niet zo slecht over jezelf denkenquote:Op zondag 1 oktober 2006 19:17 schreef EdwinHeijmen het volgende:
haha... ben er weer eens achter gekomen dat mijn beeld van mezelf voor geen meter klopt met het beeld dat anderen van mij hebben... en dat vriendschap een vluchtig iets kan zijn...
Even voor de duidelijkheid, ben je mijn posts stelselmatig aan het negeren of heeft het nog zin als ik hier meepost?quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:17 schreef EdwinHeijmen het volgende:
haha... ben er weer eens achter gekomen dat mijn beeld van mezelf voor geen meter klopt met het beeld dat anderen van mij hebben... en dat vriendschap een vluchtig iets kan zijn...
Top, hopelijk heb je er wat aan. Ik weet uit ervaring dat zo'n forum je een heel eind op weg kan helpen en soms is het gewoon ook wel fijn om eens ervaringen uit te wisselen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:38 schreef EdwinHeijmen het volgende:
nee hoor... ik heb me ingeschreven op spinalnet... had ik even moeten melden.. heb daar rondgekeken en wat tips van mensen gelezen over praktische zaken.. misschien ga ik nog een topic openen daar, maar begin nu het idee te krijgen dat het best wel meer aan mijn psychische achtergrond kan liggen...
En waarom schrikt dat af?quote:Op zondag 1 oktober 2006 10:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een glimlach betekend weinig meer als je iemand zojuist een glimps hebt laten zien van wat wel eens 1000 kilo emotionele baggage zou kunnen zijn. Dat schrikt echt af.![]()
Ik kan ook van dat soort opmerkingen maken. Maar dan ben ik van binnen niet meer luchtig en eerder klaar om iemand aan te vliegen.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:24 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ach toen het sneeuwde heb ik wel eens gezegd dat ik aan het langlaufen was.. kreeg ik ook leuke reacties op.. dus misschien inderdaad wat luchtiger erover doen... terwijl ik het altijd zeg met positieve en luchtige uitstraling hoor...
Mensen zitten doorgaans toch niet te wachten op iemand die zwaarmoedig is, en alsmaar duidelijk maakt dat hij of zij een groot probleem heeft. Ik zeg hiemee niet dat TS zo is, maar wel dat hij die indruk kan wekken. Dat schrikt mensen af..quote:
quote:Maar ik heb erg te maken met een soort weerstand (emotioneel, en hoe ik denk enzo) Is normaal denk ik.
Ik weet niet meer hoe ik moet denken en hoe ik de wereld moet zien. Maar ik ben het onderwerp hier niet.
Ik ga dit topic wél volgen...
Succes!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:17 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ok... ik heb jullie gedachten in mijn hoofd en ga vanavond uit onder jullie voorwaarden...
dus grapjes en geen verontschuldigingen of zware verhalen...
ik kom hierop terug morgen...
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:17 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ok... ik heb jullie gedachten in mijn hoofd en ga vanavond uit onder jullie voorwaarden...
dus grapjes en geen verontschuldigingen of zware verhalen...
ik kom hierop terug morgen...
Ik kan me de gedachtengang wel voorstellen en geef je ook groot gelijk. Ik ben (ik denk net als iedereen met een handicap) toch best wat "vrienden" kwijtgeraakt. Tussen aanhalingstekens omdat ik eigenlijk niet vind dat het ooit vrienden geweest zijn, het waren meer stapmaatjes en de enige overeenkomst tussen ons was eigenlijk dat we naar dezelfde tenten gingen en lekker konden ouwehoeren. Ik heb het ze ook geen seconde kwalijk genomen al heb ik het zeker in het begin wel gemist.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:36 schreef Friek_ het volgende:
Het belangrijkste om tijdens zo'n handicap te behouden is wat optimisme, hoop en zelfvertrouwen.
Toch, ik zal je moeten toegeven dat ik een vriend ook niet meer zo graag zou zien wanneer hij een handicap krijgt. Vriendschap is voor mij iets waar je beide plezier aan beleeft en het plezier gaat er bij mij vanaf wanneer ik niet meer naar concerten kan, gezellig naar een café toe of gewoonweg iets willekeurigs kan ondernemen.
Wanneer ik in een rolstoel zou belanden zou ik me van de bovenstaande mentaliteit zeer bewust zijn. Je bent ook gewoonweg een lastige, gehandicapte vriend die wat meer geduld vergt dan de niet-gehandicapte vriend, dat moet je gewoonweg accepteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |