Dat is de eerste volledig correcte inzending.quote:Op maandag 25 september 2006 22:13 schreef Mark het volgende:
Jan-Hein Donner, zal het idd wel zijn
Mark +1quote:aar er is een verschil: de schaker/columnist Jan Hein Donner wist zich als ‘oude rot in het relschoppen’ altijd uit de meest benarde situaties te redden. Zo publiceerde hij in 1968 in het damesblad Avenue een vlammend betoog over vrouwen en schaken: “vroeg of laat moest het ervan komen. Ik heb het zien aankomen en ik heb het ogenblik van de definitieve uiteenzetting gevreesd vanaf het moment dat ik mij als medewerker verbond aan dit blad voor vrouwen. Hoe pijnlijk het ook is, wij mogen niet schromen de waarheid onder ogen te zien: Vrouwen kunnen niet schaken.”
Het was de tijd van de Dolle Mina’s en de toorn die over Jan Hein Donner werd uitgestort, was vele malen groter dan hetgeen zijn neefje Piet Hein 38 jaar later te verhapstukken kreeg naar aanleiding van zijn theoretische gemijmer over de Sharia.
“Meneer Donner,” schreef een boze Dolle Mina in een ingezonden brief, “u discrimineert. U bedoelt eigenlijk te zeggen dat negers niet kunnen schaken”. Waarop Jan Hein Donner in een naschrift antwoordde: “nee, mevrouw, u begrijpt mij niet goed. Negerinnen kunnen niet schaken.”
De 4 bekendstequote:Op maandag 25 september 2006 22:22 schreef tong80 het volgende:
Roozenburg van der Wal Sibrands Wiersma
Anton Geesink?quote:Op maandag 25 september 2006 22:43 schreef tong80 het volgende:
geen Nijboer en geen worstelar. Van den Kruk was geen wereldtopper.
Hij is nu ook nog vaak in het nieuws.
Het waren zomerspelen he.quote:Op maandag 25 september 2006 22:46 schreef wyccie het volgende:
Ard Schenk?
Weet ik. Ik had ook die grote judoka in mijn hoofd en het was iets met een A. Maar ik kon alleen op Ard Schenk komen (ik wist dat het fout was, maar toch proberen hequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |