Omdat TS een paar schrijf/stijlfouten maakt?quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:53 schreef Mtijn het volgende:
O ja, ik geef nooit af op mensen met een lagere opleiding, maar de TS is wel héél stom
Als ik je nick zie, denk ik dat jij een PQ van 500 hebtquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:31 schreef slikheks het volgende:
ik hen een IQ van meer dan 500
Het begint ermee... en dit excuus wordt vaak aangewend door individuen, die geen goede taalbeheersing hebben... toch meid?quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:27 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Omdat TS een paar schrijf/stijlfouten maakt?
Komop zeg een intelligent persoon als jij zou moeten weten dat intelligentie verder gaat dan foutloos nederlandsch kunnen schrijven,![]()
Anders ga je iuemand anders uit schelden?quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Met die uitspraak ben jij de grootste mongool. Zou je er graag tussen willen staan, pipo?
Deed je zelf anders ook, alleen dan algemeen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:21 schreef paradoXical het volgende:
[..]
Anders ga je iuemand anders uit schelden?
Onzin. Je haalt er een paar situaties uit waarbij jij gelijk hebt en dit wordt voor jou een algemeen gegeven. Dat noemen ze generalisatie, wist je vast wel. Feit blijft staan dat HBO een hogere opleiding is dan het MBO en dat mensen op het HBO ook meer geleerd hebt.quote:In mijn ogen is HBO overschat. Mensen doen altijd neerbuigend over MBO opleidingen, terwijl ik alle respect voor mijn broer heb die mometeel stage loopt bij een krant en het fantastisch goed doet daar.
Dat is een persoonlijke instelling die ik met je deel. Nogmaals niet generaliseren.quote:Ik ken mensen op HBO opleidigen die klakkeloos alle stof die zij voorgeschoteld krijgen opnemen, zonder er maar 1x over na te denken. Ik kan genoeg kritische kanttekeningen plaatsen bij hetgeen wat ik leer en ik wil graag meer weten over de achtergrond van zaken in plaats een zooi feiten uit mijn kop te stampen.
HBO betekent geen projectonderwijs. De laatste jaren wordt er op het HBO in projecten gewerkt, vanuit een visie over de vraag hierna in het bedrijfsleven. HBO kent eisen waar je als student aan moet voldoen.quote:
HBO betekend projectonderwijs, leren samenwerken met andere. Samenwerken met anderen daar leer je niets van, behalve frustratie. Ik heb geen 20 projecten per jaar nodig om met mensen samen te kunnen werken, en ik heb daar al helemaal geen zin om doordat je altijd rekeningen dient te houden met de onkunde van je groepsleden.
Tijden veranderen. Communicatie is in deze tijd belangrijker geworden dan vroeger. Als je daar niet mee in zee gaat, kan je bedrijf van een ogenschijnlijke goede positie 5 jaar geleden ineens er een stuk slechter voor staan 5 jaar laten. Het gaat sneller tegenwoordig.quote:Hbo onderwijs is gewoon niet mijn ding, en het goede van dit onderwijs is eraf: vroeger kon je veel zelfstandiger aan de slag
Misschien hoor je gewoon niet op dit niveau thuis? Als je niet wilt samenwerken krijg je het nog moeilijk in de meeste functies. Samenwerken is juist zeer leerzaam, ook op WO wordt er regelmatig samengewerkt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:21 schreef paradoXical het volgende:
[..]
Samenwerken met anderen daar leer je niets van, behalve frustratie. Ik heb geen 20 projecten per jaar nodig om met mensen samen te kunnen werken, en ik heb daar al helemaal geen zin om doordat je altijd rekeningen dient te houden met de onkunde van je groepsleden.
Hbo onderwijs is gewoon niet mijn ding, en het goede van dit onderwijs is eraf: vroeger kon je veel zelfstandiger aan de slag
Ik weet niet of dat het verschil is tussen HBO en WO maar ik heb er toch heel duidelijk van geleerd dat je begint met vertrouwen (iedereen doet ongeveer evenveel) vervolgens ga je over op deadlines stellen met duidelijke instructies (als iemand de kantjes er vanaf loopt) vervolgens schop je die persoon de groep uit (na het missen van herhaaldelijke deadlines). Toen ik vorige jaar in een groep zat die toen de nood heel hoog was het nog voor elkaar kreeg om collectief een deadline te missen heb ik het laten varen en heb de opdracht zelf gemaakt. Uitleg erbij gedaan en er was niets aan de hand. Echter, van m'n zusje die dezelfde soort frustraties heeft weet ik dat het bij haar door docenten (MBO) zo goed als niet wordt geaccepteerd om mensen uit een groep te zetten terwijl dat een hele belangrijke voorwaarde is voor het laten slagen van groepswerk.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:21 schreef paradoXical het volgende:
HBO betekend projectonderwijs, leren samenwerken met andere. Samenwerken met anderen daar leer je niets van, behalve frustratie. Ik heb geen 20 projecten per jaar nodig om met mensen samen te kunnen werken, en ik heb daar al helemaal geen zin om doordat je altijd rekeningen dient te houden met de onkunde van je groepsleden.
Hbo onderwijs is gewoon niet mijn ding, en het goede van dit onderwijs is eraf: vroeger kon je veel zelfstandiger aan de slag
Misschien niet nee. Ik heb vaak een andere visie op zaken, en samenwerken betekend dat je er samen uit moet komen. Ik kan me niet altijd vinden in de gehanteerde werkwijze, die vaak traag en vervelend is. Ik ben een persoon die niet hard hoeft te werken om alles voldoende af te sluiten, dat kan projectonderwijs vervelend maken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:57 schreef ioko het volgende:
[..]
Misschien hoor je gewoon niet op dit niveau thuis? Als je niet wilt samenwerken krijg je het nog moeilijk in de meeste functies. Samenwerken is juist zeer leerzaam, ook op WO wordt er regelmatig samengewerkt.
Dat ben ik met je eens, en ik denk dat dit een van de grootste frustraties in het projectonderwijs is. Maar ik zou niet inzien in welk opzicht dit verschilt met MBO; mijn broer en zijn projectgroep hebben gewoon iemand uit de groep gezet en dit kenbaar gemaakt. Dat was geen probleem. Hangt natuurlijk af van de onderwijsinstelling.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het verschil is tussen HBO en WO maar ik heb er toch heel duidelijk van geleerd dat je begint met vertrouwen (iedereen doet ongeveer evenveel) vervolgens ga je over op deadlines stellen met duidelijke instructies (als iemand de kantjes er vanaf loopt) vervolgens schop je die persoon de groep uit (na het missen van herhaaldelijke deadlines). Toen ik vorige jaar in een groep zat die toen de nood heel hoog was het nog voor elkaar kreeg om collectief een deadline te missen heb ik het laten varen en heb de opdracht zelf gemaakt. Uitleg erbij gedaan en er was niets aan de hand. Echter, van m'n zusje die dezelfde soort frustraties heeft weet ik dat het bij haar door docenten (MBO) zo goed als niet wordt geaccepteerd om mensen uit een groep te zetten terwijl dat een hele belangrijke voorwaarde is voor het laten slagen van groepswerk.
Word up!quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:54 schreef DR878 het volgende:
De enige slimme mensen zijn WO'ers.
...
WO = PWN0RZZZZ![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |