niet raadzaam er openlijk voor uit te komen en bvb te huwen ..
en over wat er allemaal werdt gezegd over homo's ivm aids wil al helemaal niet beginnen, hoe diep de tolerantie zit straalde er werkelijk van af
dus ben je niet een beetje aan het vooruitlopen op de spreekwoordelijke splinter in andermans oog terwijl je de balk voor je eigen ogen niet ziet ?
En geloof je nu dat men dat doet vanwege de islam, of dat ze met een tmf-attitude zo verschrikkelijk onzeker zijn als ze niet meer dan 100 kudo's per dag krijgen op sugababes.nl ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Wijken waar je echt niet in je zomerkloffie doorheen moet lopen. Om te beginnen.
Komt er een moslimpartij, dan zie ik het er nog wel van komen dat de wet op de algemene zeden drastisch aangescherpt gaat worden. Heb ik het nog niet over een hoofddoek of zo, maar een 'verbod' op teveel bloot....
Heel vroeger werd 'teveel bloot' als onbetamelijk gezien. Gelukkig hebben we ons onder dat juk uit kunnen vechten. Ik wil niet terug naar vroeger, maar zie tegenwoordig toch veel jonge meisjes/vrouwen, zelfs zomers met lange mouwen en lange broeken c.q. rokken. En dan heb ik het nog over westerse meiden.
Inderdaad. Helaas zijn er nog steeds types die menen dat als iemand 1000 jaar geleden ergens liep, je er nu nog iemand voor kan straffen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb op een katholieke middelbare school gezeten van 1976 tot 1982. We hadden een homofiele natuurkunde leraar, die daar niet geheimzinnig over deed. Ook voor Nederlands hadden we een lesbische juf. Werd totaal niet moeilijk over gedaan. Dus misschien overdrijf je een beetje.
Daarbij, leven we nu niet meer in de jaren 70 en mag je geweld niet goed praten met geweld van vroeger.
"ja maar hunnie deden dat vroeger ook, dus mogen wij dat nu ook"
ik kan me meer dan genoeg krantenberichten uit die tijd herinneren van homofile leraren die eerst openlijk ontslagen werden om hun geaardheid en nadat dat niet meer mocht weg werden gewerkt via sneaky achterdeurtjes, pietluttige incidentjes aanpakken om te schorsen ed .. misschien dat jij dankzij je persoonlijke ervaring een beetje onderdrijft ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:27 schreef Gia het volgende:
Heb op een katholieke middelbare school gezeten van 1976 tot 1982. We hadden een homofiele natuurkunde leraar, die daar niet geheimzinnig over deed. Ook voor Nederlands hadden we een lesbische juf. Werd totaal niet moeilijk over gedaan. Dus misschien overdrijf je een beetje.
huh .. het ging over tolerantie hoor, of beter gezegd volwaardige acceptatie .. ik haalde de 70er jaren alleen maar aan om aan te geven hoe ongeloofelijk lang wij al uit de fase zijn van lichamelijk geweld tegen bevolkingsgroepen die ons niet aanstaanquote:Daarbij, leven we nu niet meer in de jaren 70 en mag je geweld niet goed praten met geweld van vroeger.
"ja maar hunnie deden dat vroeger ook, dus mogen wij dat nu ook"
En hoe men in Rome denkt, zo denken alle Christenen!!quote:Op maandag 2 oktober 2006 19:20 schreef moussie het volgende:
dus dat lijkt me wel een recent genoeg voorbeeld over hoe men werkelijk denkt in de inner circles van rome
Natuurlijk niet, ik vind dat je wel erg snel generaliseert.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 07:17 schreef Gia het volgende:
[..]
En hoe men in Rome denkt, zo denken alle Christenen!!![]()
hmz, ik zie anders vaak genoeg conclusies over de denkprocessen van alle moslims, en die zijn dan gebaseerd op uitspraken van een of andere radicale imam .. dus ik dacht dat dat bij de katholieke christenen ook zo werkt ..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 07:17 schreef Gia het volgende:
[..]
En hoe men in Rome denkt, zo denken alle Christenen!!![]()
De meeste Katholieken sluiten vrouwen en homo's niet uit. Bij moslims komt dat vaker voor.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:14 schreef moussie het volgende:
maar even serieus, als jij priester zou willen worden mag het ook niet, zowel vrouwen als homo's worden structuureel buitengesloten bij de katholieken, dus ik vind het nogal hypocriet als een katholiek een moslim verwijt dat die vrouwen en homo's buitensluit
tja, en daar is de paus best jaloers op, die godsdienst groeit nog steeds terwijl het christendom lijkt af te stervenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste Katholieken sluiten vrouwen en homo's niet uit. Bij moslims komt dat vaker voor.
Katholieken houden zich nu eenmaal niet aan alles wat Rome voorschrijft. Moslims houden zich over het algemeen heel erg aan wat een ventje eeuwen geleden in een woestijn voorschreef.
pff, heb je het gelezen gisteren, dat de huidige paus in het verleden mee heeft gewerkt bij het in de doofpot stoppen van misbruik ?quote:Ben persoonlijk tegen het celibaat en voorstander van vrouwelijke priesters. Ook homo's mogen wmb priester worden, omdat pedofilie helemaal niets te maken heeft met homo of hetero zijn. Er lopen ook meisjes rond als misdienette.
afwachten dan maarquote:Maar in vrijwel alle Christelijke ziekenhuizen mogen gewoon homo's werken als broeder of arts. Geen enkel probleem en dat moet dan ook geen probleem zijn voor een islamitisch ziekenhuis.
Ach, er komt nog een oorlog en dan zijn er ineens niet meer zoveel moslimmetjes over.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, en daar is de paus best jaloers op, die godsdienst groeit nog steeds terwijl het christendom lijkt af te sterven
Goh, open er een topic over, zou ik zeggen. Hier is het offtopic. En zeker geen antwoord op wat ik zei.quote:pff, heb je het gelezen gisteren, dat de huidige paus in het verleden mee heeft gewerkt bij het in de doofpot stoppen van misbruik ?
Amenquote:afwachten dan maar
Je hebt er niks tegen in te brengen inhoudelijk? Ok.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:18 schreef Gia het volgende:
Goh, open er een topic over, zou ik zeggen. Hier is het offtopic. En zeker geen antwoord op wat ik zei.
Het topic gaat niet over pedofiele priesters of de paus die dat soort zaken in zijn functie van kardinaal in de doofpot stopten. Dus nee, ik ga daar niet op in.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt er niks tegen in te brengen inhoudelijk? Ok.²
Volgens mij zijn er geen grote bazen bij Moslims, tenminste, dat is wat ze altijd beweren. Ze hebben hun boekje en dat is genoeg. Dus moet het geen probleem zijn als een islamitisch ziekenhuis homofiele broeders in dienst neemt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:12 schreef moussie het volgende:
en rara, zou iets soortgelijks ook voor de gemiddelde moslim kunnen tellen, dat die het ook niet altijd eens is met wat de bazen zeggen maar net zo min als jij de barricades beklimt om veranderingen te eisen ?
ze hebben idd geen hierarchische structuur met een grote baas aan de top, geloof is iets tussen jou en je god en voor als het nodig is er een priester/pastoor/guru/imam voor spiritueele leiding ..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:19 schreef Gia het volgende:
Volgens mij zijn er geen grote bazen bij Moslims, tenminste, dat is wat ze altijd beweren. Ze hebben hun boekje en dat is genoeg. Dus moet het geen probleem zijn als een islamitisch ziekenhuis homofiele broeders in dienst neemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |