abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:05:49 #1
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42136108
Op de zaak willen we samen gaan lunchen, nu eet iedereen zn bammetje achter zn pc maar, nu we gaan verhuizen krijgen we een kantine en is het de bedoeling dat we samen gaan eten...

Iedereen kan natuurlijk z'n trommeltje van thuis meenemen, maar het is net zo gezellig om gewoon brood en beleg in huis te halen!

Wie doet dit ook zo op zn werk? en hoe gaat dit in zn werk? wat zijn de kosten?

pi_42136199
Wij zijn met z'n zessen ongeveer een gesneden brood per dag en 2 pakjes vleeswaren en 1 homp kaas per week kwijt. Verder hebben we bijvoorbeeld pindakaas en wat fruit, maar dat wordt niet zoveel gegeten.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:12:41 #3
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42136275
kijk, das al wat!

en wat betalen jullie per week?
pi_42136284
Hoi!

Ik loop stage (2e keer bij dit bedrijfje) en tussen de middag gaat er iemand naar de supermarkt om brood en beleg te halen.
Standaard leverworst, kaas en wat vleeswaren in huis. Voor de rest nog wat zoet beleg zoals jam, hagelslag, chocopasta en dergelijken.
Niet echt veel bijzonders dus, maar gewoon een beetje het standaard beleg wat je thuis vast ook hebt.
Ik mis zelf het tosti-apparaat en de cup-a-soup . (alhoewel dat laatste wel kan, want een waterkoker hebben ze wel)

Anders laat je iedereen een lijstje maken wat hij/zij graag lust, dan een beetje vergelijken en de dingen halen waarmee iedereen beetje tevreden zal wezen?
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:22:00 #5
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42136477
De waterkoker, het tosti apparaat en de cup-a-soup zijn hier geen probleem, ik zal inderdaad ff een mailtje rondsturen en vragen wat ze hier graag eten qua lunch!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:22:52 #6
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42136491
als je t over de duvel hebt! Ik hoor het pingetje van het tostiapparaat alweer!
pi_42136529
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:22 schreef koele het volgende:
Zeg, ga eens iemand anders jaloers maken .
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:29:21 #8
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42136629
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:24 schreef ijsmeis het volgende:
Zeg, ga eens iemand anders jaloers maken .
heerlijk, je mag er hier wel ff 1 komen halen hoor!
pi_42136675
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:22 schreef koele het volgende:
Echte tosti-apparaten pingen niet Van die veredelde broodrooster tosti-ijzers pingen, maar daar komen klote tosti's uit.

Maar ff on topic. Bij ons halen ze ook boodschappen, je kan bestellen wat je wil, en daarvan kan iedereen een bammetje meeeten. Op donderdag 'gaan we om vet' en dat zit er ook bij in. Hiervoor krijg ik wel een bijtelling op mijn salaris van ¤ 29,06 per maand (ff opgezocht) hierover betaal je dus belasting. Verder betalen we niks.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_42136677
Als je het zo simpel doet als wij, kan je voor 3 of 4 euro in de week, per persoon klaar zijn.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:32:31 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42136688
Het mooie is dat je vers brood hebt ipv brood van gisteren dat ook nog een halve dag in plastic gezeten heeft
Vampire Romance O+
pi_42136728
Wij doen het brood van gisteren altijd in het tostiijzer.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:35:20 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42136750
Als je het toch in het tostiijzer gooit moet je eens euroshopper brood proberen. Perfekt tostibrood voor 35 ct (!) per brood.
Vampire Romance O+
pi_42136809
Goed idee
Bij mijn vorige werkgever deden we dit ook zo.
We waren in totaal met 5 personen en we hadden een "boodschappenrooster". Iedereen ging 1 keer per week naar de supermarkt / bakker voor vers brood en beleg. Da's wel iets om even rekening mee te houden. Voor je het weet moet er 1 persoon elke dag alles regelen, en op een gegeven moment gaat dat meestal tegenstaan.
Op vrijdag gingen we altijd naar de friettent, ook lekker
Voor de 4 dagen per week deden we 7,50 in een potje en daar betaalden we de boodschappen van. De friettent-rekening deden we altijd per persoon, of als het zo uitkwam om beurten betalen.
Soms hadden we wat geld over, dat schoven we dan door naar de volgende week of we betaalden er (een deel van) de frietrekening van
pi_42136822
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:39 schreef Ozziecar het volgende:
Goed idee
We waren in totaal met 5 personen en we hadden een "boodschappenrooster". Iedereen ging 1 keer per week naar de supermarkt / bakker voor vers brood en beleg.
Voor de 4 dagen per week deden we 7,50 in een potje en daar betaalden we de boodschappen van. De friettent-rekening deden we altijd per persoon, of als het zo uitkwam om beurten betalen.
Hmm, ik vind eigenlijk dat het bedrijf dat behoort te betalen en niet de werknemers .
pi_42136868
Hoe dat zo?
Als je je boterhammen mee van huis neemt, dan betaal je dat toch ook zelf?
En als er een bedrijfskantine is, dan wordt er toch ook een bijdrage gevraagd?
Welliswaar meestal tegen inkoopprijs, maar toch.....
Ik heb er echt geen probleem mee om m'n eigen boterhammen te betalen hoor, vind het echt niet meer dan normaal.
pi_42136888
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:42 schreef Ozziecar het volgende:
Hoe dat zo?
Als je je boterhammen mee van huis neemt, dan betaal je dat toch ook zelf?
Ja, maar dan ben ik wel goedkoper uit dan 7,50 voor 4 dagen .

Maar goed, misschien komt het door het feit dat ik bij 2 bedrijven heb gewerkt waar ik de lunch dus wel gewoon cadeau kreeg en krijg.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:44:47 #18
97348 Matness
Matt about you
pi_42136903
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:39 schreef Ozziecar het volgende:
Goed idee
We waren in totaal met 5 personen en we hadden een "boodschappenrooster". Iedereen ging 1 keer per week naar de supermarkt / bakker voor vers brood en beleg. Da's wel iets om even rekening mee te houden. Voor je het weet moet er 1 persoon elke dag alles regelen, en op een gegeven moment gaat dat meestal tegenstaan.
Soms hadden we wat geld over, dat schoven we dan door naar de volgende week of we betaalden er (een deel van) de frietrekening van
per persoon 7,50 voor 4 dagen?
dat vind ik nogal veel geld voor 4 dagen broodlunch
pi_42136931
Een kleine 2 euro per dag is echt niet veel als je lekkere verse broodjes hebt met beleg naar keuze en wat vers fruit
Bovendien heb je het zelf in de hand. Als je er (met de groep) voor kiest om het heel simpel te houden, dan ben je natuurlijk goedkoper uit. Onze keuze was het niet, we hadden liever wat lekkers
pi_42136982
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:45 schreef Ozziecar het volgende:
Een kleine 2 euro per dag is echt niet veel als je lekkere verse broodjes hebt met beleg naar keuze en wat vers fruit
Bovendien heb je het zelf in de hand. Als je er (met de groep) voor kiest om het heel simpel te houden, dan ben je natuurlijk goedkoper uit. Onze keuze was het niet, we hadden liever wat lekkers
Nouja, wat kost een zak appels en 2 zakken verse broodjes? (om maar even wat te noemen)
Ik weet natuurlijk niet met hoeveel man je bent, maar stel je bent met zijn vieren.
Dan vind ik 30 euro erg veel hoor.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:49:04 #21
97348 Matness
Matt about you
pi_42137002
een half vers duur brood bij de AH kost een euro, en een appel ook niet zoveel, en wat beleg.
lijkt me dus vrij veel, maargoed
thuis ben je goedkoper uit dan denk ik
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:51:13 #22
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42137050
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:31 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Echte tosti-apparaten pingen niet Van die veredelde broodrooster tosti-ijzers pingen, maar daar komen klote tosti's uit.

en of echte tostiapparaten pingen! tss, scheer je weg met je kleffe klap-tosti-apparaat!
pi_42137551
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:51 schreef koele het volgende:

[..]

[afbeelding]

en of echte tostiapparaten pingen! tss, scheer je weg met je kleffe klap-tosti-apparaat!
Tjah, of smaken verschillen. Probeer in die ping van jou maar eens een overheerlijk tostietje met tomaat te maken. Verder krijg je van 'ping' tosti's een zere bek.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_42157737
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:51 schreef koele het volgende:

[..]

Kan dat ding pingen? Doet ie bij ons in het bedrijf nie!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 27 september 2006 @ 08:07:07 #25
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42160747
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Kan dat ding pingen? Doet ie bij ons in het bedrijf nie!
dis de deluxe uitvoering
pi_42161276
Wij hebben niet eens een kantine laat staan een tosti-apparaat

Gelukkig ook bijna verhuizen maar ik denk niet dat we dan echt gezamenlijk gaan eten hoewel we wel een kantine krijgen.
pi_42163794
Waar ik werk, hebben ze een bedrijfskantine.
Ik besteed ongeveer 2,50 per lunch. Daarvoor heb ik 1 broodje kroket en twee sneetjes met boter en kaas, en ook een beker melk.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:08:42 #28
269 vats
Live life to the max!
pi_42164083
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:40 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Hmm, ik vind eigenlijk dat het bedrijf dat behoort te betalen en niet de werknemers .
Wat een kolder... Eten moet je gewoon lekker zelf betalen naar mijn mening!
pi_42164952
Leuk idee maar mits er hele goeie afspraken vooraf zijn gemaakt wordt het een slechte uitvoering.

Reden? Er komt altijd gedonder als zoiets plaatsvind omdat iemand altijd gaat zeuren dat de een teveel
van dit en dat neemt waardoor de ander zich bekocht voelt en achtergesteld. Gebeurt bijna altijd.
Beste oplossing: Of je koopt zoveel in naar aanleiding van een opgesteld boodschappenlijstje
zodat er nooit gedonder kan komen, of iedereen gewoon zijn eigen pakketje.
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_42165465
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef editor2 het volgende:
Leuk idee maar mits er hele goeie afspraken vooraf zijn gemaakt wordt het een slechte uitvoering.

Reden? Er komt altijd gedonder als zoiets plaatsvind omdat iemand altijd gaat zeuren dat de een teveel
van dit en dat neemt waardoor de ander zich bekocht voelt en achtergesteld. Gebeurt bijna altijd.
Beste oplossing: Of je koopt zoveel in naar aanleiding van een opgesteld boodschappenlijstje
zodat er nooit gedonder kan komen, of iedereen gewoon zijn eigen pakketje.
Dan moet je gewoon zorgen dat er genoeg is voor iedereen . Je krijgt op een gegeven moment echt wel in de gaten wat er veel wordt gegeten en wat niet, daar kun je dan weer het boodschappenlijstje op aanpassen.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:02:59 #31
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42165678
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:56 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon zorgen dat er genoeg is voor iedereen . Je krijgt op een gegeven moment echt wel in de gaten wat er veel wordt gegeten en wat niet, daar kun je dan weer het boodschappenlijstje op aanpassen.
dat gaat idd een beetje de insteek worden...
  woensdag 27 september 2006 @ 12:05:19 #32
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42165745
Lekker grabbelen in de vleeswaren terwijl je weet dat de helft z'n handen niet heeft gewassen. ieh! Ook ooit eens bij een bedrijf gewerkt waar het de bedoeling was dat je gezellig knus met z'n allen ging lunchen. Ik bracht na 2x m'n eigen brood maar weer mee. Jakkes...
pi_42166946
champignoncreme 0,60
vermicellisoep 0,60
chinese tomatensoep 0,80
broodje fricandeau
pannekoek

De specials van vandaag
Voor de rest een saladebar, fruitbar, broodjesbar, frituurvoedsel enzo
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_42167334
Volgesn mij gaat het erom wat het kost als je het in de supermarkt koopt, en je een potje moet maken met je collega's.
  woensdag 27 september 2006 @ 13:10:35 #35
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42167543
wij zijn vandaag met collegas bij de vitos gaan eten!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 27 september 2006 @ 13:14:31 #36
12079 koele
The Koeler, the better
pi_42167648
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wij zijn vandaag met collegas bij de vitos gaan eten!
Zwolle?
  donderdag 28 september 2006 @ 19:10:02 #37
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42207406
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:40 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Welk bedrijf doet dat? Ben ze nog niet tegen gekomen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 28 september 2006 @ 19:17:52 #38
97348 Matness
Matt about you
pi_42207700
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Welk bedrijf doet dat? Ben ze nog niet tegen gekomen
er zijn er zat.

als ik met de bewoners mee eet, is dat gewoon 'on the house'.
lijkt me ook niet meer dan normaal
pi_42208735
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:49 schreef Matness het volgende:
een half vers duur brood bij de AH kost een euro, en een appel ook niet zoveel, en wat beleg.
lijkt me dus vrij veel, maargoed
thuis ben je goedkoper uit dan denk ik
tjeeses, wat stellen jullie je aan zeg!
Hij/zij betaalt het toch zelf, en als hij dan wat lekkers wil zoals filet americain of een croissantje brie, dan is dat toch wel lekker(als je een halve dag gewerkt hebt, wil je toch wel graag iets lekkers).
Ik moet het doen met brood van thuis. Goedkoper, maar niet zo lekker. Als ik voor 7 euro per week lekker kon lunchen deed ik het.
Sommige bij ons op het werk geven dat elke dag uit aan lunch. Dat is pas veel!!
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_42208942
ik ben 32, heb al bij tientallen bedrijven gewerkt, en er is nog nooit de luch betaald. Zelfs niet als je een zaterdag moet overwerken.
Ooooooh ja, 3 jaar geleden heb ik een frietje op kosten van de zaak gekregen omdat ik na mijn dienst (die om 14.00 afgelopen was) nog vier uur werkte in de volgende ploeg en ik had niets te eten bij me.
Pas vroeg ik op het werk toen we op zaterdag moesten werken of er broodjes besteld mochten worden op kosten van het werk en de baas zei: waarom??????
Mij lijkt dat niet meer dan logisch, op de veiling deden ze dat ook, maar ja meningen verschillen.
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:17 schreef Matness het volgende:

[..]

er zijn er zat.

als ik met de bewoners mee eet, is dat gewoon 'on the house'.
lijkt me ook niet meer dan normaal
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_42214802
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:45 schreef sieske het volgende:

Hij/zij betaalt het toch zelf, en als hij dan wat lekkers wil zoals filet americain of een croissantje brie, dan is dat toch wel lekker(als je een halve dag gewerkt hebt, wil je toch wel graag iets lekkers).
Kijk, wij begrijpen elkaar
Ozziecar at tussen de middag altijd een paar lekkere luxe broodjes met uitbundig beleg, slaatje erbij, beetje fruit erbij, soepje erbij.
Eten hoeft wat mij betreft niet goedkoop te zijn, dat boeit me niet. Ik betaal liever een tientje voor iets goeds/lekkers dan niets voor iets wat niet in orde is.
Helaas bestaat het bedrijf niet meer, anders was ik zo terug gegaan, alleen al voor het middageten
pi_42220503
Vroeger (jaar of 4 geleden) werkte ik bij een internetbedrijf. Daar lunchte we altijd met zijn allen aan een megagrote tafel Gezellig, boodschappen werden gedaan bij albert.nl (of de concurrent daarvan) Op mijn loonstrookje was ook altijd 2/3 'loon in natura' te vinden (per maand!). Niet duur voor verse broodjes, beleg en op donderdag eten van de frituur.

Het werkt ook wel super, mensen zijn snel klaar met eten en gaan daarna weer aan het werk+ het is gezellig. Bij ons was ook een belangrijk argument het onbreken van supermarkten/eetgelegenheden in de buurt.
pi_42224153
2/3e loon in natura?? 2/3e wat? Van je hele inkomen? Of bedoel je 23 euro/gulden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42224201
Een beetje werkgever zorgt ervoor dat zijn wernemers goed te vreten heben.
Daarmee houd je ze rustig en loyaal.
pi_42224239
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

Een beetje werkgever zorgt ervoor dat zijn wernemers goed te vreten heben.
Daarmee houd je ze rustig en loyaal.
Toen ik bij mijn schoonzusje even op het werk langskwam vroeg ze me of ik een kopje koffie wilde. Vervolgens ging ze haar portemonnaie halen om een kopje koffie uit de automaat in de personeelskantine te halen... Ze werkt er niet meer.

Ik ken verder geen enkel bedrijf waar ik ooit heb moeten betalen voor koffie en thee. Een betaalde lunch is misschien een mooie luxe, maar een gratis kopje koffie of thee hoort er toch gewoon bij. Toch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 september 2006 @ 08:43:23 #46
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42224279
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toen ik bij mijn schoonzusje even op het werk langskwam vroeg ze me of ik een kopje koffie wilde. Vervolgens ging ze haar portemonnaie halen om een kopje koffie uit de automaat in de personeelskantine te halen... Ze werkt er niet meer.

Ik ken verder geen enkel bedrijf waar ik ooit heb moeten betalen voor koffie en thee. Een betaalde lunch is misschien een mooie luxe, maar een gratis kopje koffie of thee hoort er toch gewoon bij. Toch?
Wisselt per bedrijfstype. Bij fabrieken e.d. is het minder gebruikelijk, ook niet op de kantoorafdelingen. Bij dienstverleners is het wel weer vrij standaard.

*note to myself: als ik de baas ben wordt koffie iig gratis
Vampire Romance O+
pi_42224299
quote:

[..]

Dat krijg je toch ook als je gaat solliciteren, dus ja dat hoort erbij.
pi_42226051
quote:

[..]

Op heel veel basisscholen moeten leerkrachten ook koffiegeld betalen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_42228427
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:31 schreef Isabeau het volgende:
2/3e loon in natura?? 2/3e wat? Van je hele inkomen? Of bedoel je 23 euro/gulden?
2 a 3 euro
pi_42228463
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:45 schreef sieske het volgende:

[..]

tjeeses, wat stellen jullie je aan zeg!
Ik moet het doen met brood van thuis. Goedkoper, maar niet zo lekker. Als ik voor 7 euro per week lekker kon lunchen deed ik het.
Sommige bij ons op het werk geven dat elke dag uit aan lunch. Dat is pas veel!!
Wij mogen niet zeggen dat we het veel vinden, maar jij wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')