quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:04 schreef Sjeen het volgende:[..]
Niet doen, niet verdrietig worden
Ik heb wel een keus, ik kan in principe nog wel 10 kinderen op de wereld zetten... En toch hebben wij besloten dat we de komende jaren niet voor een tweede gaan en misschien wel gewoon helemaal niet. En waarom, omdat we nu op het moment alles prettig geregeld hebben. We Isa kunnen bieden wat we belangrijk vinden en daarbij denk ik, heel egoistisch dat ik een tweede kindje gewoonweg niet kan handelen op dit moment... Als ik naar de verschillende gezinnen om me heen kijk, word ik al unhappy bij de gedachte dat ik er twee zou hebben. En dat ligt inderdaad aan mij, niet aan Isa... Isa is het liefste en gemakkelijkste kind dat je je kunt voorstellen. En daar komt ook weer iets uit voort, namelijk dat een tweede nooit zo lief, leuk en gemakkelijk kan zijn als haar... Tel daarbij op dat in onze families de band tussen broers en zussen over het algemeen eerder waardeloos of niet-bestaand zijn, dan warm en diep... Tsja...
![]()
van je 'zus'
![]()
En ik denk dat als Zeeland en Limburg wat minder ver van elkaar vandaan zouden liggen, Isa en Fleur goede zusjes zouden zijn
![]()
.... Ze kunnen in elk geval allebei goed 'boeven'.
Bij mij is er wel een tweede op komst, maar ik kan me wel heeel goed voorstellen dat je er voor kiest (als je de keuze hebt) om al je liefde bij een prins/prinsesje te houden. Ik hoor ook vaak dat een tweede als Fleur me nooit gaat lukken. Nee, dat besef ik ook. Zo'n lieffie zal het niet worden. Maar een ander lieffie wel. Elk kind is bijzonder. Dat is wat mijn ouders me meegegeven hebben. En aangezien mijn zus en ik zo totaal verschillend zijn, werd dat alleen maar bevestigd. Dit is dan ook wat ik in de toekomst hoop te kunnen. De bijzonderheden van elk kind zien en niet zoeken naar de overeenkomsten en de vervelende verschillen.
De vraag of een enigskind zielig is. Nee, dat denk ik niet. Want als ik kijk naar onze familie is het niet meteen mijn zus waar ik op terugval. Maar wel op een bijzonder nichtje
![]()
en ooms en tantes. Naast mijn eigen vader natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat toen mijn moeder met kanker in het ziekenhuis lag en na haar overlijden. De band met mijn zus steeds sterker is geworden. En nadat we allebei moeder zijn geworden is er steeds meer vriendschap ontstaan.