Dat is inderdaad ongeveer het soort simplisme waar ik op doeldequote:Op woensdag 27 september 2006 12:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
Voorzichtig is niet te combineren met wetenschap. Iets klopt of niet.
Dat is geen simplisme, dat is logica.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:51 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ongeveer het soort simplisme waar ik op doelde
Wel eens van driewaardige logica gehoord? Of van Gödel? Dan weet je dat "iets klopt of iets klopt niet" te simplistisch is.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is geen simplisme, dat is logica.
Als ik het goed begrijp mag je dus alleen stellingen deponeren die je waterdicht hebt onderbouwd met wetenschappelijk materiaal en waarover geen discussie meer mogelijk is. Volgens mij moet je de rest van de WFL-topics dan ook direct sluiten.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:51 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ongeveer het soort simplisme waar ik op doelde
Er moeten in ieder geval gegronde redenen voor zijn, en hoe sterker de conclusie, hoe sterker het vereiste bewijsmateriaal. Jouw onderbuikgereutel valt daar bepaald niet onder.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Als ik het goed begrijp mag je dus alleen stellingen deponeren die je waterdicht hebt onderbouwd met wetenschappelijk materiaal en waarover geen discussie meer mogelijk is. Volgens mij moet je de rest van de WFL-topics dan ook direct sluiten.
Om je topic dan even voorgoed af te slachten: Je opmerking dat ....zich in Marokko wel weten te gedragen... staat haaks op je stelling dat het criminele gedrag Marokkanen in de genen zit. Het is zelfs een weerlegging van je stelling.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp mag je dus alleen stellingen deponeren die je waterdicht hebt onderbouwd met wetenschappelijk materiaal en waarover geen discussie meer mogelijk is. Volgens mij moet je de rest van de WFL-topics dan ook direct sluiten.
Je bedoelt: de uitspraak dat het systeem consistent is maakt dan en slechts dan deel uit van het systeem als het inconsistent is? ((c) Gödel) Dat lijkt me in de onderhavige discussie vooral gemiereneuk.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wel eens van driewaardige logica gehoord? Of van Gödel? Dan weet je dat "iets klopt of iets klopt niet" te simplistisch is.
Onzin. Dat er aanleg is, wil niet zeggen dat die aanleg onder alle omstandigheden tot volle wasdom komt. Daar kunnen ook andere factoren een rol bij spelen.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Om je topic dan even voorgoed af te slachten: Je opmerking dat ....zich in Marokko wel weten te gedragen... staat haaks op je stelling dat het criminele gedrag Marokkanen in de genen zit. Het is zelfs een weerlegging van je stelling.
Precies. En daarbij denk ik aan de verschillen tussen de jusitiele apparaten in de verschillende landen. In China zijn ze overigens ook retestreng, en dus zou je ook verwachten dat de Chinezen in NL 'los' gaan. Toch is dat niet zo.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Onzin. Dat er aanleg is, wil niet zeggen dat die aanleg onder alle omstandigheden tot volle wasdom komt. Daar kunnen ook andere factoren een rol bij spelen.
Ik heb nooit gezegd dat een discussie daarover onmogelijk zou zijn; zie mijn post in het vorige topic. Wél onmogelijk is echter een discussie op het simplistische niveau van jouw topic. Dat dus gewoon dicht blijft.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:55 schreef American_Nightmare het volgende:
Mods; volgens mij hebben we al een bewijs geleverd dat een discussie over dit onderwerp zeker wel mogelijk is. Het is toch niet zo'n ramp om het topic gewoon open te gooien en te kijken wat er gebeurt. het is niet mijn bedoeling een bash topic te maken, dus als het daarop uit draait kan het toch altijd nog dicht??
Ach goss.quote:Daarnaast heb ik een FB-ban en kan daar dus niet terecht.
forum@fok.nlquote:Op woensdag 27 september 2006 14:00 schreef American_Nightmare het volgende:
En een topic af doen als racisme, terwijl eenvoudig aantoonbaar is dat het daar niets mee te maken heeft is niet 'simplistisch'?
Overigens kan ik zo 5 topics uit de open topic list halen die 'simplistischer' in elkaar zitten en die gewoon open blijven, dus moet de oorzaak van het slotje wel ergens anders liggen. Daarnaast heb ik jou nog steeds niet zien aantonen waarom het dan zo simplistisch is.
Ik heb ook het vermoeden dat het vermeende gevoelige karakter van de discussie een rol speelt. Ik heb nl vele slechter onderbouwde/geformuleerde topics gezien. We kunnen niet overal de eisen aan stellen die aan een dissertatie gesteld worden, dat lijkt me ridicuul.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:00 schreef American_Nightmare het volgende:
En een topic af doen als racisme, terwijl eenvoudig aantoonbaar is dat het daar niets mee te maken heeft is niet 'simplistisch'?
Overigens kan ik zo 5 topics uit de open topic list halen die 'simplistischer' in elkaar zitten en die gewoon open blijven, dus moet de oorzaak van het slotje wel ergens anders liggen. Daarnaast heb ik jou nog steeds niet zien aantonen waarom het dan zo simplistisch is.
Bronquote:Criminal behavior has always been a focus for psychologists due to the age old debate between nature and nurture. Is it the responsibility of an individual's genetic makeup that makes them a criminal or is it the environment in which they are raised that determines their outcome? Research has been conducted regarding this debate which has resulted in a conclusion that both genes and environment do play a role in the criminality of an individual. This evidence has been generated from a number of twin, family, and adoption studies as well as laboratory experiments. Furthermore, the research has stated that it is more often an interaction between genes and the environment that predicts criminal behavior. Having a genetic predisposition for criminal behavior does not determine the actions of an individual, but if they are exposed to the right environment, then their chances are greater for engaging in criminal or anti-social behavior. Therefore, this paper will examine the different functions that genetics and the environment play in the criminal behavior of individuals.
Nee.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:01 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Bron
Wetenschappelijk bewijs dat crimineel gedrag ook genetisch bepaald is. Mag mijn topic nu dan open?
Dat racistische flauwekul nog steeds geen wetenschap is.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:42 schreef American_Nightmare het volgende:
En wat is dan nu de reden?
Is mijn bron soms niet duidelijk genoeg? Daarin valt te lezen dat er wetenschappelijk bewijs is geleverd dat crimineel gedrag deels genetisch bepaald is. Als een bevolkingsgroep relatief crimineel is (= feit) dan is het aannemelijk dat dit genetisch bepaald is, als deze groep in dezelde omstandigheden leven als groepen die minder crimineel zijn. Snap je dat?quote:Op woensdag 27 september 2006 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat racistische flauwekul nog steeds geen wetenschap is.
Ik snap het prima waar je heen wilt.quote:Op woensdag 27 september 2006 21:38 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Is mijn bron soms niet duidelijk genoeg? Daarin valt te lezen dat er wetenschappelijk bewijs is geleverd dat crimineel gedrag deels genetisch bepaald is. Als een bevolkingsgroep relatief crimineel is (= feit) dan is het aannemelijk dat dit genetisch bepaald is, als deze groep in dezelde omstandigheden leven als groepen die minder crimineel zijn. Snap je dat?
Bespaar je verdere moeite, je topic gaat niet open. Nu niet, morgen niet, nooit niet.quote:Op woensdag 27 september 2006 21:38 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Is mijn bron soms niet duidelijk genoeg? Daarin valt te lezen dat er wetenschappelijk bewijs is geleverd dat crimineel gedrag deels genetisch bepaald is. Als een bevolkingsgroep relatief crimineel is (= feit) dan is het aannemelijk dat dit genetisch bepaald is, als deze groep in dezelde omstandigheden leven als groepen die minder crimineel zijn. Snap je dat?
quote:Op woensdag 27 september 2006 22:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Tot de volgende keer, niet in dit subforum waarschijnlijk.
quote:Op woensdag 27 september 2006 22:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Maar ja mod wordt je ook alleen als je verder niks te doen hebt, baan, studie bijvoorbeeld
Nouja, ik kan wel drinken als een student, zij het dat ik het niet zo lang volhoudt als een student, maar toch ben ik dan wel een klein beetje studente eigenlijk.quote:
Ik heb een half jaar studievertraging opgelopen door Fok, dat probeer ik nou nog steeds op Danny te verhalen.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, ik kan wel drinken als een student, zij het dat ik het niet zo lang volhoudt als een student, maar toch ben ik dan wel een klein beetje studente eigenlijk.
Mjah. "Danny betaalt" trappen ze nooit in.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:47 schreef Doffy het volgende:
Ik zou het al fijn vinden als Danny eens de rekening van een WFL-meet op zich zou nemen
quote:Op donderdag 28 september 2006 12:16 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb een half jaar studievertraging opgelopen door Fok, dat probeer ik nou nog steeds op Danny te verhalen.
Het is algemeen geaccepteerd dat crimineel gedrag een héle grote genetische component kent.quote:Op woensdag 27 september 2006 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat racistische flauwekul nog steeds geen wetenschap is.
Forumbeheerder Danny heeft ook een slotje op het feedback-topic geplaatst, waarmee hij heeft aangegeven dat de discussie gesloten is. Hier verder gaan heeft dan weinig zin en is ook niet de bedoeling.quote:Op zondag 1 oktober 2006 09:50 schreef Akkersloot het volgende:
Hier erkent forumbeheerder Danny dus duidelijk dat er wél op de persoon wordt afgegaan. Ondanks het gedraai van Alicey. 'Hebben Abraham, Isaac en Ismael wel bestaan ?' gesloten
En sloot daarbij tevens het FB topic waarin TS wel bijval kreeg.
Zwak, zwak zwak.
Dus toch spam?quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
Het wordt een keer tijd dat mensen wakker worden.
Het wordt steeds moeilijker te ontkennen.
Deze film zal ongetwijfeld de bewustwording vergroten.
Mensen die het willen blijven ontkennen schenk ik eigenlijk steeds minder aandacht.
Er zijn genoeg mensen die het wel willen horen.
Ik zal het wel blijven verspreiden ik hoop alleen dat de hostserver het aan kan.![]()
NSB we doen het er maar mee.quote:
Het is ook dat jouw manier van "discussieren" me niet bevalt. Bij het minste of geringste gooi je met termen als antisemiet, fascist, nu haal je de NSB er ook nog bij. Je geeft onomwonden te kennen dat je geen zin meer hebt in discussie met je tegenstanders maar dat er toch wel voldoende mensen over blijven die je boodschap willen horen. Daarnaast lees je slecht, meen je te weten waar ik al dan niet wakker van lig en waar met mijn omgeving wel en niet over praat. Bovendien generaliseer je als de pest.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:11 schreef typtypo het volgende:
[..]
NSB we doen het er maar mee.
Omdat ik aan kondig dat ik die film zal blijven versprieden is het spam.
Het is alleen spam als het er niet toe doet in een discussie.
Als het relevant is voor de discussie dan zal ik het niet nalaten.
Jij linkt nooit ergens naar toe, begrijp ik?
Er moet toch wat in die film gezegd worden dat jou doet flippen.
Mag men de waarheid niet vernemen?
Jij moet mij nog steeds antwoord geven om uit te leggen wat je metquote:Op zondag 8 oktober 2006 22:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het is ook dat jouw manier van "discussieren" me niet bevalt. Bij het minste of geringste gooi je met termen als antisemiet, fascist, nu haal je de NSB er ook nog bij. Je geeft onomwonden te kennen dat je geen zin meer hebt in discussie met je tegenstanders maar dat er toch wel voldoende mensen over blijven die je boodschap willen horen. Daarnaast lees je slecht, meen je te weten waar ik al dan niet wakker van lig en waar met mijn omgeving wel en niet over praat. Bovendien generaliseer je als de pest.
Een discussieforum is volgens mij een plek om discussies te voeren en niet om te evangeliseren. Maar als ik het bij het verkeerde eind heb dan hoor ik dat graag.
1. Ik moet niksquote:Op zondag 8 oktober 2006 22:35 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jij moet mij nog steeds antwoord geven om uit te leggen wat je met
Zouden klonen van elkaar kunnen zijn
bedoelde.
Over slecht lezen gespoken.
Slaap lekker.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
1. Ik moet niks
2. Ik bedoel er mee dat jij en Ariel klonen van elkaar zouden kunnen zijn. Vind je het moeilijk om gewoon te lezen wat er staat en het grote paranoīde interpreteren achterwege te laten ?
Of wat ultra rechts is dat je dagelijks een niet aflatende soort kruistocht tegen de islam aan het voeren bent.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is ook dat jouw manier van "discussieren" me niet bevalt. Bij het minste of geringste gooi je met termen als antisemiet, fascist, nu haal je de NSB er ook nog bij.
Jij bent weer uit je dwangbuis ? Da's best lang, 12 dagen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of wat extreem-rechts is dat je een niet aflatende soort kruistocht tegen de islam aan het voeren bent.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |