quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:04 schreef Sjeen het volgende:[..]
Niet doen, niet verdrietig worden
Ik heb wel een keus, ik kan in principe nog wel 10 kinderen op de wereld zetten... En toch hebben wij besloten dat we de komende jaren niet voor een tweede gaan en misschien wel gewoon helemaal niet. En waarom, omdat we nu op het moment alles prettig geregeld hebben. We Isa kunnen bieden wat we belangrijk vinden en daarbij denk ik, heel egoistisch dat ik een tweede kindje gewoonweg niet kan handelen op dit moment... Als ik naar de verschillende gezinnen om me heen kijk, word ik al unhappy bij de gedachte dat ik er twee zou hebben. En dat ligt inderdaad aan mij, niet aan Isa... Isa is het liefste en gemakkelijkste kind dat je je kunt voorstellen. En daar komt ook weer iets uit voort, namelijk dat een tweede nooit zo lief, leuk en gemakkelijk kan zijn als haar... Tel daarbij op dat in onze families de band tussen broers en zussen over het algemeen eerder waardeloos of niet-bestaand zijn, dan warm en diep... Tsja...
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Demi is ook een enorm makkelijk kind, ze lacht haast altijd, luisterd goed enz.
Een 2de zou ik wel aankunnen maar de gezinssituatie zou er niet prettiger op worden.
Ik ben een gelukkige moeder, mijn man een gelukkige vader en Demi is een enorm gelukkig kind, dat merk ik aan alles.
Ik ben zo bang dat met een 2de we niet meer zo gelukkig zullen zijn.
En wat ik ook niet onbelangrijk vindt, ik ben meer dan alleen mama, ik ben ook nog Kelly (ja mijn echte naam is niet snakelady.
![]()
)
Ik heb hobby's en behoeftes en daar is nu alle ruimte voor.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."