quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:18 schreef Smeich het volgende:Ja dat was natuurlijk een stomme vraag.. Wat ik eigenlijk wou vragen is of er de mogelijkheid bestaat om een soort van multiple entrance visa te krijgen voor meerdere landen binnen Azie (zal wel niet). Ook vroeg ik me af of er hier iemand is die na Australie ook riching Azie is gegaan en dit allemaal van tevoren heeft geregeld of dit allemaal in Canberra aangevraagd heeft, dit mbt geldigheidsduur na afgiftedatum en dergelijk. Hong Kong was geen visum voor nodig meen ik eens gelezen te hebben. Nou, ik ga mijzelf er vanavond weer eens goed in verdiepen.
![]()
Indien je maximaal 3 maanden naar Austalie wilt, en je vliegt vanaf Amsterdam met een lijndienstvlucht, (altijd een VIA vlucht overigens omdat Amsterdam - Sydney / Melbourne / Perth nooit rechtstreeks kan), dan is het niet eens nodig om een visa aan te vragen, je krijgt dan een ETA visa.
Alleen als je vanaf Azië met een budgetairliner vliegt, zoals Tiger Airways, dan moet je online via een eerder genoemde website een ETA regelen. Je mag op dit ETA meerdere keren inreizen, als je in totaal maar niet meer dan maximaal 3 maanden verblijft.
Je vraag omtrent Azië. Voor Singapore heb je geen visum nodig als je 14 dagen wilt verblijven, voor Maleisië is het afhnankelijk hoe je binnenkomt een 1 maand visa (over land) of 3 maanden (bij vliegtuig). Voor Thailand krijg je een 30 dagen visa. Voor Hong Kong en Macau krijg je ook een 60/30 dagen stempel. Voor al deze landen geldt dat het visa kosteloos is. Is de gegeven tijd te kort, ga 10 minuten de grens over en je krijgt weer een nieuw Visa voor de opgegeven termijn.
Voor Laos, Cambodja, Myanmar en Indonesië heb je een visa nodig, voor Laos, Cambodja, en Myanmaar kan je een visa kopen aan de grens, zowel als je over land aankomt, als op het vliegveld. (Het is overigens goedkoper om het visa in Bangkok, Thailand te regelen). (Wil je overigens echt rondreizen in Myanmar kan dat alleen als je op Yangoon aanvliegt, over land zijn er restricties en moet je binnen 1 dag het land weer uit.
Voor Indonesië kan je bij aankomst op het vliegveld een 30 dagen visa kopen voor zo'n 20 U$, indien je over land aankomt, bijvoorbeeld met de boot vanuit Melaka, dan moet je dit op voorhand geregeld hebben, maar dit kan bij elke willekeurige ambassade van Indonesë geregeld worden, en hoe meer geld je meeneemt, hoe sneller!
![]()
En ja ik heb dat gedaan, na Australie, voor 2 maanden, en na een jaar NL, wederom 9 maanden Azië zonder een visum te hebben aangevraagd.