En laat dat nou net de zaken zijn waar het kabinet inzijn begroting voor 2007 geld heeft uitgetrokken. De ondernemers krijgen een lastenverlichting en er wordt geld geïnvesteerd in onderwijs en innovatie.quote:Economie in top 10 wereld
ROTTERDAM - Nederland heeft met stip een plek bemachtigd in de top 10 van meest concurrerende economieën ter wereld. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van het World Economic Forum (WEF) in Genève, een onafhankelijke organisatie van topmensen uit het bedrijfsleven.
Nederland klimt twee plaatsen, van elf naar negen op de ranglijst. Volgens Henk Volberda, hoogleraar aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit en lid van het WEF-panel, is het invloedrijke forum vooral positief over de kwaliteit van onze publieke instellingen, het economische beleid, de goede infrastructuur en de toenemende investeringen in hoger onderwijs.
Het onderzoek beoordeelt 125 landen op economische factoren, de kwaliteit van hun overheidsinstanties en het technologische niveau van het bedrijfsleven.
Toch mag Nederland ondanks de hoge notering niet achteroverleunen. Het meest verontrustende uit het onderzoek is volgens Volberda namelijk het gebrekkige vermogen van Nederlandse ondernemingen om nieuwe kennis toe te passen. " Niet dat we slecht zijn in technologie. We scoren bijvoorbeeld goed op het aantal patenten en wetenschappelijke publicaties. Maar we slagen er niet in om deze kennis in de praktijk te brengen."
Hoogleraar Volberda bepleit daarom dat er vooral geld en energie worden gestoken in onderwijs, ondernemerschap en kenniswerkers.
Klopt, Balkenende heeft gefaald op de 'kennis-economie' ... wetenschappelijk onderzoek werd uit christelijke morele gronden bij voorbaat niet toegestaan (genetisch onderzoek) en het innovatieplatform kostte veel geld maar had geen enkel resultaat...quote:Op woensdag 27 september 2006 09:58 schreef dVTB het volgende:
In onderwijs is de laatste jaren veel te weinig geïnvesteerd, noodzakelijke ingrepen in de infrastructuur (bijvoorbeeld een A6-A9) worden ook op de lange baan geschoven. Geen wonder dat Nederland onder Balkenende dus uit die Top 10 is gekukeld.
Jij bent gemeenquote:Op woensdag 27 september 2006 09:01 schreef rvand het volgende:
Eh, niet om het een of ander, maar Nederland heeft al jaren een plek in de top10. Sterker nog, voordat dit kabinet aantrad stonden we op nummer 8. Dus onder Balkenende zijn we wat dat betreft achteruit gegaan. bron
Inderdaad, links heeft overal een oplossing voor!quote:Op woensdag 27 september 2006 10:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij bent gemeen. Ze een beetje op de feiten wijzen dan komt de demagogiek lang niet zo mooit meer over
.
Ho! Ho ! Ho!quote:Op woensdag 27 september 2006 10:36 schreef Stippel het volgende:wetenschappelijk onderzoek werd uit christelijke morele gronden bij voorbaat niet toegestaan (genetisch onderzoek)
Natuurlijk wel de kennisboys die prediken voor eigen parochie.. De boeren vinden dat er te weinig voor de boeren is gedaan, de handel te weinig voor handelsbarrieres en taalonderwijs, de ouderen te weinig voor de ouderen, etc, etc.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:36 schreef Stippel het volgende:
Klopt, Balkenende heeft gefaald op de 'kennis-economie' ...
quote:Op woensdag 27 september 2006 10:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij bent gemeen. Ze een beetje op de feiten wijzen dan komt de demagogiek lang niet zo mooit meer over
.
Oh dat zeker nietquote:Op woensdag 27 september 2006 11:05 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Inderdaad, links heeft overal een oplossing voor!![]()
![]()
Als we op plek 121 stonden dan moet je blij zijn met een boterhamquote:Op woensdag 27 september 2006 09:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Of we nou 9, 3, 18, 121 staan, ik eet er geen boterham minder om.
ja namelijk dat voordat balkenende aantrad we op plek 8 stonden en nu op 9quote:Op donderdag 28 september 2006 19:14 schreef Martijn_77 het volgende:
En heeft links al gereageerd op dit bericht?
Want dit is gewoon goed nieuws voor dit Kabinet.
Op naar de volgende 4 jaar
Waarvoor we eerst nog eens, vorig jaar, naar de 11e plek vielen.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja namelijk dat voordat balkenende aantrad we op plek 8 stonden en nu op 9![]()
Dat het onderzoeksgeld zelfs een jaar heeft stilgelegen onder Balk is je bekend?quote:
Bron?quote:Op donderdag 28 september 2006 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja namelijk dat voordat balkenende aantrad we op plek 8 stonden en nu op 9![]()
NRC-next vandaag, vorig jaar op 11.quote:
Ja vorig jaar op 11 dus wij zijn vooruit gegaan. Van die 9 voor Balkende had ik graag ook een bronquote:Op donderdag 28 september 2006 22:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
NRC-next vandaag, vorig jaar op 11.
NRC zegt trouwens dat de bron ook het WEF is, zoek het daar maar na als je me niet geloofd.
Dus als de staat ambtenaren minder gaat betalen is er sprake van concurrentie volgens jou?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:00 schreef OFfSprngr het volgende:
Concurentie?, dat verkrijg je door je werknemers minder uit te betalen.
Hoezo zou loon dalen als bedrijven moeten concurreren om de werknemers? Denk je dat de concurrent tegen je zegt: "Ok, ik heb een goede deal voor je! Je levert 10% van je huidige loon in en komt voor mij werken!"quote:Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Op werknemers doel ik dus op alle Nederlanders.
Nou, vooruit. Ik zal je blij maken.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja vorig jaar op 11 dus wij zijn vooruit gegaan. Van die 9 voor Balkende had ik graag ook een bron
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |