En is te halen voor t/squote:Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:10 schreef Poepoog het volgende:
Jezus wie gaat er nou in een Hyundai rijden man, dat zijn alleen maar paupers.
Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijdenquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:10 schreef Poepoog het volgende:
Jezus wie gaat er nou in een Hyundai rijden man, dat zijn alleen maar paupers.
Sinds wanneer? Maar voor 20% ofzo toch?quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:09 schreef Inorbit het volgende:
en subaru, dat is van toyota
Nee,Opel is lekker betrouwbaar en roestvrij.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:24 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijden![]()
Motorisch kunnen ze misschien wel betrouwbaar zijn maar dan rot de rest om je heen weg, zit je enkel nog met je motorblokkie![]()
Dan noem je ook een typisch budget/pauper merk, geef mij maar een echte auto een Mercedes oldtimerquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee,Opel is lekker betrouwbaar en roestvrij.
De gemiddelde Opel roest harder dan de gemiddelde Jap.
Dat heb je met meerdere merken, hoe meer electronica in een auto hoe meer problemen je kan krijgenquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef highway101 het volgende:
Volgens mij zijn de oudere Hyundai's toch niet zo goed als de nieuwere.
Nu had ik een 12 jaar oude Toyota Corolla, en dat ding was PERFECT. Ze zeiden bij de APK al dat de auto in zeer goede staat verkeerde, en hij had nog maar 140.000km gereden, en ging nog zeker een ton mee (benzine).
Jammer genoeg een aanrijding mee gehad->total loss.
Absolute onzin. Zeker Toyota wint het op alle gebieden qua betrouwbaarheid. Zelfs van europese merken als die Mercedes van jou. Trouwens, als je kijkt naar de recente problemen met vooral de E klasse moet Mercedes tegenwoordig nog wel meer merken voor laten gaan dan alleen Toyota...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:24 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijden![]()
Motorisch kunnen ze misschien wel betrouwbaar zijn maar dan rot de rest om je heen weg, zit je enkel nog met je motorblokkie![]()
Waarom?quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
Natuurlijk. Een verouderde Opel Frontera met een andere badge is het beste Aziatische merk... Leuk voor je dat je blij ben met je eigen auto (denk ik, anders kan ik deze post al helemaal niet verklaren), maar elke relatie met de werkelijkheid ben je daardoor blijkbaar wel kwijtgeraakt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
Sterker nog, ze halen daar vaak preventief injectiesystemen eruit en vervangen ze door carburateurs. Vooruitziende blik zeg maarquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:30 schreef highway101 het volgende:
Ja, ik hoorde dat ze in Afrika ook liever auto's prefereren zonder motormanagement en chip ed. Dan kunnen ze ze zelf nog repareren namelijk, Afrikanen zijn daar nogal lukratief in. En natuurlijk gaan er ladingen Toyota's naar West Afrika, die daar dan nog een paar honderdduizend kilometer rondrijden, en daar zijn de wegen wel anders dan hier.
Het deel met de meeste autoinduystrie ligt in Europaquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:27 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Waarom?
En als rusland nou wel bij azie zou horen (het grootste stuk ligt iig in azie.. maargoed)
Dat zeg ik toch dat ze kwa betrouwbaarheid goed zijn (lezen is moeilijk).quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:51 schreef ericeric het volgende:
[..]
Absolute onzin. Zeker Toyota wint het op alle gebieden qua betrouwbaarheid. Zelfs van europese merken als die Mercedes van jou. Trouwens, als je kijkt naar de recente problemen met vooral de E klasse moet Mercedes tegenwoordig nog wel meer merken voor laten gaan dan alleen Toyota...
Dit heeft ook te maken met de lage restwaarde. Men gaat niet meer zo snel een bult poen aan onderhoud uitgeven, afrijden is het motto.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:25 schreef MouseOver het volgende:
Het is ook tekenend hoeveel jonge nexia's (die geupgrade kadettjes) je al versleten op de sloop ziet liggen terwijl ze nog geen 10 jaar oud zijn.
Hyundai is geen kleintje meer...quote:De Hyundai Group is momenteel met 3.715.095 eenheden het zesde automerk ter wereld. In China, India, de Verenigde Staten en Rusland boekt Hyundai een enorme progressie en in het door ‘thuismerken’ gedomineerde Europa is Hyundai al bijna het tweede Aziatische merk. In Nederland is Hyundai de laatste vier jaar opgerukt via de 12e,10e, 9e naar de thans 8e positie op de ranglijst van bestverkopende automerken.
De uitslag van de J.D. Power and Associates 2006 Initial Quality Study (IQS3) is:
Topposities merken
1. Porsche
2. Lexus
3. Hyundai
4. Toyota
5. Jaguar
Prijswinnaars per klasse
Compacte SUV's
1. Hyundai Tucson
2. Honda CR-V
3. Nissan Xterra
Compacte Auto's
1. Toyota Corolla
2. Hyundai Elantra
3. Honda Civic
Compacte sportieve auto's
1. Mazda MX-5
2. Hyundai Coupé
3. Scion Tc
Middenklasseauto's
1. Toyota Camry
2. Honda Accord
3. Hyundai Sonata
Grote auto's
1. Pontiac Grand Prix
2. Hyundai Grandeur
3. Nissan Maxima
Lezen is helemaal niet moeilijk. Jij stelt dat "de rest" om je heen weg rot en dat is simpelweg niet waar. Het interieur en de carroserie van Japanners is kwalitatief helemaal niet minder in de zin van betrouwbaarheid en duurzaamheid dan van Mercedes. Mercedes biedt wel meer kwaliteit in de zin van luxe maar dat is iets anders dan duurzaamheid en betrouwbaarheid. Overigens staat Toyota (ja daar zijn ze weer) helemaal bovenaan als het aankomt op bouwkwaliteit, juist ook als het op de carroserie aankomt. De naden in de carroserie zijn bij Toyota smaller en gelijkmatiger dan bij de overige merken inclusief Mercedes. Ik heb trouwens helemaal niks tegen Mercedes. Het is inderdaad een prachtig merk zeer vernieuwend, maar op het gebied van pure technische kwaliteit is er echter geen merk dat aan het niveau van Toyota kan tippen. Ook Mercedes niet. Neemt niet weg dat ik zelf bij onbeperkt budget zeker Mercedes zou rijden omdat de topklasse van Mercedes qua uitstraling en klasse het wint van Toyota (/Lexus)quote:Op woensdag 27 september 2006 09:02 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch dat ze kwa betrouwbaarheid goed zijn (lezen is moeilijk).
Maar het interieur en carroserie zijn echt slechter als bijv een Mercedes, en waarom Mercedes meestal meer elektronische problemen heeft als de concurrent, heel simpel zij proberen een nieuw systeem uit op de auto voor veiligheid ed en dat brengt in de praktijk altijd kinderziektes mee, en als dat eruit gaan andere merken er mee 'pronken'.![]()
Want je kan voor/tegen Mercedes zijn het is altijd een vernieuwend/vooruitstrevend merk!
Hier wel qua auto's.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:26 schreef Punjab het volgende:
[..]
Hyundai is geen kleintje meer...
Een 8ste plaats in de verkoopstatistieken in ons land, en het 2de Aziatische merk noem ik geen "kleintje" qua auto's hoorquote:Op woensdag 27 september 2006 12:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Hier wel qua auto's.
Maar in eigenland daar in tegen, ze zijn een staatsbedrijf, ze bouwen van auto's tot snelwegen
ik heb er al een op het oog:quote:Op woensdag 27 september 2006 13:21 schreef petre86 het volgende:
koop een oudere nissan, als je vel rijd een oude diesel, die gaan lang mee, niet kapot te krijgen![]()
Maar wat vind je nou zo goed aan dat landwind merk? Is dat ook nog ergens op gebaseert of je denkt van ik roep gewoon compleet het tegenovergestelde van de rest van de wereld..?quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het deel met de meeste autoinduystrie ligt in Europa
maar ik zou nooit kunnen kiezen tussen al die prachtige Russische merken
Als daar het blok voor gebruikt is wat ook in de Sunny zat (GA14i),dan heb je geen distributieriem ,maar een ketting en die hoef je niet te vervangen.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:05 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik heb er al een op het oog:
Nissan almera uit 1996, 116000 gelopen. 1,4L benzine, 75PK
APK (duitse versie) tot juni 2007, elektrisch ramen en zonnedak, zomer- en winterbanden erbij
Eerste eigenaar, compleet onderhoudsboekje, onderhouden bij de dealer
2000 euro.
Kan ik ergens opzoeken wat het onderhoudsschema is voor deze auto? Zou bij 100.000 km de aandrijfriem vervangen moeten zijn? dan kan ik navragen of dat ook gebeurt is en meteen zien wat er nog aan komt.
Het rammelt, het kraakt, het piept, het stinkt, het valt van ellende uit elkaar. Zo hoort het echte autorijden te zijn. Comfort en betrouwbaarheid is voor homos.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Maar wat vind je nou zo goed aan dat landwind merk? Is dat ook nog ergens op gebaseert of je denkt van ik roep gewoon compleet het tegenovergestelde van de rest van de wereld..?
Ben ik niet helemaal met je eens, maar ergens zit een keerpunt. Op dat moment valt een gadget niet meer onder comfort, maar dan is het overbodige luxe die er voor zorgt dat er een aantal elementaire zaken die bij autorijden horen, weg vallen.quote:Op woensdag 27 september 2006 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het rammelt, het kraakt, het piept, het stinkt, het valt van ellende uit elkaar. Zo hoort het echte autorijden te zijn. Comfort en betrouwbaarheid is voor homos.
quote:Op woensdag 27 september 2006 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het rammelt, het kraakt, het piept, het stinkt, het valt van ellende uit elkaar. Zo hoort het echte autorijden te zijn. Comfort en betrouwbaarheid is voor homos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |