abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick dinsdag 3 oktober 2006 @ 06:51:32 #51
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_42327239
Klinkt helemaal top! Goede actie, zo te lezen gaat dat helemaal goed komen met het nu al favoriete spekkie van FOK!

Hou ons op de hoogte!
lolwut
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:49:04 #52
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_42344578
Super verhaal . Updates graag!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:52:17 #53
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_42360941
super beestjuh !
Spekkie geeft het wel getroffen bij jullie denk ik.
We hoeven geen botten en snoepjes voor em te sturen he

(heb je nog meer foto's, hij is zo )
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:34:48 #54
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_42362092
Beestjuh, hoe is het nu met Spekkie? Heeft ie al geleerd zijn eten niet te laten staan ivm zijn huisgenoten?

ik vind die lap tong er trouwens een beetje eng uitzien..
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:55:55 #55
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42365920
Haha, nee, geen blije dozen dit keer, alsjeblieft!

Het gaat eigenlijk heel goed...! Hij vindt de andere hondjes heel O.K., al vinden zij hem maar een mafkees met al dat geknor en gepruttel. Ik merk wel dat hij verwend is hoor. Vannacht lag hij op bed heeft ie me gewoon wakker gemaakt omdat ie aandacht wilde, en gister stond hij naast het aanrecht en blafte hij heel zielig, dat ie honger had

Zijn eten heb ik de eerste keren apart gezet, maar dat is niet echt nodig gebleken. Spekkie eet een stuk langzamer dan de rest en het gaat met een hoop geknoei gepaard, maar ze laten hem lekker zijn eigen bak leeg eten en bemoeien zich alleen met hun eigen maaltijd. Hij eet nu pasta, rijst met groenten aangevuld met vlees en mijn kookkunsten worden goed op prijs gesteld.

Gister naar de dierenarts geweest voor een controle en een middeltje tegen de oormijt. Heeft braaf nog even op de weegschaal gestaan ( 11,1 kilo er mag dus zo'n 4,5 of 5 kilo vanaf!), verder zijn z'n hart en longen in orde.

Hij is ook stikjaloers op de andere hondjes, dat die zomaar op de bank kunnen springen en hij niet . Zo blijft ie wel gemotiveerd Tot nu toe gaat het 'trainen' heel goed, hij loopt dapper mee, al valt ie daarna wel vaak als een blok in slaap.

MrSubtle, je avatar!
power to the people
pi_42375366
Beestjuh, ik ben verliefd Wat een schatje!

Hij lijkt hier trouwens precies op mijn oma:

HIj moet alleen nog een hele grote parelketting om en Maleis schreeuwen.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_42375780
Beestjuh, je hebt je weer beestig gedragen lees ik !
Zullen we jou verbieden om ooit nog op Marktplaats te kijken

Wat ben je toch een supergoed mens!
Elk dier is er één

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 05-10-2006 21:10:10 ]
pi_42377018
Mooi verhaal

Ik weet niks van honden, maar ben je niet bang dat hij diabetes heeft ontwikkeld na al die boterhammen met jam?
  Boks-Chick donderdag 5 oktober 2006 @ 07:44:48 #59
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_42379575
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:36 schreef dvr het volgende:
Mooi verhaal

Ik weet niks van honden, maar ben je niet bang dat hij diabetes heeft ontwikkeld na al die boterhammen met jam?
Ik denk dat de dierenarts daar wel even een kort testje op heeft gedaan, als hij ook zijn hart en longen heeft bekeken... Tenminste, daar ga ik van uit eigenlijk?
lolwut
pi_42380221
Beestjuh,

Ik weet dat de dierenarts ook speciaal voer verkoopt.
Voor honden die af moeten vallen.

Dat is van Hills.
Is dat misschien iets voor spekkie voor een maandje ofzo.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:36:30 #61
61288 Duna
Still Going Strong
pi_42381991
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:55 schreef beestjuh het volgende:
Haha, nee, geen blije dozen dit keer, alsjeblieft!

Het gaat eigenlijk heel goed...! Hij vindt de andere hondjes heel O.K., al vinden zij hem maar een mafkees met al dat geknor en gepruttel. Ik merk wel dat hij verwend is hoor. Vannacht lag hij op bed heeft ie me gewoon wakker gemaakt omdat ie aandacht wilde, en gister stond hij naast het aanrecht en blafte hij heel zielig, dat ie honger had

Zijn eten heb ik de eerste keren apart gezet, maar dat is niet echt nodig gebleken. Spekkie eet een stuk langzamer dan de rest en het gaat met een hoop geknoei gepaard, maar ze laten hem lekker zijn eigen bak leeg eten en bemoeien zich alleen met hun eigen maaltijd. Hij eet nu pasta, rijst met groenten aangevuld met vlees en mijn kookkunsten worden goed op prijs gesteld.

Gister naar de dierenarts geweest voor een controle en een middeltje tegen de oormijt. Heeft braaf nog even op de weegschaal gestaan ( 11,1 kilo er mag dus zo'n 4,5 of 5 kilo vanaf!), verder zijn z'n hart en longen in orde.

Hij is ook stikjaloers op de andere hondjes, dat die zomaar op de bank kunnen springen en hij niet . Zo blijft ie wel gemotiveerd Tot nu toe gaat het 'trainen' heel goed, hij loopt dapper mee, al valt ie daarna wel vaak als een blok in slaap.

MrSubtle, je avatar!
Hoi beestjuh, de hond van mijn ouders was ook te dik, en is nu 4 kg. afgevallen door elke dag sperziebonen door zijn eten te krijgen (dus weinig eten aangevuld met sperziebonen) Het schijnt zeer goed te werken en ze eten het graag! De hond van mijn ouders was zijn overgewicht in no time kwijt!
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_42404681
mopsjes die wil ik ook als ik groot ben
Tap tap tap
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:42:43 #63
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42406952
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 07:44 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik denk dat de dierenarts daar wel even een kort testje op heeft gedaan, als hij ook zijn hart en longen heeft bekeken... Tenminste, daar ga ik van uit eigenlijk?
Nou, eigenlijk niet, ik had al zoveel vragen op haar afgevuurd dat ik er pas op de terugweg achter kwam dat ik dit was vergeten. Ik heb even de symptomen van suikerziekte opgezocht, maar gelukkig heeft hij geen enkele. Zal 'm wel in de gaten houden, maar als hij het nog niet heeft zal hij het nu hopelijk ook niet meer gaan ontwikkelen.
Ik heb ook gevraagd of het nodig was om hem dieetvoer te geven, maar het menu wat ik voor Spekkie had bedacht zou goed moeten zijn. Als hij moeite heeft met afvallen zouden we dat wel kunnen proberen.

Duna, dat is wel een goed idee! Hij krijgt al wel pasta en groente maar zijn maag is natuurlijk ook opgerekt lijkt me, dus met extra boontjes voelt hij zich wel lekker vol.
power to the people
  Boks-Chick vrijdag 6 oktober 2006 @ 08:49:53 #64
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_42414175
Kan me voorstellen dat je daar ff niet aan gedacht hebt. Maar idd. als hij geen symptonen vertoont, is de kans klein dat hij het heeft. Ik vind het echt gaaf zoals je het doet met spekkie. Chapeau!
lolwut
pi_42419584
Och wat een vreselijk lelijk mormel! Maar wél schattig!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:39:27 #66
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_42419662
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Och wat een vreselijk lelijk mormel! Maar wél schattig!
Hij is cute hè
pi_42419681
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:39 schreef Marietje_34 het volgende:

Hij is cute hè
Bizar genoeg wel, ja. En hij snurkt!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:46:19 #68
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42421264
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:40 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Bizar genoeg wel, ja. En hij snurkt!
Hij stinkt ook nog! das de oormijt, wat een troep zeg

En hij gaat graag met zijn kop bij me op schoot liggen zodat hij langs zijn tong mijn hele broek onder kwijlt...

Onweerstaanbare chunk.
power to the people
pi_42422105
Hoe moet je zn vieze oormeuk behandelen?
pi_42422154
Goed om te lezen dat het goed gaat met de hunk van fok!
pi_42422546
Wow wat goed dat je dit doet! Echt een schattig beestje, hopelijk lukt het om hem wat af te laten vallen!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:48:34 #72
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42423013
Ach dat arme kleintje....
Hopelijk heeft-ie bij jou een beter leven!

(Waarom hangt zijn tong de hele tijd uit zijn bek?)
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:49:59 #73
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_42423060
Ja, die tong vind ik er ook zo typisch uitzien..
  Boks-Chick vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:46:53 #74
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_42432311
Een hond verlies lichaamswarmte door middel van hijgen met zijn tong uit zijn bek. Als een hond het vreselijk benauwd doet hij hetzelfde.

Ik kan me zo voorstellen dat ons lieve spekkie het onwijs benauwd heeft met al dat vet. Dus die tong is er uit gaan hangen, en het kan best nog wel eens zo zijn dat het inmiddels gewoonte-gedrag is geworden.
Waarschijnlijk zal spekkie naarmate hij afvalt en dus vanzelf meer lucht krijgt, zijn tong wel weer in zijn mond doen, want dan kunnen zijn neusgaten het gewone werk weer alleen aan.
lolwut
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:19:25 #75
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42433374
Ik heb wat opgezocht over die tong... dat schijnt wel een teken te zijn van doorfokken. Er zijn meer honden die het hebben. Yogi werd al genoemd, en ik heb er inmiddels meer gezien. Die lap is dus echt gewoon te lang, en hij gebruikt hem ook niet zo soepel als een normale hond. Hij kan wel goed eten, steeds sneller ook al, al knoeit ie alles onder, en rondom zijn drinkbakje is het ook steeds nat.

Hij heeft het echt vaak benauwd ja Hondjes met zo'n platte neus hebben dat vaker, maar dit is echt bizar. 's Nachts ligt hij heel vaak te draaien en te woelen alvorens hij een positie heeft gevonden waarin hij kan slapen en eigenlijk hoor je hem altijd wel op de achtergrond.

Z'n oor moet ik elke dag indruppelen met spul wat de oormijt losweekt. Dat moet dan met het oortje dicht ingemasseerd worden, wat ie erg fijn vindt en vervolgens mag ik lekker met mijn vinger in zijn oor roeren om het er allemaal uit te vegen (wel met kleenex eromheen, maar dat is ook betrekkelijk )
power to the people
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:43:16 #76
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_42434299
Zijn er al foto's met "voor" en "na"?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:50:57 #77
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_42434586
<--- voor
pi_42434981
Kan je geen handschoenen aantrekken als je in zn oor gaat poeren? En kan ie geen tongverkleining ondergaan ofzo?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:12:44 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42435453
Ik snap trouwens niet dat je er ook maar 1 cent voor gegeven hebt. Rashond of niet; het was bij voorbaat al duidelijk dat het beestje veel zou gaan kosten medisch gezien. En het was ook niet zo dat de mensen stonden te dringen. Hoe durfde dat [insert grove belediging] -mens het nog te vragen. Ze had geld toe moeten geven!
pi_42520794
oohhhhhhhh, je hebt me verliefd gemaakt!
  maandag 9 oktober 2006 @ 22:58:24 #81
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_42527365
Update!!!!!
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 07:15:49 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42567508
Geweldig van je Beestjuh
En tevens tvp

Ik las trouwens ook iets over Herman? Kan iemand me daar het topic van geven? Wil eigenlijk ff alles lezen. Alf heb ik ook helemaal gevolgd

En wat is iedereen toch vroeg wakker
  woensdag 11 oktober 2006 @ 07:52:33 #84
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_42567567
Tvp
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_42567603
Tof Beestjuh!

En idd belachelijk dat het mens er nog geld voor durfde te vragen zeg!
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 08:03:07 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42567627
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 07:39 schreef Empathologica het volgende:
Geweldig van je Beestjuh
En tevens tvp

Ik las trouwens ook iets over Herman? Kan iemand me daar het topic van geven? Wil eigenlijk ff alles lezen. Alf heb ik ook helemaal gevolgd

vroeg? ik zit hier altijd vanaf kwart over 6
pi_42567854
Even tvp om mee te genieten van alles.
Ik heb dit ook al heel vaak gedaan, honden opvangen en een nieuw baasje zoeken, hondjes en baasjes heropvoeden zodat de honden niet op marktplaats terecht komen, en we hebben er 1 zelf gehouden.
Dat was ook zo'n dikke stinkerd van marktplaats. Wij hebben het beest in het begin light brokken met wat rijst en sperciebonen als maagvulling gegeven. Maar dus wel af en toe een frolicje als beloning e.d. Ik vond het ook zielig om haar over te slaan bij dat soort dingen en afvallen moet niet te snel gaan, dat is ook niet goed.
Nu zijn we alweer 2 jaar verder en ziet ze er top uit, de vacht is weer mooi, ze is mooi op gewicht en kan een stuk beter met andere honden en mensen omgaan.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:48:20 #88
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42634060
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 07:39 schreef Empathologica het volgende:
Geweldig van je Beestjuh
En tevens tvp

Thanks All of you, trouwens, erg lief.

Herman is geen kneusje Nou ja, min of meer toch wel. Mijn moeder heeft een kennel, waar Herman bedoeld was als dekreu. Toen 1 van zijn balletjes niet ingedaald bleek moest hij gecastreerd en was hij dus niet van waarde meer voor de kennel, dus hij werd te koop gezet (zo werkt dat bij mijn ouders ja ). Ik ging wel eens wandelen met die hondjes, maar dat was altijd klote omdat er in die kennel altijd hysterie heerst en ik kon niet kiezen wie mee mocht en wie thuis moest blijven, naderhand terug in het hok doen is ook geen pretje. Herman was nog wel de drukste van het stel vandaar dat ik vrijwel altijd een van de teefjes meenam, moest langs een drukke weg en dat wilde ik zo veilig mogelijk doen. Herman heb ik eigenlijk pas meegenomen toen de teefjes veelal loops of hoogzwanger waren, en het lijkt erop dat hij zijn kans heeft gegrepen toen, want tijdens die wandeling zijn we helemaal verliefd geworden. Het hysterische, stinkende, klittende en volgens mijn moeder zelfs domme hondje blijkt het liefste en mooiste diertje wat op deze planeet rondloopt, en over een paar dagen zijn we alweer 2 jaar onafscheidelijk. !

Daarna is ook Vicky er nog bij gekomen, ook een hondje van mijn moeder. Was al voorheen als fokteefje gebruikt en daarna nog nestjes gekregen bij mijn moeder, terwijl niet eens zeker was hoe oud ze nou eigenlijk was! Wel een schatje met haar lieve oortjes, dus toen ik van mijn moeder hoorde dat ze haar laatste nestje had gehad en nu haar pensioen in die kennel moest uitzingen, heb ik haar voor mijn verjaardag ge-eist. Nu een jaar later mag ze in het park graag de flirt uithangen en int ze regelmatig complimentjes daar mensen haar jaren jonger inschatten en de reuen niet van haar af te slaan zijn

Intussen heb ik Wolf de verknipte Herder nog aan een baan in de bewaking geholpen nadat hij was weggelopen bij zijn immer dronken baas, en heb ik kleine Jemba geprobeerd te herplaatsen, maar over haar maak ik me ernstig zorgen dus daar is het laatste nog niet over gezegd.

Vandaag zelfs twee nieuwe aanwinsten: In een rijtjeshuis gevonden op de trap, twee witte muisjes op avontuur! Ik neem aan dat die ontsnapt zijn aan een slang wellicht want die komen toch niet in 'het wild' voor? Lijkt me ook dat ze niet zullen overleven in hun uppie. Ze zijn gevangen en hebben gegeten, vanmiddag ga ik een mooi terrarium voor ze uitzoeken en komen ze hier wonen!

Ok. Back to Spekkie, even foto's uitzoeken.
power to the people
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:19:04 #89
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42634701
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 08:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Even tvp om mee te genieten van alles.
Ik heb dit ook al heel vaak gedaan, honden opvangen en een nieuw baasje zoeken, hondjes en baasjes heropvoeden zodat de honden niet op marktplaats terecht komen, en we hebben er 1 zelf gehouden.
Dat was ook zo'n dikke stinkerd van marktplaats. Wij hebben het beest in het begin light brokken met wat rijst en sperciebonen als maagvulling gegeven. Maar dus wel af en toe een frolicje als beloning e.d. Ik vond het ook zielig om haar over te slaan bij dat soort dingen en afvallen moet niet te snel gaan, dat is ook niet goed.
Nu zijn we alweer 2 jaar verder en ziet ze er top uit, de vacht is weer mooi, ze is mooi op gewicht en kan een stuk beter met andere honden en mensen omgaan.
Van sommige kun je gewoon geen afscheid nemen

Spekkie krijgt die frolic inderdaad nog wel eens tussendoor, ik had ze voor de andere hondjes ook al, vinden ze zo lekker Spekkie genoot er dus helemaal niet meer van, dat is zo sneu, die vrouw hield hem de lekkerste dingen voor en hij at het tegen heug en meug op. Nu pakt hij ze al weer een stuk gretiger aan!

Idd ik moet ook uitkijken volgens mij, dat het niet te snel gaat. Ik ben een snijboon als ik het verkeerd heb, z'n dubbele kinnen zijn al een stuk minder vet, het is steeds meer vel. Moet echt een digitale weegschaal hebben, kan ik het duidelijker bijhouden.

Vonden andere honden jouw hondje ook zo raar? Ik word ook behoorlijk aangestaard door mensen, alsof ik 'm zo vet heb gemest... van de week een vrouw met een heel mooi mopsje, die was gewoon geschokt

power to the people
pi_42635160
.
die 2e foto, het is wel een dropje .
mensen aan de overkant hadden eerst drie zwarte mopsjes, die liepen gewoon los, en het oudje begon altijd te 'blaffen' als de rest te snel liep. ik vind mopspjes echt zo verschrikkelijk tof, ik moet mezelf altijd tegenhouden niet een mopsje van die mensen mee te nemen . maar dat oudje is laatst overleden, het trio was ook oma - dochter - kleinkind. toen ze een nestje hadden zag je echt vier van die mopsjes rondhobbelen .
Tap tap tap
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:42:47 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42635282
Als ik hem zo zie zitten lijkt het idd wel al wat meer vel en wat minder hond te zijn!
pi_42636056
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:37 schreef CherryLips het volgende:
.
die 2e foto, het is wel een dropje .
mensen aan de overkant hadden eerst drie zwarte mopsjes, die liepen gewoon los, en het oudje begon altijd te 'blaffen' als de rest te snel liep. ik vind mopspjes echt zo verschrikkelijk tof, ik moet mezelf altijd tegenhouden niet een mopsje van die mensen mee te nemen . maar dat oudje is laatst overleden, het trio was ook oma - dochter - kleinkind. toen ze een nestje hadden zag je echt vier van die mopsjes rondhobbelen .
wordt dadelijk een gezellige beestenboel Cherry, twee caafjes en een mopsje!
I had a signature once. It was awful.
pi_42636341
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:10 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

wordt dadelijk een gezellige beestenboel Cherry, twee caafjes en een mopsje!
. ik zie het al helemaal voor me .
Tap tap tap
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:30:36 #94
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_42636608
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik hem zo zie zitten lijkt het idd wel al wat meer vel en wat minder hond te zijn!
volgens mij ook en die 2e foto, hij is echt ubercute
pi_42637908
goed hé!

spekkie is trouwens echt

van dit soort verhalen krijg ik nou een fijn gevoel vanbinnen,.
pi_42639681
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:19 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Van sommige kun je gewoon geen afscheid nemen

Spekkie krijgt die frolic inderdaad nog wel eens tussendoor, ik had ze voor de andere hondjes ook al, vinden ze zo lekker Spekkie genoot er dus helemaal niet meer van, dat is zo sneu, die vrouw hield hem de lekkerste dingen voor en hij at het tegen heug en meug op. Nu pakt hij ze al weer een stuk gretiger aan!

Idd ik moet ook uitkijken volgens mij, dat het niet te snel gaat. Ik ben een snijboon als ik het verkeerd heb, z'n dubbele kinnen zijn al een stuk minder vet, het is steeds meer vel. Moet echt een digitale weegschaal hebben, kan ik het duidelijker bijhouden.

Vonden andere honden jouw hondje ook zo raar? Ik word ook behoorlijk aangestaard door mensen, alsof ik 'm zo vet heb gemest... van de week een vrouw met een heel mooi mopsje, die was gewoon geschokt
Alles en iedereen vond onze Anoek raar. Het enige goede was op dat moment dat ze dik was, verder leek ze helemaal verknipt en niet bepaald gezond. Niet echt fatsoenlijke hondenetiquette maar met mensen kon ze ook niet overweg. Ze kwam bij een broodfokker weg, was nog nooit in huis geweest, was bang voor gras omdat ze daar alleen maar het betonnen achterplaatsje kende, panisch in de auto, ging tekeer tegen radio en televisie, mannen mochten niet in de buurt komen en vrouwen liever ook niet, hapte naar iedereen, kon niet spelen, echt een probleemhond. Iedereen riep dat we er spijt van zouden krijgen dat we haar in huis hadden gehaald en eerlijk gezegt heb ik in het begin ook wel een mijn twijfels gehad of dit wel wat zou worden.
Vier jaar jong en al 6 nestjes achter de rug maar omdat ze zo doorgefokt was waren er wat erfelijke afwijkingen die ze aan de nestjes doorgaf waardoor meer dan de helft steeds afgemaakt moest worden. Ze was dus te duur en als wij haar niet namen dan werd ze afgemaakt.
Op een of andere rare manier gaven die mensen wel om de honden, ze kregen flink te eten en ze hebben voor ons nog 2 mensen afgewezen omdat ze dachten dat de hond daar niet goed terecht zou komen. Niet echt te rijmen met hoe ze verder met hun dieren omgingen.

Daar zat ik dus met een totaal niet gesocialiseerde, panische, gedragsgestoorde en veel te dikke hond.
Ze had geen hondemanieren waardoor andere honden heel slecht op haar reageerden en zij snapte alle signalen ook niet. Maar ze kon al vrij snel met onze andere hond overweg en keek dus al snel heel veel van hem af. Grappig om te zien dat ze tegenwoordig altijd eerst kijkt wat Bikkel doet voordat ze zelf ergens op reageert. Als hij niet bang is en ergens vrolijk op af loopt durft zij ook sneller een kijkje te nemen.
En mijn huisraad heeft flink wat te voorduren gehad in het begin. Ze vrat alles kapot, boeken, schoenen, pollepels, kussentjes, de tafel, planten, electriciteitssnoeren, de boxen, alles wat ze niet kende moest geproeft worden zeg maar.
Mij leerde ze vrij snel vertrouwen, na ongeveer een week merkte ik dat ze bij situaties die ze eng vond toch bij mij bescherming zocht al bleef ze op veilige afstand. Bij mijn vriend heeft dat een stuk langer geduurd, pas na een maand of 2 durfde ze bij hem in de buurt te komen maar alleen als hij op de bank zat met zijn aandacht ergens anders. Dan kwam ze heel voorzichtig even aan zijn broek snuffelen maar zodra hij bewoog schoot ze weer grommend de hoek in.
Toen ze eenmaal door had dat wij te vertrouwen waren ging het vrij snel, ze leerde van alles bij, kreeg weer meer zelfvertrouwen en durfde dus ook sneller nieuwe dingen te doen. Ze zat steeds lekkerder in haar vel (letterlijk want er waren inmiddels meerdere kilo's af) en het gaat nog steeds vooruit. Dat ze na een week of 3 voor het eerst en plasje op het grasveld deed in plaats van op straat was een hele overwinning.
Vreemde mannen, vooral dikke met een bril en een pet, blijven eng (maar daar kan ik haar geen ongelijk in geven ) maar over het algemeen is dat na een half uurtje wel over en zit ze er gewoon naast om zich te laten aaien.
Je herkent die hond niet weer, de vacht ziet er weer goed uit, ze is weer mooi slank, ze gedraagt zich weer als hond. Ze vind de auto geweldig, kan uren TV kijken, gromt niet meer naar alles en iedereen, speelt met andere honden, en loopt vrij spontaan op nieuwe mensen af als ze eenmaal zitten. Het is gewoon een leuk beest nu.

Spekkie ziet er al een stuk beter uit!
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42641360
Spekkie, lekker ding
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:53:40 #98
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_42646390
spekkie is echt een schatje !
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_42702099
Is er al een fanclub opgericht voor dit apparaat? Wat een beessie zeg!
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2006 @ 19:17:50 #100
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42703138
die stoel is ook echt voor dr gemaakt, lijkt wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')