abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 september 2006 @ 13:00:01 #201
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42256837
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:40 schreef damian5700 het volgende:

Ik had het meer over de problemen in de zorg die gedurende de kabinettten Kok I & II ondermeer een personeelsterkort en de alom bekende wachtlijsten in de zorg aanzwengelden.
Ach jee. Mag ik je een tip geven: lees eens een half jaar medisch contact, of de blaadjes die zorgverzekeraars nederland rondzenden aan verzekeraars. Dan kijk je met hele andere ogen naar 't nieuws wat in de kranten staat en op 't nieuws terechtkomt.

De nieuwsvoorziening in de medische wereld heeft niets te maken met wat er daadwerkelijk speelt. Opruiing is aan de orde van de dag, tot over de ruggen van de patienten. Herinner je je nog de uitspraak van een bejaardenhuisdirecteur 'dat er geen geld meer was om de patienten onder de douche te zetten'? Terwijl ook in die sector de 'vermanagerisering' hard toeslaat. En voor een dikbetaalde manager heb je vier of vijf 'handen aan het bed'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42257310
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Ach jee. Mag ik je een tip geven: lees eens een half jaar medisch contact, of de blaadjes die zorgverzekeraars nederland rondzenden aan verzekeraars. Dan kijk je met hele andere ogen naar 't nieuws wat in de kranten staat en op 't nieuws terechtkomt.

De nieuwsvoorziening in de medische wereld heeft niets te maken met wat er daadwerkelijk speelt. Opruiing is aan de orde van de dag, tot over de ruggen van de patienten. Herinner je je nog de uitspraak van een bejaardenhuisdirecteur 'dat er geen geld meer was om de patienten onder de douche te zetten'? Terwijl ook in die sector de 'vermanagerisering' hard toeslaat. En voor een dikbetaalde manager heb je vier of vijf 'handen aan het bed'.
Bedankt voor de tip, maar wanneer jouw bijdrage gestoeld is op die bronnen, denk ik niet dat ik er veel aan heb.
Ik beperk me tot de uitspraken die ik tot dusver heb neergelegd, met de bronnen die mij ter beschikking staan. Daarin is geen sprake van de suggestie dat een eerder PvdA-plan voor hervorming van de verzekeringswet (de basisverzekering) door de VVD zou zijn getorpedeerd. Van torpedering is geenszins sprake, dat is ook een foutieve weergave van feiten. Bovendien zijn de wachtlijsten in de zorg geen eigen verzinsel.
Kan je daar, aangezien ik de indruk heb dat je het daar niet mee eens zijn, meer specifiek op ingaan in plaats van tips voor bronnen en het lichtelijk neerbuigend te zijn over mijn mening.
Google anders even naar motie-Kaland.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 1 oktober 2006 @ 00:41:55 #203
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42271023
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:45 schreef damian5700 het volgende:
Je mist m'n punt compleet. In plaats daarvan zit je een beetje op je eigen gelijk te tamboureren. Dat vind ik jammer.

Ik weet niet of je een krant leest, of je beperkt tot alleen de spits en de metro, of dat je alleen maar wat nieuws kijkt op luistert op de radio. Anyway, als je een tijdje wat vakliteratuur leest van een bepaalde richting, dan gaat je opvallen dat heel veel persberichten nagenoeg ongewijzigd in de krant verschijnen. Is 't je wel eens opgevallen dat de wachtlijsten de ene dag 'problematisch' zijn, en twee dagen later opeens nietbestaand? Nogmaals: als er een sector is waarin 't nieuws wordt bespeeld door op emoties te werken, dan is 't de medische sector wel.

Daarnaast, als je dat soort blaadjes leest, dan krijg je opeens een hele andere kijk op de medische stand. Dan merk je bijvoorbeeld dat medici helemaal niet lopen te bakkeleien over de wachtlijsten; daar valt wel uit te komen. Waar sommige artsen *echt* problemen mee hebben is dat ze hun autonomie dreigen te verliezen; dat ze in plaats van ondernemers (met alle fiscale voordelen van dien) worden gedegradeerd tot ordinaire werknemers in loondienst.

Kortom, 't ligt allemaal een heel stuk complexer dan je op 't eerste gezicht denkt, ook omdat er net iets teveel mensen en bedrijven zijn met allerlei belangen. Zodra iemand dus een jankverhaal ophangt over 'de wachtlijsten in de zorrug', dan is-ie in mijn ogen meteen gediskwalificeerd voor verdere discussie. Want zo simpel ligt 't niet.

En 't is natuurlijk heel stoer om te roepen 'dat de PvdA de discussie over het zorgstelsel jarenlang voor zich uitgeschoven', maar datzelfde geldt ook voor de CDA, de VVD, de medische stand, de zorgverzekeraars en VWS. D'r is al minstens 25 jaar gedoe over ons zorgstelsel. Dat kun je niet alleen op 't conto van de PvdA schuiven.

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 01-10-2006 00:56:22 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42272206
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:41 schreef gronk het volgende:
En 't is natuurlijk heel stoer om te roepen 'dat de PvdA de discussie over het zorgstelsel jarenlang voor zich uitgeschoven', maar datzelfde geldt ook voor de CDA, de VVD, de medische stand, de zorgverzekeraars en VWS. D'r is al minstens 25 jaar gedoe over ons zorgstelsel. Dat kun je niet alleen op 't conto van de PvdA schuiven.
Wel op het conto van de overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')