Heb het niet over de mensen van 60, maar de mensen van 20-30 jaar... die spreken het ook niet fastsoenlijk (of doen alsof om stoer te zijn). Wordt tijd dat ze eens wat meer gescheiden worden ipv allemaal in dezelfde wijk te wonen, is niet goed voor de mensen...quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik poste al eerder iets over populistisch geblaat. Je kan niet van een Turk of Marokkaan vragen die hier in de jaren 60 naar toe gehaald is en nu met pensioen is nog even nederlands te gaan leren. Integratie had al veel eerder moeten plaats vinden. Alle politieke partijen hebben wat dat aangaat er met de pet naar gegooid. En inderdaad nu zitten we met de problemen. En nee die mensen zijn hier niet komen wonen maar hier naar toe gehaald sq geronseld. Nederland had goedkope arbeidskrachten nodig.
Nederlanders van 20-30 in dezelfde wijken spreken net zo min fatsoenlijk Nederlands. Heeft meer met de sociale klasse te maken dan met de afkomst.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:11 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Heb het niet over de mensen van 60, maar de mensen van 20-30 jaar... die spreken het ook niet fastsoenlijk (of doen alsof om stoer te zijn). Wordt tijd dat ze eens wat meer gescheiden worden ipv allemaal in dezelfde wijk te wonen, is niet goed voor de mensen...
Ik ben wie ik ben door mijn ouders. Mijn moeder heeft een goede opleiding. Kon me helpen samen met me Oma met me huiswerk. De mensen op uitzonderingen na waar over we het hebben hadden dat nooit.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:11 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Heb het niet over de mensen van 60, maar de mensen van 20-30 jaar... die spreken het ook niet fastsoenlijk (of doen alsof om stoer te zijn). Wordt tijd dat ze eens wat meer gescheiden worden ipv allemaal in dezelfde wijk te wonen, is niet goed voor de mensen...
Dus het proletareaat is niet in staat de armlastige kroost behoorlijk op te voeden?quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben wie ik ben door mijn ouders. Mijn moeder heeft een goede opleiding. Kon me helpen samen met me Oma met me huiswerk. De mensen op uitzonderingen na waar over we het hebben hadden dat nooit.
Hun ouders waren vaak laag opgeleid en als goedkope arbeid met scheepsladingen te gelijk hier naar toe gehaald. Dus de eerste en de tweede generatie kinderen van die mensen hebben de aansluiting met Nederland nooit kunnen vinden. Dat is gelukkig wel aan het veranderen.
Maar gezien het algemene klimaat wat er nu heerst ten opzichte van buitenlanders zie je dat de mensen die het nu wel lukt een goede opleiding te krijgen. Weer terug gaan naar het land van hun ouders. Omdat ze daar meer tolerant behandeld denken te worden en meer kansen zien. En dus heb je als overheid deze mensen opgeleid en daar geld voor betaald wat je weer verliest. Dus hoe slim ben je bezig dan als je Verdonk of Balkenende heet.
Die mag geen koe, die mag geen varken en die mag weer geen vlees, dan heb je nog andere die niet van aardappelen houden, geen zout in het vreten mogen of het te flauw vinden om nog maar te zwijgen van die lui die ineens overal allergisch voor zijn. Wat een geouwehoer, als je in het ziekenhuis (ook wel gasthuis genoemd) ligt dan vreet je maar gewoon wat de pot schaft.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:37 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat een ophef over een ziekenhuis dat een beetje rekening houd met islamieten.
Integratie moet nog altijd van twee kanten komen. Eerlijk gezegt vond ik het altijd al belachelijk dat je als islamiet of jood geen halal of koosjer voedsel kon krijgen in de gemiddelde zorginstelling.
Maakte iedereen zich ook zo druk toen er een paar jaar geleden een verzorgingshuis voor indonesische ouderen werd geopend?![]()
Nou het kan dus nog gekker hier in NL. Ik hoop dan in ieder geval wel dat dit een particulier ziekenhuis is en dat niet de NL belastingbetaler mee moet betalen aan een ziekenhuis speciaal voor een kleine groep mensen.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:15 schreef Cage333 het volgende:
'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam'
Hoever kan je islamofascisme doorvoeren met een oogmerk op winst? Heeft Sturkenboom ook familie gehad die meebouwden aan de Duitse bunkers in ons land?
(Novum) - Het eerste islamitische ziekenhuis van Nederland moet over twee jaar in Rotterdam staan. Het Ziekenhuisconsortium presenteert dit plan woensdag op de Zakenbeurs in de Maasstad. Dat meldt Het Financieele Dagblad.
Mannen worden behandeld door mannelijke artsen en vrouwen door vrouwelijke. Mannen en vrouwen die geen acute zorg nodig hebben komen op afzonderlijke verpleegafdelingen. De voeding is halal en patiënten krijgen islamitische geneesmiddelen en kruiden. Kruiden? met een pretentie van geneeskrachtigheid. Daarnaast komt er een gebedsruimte met een ziekenhuisimam en het ziekenhuis wordt gebouwd naar islamitische maatstaven.Dat zal dan wel veel doden veroorzaken
"Het wordt een efficiënt en compact ziekenhuis van vijftienduizend vierkante meter, waarbij het accent ligt op de polikliniek en de dagbehandeling. De islamitische achtergrond en waarden worden in acht genomen", zegt ondernemer Paul Sturkenboom in de krant. Omdat dit het eerste islamitische ziekenhuis buiten de Arabische wereld wordt, verwacht hij veel patiënten uit het buitenland. Welke waarden dat zijn is maar zeer de vraag. Worden ongelovigen daar volgens gedood zoals de koran voorschrijft?
Sturkenboom wil na het presenteren van het plan met de verzekeraars praten over de realisering ervan. "Als zij nee zeggen, gaat het niet door." Een verzekeraar die dit toestaat zal geen economisch bestaan meer hebben.
[Copyright 2006, Novum]
Geef deze pvda idioot geen kans meer om te flessen.
http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=Paul+Sturkenboom&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Zie ook:
http://www.medicalfacts.nl/article.php?story=20050915203248865
http://kritischeledenpvda(...)paul_sturkenboo.html
ja hoor tuurlijk .. we geven het mens met hoge bloedruk nog een schep zout, de diabeticus een schep suiker .. opgeruimd staat netjes, zo ga je met je gasten om ja .. als nederlander zijndequote:Op vrijdag 29 september 2006 19:49 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die mag geen koe, die mag geen varken en die mag weer geen vlees, dan heb je nog andere die niet van aardappelen houden, geen zout in het vreten mogen of het te flauw vinden om nog maar te zwijgen van die lui die ineens overal allergisch voor zijn. Wat een geouwehoer, als je in het ziekenhuis (ook wel gasthuis genoemd) ligt dan vreet je maar gewoon wat de pot schaft.![]()
euhm, pakweg 1 miljoen moslims is niet echt wat je noemt een kleine groep .. en dan hebben we het nog niet eens over wat er uit de buurlanden komt ..quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:53 schreef siggi het volgende:
[..]
Nou het kan dus nog gekker hier in NL. Ik hoop dan in ieder geval wel dat dit een particulier ziekenhuis is en dat niet de NL belastingbetaler mee moet betalen aan een ziekenhuis speciaal voor een kleine groep mensen.
Maar ik vrees met grote vreze, een particulier islamitisch ziekenhuis is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een vrij leeg ziekenhuis.
Ok, misschien niet helemaal leeg, de gebedsruimte kan altijd nog volzitten, die is gratis.
Er wordt in ziekenhuizen altijd rekening gehouden met verschillende diëten i.v.m. de gezondheid. Denk aan zoutloos, koolhydraatarm, veel vezels, weinig vezels enz. Het is maar een kleine moeite om bij de groothandel ook wat halal of koosjer vlees te bestellen om ook die mensen fatsoenlijk te eten te geven.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:49 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die mag geen koe, die mag geen varken en die mag weer geen vlees, dan heb je nog andere die niet van aardappelen houden, geen zout in het vreten mogen of het te flauw vinden om nog maar te zwijgen van die lui die ineens overal allergisch voor zijn. Wat een geouwehoer, als je in het ziekenhuis (ook wel gasthuis genoemd) ligt dan vreet je maar gewoon wat de pot schaft.![]()
Waar slaat dit nu weer op.....! Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Ten eerste, onze ziekenhuizen hier zijn voor iedereen en dus de belasting, die door ''bijna'' iedereen betaald wordt gaat daar dan ook ten dele heen. Het zij een direkt budget of subsidies. Dus dan zou de hele gemeenschap volgens jou mee moeten betalen voor 1 mil uit 16-18 mil??? En dan daar ook nog eens de lui die uit de buurlanden komen toestromen???quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:06 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, pakweg 1 miljoen moslims is niet echt wat je noemt een kleine groep .. en dan hebben we het nog niet eens over wat er uit de buurlanden komt ..
voor de rest is het net als elk ander ziekenhuis verantwoordelijkheid schuldig voor er vergunningen worden verstrekt en als dat allemaal in orde is zie ik geen enkele redenen om dit ziekenhuis subsidies ed te weigeren die je wel zou verstrekken aan anderen alleen maar omdat de doelgroep je niet bevalt ..
zoals ik al zei, daarmee zou je van het vrije marktprincipe een lachertje maken, mensen democratisch verworven rechten ontnemen en beperken in hun zelfbeschikkingsrecht (want daar komt het op neer, je wil een vrouw verplichten om een mannelijke arts te accepteren, of ze het nou leuk vindt of niet)
dat ziekenhuis is ook voor iedereen hoor, alleen dan niet met een katholieke/protestantse/weet ik veel maar een islamitische grondslag ..quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:44 schreef siggi het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op.....! Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Ten eerste, onze ziekenhuizen hier zijn voor iedereen en dus de belasting, die door ''bijna'' iedereen betaald wordt gaat daar dan ook ten dele heen. Het zij een direkt budget of subsidies. Dus dan zou de hele gemeenschap volgens jou mee moeten betalen voor 1 mil uit 16-18 mil??? En dan daar ook nog eens de lui die uit de buurlanden komen toestromen???
wie zegt dat jij iets moet betalen ? en die toestroom brengt niet alleen geld in het laadje, het haalt ook koren van de molen van de extremist, hoezo het westen is intolerant ..quote:Waarom zouden we die toestroom überhaupt willen, dat is al de eerste vraag, en dan moeten we er ook nog eens voor gaan betalen??![]()
ik weet niet in hoeverre er bij de bouw van een ziekenhuis subsidies worden verleend eerlijk gezegd, waar ik het over heb is dat ik dus niet zou weten waarom dit ziekenhuis het niet zou mogen krijgen als een soortgelijk maar dan katholiek initiatief het wel zou hebben gekregenquote:En dan ook nog even je puntje van het vrije markt-principe, dat werkt zonder subsidies hoor.....
lees de OP nog maar eens .. het is een initiatief van autochtone ondernemers die er brood in zien .. en geef ze eens ongelijk, 1 miljoen is een riante doelgroep ..quote:En nogmaals, ik weiger geen subsidies voor een ziekenhuis omdat het voor een bepaalde doelgroep opgezet wordt. IK WEIGER SUBSIDIES OMDAT HET VOOR ÉÉN DOELGROEP OPGEZET WORDT en dat is niet waarvoor een ziekenhuis opgezet moet worden, en ZEKER niet als het ook nog eens met gemeenschapsgeld betaald gaat worden.
En dan blijf ik nog heel erg netjes w.b.t. het hele belastingbetalen onderdeel hiervan.
Ik hoop dat het nu een beetje tot je doordringt wat voor onzin je uitkraamt.
Nou ja, ik heb het grootste deel van je reactie maar weggehaald voor mijn reactie, dat leek qua 'redenering' teveel op je vorige post. Daar wil ik niet eens meer op ingaan, ongeloofelijk. Je hebt een tekst waar je op wilt reageren; dan kun je op de letterlijke tekst reageren, je kunt tussen de regels door lezen en er een soort onderliggende boodschap in zien, je kunt er zelf een aantal conclusies aan verbinden (die dan wel eerst even melden) en daar dan op reageren,...... maar dit slaat alweer helemaal nergens op, wil je één or ander record breken om in een boek te komen of zo??quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:32 schreef moussie het volgende:
en wat is dat voor achterlijk geschreeuw, je weigert subsidies aan doelgroepen .. ?
dus geen geld meer voor de sportclubs voor de jeugd, geen geld meer voor gehandicapten etc etc ?
denk eens na voor je iemand anders beschuldigt van het uitkramen van onzin![]()
Oh ja..., nog even over het hoofd gezien. WHAT THE FUCK EXTREMISTEN!!!! Als ze dat zonodig willen moeten ze dat dan maar doen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:32 schreef moussie het volgende:
[..]
het haalt ook koren van de molen van de extremist, hoezo het westen is intolerant ..
[..]
Ik heb er geen problemen mee hoor, met beiden niet. Als beiden ziekenhuizen maar geen partijen /groepen uitsluiten en daadwerkelijk onderscheid gaan maken (op basis van religie). En nergens is gebleken dat dit zo is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:51 schreef typtypo het volgende:
Draai dit hele verhaal nou eens om.
Een zakenman die gaat een ziekenhuis voor niet moslims beginnen.
Varkensvlees bij iedere maaltijd en mannen altijd vrouwen behandelen en vrouwen altijd mannen behandelen.
Mensen die hier problemen mee zouden hebben hebben geen recht van spreken als ze een islamitisch ziekenhuis in nederland verdedigen.
Maar dan niet gaan mekkeren als je varkensvlees voorgeschoteld krijgt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee hoor, met beiden niet. Als beiden ziekenhuizen maar geen partijen /groepen uitsluiten en daadwerkelijk onderscheid gaan maken (op basis van religie). En nergens is gebleken dat dit zo is.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |