Zeg, ga eens iemand anders jaloers makenquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:22 schreef koele het volgende:
als je t over de duvel hebt! Ik hoor het pingetje van het tostiapparaat alweer!
heerlijk, je mag er hier wel ff 1 komen halen hoor!quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:24 schreef ijsmeis het volgende:
Zeg, ga eens iemand anders jaloers maken.
Echte tosti-apparaten pingen nietquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:22 schreef koele het volgende:
als je t over de duvel hebt! Ik hoor het pingetje van het tostiapparaat alweer!
Hmm, ik vind eigenlijk dat het bedrijf dat behoort te betalen en niet de werknemersquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:39 schreef Ozziecar het volgende:
Goed idee
Bij mijn vorige werkgever deden we dit ook zo.
We waren in totaal met 5 personen en we hadden een "boodschappenrooster". Iedereen ging 1 keer per week naar de supermarkt / bakker voor vers brood en beleg.
Op vrijdag gingen we altijd naar de friettent, ook lekker
Voor de 4 dagen per week deden we 7,50 in een potje en daar betaalden we de boodschappen van. De friettent-rekening deden we altijd per persoon, of als het zo uitkwam om beurten betalen.
Ja, maar dan ben ik wel goedkoper uit dan 7,50 voor 4 dagenquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:42 schreef Ozziecar het volgende:
Hoe dat zo?
Als je je boterhammen mee van huis neemt, dan betaal je dat toch ook zelf?
per persoon 7,50 voor 4 dagen?quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:39 schreef Ozziecar het volgende:
Goed idee
Bij mijn vorige werkgever deden we dit ook zo.
We waren in totaal met 5 personen en we hadden een "boodschappenrooster". Iedereen ging 1 keer per week naar de supermarkt / bakker voor vers brood en beleg. Da's wel iets om even rekening mee te houden. Voor je het weet moet er 1 persoon elke dag alles regelen, en op een gegeven moment gaat dat meestal tegenstaan.
Op vrijdag gingen we altijd naar de friettent, ook lekker
Voor de 4 dagen per week deden we 7,50 in een potje en daar betaalden we de boodschappen van. De friettent-rekening deden we altijd per persoon, of als het zo uitkwam om beurten betalen.
Soms hadden we wat geld over, dat schoven we dan door naar de volgende week of we betaalden er (een deel van) de frietrekening van
Nouja, wat kost een zak appels en 2 zakken verse broodjes? (om maar even wat te noemen)quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:45 schreef Ozziecar het volgende:
Een kleine 2 euro per dag is echt niet veel als je lekkere verse broodjes hebt met beleg naar keuze en wat vers fruit
Bovendien heb je het zelf in de hand. Als je er (met de groep) voor kiest om het heel simpel te houden, dan ben je natuurlijk goedkoper uit. Onze keuze was het niet, we hadden liever wat lekkers
quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:31 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Echte tosti-apparaten pingen nietVan die veredelde broodrooster tosti-ijzers pingen, maar daar komen klote tosti's uit.
Tjah, of smaken verschillen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:51 schreef koele het volgende:
[..]
[afbeelding]
en of echte tostiapparaten pingen! tss, scheer je weg met je kleffe klap-tosti-apparaat!
Kan dat ding pingen? Doet ie bij ons in het bedrijf nie!quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:51 schreef koele het volgende:
[..]
en of echte tostiapparaten pingen! tss, scheer je weg met je kleffe klap-tosti-apparaat!
dis de deluxe uitvoeringquote:Op woensdag 27 september 2006 00:03 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Kan dat ding pingen? Doet ie bij ons in het bedrijf nie!
Wat een kolder... Eten moet je gewoon lekker zelf betalen naar mijn mening!quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:40 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hmm, ik vind eigenlijk dat het bedrijf dat behoort te betalen en niet de werknemers![]()
.
Dan moet je gewoon zorgen dat er genoeg is voor iedereenquote:Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef editor2 het volgende:
Leuk idee maar mits er hele goeie afspraken vooraf zijn gemaakt wordt het een slechte uitvoering.
Reden? Er komt altijd gedonder als zoiets plaatsvind omdat iemand altijd gaat zeuren dat de een teveel
van dit en dat neemt waardoor de ander zich bekocht voelt en achtergesteld. Gebeurt bijna altijd.
Beste oplossing: Of je koopt zoveel in naar aanleiding van een opgesteld boodschappenlijstje
zodat er nooit gedonder kan komen, of iedereen gewoon zijn eigen pakketje.
dat gaat idd een beetje de insteek worden...quote:Op woensdag 27 september 2006 11:56 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon zorgen dat er genoeg is voor iedereen. Je krijgt op een gegeven moment echt wel in de gaten wat er veel wordt gegeten en wat niet, daar kun je dan weer het boodschappenlijstje op aanpassen.
Zwolle?quote:Op woensdag 27 september 2006 13:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wij zijn vandaag met collegas bij de vitos gaan eten!
Welk bedrijf doet dat? Ben ze nog niet tegen gekomenquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:40 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hmm, ik vind eigenlijk dat het bedrijf dat behoort te betalen en niet de werknemers![]()
.
er zijn er zat.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Welk bedrijf doet dat? Ben ze nog niet tegen gekomen
tjeeses, wat stellen jullie je aan zeg!quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:49 schreef Matness het volgende:
een half vers duur brood bij de AH kost een euro, en een appel ook niet zoveel, en wat beleg.
lijkt me dus vrij veel, maargoed
thuis ben je goedkoper uit dan denk ik
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:17 schreef Matness het volgende:
[..]
er zijn er zat.
als ik met de bewoners mee eet, is dat gewoon 'on the house'.
lijkt me ook niet meer dan normaal
Kijk, wij begrijpen elkaarquote:Op donderdag 28 september 2006 19:45 schreef sieske het volgende:
Hij/zij betaalt het toch zelf, en als hij dan wat lekkers wil zoals filet americain of een croissantje brie, dan is dat toch wel lekker(als je een halve dag gewerkt hebt, wil je toch wel graag iets lekkers).
Toen ik bij mijn schoonzusje even op het werk langskwam vroeg ze me of ik een kopje koffie wilde. Vervolgens ging ze haar portemonnaie halen om een kopje koffie uit de automaat in de personeelskantine te halen... Ze werkt er niet meer.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een beetje werkgever zorgt ervoor dat zijn wernemers goed te vreten heben.
Daarmee houd je ze rustig en loyaal.![]()
Wisselt per bedrijfstype. Bij fabrieken e.d. is het minder gebruikelijk, ook niet op de kantoorafdelingen. Bij dienstverleners is het wel weer vrij standaard.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik bij mijn schoonzusje even op het werk langskwam vroeg ze me of ik een kopje koffie wilde. Vervolgens ging ze haar portemonnaie halen om een kopje koffie uit de automaat in de personeelskantine te halen... Ze werkt er niet meer.
Ik ken verder geen enkel bedrijf waar ik ooit heb moeten betalen voor koffie en thee. Een betaalde lunch is misschien een mooie luxe, maar een gratis kopje koffie of thee hoort er toch gewoon bij. Toch?
Dat krijg je toch ook als je gaat solliciteren, dus ja dat hoort erbij.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik bij mijn schoonzusje even op het werk langskwam vroeg ze me of ik een kopje koffie wilde. Vervolgens ging ze haar portemonnaie halen om een kopje koffie uit de automaat in de personeelskantine te halen... Ze werkt er niet meer.
Ik ken verder geen enkel bedrijf waar ik ooit heb moeten betalen voor koffie en thee. Een betaalde lunch is misschien een mooie luxe, maar een gratis kopje koffie of thee hoort er toch gewoon bij. Toch?
Op heel veel basisscholen moeten leerkrachten ook koffiegeld betalen...quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
2 a 3 euroquote:Op vrijdag 29 september 2006 08:31 schreef Isabeau het volgende:
2/3e loon in natura?? 2/3e wat? Van je hele inkomen?Of bedoel je 23 euro/gulden?
Wij mogen niet zeggen dat we het veel vinden, maar jij wel?quote:Op donderdag 28 september 2006 19:45 schreef sieske het volgende:
[..]
tjeeses, wat stellen jullie je aan zeg!
Hij/zij betaalt het toch zelf, en als hij dan wat lekkers wil zoals filet americain of een croissantje brie, dan is dat toch wel lekker(als je een halve dag gewerkt hebt, wil je toch wel graag iets lekkers).
Ik moet het doen met brood van thuis. Goedkoper, maar niet zo lekker. Als ik voor 7 euro per week lekker kon lunchen deed ik het.
![]()
Sommige bij ons op het werk geven dat elke dag uit aan lunch. Dat is pas veel!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |