abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45217530
Niet-Nobelprijswinnaars.
Schoenentellend ziekpubliek.
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:12:04 #252
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_45217561
Meer olie!
Ik ben lelijk.
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:56:54 #253
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_45219035
HBO'ers zijn lief
And all the things you do with it
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:05:35 #254
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_45219286
Cursisten
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_45219696
Eens met TS. Ik doe zelf HBO, en als ik dan al die nerdjes in me klas zie die denken het helemaal te gaan maken met hun HBO

De leukste mensen uit die klas hebben trouwens allemaal heel toevallig MBO ervoor gedaan
pi_45219963
Hihi, wat een beperkte mensen allemaal. Net of intelligentie ( vies woord... ) alleen door je opleiding of kennis bepaald wordt. Mensen die echt intelligent zijn, weten maar al te goed wat kennis wel niet voor een last is. Als je ergens wat vanaf weet, moet je altijd meer weten en meer weten. De echt intelligenten zijn degenen die gelukkig zijn, en inzien dat kennis, macht en rijkdom daar niets mee te maken hebben. Geluk is met de dommen.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:26:10 #257
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45219989
Ach; bestond deze ook nog?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_45220175
ik hen een IQ van meer dan 500
pi_45225226
De echte intelligente mensen doen niet eens school, maar beleggen voor hun 18e en gaan naar ava's zodat ze het geluk kunnen krijgen dat ze mogen instromen bij een grote amerikaans bedrijf op je 21e en daar wordt betaald om je studie te doen c.q volgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_45227579
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:53 schreef Mtijn het volgende:
O ja, ik geef nooit af op mensen met een lagere opleiding, maar de TS is wel héél stom
Omdat TS een paar schrijf/stijlfouten maakt?
Komop zeg een intelligent persoon als jij zou moeten weten dat intelligentie verder gaat dan foutloos nederlandsch kunnen schrijven,
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:48:05 #261
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_45233841
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:31 schreef slikheks het volgende:
ik hen een IQ van meer dan 500
Als ik je nick zie, denk ik dat jij een PQ van 500 hebt
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
pi_45235375
Tja, ik heb veel respect voor bouwvakkers ze bouwen wel hun leven lang huizen en kantoren, ergo woningen en werkruimte. Zonder bouwvakkers zouden we echt nergens zijn. En wie zou je vuilnis opruimen? En waar ga je naartoe als je auto gerepareerd moet worden? Die hebben echt geen master gehaald in auto-reperaties hoor.

Ieder beroep is goed voor de samenleving. De lager opgeleide beroepen zijn meestal de beroepen die mensen voorzien van primaire levensbehoeften, en de hogere zorgen voor innovatie en een betere economie.

Niemand is beter dan een ander, denk maar niet dat je beter bent dan de zwerver die zich doodschaamt omdat hij een broodje oppakt die jij net hebt weggegooid, je weet nooit waarom hij gedwongen is om op een parkbankje te slapen, of wat hij allemaal daarvoor zijn leven heeft gedaan.

Aan iedereen die zich aangesproken voelt door voorgaande alinea; denk hier maar eens goed over na
Mrrrr.
  donderdag 11 januari 2007 @ 01:10:59 #263
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_45236429
De echte vakman heeft idd echt geen WO gedaan. Zowel hoger als lageropgeleiden zijn volgens mij nodig om de maatschappij draaiende te houden, en beide zijn afhankelijk van elkaar. Waarom toch altijd die verschillen en kleineringen.. I'm with Konijntje ^^^^

Wat heeft het VMBO trouwens een belachelijk slechte naam gekregen zeg. Ik vind het zowieso raar om middelbaar en lager middelbaar onderwijs op een hoop te gooien. Tja, ik heb makkelijk praten door eerst VMBO te doen, dan HAVO, om vervolgens op het HBO terecht te komen :
  donderdag 11 januari 2007 @ 01:41:12 #264
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_45236955
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:27 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Omdat TS een paar schrijf/stijlfouten maakt?
Komop zeg een intelligent persoon als jij zou moeten weten dat intelligentie verder gaat dan foutloos nederlandsch kunnen schrijven,
Het begint ermee... en dit excuus wordt vaak aangewend door individuen, die geen goede taalbeheersing hebben... toch meid?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_45238041
Je bedoelt zoals de foutieve komma in jouw post?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45240602
Ik zie bijvoorbeeld mijn buren, zij is huisarts, hij heeft ook een of ander functie op universiteitsniveau.

Als je ziet wat die mensen kunnen of niet kunnen, het is te gek voor woorden.
Bijvoorbeeld een plant ompotten, daar moet een tuinman voor komen,
een lamp ophangen, er komt een electriën voor,
en zo zijn er tientallen voorbeelden te noemen.

Dan zij ze maare wat blij met een vmbo er
Jan Peter opzoute!!!!!!!!!
Wanbeleid is ook beleid
pi_45242171
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:26 schreef Integrity het volgende:

[..]

Met die uitspraak ben jij de grootste mongool. Zou je er graag tussen willen staan, pipo?
Anders ga je iuemand anders uit schelden?
In mijn ogen is HBO overschat. Mensen doen altijd neerbuigend over MBO opleidingen, terwijl ik alle respect voor mijn broer heb die mometeel stage loopt bij een krant en het fantastisch goed doet daar.
Ik ken mensen op HBO opleidigen die klakkeloos alle stof die zij voorgeschoteld krijgen opnemen, zonder er maar 1x over na te denken. Ik kan genoeg kritische kanttekeningen plaatsen bij hetgeen wat ik leer en ik wil graag meer weten over de achtergrond van zaken in plaats een zooi feiten uit mijn kop te stampen.

HBO betekend projectonderwijs, leren samenwerken met andere. Samenwerken met anderen daar leer je niets van, behalve frustratie. Ik heb geen 20 projecten per jaar nodig om met mensen samen te kunnen werken, en ik heb daar al helemaal geen zin om doordat je altijd rekeningen dient te houden met de onkunde van je groepsleden.
Hbo onderwijs is gewoon niet mijn ding, en het goede van dit onderwijs is eraf: vroeger kon je veel zelfstandiger aan de slag
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_45243025
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:21 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Anders ga je iuemand anders uit schelden?
Deed je zelf anders ook, alleen dan algemeen.
quote:
In mijn ogen is HBO overschat. Mensen doen altijd neerbuigend over MBO opleidingen, terwijl ik alle respect voor mijn broer heb die mometeel stage loopt bij een krant en het fantastisch goed doet daar.
Onzin. Je haalt er een paar situaties uit waarbij jij gelijk hebt en dit wordt voor jou een algemeen gegeven. Dat noemen ze generalisatie, wist je vast wel. Feit blijft staan dat HBO een hogere opleiding is dan het MBO en dat mensen op het HBO ook meer geleerd hebt.

Hoe je houding daarna op een arbeidsmarkt is, bepaal je zelf. Dat is persoonlijk. HBO is niet overschat, daar ik zowel MBO als HBO gedaan heb, kan ik weten dat het HBO zeker niet overschat is.
quote:
Ik ken mensen op HBO opleidigen die klakkeloos alle stof die zij voorgeschoteld krijgen opnemen, zonder er maar 1x over na te denken. Ik kan genoeg kritische kanttekeningen plaatsen bij hetgeen wat ik leer en ik wil graag meer weten over de achtergrond van zaken in plaats een zooi feiten uit mijn kop te stampen.
Dat is een persoonlijke instelling die ik met je deel. Nogmaals niet generaliseren.
quote:

HBO betekend projectonderwijs, leren samenwerken met andere. Samenwerken met anderen daar leer je niets van, behalve frustratie. Ik heb geen 20 projecten per jaar nodig om met mensen samen te kunnen werken, en ik heb daar al helemaal geen zin om doordat je altijd rekeningen dient te houden met de onkunde van je groepsleden.
HBO betekent geen projectonderwijs. De laatste jaren wordt er op het HBO in projecten gewerkt, vanuit een visie over de vraag hierna in het bedrijfsleven. HBO kent eisen waar je als student aan moet voldoen.

Ik ben zelf ook geen voorstander van het werken in projecten, maar het is wel leerzaam en zeker niet ondoordacht. Hoe je met de theorie omgaat en dit naar de praktijk vertaald is je eigen zaak. Ik vind dit een belangrijke zaak. Er wordt ook aandacht besteedt aan samenwerking en dat is belangrijk.
quote:
Hbo onderwijs is gewoon niet mijn ding, en het goede van dit onderwijs is eraf: vroeger kon je veel zelfstandiger aan de slag
Tijden veranderen. Communicatie is in deze tijd belangrijker geworden dan vroeger. Als je daar niet mee in zee gaat, kan je bedrijf van een ogenschijnlijke goede positie 5 jaar geleden ineens er een stuk slechter voor staan 5 jaar laten. Het gaat sneller tegenwoordig.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:57:59 #269
85962 ioko
I Appear Missing
pi_45243323
quote:

[..]

Samenwerken met anderen daar leer je niets van, behalve frustratie. Ik heb geen 20 projecten per jaar nodig om met mensen samen te kunnen werken, en ik heb daar al helemaal geen zin om doordat je altijd rekeningen dient te houden met de onkunde van je groepsleden.
Misschien hoor je gewoon niet op dit niveau thuis? Als je niet wilt samenwerken krijg je het nog moeilijk in de meeste functies. Samenwerken is juist zeer leerzaam, ook op WO wordt er regelmatig samengewerkt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_45243448
Kijk dat is nog eens een reactie waar ik iets mee kan
Ik merk gewoon dat veel mensen welke het eigenlijk niet aankunnen een HBO studie gaan volgen. Ik zie van alles om me heen gebeuren; mensen welke niet met kinderen kunnen omgaan gaan PABO doen. Mensen die het gewoon niet aankunnen gaan naar het HBO en werken zich in de ziekte omdat ze perse die HBO opleiding willen afmaken; respect maar dat komt de kwaliteit ook niet ten goede.

Waarom willen mensen perse een hogere opleiding volgen? In dat punt vind ik het HBO overschat; alsof een HBO diploma je intelligent maakt? Ik heb vrienden welke gewoon een productiebaantje hebben, maar die gasten zijn echt niet dom en hebben passie in hun werk. Daarentegen ken ik veel hoger opgeleiden die daar juist op meer kijken; en visie die ik niet kan delen.
Ik heb verschillende stages gelopen en ik merk gewoon dat veel HBO'ers goed zijn in hun vakgebeid, maar daarbuiten vallen ze door de mand.. Geen HBO denkniveau naar mijn mening
pi_45243543
quote:
Ik weet niet of dat het verschil is tussen HBO en WO maar ik heb er toch heel duidelijk van geleerd dat je begint met vertrouwen (iedereen doet ongeveer evenveel) vervolgens ga je over op deadlines stellen met duidelijke instructies (als iemand de kantjes er vanaf loopt) vervolgens schop je die persoon de groep uit (na het missen van herhaaldelijke deadlines). Toen ik vorige jaar in een groep zat die toen de nood heel hoog was het nog voor elkaar kreeg om collectief een deadline te missen heb ik het laten varen en heb de opdracht zelf gemaakt. Uitleg erbij gedaan en er was niets aan de hand. Echter, van m'n zusje die dezelfde soort frustraties heeft weet ik dat het bij haar door docenten (MBO) zo goed als niet wordt geaccepteerd om mensen uit een groep te zetten terwijl dat een hele belangrijke voorwaarde is voor het laten slagen van groepswerk.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45243604
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:57 schreef ioko het volgende:

[..]

Misschien hoor je gewoon niet op dit niveau thuis? Als je niet wilt samenwerken krijg je het nog moeilijk in de meeste functies. Samenwerken is juist zeer leerzaam, ook op WO wordt er regelmatig samengewerkt.
Misschien niet nee. Ik heb vaak een andere visie op zaken, en samenwerken betekend dat je er samen uit moet komen. Ik kan me niet altijd vinden in de gehanteerde werkwijze, die vaak traag en vervelend is. Ik ben een persoon die niet hard hoeft te werken om alles voldoende af te sluiten, dat kan projectonderwijs vervelend maken.
Zoals ik al aangeef, projectonderwijs is mijn ding niet, ik werk liever zelfstandig. Na mijn opleiding kom ik gelukkig niet in het bedrijfsleven terecht, maar geniet ik meer zelfstandigheid. Gelukkig maar.
pi_45243668
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:05 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat het verschil is tussen HBO en WO maar ik heb er toch heel duidelijk van geleerd dat je begint met vertrouwen (iedereen doet ongeveer evenveel) vervolgens ga je over op deadlines stellen met duidelijke instructies (als iemand de kantjes er vanaf loopt) vervolgens schop je die persoon de groep uit (na het missen van herhaaldelijke deadlines). Toen ik vorige jaar in een groep zat die toen de nood heel hoog was het nog voor elkaar kreeg om collectief een deadline te missen heb ik het laten varen en heb de opdracht zelf gemaakt. Uitleg erbij gedaan en er was niets aan de hand. Echter, van m'n zusje die dezelfde soort frustraties heeft weet ik dat het bij haar door docenten (MBO) zo goed als niet wordt geaccepteerd om mensen uit een groep te zetten terwijl dat een hele belangrijke voorwaarde is voor het laten slagen van groepswerk.
Dat ben ik met je eens, en ik denk dat dit een van de grootste frustraties in het projectonderwijs is. Maar ik zou niet inzien in welk opzicht dit verschilt met MBO; mijn broer en zijn projectgroep hebben gewoon iemand uit de groep gezet en dit kenbaar gemaakt. Dat was geen probleem. Hangt natuurlijk af van de onderwijsinstelling.
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:54:58 #274
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_45270379
Ja maar kijk, dat VMBO'ers dom zijn is gewoon bekend. HBO'ers denken dat ze slim zijn en dat ze bij de hoge mensen horen maar die zijn net zo dom als de VMBO'ers. VMBO'ers geven tenminste toe dat ze dom zijn. Daarom haat ik die inferieure kut HBO wannabe studentjes en heb ik geen problemen met VMBO 'ers.

De enige slimme mensen zijn WO'ers.

HBO = DOM
VMBO = DOM

WO = PWN0RZZZZ

[ Bericht 8% gewijzigd door DR878 op 12-01-2007 00:00:16 ]
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_45270512
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:54 schreef DR878 het volgende:
De enige slimme mensen zijn WO'ers.
...
WO = PWN0RZZZZ