Nou sorry pa, maarreh...quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:18 schreef Ireth het volgende:
Zojuist elders gelezen.... een moeder die een berichtje had gepost en dat had ondertekent met
"moeder van Draychelle en Kreychelle (12 mei 2003)"
Haar verklaring toen men vroeg of dat serieus de namen van haar kinderen waren:
"Mijn vader heeft hun namen uit klank-geluid verzonnen. Hij had al heel goed gedaan met zijn eigen dochters' namen .. dat het makkelijk was om mijn overtuigen ... om mijn vader wat te laten verzinnen. "

Vraag me toch af wat je dan zegt...dreeeejsjelle en kraajjjsjelle?quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:28 schreef Ireth het volgende:
Mijn reactie was al dat ze gewoon wat medeklinkers en klinkers uit Scrabble op de tafel hebben neergegooid net zolang tot er een uitspreekbaar iets was ontstaan..

Ik vind Stenna erg gezocht eerlijk gezegd. Sten... ik vind Stef veel leuker eigenlijk.quote:Op maandag 6 november 2006 11:09 schreef livelink het volgende:
Ik vind het ook niet super klinken, eerlijk gezegd. En het is niet alleen zo dat hij zijn naam altijd moet spellen (en hoe spel je zo'n a met een streepje naar rechts, het heeft ongetwijfeld een naam, maar ik weet het even niet?) maar ook dat hij altijd moet zeggen hoe het uitgesproken moet worden.
Ik vind Sten en Stenna allebei geen leuke namen, overigens. Bij Sten krijg ik de associatie met een wapen en bij Stenna de associatie met Stennis. Maar dan vind ik Stenna nog wel leuker (minder gewelddadig) dan Sten.

tja, dat heb ik ook met mijn equote:Op maandag 6 november 2006 11:18 schreef livelink het volgende:
Ja, blijft toch lastig. Als je accent aigu zegt weet nog niemand het. Ooit had ik bij Frans wel een ezelsbruggetje voor de accent grave en accent aigu, maar ook dat ezelsbruggetje is mij ontglipt.
Dus moet je je naam altijd maar spellen met het lullige streepje naar rechts op de a.

Lijken wel Pokčmon namen joh.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:18 schreef Ireth het volgende:
Zojuist elders gelezen.... een moeder die een berichtje had gepost en dat had ondertekent met
"moeder van Draychelle en Kreychelle (12 mei 2003)"
Haar verklaring toen men vroeg of dat serieus de namen van haar kinderen waren:
"Mijn vader heeft hun namen uit klank-geluid verzonnen. Hij had al heel goed gedaan met zijn eigen dochters' namen .. dat het makkelijk was om mijn overtuigen ... om mijn vader wat te laten verzinnen. "

Leuke naam, maar niet in Nederlandquote:Op maandag 6 november 2006 11:00 schreef Troel het volgende:
Zoontje van mijn ex-collegaatje:
Ciarán Shea
(Kierun Sjhee)
Ierse naam. Ik vind het super klinken, maar ik ben bang dat hij altijd zijn naam zal moeten spellen.

Vader is dan ook een Ier, dus ik kan er wel bij inkomenquote:Op maandag 6 november 2006 19:11 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Leuke naam, maar niet in NederlandIk dacht zelfs heel eventjes dat het een meisjesnaam was, totdat ik 'zoontje' zag staan

Het was een klein meisje..quote:Op maandag 6 november 2006 22:39 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ik ken een jongen van 14 die zo heet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |