quote:Spits: 'Scheidsrechter Luinge toch...'
tekst: Jaap Visser
Als Koné 'm nou meteen in de touwen had gejaagd, in plaats van tegen Bosschaart, was het een ander verhaal geweest. Dan had ik gezegd: doelpunt. Wist Koné veel welk drama zich achter zijn rug afspeelde.
Dat wist hij ná het missen van die buitenkans natuurlijk nog niet, maar scheidsrechter Luinge had tijdens de scrimmage voor het ADO-doel toch onderhand wel tot een diagnose mogen komen. Maar het duurde een eeuwigheid voordat Roelof ter plekke was en onderweg had hij al voor een goal van PSV gefloten.
Bij ons in het amateurvoetbal is het goed geregeld. Als er bij een van de 22 iets breekt, is automatisch de noodwet van kracht. Die bepaalt dat het spel meteen wordt stilgelegd, eventueel met terugwerkende kracht. Dat wil zeggen, mocht er na een ongeval per ongeluk nog even zijn doorgeklungeld met een toevalstreffer tot gevolg dan spreken we met z’n allen plus de scheids af dat hij niet zit. Maar doorgaans komt het zover niet, want een botbreuk gaat je op het amateurveld door merg en been. Het onheilspellende geluid komt nog het meest overeen met het kraken van een dorre tak. Te midden van brullend tribunevolk komt zo’n breuk toch wat later aan het licht. De dubbele krak van zaterdagavond is vermoedelijk alleen door het slachtoffer zelf gehoord. En dan komt het er dus op aan hoe lang een Luinge erover doet om vast te stellen dat er een keepersbeen in stukken ligt. Te lang, bleek zaterdagavond in het Zuiderpark. Terwijl ze zich voorin bij PSV van de prins geen kwaad wisten, stond Bosschaart moord en brand te schreeuwen. De ADO-verdediger had gezien hoe keeper Postma erbij lag en stondbij de reboundgoal van Tardelli woest naar Luinge te zwaaien. Maar nee hoor, doelpunt, en in het halfuur dat restte, joegen ze bij ADO vooral op Eindhovense ledematen in plaats van op de gelijkmaker. Luinge liet het maar een beetje begaan. Kennelijk zat hij toch wel met die 0-1. Ik ook.
Dat Koné doorvoetbalde, leekme niet meer dan terecht. Hij had Postma immers niet onheus bejegend, sterker nog, juist het slachtoffer was er op de rand van de zestien nogal woest ingegaan. Maar scheidsrechter Luinge toch. Dat krijg je ervan als je zo’n klus een tikkeltje te zwaarlijvig vanuit de middencirkel meent te kunnen klaren, op routine. ’Stop. Ho nou’, schijnt Bosschaart nog naar de voortdenderende PSV’ers te hebben geroepen Net als in het amateurvoetbal. ’Sportief’, is een kreet die je bij ons dan ook wel hoort. Weet je meteen dat je de bal niet in de goal moet peren, maar een meter of tien naast. Wat trouwens ook nog wel eens gebeurt zonder de noodzaak dat het spel onmiddellijk wordt stilgelegd. Ik heb het een keer of drie meegemaakt, een been in tweeën op het voetbalveld. En dan stond er op maandag in het uitslagenblok van de krant: gestaakt wegens beenbreuk. Want de wedstrijd hervatten nadat de ongelukkige van het veld was gedragen, daar hadden wij nooit zo’n trek in.
Dat ligt bij de profs toch wat gevoeliger. Die jongens móéten wel verder. Vanwege de commerciële belangen. Maar het zou wel chic hebben gestaan, vandaag in de krant. ADO Den Haag – PSV: gestaakt wegens beenbreuk.
bron: http://spitsnet.nl/
Nu ook weer....eens kijken wanneer jij dit jaar weer een wedstrijd in het zuiderpark mag fluiten.quote:Op maandag 25 september 2006 19:12 schreef Thetallguy het volgende:
en werd altijd speciaal toegezongen in het Zuiderpark
Ik snap inderdaad niet waarom Luinge hierop niet wordt aangepakt, iedereen zwijgt er maar over, KNVB, Scheidsrechterscommissie, Luinge zelf, media.quote:Op maandag 25 september 2006 18:31 schreef bergkampf het volgende:
http://www.adofans.nl/newsitem_matrix.php?id=00459
Luinge en Postma, schandalig.
Wat de neuk moet je daar dan, en maak een leuk verslagje voor Adofans!quote:Op vrijdag 29 september 2006 07:33 schreef JAM het volgende:
TVP.
Ik woon nu in Japan, alwaar ik Avispa Fukuoka maar tot mijn club heb gebombardeerd. Het is net Den Haag. Fukuoka is ook de derde stad van het land en ze staan ook 18de..
[afbeelding]
Zondag gooi ik om 21:30 de radio aan. COME ON THE HAGUE!
Nu je het zegt, dat is best een leuk idee. Ik ga volgende week zondag naar het stadion alhier voor de thuiswedstrijd Avispa Fukuoka - Kashima Antlers. Vandaag, over een kwartier, spelen ze uit tegen Shimuzu S-Pulse waar volgens mij ons oud speler Toda ook rondloopt.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:53 schreef Chen het volgende:
[..]
Wat de neuk moet je daar dan, en maak een leuk verslagje voor Adofans!
Die zit bij Türkiyemspor.quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:05 schreef Chen het volgende:
Simons toch ook?
Eindelijk zeg. Het werd tijd, maar wat een belangrijkequote:
Regillio Simons bedoel ik.quote:
hij weet het aan de reis naar Trukije van donderdagquote:Op maandag 2 oktober 2006 08:32 schreef JAM het volgende:
[afbeelding], 2 - 2.
Jammer dat ik de reactie van van Gaal heb moeten missen. Altijd mooi als die arrogante teringjood een tik op z`n neus krijgt..
Je kan naar de Fiddlers gaan. Dat is wel de tent voor het voetbal, dacht ik zo. Einde/begin van de Schoolstraat.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:53 schreef -Wolf- het volgende:
Hm, hier zitten alle Hagenezen, dus ik vraag het hier nog maar eens: Iemand hier die een leuke kroeg in het centrum weet waar ze BG-NL uitzenden? Ik woon al 22 jaar niet meer in Den Haag (ja ja, een geboren Hagenees, raar maar waar) en normaal kijk ik niet in Den Haag wedstrijden, dus ik heb geen flauw idee.
Ja, daar ga ik dus heen. Ik dacht juist dat ze daar Engeland/Ierland of Schotland zouden uitzenden, maar die zijn dan al afgelopen. Fiddler is zeer relaxed.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 05:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Je kan naar de Fiddlers gaan. Dat is wel de tent voor het voetbal, dacht ik zo. Einde/begin van de Schoolstraat.
(Tegenover Hommerson en de Grote Kerk.)
Jammer van al dat Ajax gedoequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:53 schreef -Wolf- het volgende:
Hm, hier zitten alle Hagenezen, dus ik vraag het hier nog maar eens: Iemand hier die een leuke kroeg in het centrum weet waar ze BG-NL uitzenden? Ik woon al 22 jaar niet meer in Den Haag (ja ja, een geboren Hagenees, raar maar waar) en normaal kijk ik niet in Den Haag wedstrijden, dus ik heb geen flauw idee.
Is toch je eigen schuld?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:08 schreef bergkampf het volgende:
Een rode kaart en een penalty, terecht volgens de regels. Maar betekent dat je als daarna bijna kansloos bent met 10 man.
ach, kan er niet eens rouwig om zijn! Krijgt dat kankerbestuur het deksel op de neus met dat jarenlange gezwets over nieuwe stadions en (wederom nieuwe) gouden bergen....benieuwd hoe ze de begroting sluitend gaan krijgen in een nieuw stadion terwijl je zonder sponsors en met een toeschouwersgemiddelde van 4000 in de eerste divisie vertoeft.....quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:03 schreef Ludacriss het volgende:
Gvd wat een kanker belg is die Vreven ook. Blijf gewoon van die bal af..... 1-1 en de wedstrijd kan tenminste nog alle kanten op. Nu kreeg ie rood en we waren verdoemd..... GVD GVD GVD.... het is voor mijn rust denk ik beter als ik maar een paar wedstrijden van Ado ga overslaan. Ik ben nu wel overtuigd dat we volgend jaar een divisie lager zullen spelen.
Met gewoon 90min lang 11man gaan ze wel punten pakken tegen andere ploegen, vond ze de eerste helft best aardig. Het gaat nog wel goed komen, aardige spelers.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:03 schreef Ludacriss het volgende:
Gvd wat een kanker belg is die Vreven ook. Blijf gewoon van die bal af..... 1-1 en de wedstrijd kan tenminste nog alle kanten op. Nu kreeg ie rood en we waren verdoemd..... GVD GVD GVD.... het is voor mijn rust denk ik beter als ik maar een paar wedstrijden van Ado ga overslaan. Ik ben nu wel overtuigd dat we volgend jaar een divisie lager zullen spelen.
John van ringelestein is een weggooier met dat geouwehoer,het zijn dezelfde supporters die overal heen gaan ongeacht dat tyfus voetbal wat den haag laat zien,en ze in het nieuwe stadion in een hok van 15x8 meter wil proppen en dat gezeik van achter het goal staan,dat geloof je toch zeker zelf niet dat ik me na 31 jaar midden noord achter een goal laat proppen...NEVER!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:16 schreef AminBen het volgende:
Iemand gister/vandaag nog Sjonnie van Ringelenstein gezien bij TV West?
Hele discussie over Haagse Harry, hij moest minder kankeren omdat dat het imago van ADO Den Haag schaadt en mensen er door geinspireerd raken.![]()
Ja wat is dat voor bullshit. Midden-Noord moet Midden-Noord blijven, en niet opeens een soort van oost of hyundai tribunequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:03 schreef Tigger1968 het volgende:
[..]
John van ringelestein is een weggooier met dat geouwehoer,het zijn dezelfde supporters die overal heen gaan ongeacht dat tyfus voetbal wat den haag laat zien,en ze in het nieuwe stadion in een hok van 15x8 meter wil proppen en dat gezeik van achter het goal staan,dat geloof je toch zeker zelf niet dat ik me na 31 jaar midden noord achter een goal laat proppen...NEVER!
Dat dikgedrukte.quote:Stefan Postma in sex DVD
ASTON Villa keeper Stefan Postma is ready to quit the Premiership and move to Spain - after embarrassing details of his kinky sex life were exposed. Postma was in line for a move to Ipswich, but is now likely to go overseas to avoid further humiliation.
The Dutch keeper's former girlfriend revealed last weekend the bizarre sexual antics the pair enjoyed during their three-year relationship. And Postma knows he would become the target of taunting from opposition fans if he remained in England.
Postma's agent Pietr Buter said: "This would not happen in Holland, but in England it is different. Stefan had a girlfriend who was not the right choice but we hope it is all behind us now.
Aston Villa goalkeeper Stefan Postma has spent the week in a bidding war with a Sunday tabloid to buy up a DVD which allegedly shows him being an*lly penetrated by a girlfriend wearing a strap-on"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |