Eigenlijk wel maar als je minimaal 3x in dr week hoort dat enigskinderen zielig zijn begin je wel te twijfelen aan je keuze.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:51 schreef snoopy het volgende:
[..]
Nou mooi toch! Jullie zijn er gewoon al over uit.
Dat is alleen maar fijn.
zegt ook zeker niet alles, maar heb toevallig in de schoonfamilie laatst meegemaakt dat broers en zussen het wel heel mooi samen konden opvangen en afsluiten en dat kan dus al enig kind zeker nietquote:Op woensdag 27 september 2006 11:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, ik ben tante, peettante zelf en mijn nichtje zal me niet eens herkennen als ze me tegenkomt op straat, dus dat zegt ook niet alles.
Ik denk dat ik ook weinig aan mijn broer heb als er iets met mijn ouders gebeurd.
Toen mijn opa op sterven lag was ik degene die mijn moeder opving, mijn broer is alleen op de begrafenis geweest en thats it.
Had dus net zo goed enigskind kunnen zijn.
ga maar lekker nog een kindje maken omdat andere mensen het zielig vindenquote:Op woensdag 27 september 2006 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Eigenlijk wel maar als je minimaal 3x in dr week hoort dat enigskinderen zielig zijn begin je wel te twijfelen aan je keuze.
Dat heb ik nooit gezegd. Ik heb alleen gezegd dat van de enigst kinderen die ik ken het op sommige vlakken duidelijk merkbaar is. Lang niet erg genoeg om ze social reject te noemen, maar wel duidelijk merkbaar.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:52 schreef SpecialK het volgende:
-knip-
Lekker makkelijk om te roepen: "oh.. geen broertjes of zusjes gehad? Jij bent vast een social reject."![]()
Dat is idd een kutsmoes, het enige van merkkleding wat mijn dochter heeft dat heft ze gehad, de rest komt van hans textiel, hema, de markt en de zeeman.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:56 schreef angelfist het volgende:
Als je het zelf gewoon niet wilt, dan is dat toch goed
Ik heb echter ook weleens iemand horen zeggen dat ze bang waren dat ze hun kind dan geen merkkleding konden geven, (ahum...Geef dan gewoon toe dat je er geen zin in hebt ofzo, maar dit was wel echt een k*tsmoes...)
Dat zeg ik niet, maar ik wil wat het beste is voor mijn dochter, ik wil dat ze gelukkig opgroeid en daardoor overweeg ik de meningen van anderen mensen.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:55 schreef Michellll het volgende:
[..]
ga maar lekker nog een kindje maken omdat andere mensen het zielig vinden![]()
Op het punt van 'dingen delen' is het juist zo dat enig-kinderen veel goedsgeefser zijn dan kinderen die gewend zijn aan broertjes/zusjes.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:34 schreef TR08 het volgende:
Enigste kinderen worden wel -bot gezegd- wat dichtgetikter dan kinderen met broertjes/zussen. Ze zijn namelijk veel minder gewend aan dingen als tegenspraak, dingen delen, inleven in een ander, etc.
Dat vind ik best een rare opmerking! Wij hebben nu 1 kind en het voelt zeker wel als gezin.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
Een collega'tje van mij zei eens: 'Met eentje heb je een kind, met 2 wordt het pas een gezin.'
Maar dat is volgens mij ook een gevoelsmatig iets.
*brr* wat een onopersoonlijke uitspraak, alsof de personen niets uitmaken...quote:Op woensdag 27 september 2006 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
Een collega'tje van mij zei eens: 'Met eentje heb je een kind, met 2 wordt het pas een gezin.'
Owja, dus als er een kind uit huis gaat ben je ineens geen gezinnetje meer ofzo?quote:Op woensdag 27 september 2006 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
Hele rare opmerking hoor. Dat ligt er maar aan wat je definitie van een gezin is. (de paus trok daar onlangs nog grootouders bij ook).quote:Op woensdag 27 september 2006 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb echt moeten leren delen toen ik al wat ouder was.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:09 schreef Stippel het volgende:
[..]
Op het punt van 'dingen delen' is het juist zo dat enig-kinderen veel goedsgeefser zijn dan kinderen die gewend zijn aan broertjes/zusjes.
Ze zijn ook veel minder op 'bezit' of 'hebben' gericht.
Mijn ouders stonden echt niet direct achter me. Heb altijd zelf mijn boontjes moeten doppen. Op zich niks mis mee.quote:Enig-kinderen zullen wel altijd hun ouders direkt achter zich hebben, die ouders hoeven nooit te kiezen in een conflict voor het ene kind of de andere (of zich er dan bewust buitenhouden: dat zoeken jullie zelf maar uit)..
dat kan soms ook niet altijd positief zijn, soms kan het betekenen dat een enig-kind ook moeite heeft zich 'los' te maken van hun ouders en te wennen aan eigen verantwoordelijkheid en op eigen benen te staan...
Dit is een kwestie van de TT lezen en er een vooroordeel ingooien?quote:Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Nyles het volgende:
Nee, niet zielig, maar verwent 9van de 10 keer!
dat an best, maar jongere kinderen in gezinnen met meer kinderen leren al snel dat 'delen', maar bv ook het 'eigen bezit zekerstellen'... en bv het ruziemaken om voor hun eigen belangen op te komen...quote:Op woensdag 27 september 2006 12:37 schreef Xanthe het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb echt moeten leren delen toen ik al wat ouder was.
daarin lijk je volgens mij idd een bevestiging te geven, dat het voor ouders met slechts één kind wat lastiger kan zijn om hun kind 'los' te laten.quote:Mijn ouders stonden echt niet direct achter me. Heb altijd zelf mijn boontjes moeten doppen. Op zich niks mis mee.
Maar door het verder erg kort houden en nog steeds beslissingen nemen voor me zelfs in mijn tienerjaren (mijn koos bv. nog steeds de kleding uit die gekocht werd of die ik aan moest de volgende dag , niet echt leuk als je 16 bent) heeft het erg veel moeite gekost om los te komen van ze. Ik probeerde zo ontzettend los te komen en werd daardoor steeds strakker gehouden door mijn ouders met als gevolg een steeds moeilijker wordende puber die zich nog meer ging afzetten overal tegen. Het heeft iig. veel verdriet opgeleverd bij zowel mijn ouders (die het niet zo kwaad bedoelden als ik toen dacht) als mij.
Onzinquote:Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Nyles het volgende:
Nee, niet zielig, maar verwent 9van de 10 keer!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |