quote:Op maandag 25 september 2006 00:00 schreef Snoepie85 het volgende:
is niet schandalig. als je je gewoon aan de regels houdt, dan is er niks aan het handje..
ik vind het een goede actie! als je alles van tevoren gaat aankondigen, dan valt er toch niks te
controleren? Kan je nagaan hoeveel mensen schijt hebben aan de regels! Ongehoord!
Wat drink jij raarquote:Op maandag 25 september 2006 00:03 schreef MrDrako het volgende:
wat ik vreemd vind is dat je wel lekker mag zitten eten/drinken achter het stuur, maar bellen niet.
Als ik een slok uit een blikje drinken neem zie ik de hele weg niet..
Ik leef heerlijk en hou me aan de regels en zie het nimmer als ergenis of aanval op mijn vrijheid.quote:Op maandag 25 september 2006 00:08 schreef Tism het volgende:
Men zou zich eens wat minder moeten ophangen aan regels die door grijze muizen, achter hun desktop verzonnen worden! Leef je veel lekkerder, echt waar!![]()
Goed idee! Ik zal de volgende keer ook mijn gordel niet aandoen en me te pletter rijden tegen een boom! Lekker leven!!!quote:Op maandag 25 september 2006 00:08 schreef Tism het volgende:
Men zou zich eens wat minder moeten ophangen aan regels die door grijze muizen, achter hun desktop verzonnen worden! Leef je veel lekkerder, echt waar!![]()
Als je niet kan rijden, ga je maar met de trein!quote:Op maandag 25 september 2006 00:10 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Goed idee! Ik zal de volgende keer ook mijn gordel niet aandoen en me te pletter rijden tegen een boom! Lekker leven!!!
Ikquote:Op maandag 25 september 2006 00:02 schreef Dickbride het volgende:
Welke sukkel belt er dan ook achter het stuur?
Dat is niet helemaal waar... True, je krijgt geen bekeuring, maar als er minder bekeuringen worden uitgeschreven, heeft het korps een probleem. Dan moeten er weer nieuwe middelen worden aangeboord. En eentje daarvan is het naar beneden bijstellen van de maximaal toegelaten snelheid op een stuk weg.quote:Op maandag 25 september 2006 00:00 schreef Snoepie85 het volgende:
is niet schandalig. als je je gewoon aan de regels houdt, dan is er niks aan het handje..
ik vind het een goede actie! als je alles van tevoren gaat aankondigen, dan valt er toch niks te
controleren? Kan je nagaan hoeveel mensen schijt hebben aan de regels! Ongehoord!
Dan rij je vast rondjes op de Veluwe.quote:Op maandag 25 september 2006 00:12 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik
en ik rij nog eens 80% van de tijd die ik doormaak op de weg te snel ook
Ja, maar dan was mijn OP te lang geworden!quote:Op maandag 25 september 2006 00:18 schreef Basp1 het volgende:
De TS zou moeten klagen over de inefficientie van het korps politie als ik 1 uurtje door de stad fiets kan ik in een uur al 40 overtreding zien. In 3 dagen met meerder agenten zou de score toch minstens 2000 bekeuringen moeten zijn
tja.. doe je niks an. waarom moeilijk doen over iets waar je eigen veiligheid vanaf hangt? of die van anderen..!quote:Op maandag 25 september 2006 00:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar... True, je krijgt geen bekeuring, maar als er minder bekeuringen worden uitgeschreven, heeft het korps een probleem. Dan moeten er weer nieuwe middelen worden aangeboord. En eentje daarvan is het naar beneden bijstellen van de maximaal toegelaten snelheid op een stuk weg.
Waar denk je dat de laatste jaren al die achterlijke 60-kilometer-zones vandaan zijn gekomen?
Yeah! Right!? Dat geloof je zelf?quote:Op maandag 25 september 2006 00:32 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
kortom: verbeter de wereld en begin bij jezelf.
uhm, moet toegeven, lukt me niet altijd. maar hou me er zoveel mogelijk aan.quote:
Dan raad ik je aan om niet meer in KLB naar topic's te kijken/lezen!quote:Op maandag 25 september 2006 00:38 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
uhm, moet toegeven, lukt me niet altijd. maar hou me er zoveel mogelijk aan.
dat geklaag van iedereen.. is nie leuk![]()
En als binnenkort iedereen zich aan de 60-km-zones houdt, verlagen ze de snelheid wel weer. Dan mag je 40. Howel ik ervan overtuigd ben dat jij het beste met de mensheid voorhebt, ga je mij toch niet proberen wijs te maken dat het allemaal nog met vermeende veiligheid te maken heeft, hoop ik?quote:Op maandag 25 september 2006 00:38 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
uhm, moet toegeven, lukt me niet altijd. maar hou me er zoveel mogelijk aan.
dat geklaag van iedereen.. is nie leuk![]()
En nu denk je werkelijk dat diegenen die vroeger 120 reden dat nu niet meer doen? Een bordje met "60" neerzetten en verder niets aan de weg doen is echt geen zaligmakende oplossing hoor.quote:Op maandag 25 september 2006 00:44 schreef sebeare het volgende:
[quote]Op maandag 25 september 2006 00:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waar denk je dat de laatste jaren al die achterlijke 60-kilometer-zones vandaan zijn gekomen?
[/quote
Ik denk door klachten van buurbewoners over te snel rijdend verkeer, de wens om het aantal verkeersslachtoffers terug te dringen en vooral om achterlijke verkeersdeelnemers die altijd te hard rijden te plagen.
Als je met 80 of 120km/u ergens tegen aan rijd dan ben je ook dood net als met 140, 150, of 160. Net alsof je met de bestaande wetgeving een grotere kans hebt op overleven! Niet dus!quote:Op maandag 25 september 2006 00:43 schreef M42 het volgende:
Dit betekent dus ook dat jij jouw steentje bij kan dragen door je normaal te gedragen en te zorgen dat alles iets beter is en er minder ongevallen op de weg plaatsvinden.
Ik vind jou eerder een tikje paranoïde.quote:Op maandag 25 september 2006 00:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Want dat zou wel erg naïef zijn....
nou nee, ik ben niet naiëf. maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. en tegen de tijd dat je dan 40 mag, dan zijn er vast wel mensen die daar tegen zijn en dan massaal gaan protesteren of weet ik veel. Dat zou ik zelf ook wel belachelijk vinden, en ja ik denk dat ik daar dan ook sta.quote:Op maandag 25 september 2006 00:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En als binnenkort iedereen zich aan de 60-km-zones houdt, verlagen ze de snelheid wel weer. Dan mag je 40. Howel ik ervan overtuigd ben dat jij het beste met de mensheid voorhebt, ga je mij toch niet proberen wijs te maken dat het allemaal nog met vermeende veiligheid te maken heeft, hoop ik?
Want dat zou wel erg naïef zijn....
me??quote:Op maandag 25 september 2006 00:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind jou eerder een tikje paranoïde.
En wat heeft protest tot op heden al uitgehaald? Er is protest geweest tegen de 80 km/h op de snelweg bij Rotterdam, er is protest geweest toen men daar een trajectcontrole overheengooide. Tegen het rekeningrijden is ook protest, maar denk je dat die dievenbende in Den Haag zich daar iets van aantrekt?quote:Op maandag 25 september 2006 00:51 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
nou nee, ik ben niet naiëf. maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. en tegen de tijd dat je dan 40 mag, dan zijn er vast wel mensen die daar tegen zijn en dan massaal gaan protesteren of weet ik veel. Dat zou ik zelf ook wel belachelijk vinden, en ja ik denk dat ik daar dan ook sta.
maar het is zoals het nu is, en tja, om me van tevoren al druk te gaan maken over wat er eventueel mee zou kunnen gebeuren, daar heb ik nou net even geen zin in.
Moet je mij eens uitleggen wat ze dan willen bereiken. Dat ze weer geld kunnen vangen met boetes? Ik hoop het toch niet. De rijksbegroting omvat dit jaar 260 miljard euro en als ze het moeten hebben van die lullige 50 euro, nou, dan klopt er iets niet in dit land.quote:Op maandag 25 september 2006 00:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En als binnenkort iedereen zich aan de 60-km-zones houdt, verlagen ze de snelheid wel weer. Dan mag je 40. Howel ik ervan overtuigd ben dat jij het beste met de mensheid voorhebt, ga je mij toch niet proberen wijs te maken dat het allemaal nog met vermeende veiligheid te maken heeft, hoop ik?
ik zit niet in de politiek.quote:Op maandag 25 september 2006 00:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En wat heeft protest tot op heden al uitgehaald? Er is protest geweest tegen de 80 km/h op de snelweg bij Rotterdam, er is protest geweest toen men daar een trajectcontrole overheengooide. Tegen het rekeningrijden is ook protest, maar denk je dat die dievenbende in Den Haag zich daar iets van aantrekt?
He he, goedemorgen!quote:Op maandag 25 september 2006 00:55 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Moet je mij eens uitleggen wat ze dan willen bereiken. Dat ze weer geld kunnen vangen met boetes? Ik hoop het toch niet. De rijksbegroting omvat dit jaar 260 miljard euro en als ze het moeten hebben van die lullige 50 euro, nou, dan klopt er iets niet in dit land.
Ja schatjequote:
Heeft niets met lef of fantasie te maken, maar meer met gelatenheid. Zo van "ach, we hebben weer een bon, maar geen zin om in beroep/verzet/whatever te gaan. We betalen 'm maar, dan hebben we er geen last meer van".quote:Op maandag 25 september 2006 00:58 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
ik zit niet in de politiek.
heeft nederland dan te weinig fantasie of te weinig lef om er wat aan te doen?
Vroeger in de jaren '60 waren er nog de zogenaamde 'happenings' waar jongeren hun mening over de gang van zaken in de samenleving kenbaar maakten. Op die manier, bedoel ik lef. Niemand is het ermee eens, maar niemand trekt z'n bek open. En nu niet aankomen met: begin zelf zo'n bijeenkomst, want ik heb mn rijbewijs nog niet.quote:Op maandag 25 september 2006 01:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Heeft niets met lef of fantasie te maken, maar meer met gelatenheid. Zo van "ach, we hebben weer een bon, maar geen zin om in beroep/verzet/whatever te gaan. We betalen 'm maar, dan hebben we er geen last meer van".
quote:Op maandag 25 september 2006 00:18 schreef Basp1 het volgende:
De TS zou moeten klagen over de inefficientie van het korps politie als ik 1 uurtje door de stad fiets kan ik in een uur al 40 overtreding zien. In 3 dagen met meerder agenten zou de score toch minstens 2000 bekeuringen moeten zijn
etc etc....quote:Daffodil31LE - maandag 25 september 2006 @ 01:00
Slarioux, het gaat niet om een lullige 50 euro, het gaat over een hoger bedrag (wat ik even kwijt ben). Als ik me even niet vergis worden er per jaar ongeveer 16 miljoen snelheidsbonnen uitgeschreven (waarvan het merendeel voor overschrijdingen van 1 tot 10 kilometer). De enige reden dat die nog niet zijn afgeschaft is omdat Zalm dan helemaal gestoord was geworden.
Inkomsten uit boetes worden al sinds jaar en dag op voorhand in de begroting geteld. Evenals de prestatiecontracten van de politie. Op voorhand.
En daarmee leg ik dus de schuld van het traagheidsbeleid niet bij de politie, maar bij Den Haag.
De politie kan goed werk doen, maar helaas krijgen ze de kans niet om dat te doen. Ze moeten eerst zorgen dat er geld naar Den Haag vloeit en als er wat tijd over is mogen ze een inbraak oppervlakkig gaan onderzoeken.
Ik snap je wel, maar jij beseft niet dat iedereen in dit land individueel bezig is. Je krijgt gewoon geen volk op de been om bijvoorbeeld op een maandagmorgen alle wegen naar Den Haag af te zetten, om de doodsimpele reden dat de meeste mensen moeten werken om te overleven.quote:Op maandag 25 september 2006 01:06 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
Vroeger in de jaren '60 waren er nog de zogenaamde 'happenings' waar jongeren hun mening over de gang van zaken in de samenleving kenbaar maken. Op die manier, bedoel ik lef. Niemand is het ermee eens, maar niemand trekt z'n bek open. En nu niet aankomen met: begin zelf zo'n bijeenkomst, want ik heb mn rijbewijs nog niet.
quote:Op maandag 25 september 2006 01:06 schreef Tism het volgende:
Hey! Slarioux!!
[..]
[..]
etc etc....
I rest my case!![]()
Ja, morgen! Nu slapen en ff werken! Laters!quote:Op maandag 25 september 2006 01:08 schreef Slarioux het volgende:
[..]
![]()
Kan je zelf ook van die lange woorden schrijven?
Daar gaat het niet om. Stel nu even het volgende: Je rijdt over een weg, die al twintig jaar lang een 80 km-beperking heeft (een gewone provinciale weg dus). Helaas hebben ze vanmorgen er een paar bordjes met "60" neergezet, terwijl de weg totaal niet gewijzigd is.quote:Op maandag 25 september 2006 01:07 schreef gelly het volgende:
Maar goed, als je keer op keer een bekeuring krijgt zonder dat je van mening bent dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent, hoe ben je dan in hemelsnaam aan dat rijbewijs gekomen ?
krijg je dan niet gewoon een waarschuwing omdat ie er net staat??quote:Op maandag 25 september 2006 01:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Stel nu even het volgende: Je rijdt over een weg, die al twintig jaar lang een 80 km-beperking heeft (een gewone provinciale weg dus). Helaas hebben ze vanmorgen er een paar bordjes met "60" neergezet, terwijl de weg totaal niet gewijzigd is.
Voel jij je dan niet genaaid? Of denk je "dat heeft de Nederlandse Staat toch fijn gedaan; ik ben nu ineens een stuk veiliger"?
De wegen die ik zie waarbij de max. snelheid wordt verlaagd naar 60 zijn idd veiliger bij 60 dan bij 80. Als je denkt dat je er gewoon 80 kunt rijden moet je dat vooral doen, maar dan niet gaan huilebalken als je dan toch een bekeuring krijgt. Zo simpel is het.quote:Op maandag 25 september 2006 01:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Stel nu even het volgende: Je rijdt over een weg, die al twintig jaar lang een 80 km-beperking heeft (een gewone provinciale weg dus). Helaas hebben ze vanmorgen er een paar bordjes met "60" neergezet, terwijl de weg totaal niet gewijzigd is.
Voel jij je dan niet genaaid? Of denk je "dat heeft de Nederlandse Staat toch fijn gedaan; ik ben nu ineens een stuk veiliger"?
Als diegenen weer 120 rijden en ze worden gepakt dan zijn ze hun rijbewijs kwijt. Mijn ervaring is dat de wegen die 60 km zijn geworden vaak 'gevaarlijke' wegen zijn. Smalle wegen waar veel landbouwverkeer langs komt met veel onoverzichtelijke kruisingen en opritten van erfen. Terecht dat die max 60 km zijn geworden. Want die opmerking van Tism dat dat als je met 60 of 120 km/u of whatever net zo dood bent is onzin. Het gaat er om dat als je 60 rijdt meer tijd hebt om te reageren en een kortere remweg hebt. Bovendien heb je meer kans om het te overleven als je besluit ergens tegen aan te rijden.quote:Op maandag 25 september 2006 00:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En nu denk je werkelijk dat diegenen die vroeger 120 reden dat nu niet meer doen? Een bordje met "60" neerzetten en verder niets aan de weg doen is echt geen zaligmakende oplossing hoor.
Ik zal je van hieruit al vertellen dat degenen die al 120 reden dat nog steeds blijven doen en zij die zich voordien aan de 80 hielden zich gestraft voelen.
Het gaat juist om het nadenken tijdens het praten enzo... maar misschien dat jij tegen je eten praat?quote:Op maandag 25 september 2006 00:03 schreef MrDrako het volgende:
wat ik vreemd vind is dat je wel lekker mag zitten eten/drinken achter het stuur, maar bellen niet.
Als ik een slok uit een blikje drinken neem zie ik de hele weg niet..
quote:Op maandag 25 september 2006 02:10 schreef PallominnoXIII het volgende:
Ik ben een van die 550
Ik werd onaangenaam verrast door een plofkop op een grijze normale motor
Monsieur begon rustig een sigaar te paffen terwijl hij een rollerbank opriep![]()
![]()
Wat jammer dat die niet de schredder in gaat, dat zou goed zijn voor de staatskas, ook weer nieuwe BPM en BTW.quote:Op maandag 25 september 2006 02:17 schreef PallominnoXIII het volgende:
En waarom kan ik verdikkeme mijn berichten niet editten
Jullie kunnen sowiezo nooit zoiets betalen als dit
Iets waar ik vanaf mijn 14e zelf voor gewerkt heb, en daar ben ik trots op
En ik laat de politie me dat niet afpakken
[afbeelding]
Rollerbank testen zijn illegaal jeweettoch.quote:Op maandag 25 september 2006 02:10 schreef PallominnoXIII het volgende:
Ik ben een van die 550
Monsieur begon rustig een sigaar te paffen terwijl hij een rollerbank opriep![]()
![]()
Leef je lekker..quote:Op maandag 25 september 2006 00:08 schreef Tism het volgende:
Dan moet je maar niet als de één of andere kuproleet over die weg lopen scheuren...quote:Op maandag 25 september 2006 02:10 schreef PallominnoXIII het volgende:
Ik ben een van die 550
![]()
quote:Op zondag 24 september 2006 23:59 schreef Rekkie het volgende:
Nee... gewoon aan de regels houden, wordt je ook niet beboet
Ik persoonlijk leef veel lekkerder als ik niet steeds hoef op te passen voor josti's die op hun opgevoerde brommertjes of in hun golfjes deelnemen aan het verkeerquote:Op maandag 25 september 2006 00:08 schreef Tism het volgende:
Hoezo kunnen wij dat nooit betalen? Dat jij vanaf je 14de voor dat geval moet sparen is jouw probleem, de meesten doen er niet zo lang over om het geld bij elkaar te krijgen.quote:Op maandag 25 september 2006 02:17 schreef PallominnoXIII het volgende:
En waarom kan ik verdikkeme mijn berichten niet editten
Jullie kunnen sowiezo nooit zoiets betalen als dit
Iets waar ik vanaf mijn 14e zelf voor gewerkt heb, en daar ben ik trots op
En ik laat de politie me dat niet afpakken
550 dusquote:Op maandag 25 september 2006 02:26 schreef StefanP het volgende:
En hoeveel echte criminelen zijn er in die periode gepakt? 0?Politie.... braak.
Ben ik niet met je eens... hij heeft namelijk niet alleen zichzelf er mee, maar in het ergste geval ook een ander. Dat ie zichzelf tegen een boom rijdt vind ik ook prima, maar dat je er mogelijk ook een ander mee hebt vind ik minder relaxed.quote:Op maandag 25 september 2006 09:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Leef je lekker..
Als je je wel aan de regels houdt is het verkeer een stuk veiliger. Betaal jij maar lekker alle boetes, de enige die je er mee hebt ben je zelf.
Dat is bullshit, zeker nooit natuurkunde gehad op de middelbare school. Verder nog draait de wereld niet alleen om jou maar ook om je mede weggebruikers. En dan maken die snelheidsverschillen wel heel erg uitquote:Op maandag 25 september 2006 00:49 schreef Tism het volgende:
[..]
Als je met 80 of 120km/u ergens tegen aan rijd dan ben je ook dood net als met 140, 150, of 160. Net alsof je met de bestaande wetgeving een grotere kans hebt op overleven! Niet dus!
en jij in je 5 of 6 (weet ik veel hoeveel versnelling een grafbmw heeft) zn motor (die gewoon in zn 1 of 2 blijft rijden, niet voorbij kan rijdenquote:Op maandag 25 september 2006 09:30 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dan moet je maar niet als de één of andere kuproleet over die weg lopen scheuren...
En wat loop je nu te patsen met je mooie IVBO-vehikel?
'Dat kunnen jullie toch niet betalen?' Ik spreek je over 2 jaar wel; als jij daar met je kutbrommertje staat terwijl mijn gloednieuwe BMW je er uittrekt in zn 1.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |