Niet doen, niet verdrietig wordenquote:Op woensdag 27 september 2006 22:47 schreef nebelung het volgende:
Tja, maar daar word ik dan wel weer verdrietig van als ik dat zo lees van dat (on)evenwicht. Want ik heb dus echt geen keus hierin.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet doen, niet verdrietig worden![]()
Ik heb wel een keus, ik kan in principe nog wel 10 kinderen op de wereld zetten... En toch hebben wij besloten dat we de komende jaren niet voor een tweede gaan en misschien wel gewoon helemaal niet. En waarom, omdat we nu op het moment alles prettig geregeld hebben. We Isa kunnen bieden wat we belangrijk vinden en daarbij denk ik, heel egoistisch dat ik een tweede kindje gewoonweg niet kan handelen op dit moment... Als ik naar de verschillende gezinnen om me heen kijk, word ik al unhappy bij de gedachte dat ik er twee zou hebben. En dat ligt inderdaad aan mij, niet aan Isa... Isa is het liefste en gemakkelijkste kind dat je je kunt voorstellen. En daar komt ook weer iets uit voort, namelijk dat een tweede nooit zo lief, leuk en gemakkelijk kan zijn als haar... Tel daarbij op dat in onze families de band tussen broers en zussen over het algemeen eerder waardeloos of niet-bestaand zijn, dan warm en diep... Tsja...
Bekend verhaal . . .quote:Op woensdag 27 september 2006 15:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
Als je de situatie bij mijn man thuis ziet waar zijn jongere broer al voordat hij geboren werd voorgetrokken werd.
...
Laat mij dan maar alleen zijn dan een vader en een moeder die amper van je houden.
quote:Op woensdag 27 september 2006 23:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet doen, niet verdrietig worden![]()
Ik heb wel een keus, ik kan in principe nog wel 10 kinderen op de wereld zetten... En toch hebben wij besloten dat we de komende jaren niet voor een tweede gaan en misschien wel gewoon helemaal niet. En waarom, omdat we nu op het moment alles prettig geregeld hebben. We Isa kunnen bieden wat we belangrijk vinden en daarbij denk ik, heel egoistisch dat ik een tweede kindje gewoonweg niet kan handelen op dit moment... Als ik naar de verschillende gezinnen om me heen kijk, word ik al unhappy bij de gedachte dat ik er twee zou hebben. En dat ligt inderdaad aan mij, niet aan Isa... Isa is het liefste en gemakkelijkste kind dat je je kunt voorstellen. En daar komt ook weer iets uit voort, namelijk dat een tweede nooit zo lief, leuk en gemakkelijk kan zijn als haar... Tel daarbij op dat in onze families de band tussen broers en zussen over het algemeen eerder waardeloos of niet-bestaand zijn, dan warm en diep... Tsja...
Maar daarmee vind je dat je vader gelijk heeft? Of in elk geval ben je daar bang voor?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:51 schreef Djeez het volgende:
Ik heb een zus, en die werd altijd voorgetrokken. Nog steeds is zij het lievelingetje van mijn vader, en ik heb nog altijd ruzie met haar en zie haar nooit. Mijn vader heeft zelfs letterlijk gezegd:"Je houdt nooit zoveel van een kind als je eerste kind." Dus wil ik het graag bij eentje houden, ik kan het een eventuele tweede niet aandoen.
Djeez is daar wel bang voor. Maar voor ons speelt het financiele aspect heel erg mee.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar daarmee vind je dat je vader gelijk heeft? Of in elk geval ben je daar bang voor?
Kijk, ik vind helemaal niet dat je een tweede moet krijgen of zo, maar als je op zich wel zou willen, maar zo'n opmerking er in belangrijke mate voor zorgt dat je niet wil, dan is dat heel erg zonde, vind ik.
Doordat Milou downsyndroom heeft en ik veel contact had met andere ouders hoorde ik ook vaak dat er nog een kind bijkwam omdat dat zo goed zou zijn voor het kind met down, en dat het kind met down later niet alleen zou overblijven mochten de ouders overlijden.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:30 schreef snakelady het volgende:
Het staat me ook tegen om voor een 2de kind te kiezen om de 1ste.
Hoe denken jullie hierover en wat zijn jullie ervaringen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |