Ja je hebt gelijk... not.. het is ook heel relevant wat je schreef.quote:Op maandag 25 september 2006 23:11 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, dat zeiden de moslims ook tig jaar geleden .. dit is een moslim en geen christenen/joden land ..
en wat gingen wij doen .. van alles om een dikke vette vinger in de (olie)pap te houden, zoals de states in iran bvb, en als hun lopen gillen van : "sodemieter op, dit land is van ons" gooien we er nog een paar troepen extra tegenaan ..
Hoezo Hard ?? mijn nieuwe speeltje heeft luchtdemping in de cross zitten ! Echt je voelt er nauwelijks nog wat van. Ik doe dan wel een beetje afbreuk aan mn user-icon maarja Beretta is niet vervelend.quote:Op maandag 25 september 2006 12:40 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
En, vergeet ook niet, de moslims voelen zich beledigd door de paus. Maar hoe denk je dat de katholieken zich voelen wanneer de paus doodsbedreigingen krijgt? De paus wordt gezien als de 'opvolger' van Jezus.
Sowieso vind ik het gewoon grappig en illustrerend voor de lange tenen brigade: de bedreigen DE PAUS for god sake![]()
Als ze al niet geloven in de integriteit van de paus dan is het eind zoek en gaan we in de toekomst zeker een harde strijd tegemoet.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:24 schreef salutem het volgende:
[..]
Hoezo Hard ?? mijn nieuwe speeltje heeft luchtdemping in de cross zitten ! Echt je voelt er nauwelijks nog wat van. Ik doe dan wel een beetje afbreuk aan mn user-icon maarja Beretta is niet vervelend.
http://video.google.com/videoplay?docid=-6750458630308006678&hl=nl
Ik heb gehoord dat er op het Binnenhof heel vaak de spot wordt gedreven met de Profeet Mohammed, het begint nu een beetje de spui-gaten uit te lopen. Ik vind het een schande, kan jij het ff doorvertellen vriend?quote:Op maandag 25 september 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
dit riekt naar goedkeuring
al de Al Qaida aanslagen zijn tog ook wraak ? dan moet je bij die ook TJA zeggen![]()
uhmquote:Op dinsdag 26 september 2006 12:38 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk... not.. het is ook heel relevant wat je schreef.
quote:Op maandag 25 september 2006 08:28 schreef Xith het volgende:
[..]
Pff, als er een moslim is die iets tegen de 'dominante Nederlandse cultuur' doet scheeuw je moord en brand... andersom vind je het te begrijpen..
en dan noem je deze reactie ...quote:Op maandag 25 september 2006 08:48 schreef niet_links het volgende:
Tuurlijk dit is ons land toch, geen moslimland. Ik ben vorige week in Maleisie geweest, hoe het daar is, zo moet het zeker niet in Nederland worden. Wat is er mis mee dat mensen niet willen dat hun land beinvloed wordt door moslims ?
IK heb nog weinig positieve dingen zien komen uit die hoek. Ik blijf erbij dat de ontwikkeling van de islam in Nederland moet afgeremd worden. Maar goed deze aanslagen zijn niet goed te praten.
... niet relevant ?quote:Op maandag 25 september 2006 23:11 schreef moussie het volgende:
tja, dat zeiden de moslims ook tig jaar geleden .. dit is een moslim en geen christenen/joden land ..
en wat gingen wij doen .. van alles om een dikke vette vinger in de (olie)pap te houden, zoals de states in iran bvb, en als hun lopen gillen van : "sodemieter op, dit land is van ons" gooien we er nog een paar troepen extra tegenaan ..
Was niet aan mij gericht, maar wil toch even reageren. Ik denk het wel namelijk, aangezien de impuls niet zozeer de wraak is (wel een belangrijke katalysator), maar een verlangen naar een 'gouden periode' zoals aan het begin van hun religie. Toen werd het geloof met het zwaard verspreid, en was het slikken of stikken. Het is imo dus meer een zekere jaloezie over de 'rijkdom' van het westen en de internationale macht, dan wraakgevoelens. Ze hebben als cultuur op wereldniveau zeer weinig te vertellen buiten olie aangelegenheden, en ze willen die stem (lees: macht, ontzag) terug.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:54 schreef moussie het volgende:
[...]
want zeg nou eerlijk .. zou moslimterrorisme ook bestaan als wij uit het middenoosten waren gebleven .. dus geen britse/franse mandaatsgebieden en alles wat erna kwam ?
Het is allemaal de schuld van die westerlingenquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:54 schreef moussie het volgende:
want zeg nou eerlijk .. zou moslimterrorisme ook bestaan als wij uit het middenoosten waren gebleven .. dus geen britse/franse mandaatsgebieden en alles wat erna kwam ?
ten eerste werdt de islam niet met het zwaard verspreidt, op een enkele uitzondering na, over het algemeen was het juist zo beangstigend successvol omdat bekering niet verplicht was .. dit dan in tegenstelling tot het christendom ..quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:59 schreef freud het volgende:
[..]
Was niet aan mij gericht, maar wil toch even reageren. Ik denk het wel namelijk, aangezien de impuls niet zozeer de wraak is (wel een belangrijke katalysator), maar een verlangen naar een 'gouden periode' zoals aan het begin van hun religie. Toen werd het geloof met het zwaard verspreid, en was het slikken of stikken. Het is imo dus meer een zekere jaloezie over de 'rijkdom' van het westen en de internationale macht, dan wraakgevoelens. Ze hebben als cultuur op wereldniveau zeer weinig te vertellen buiten olie aangelegenheden, en ze willen die stem (lees: macht, ontzag) terug.
nou vind ik persoonlijk het verbranden van vlaggen op een ander niveau liggen als het bespotten van een heilig persoon .. vooral omdat het vlaggen verbranden is afgekeken van de amerikanen zelf ..quote:Dit praat echter niet goed wat er voor aanslagen er op de moskeeen worden gepleegd. Elke vorm van geweld is dom zolang er andere alternatieven zijn. Of het nou het in brand steken van moskeeen is, of het verbranden van vlaggen of beledigen van landen, allemaal dom dom dom. Alleen moet men niet doen alsof ze zonder blaam zijn. Als men bij een palestijnse protestmars vlaggen verbrand, moet men niet zeuren als men een keer geintjes maakt over Allah of Mohammed.
nou ja, zo achteraf bekeken moet je wel toegeven dat we (de westerlingen dus) het niet bijster slim hebben aangepaktquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:59 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van die westerlingen![]()
![]()
Nee, we hadden in de 70's niet massaal op Joop den Uyl moeten stemmen. Maar gelukkig mócht ik toen nog (nèt) niet stemmen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:49 schreef moussie het volgende:
[..]
nou ja, zo achteraf bekeken moet je wel toegeven dat we (de westerlingen dus) het niet bijster slim hebben aangepakt
In spanje hoefde je je inderdaad niet te bekeren, als je maar de islamitische gewoonten respecteerde. Dus tijdens de ramadan ook niet eten, vrouwen gesluierd, etc. Maar je hoeft je niet te bekeren hoor!? Het was gewoon semantiek dus, zolang je jouw levensstijl ondergeschikt maakte aan die van de islam, werd je met rust gelaten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:47 schreef moussie het volgende:
ten eerste werdt de islam niet met het zwaard verspreidt, op een enkele uitzondering na, over het algemeen was het juist zo beangstigend successvol omdat bekering niet verplicht was .. dit dan in tegenstelling tot het christendom ..
Ze werden gevreesd en gerespecteerd over een groot gebied, onder 1 vlag.quote:maaruh, hun gouden tijden proberen te herstellen, waar heb je het over .. ? ze leefden daar in traditioneel stammenverband in betrekkelijke vrede onder ottomaans bewind tot de britten hun gingen helpen zichzelf te bevrijden, alleen maar om uit te vinden dat ze hun toekomstige bezetter hebben geholpen, en dan nog eentje met een ander geloof ook en totaal geen respect voor hun gewoontes en gebruiken ..
Nou! Voor een gemiddelde amerikaan is het verbranden van de vlag iets ernstiger als een geintje over jezus hoor! Het maakt niet uit wie ermee begonnen is om de impact ervan te bepalen.quote:het is hun land toch, mogen ze even zelf weten hoe ze daar willen leven ?
nou vind ik persoonlijk het verbranden van vlaggen op een ander niveau liggen als het bespotten van een heilig persoon .. vooral omdat het vlaggen verbranden is afgekeken van de amerikanen zelf ..
maar idd, zo begrijpelijk als al deze dingen zijn zo dom zijn ze ook .. emotioneele uitlatingen/uitbarstingen die elk echt dialoog in de weg staan, in de kiem smoren of zelfs totaal onmogelijk maken
De levensstandaard neemt alleen maar af, dit komt omdat de demografische groei explosief is toegenomen. Tot nu toe is overigens de levensstandaard, of om het anders te noemen, de toename van valuta alleen maar negatief te noemen op de tolerantie. Sinds het Midden Oosten miljarden incasseert op de olie is het terrorisme toegenomen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:50 schreef freud het volgende:
Ik ben er overigens wel van overtuigd dat als je in de islamitische landen de levensstandaard omhoog breng, de tolerantie ook toe zal nemen naar westerse ideeen. Die vooruitgang moet van 2 kanten komen. Ze moeten gelijk behandeld worden, en het geloof moet geen rem zijn op groei.
Sunni of shi-iet?quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:56 schreef alex4allofyou het volgende:
Als de islamitische cultuur de macht had gehad die het Westen had gehad dan was nu iedereen moslim.
Die olie miljoenen gaan niet naar de normale populatie. Waar ik op doel is een samenleving die ook ongehinderd kan meespelen op de internationale markt. Dus geen grote muur om palestina en dan zeuren dat men boos wordt. Arme mensen zijn snel te beinvloeden, en tja, bij de islam is er gewoon geen onderscheid tussen politiek en geloof. Je krijgt dus een groep mensen die hun eigen doelen vergoeilijken met een boek.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:56 schreef alex4allofyou het volgende:
De levensstandaard neemt alleen maar af, dit komt omdat de demografische groei explosief is toegenomen. Tot nu toe is overigens de levensstandaard, of om het anders te noemen, de toename van valuta alleen maar negatief te noemen op de tolerantie. Sinds het Midden Oosten miljarden incasseert op de olie is het terrorisme toegenomen.
Als de islamitische cultuur de macht had gehad die het Westen had gehad dan was nu iedereen moslim.
niet alleen in spanje hoor, vrijwel overal waar ze kwamen op een paar gebieden in india na .. en tja, volgens hedendaagse maatstaven is het idd "maar" semantiek, in die tijd was dat revolutionair, de overwonnenen in zijn eigen waarde laten en alleen economisch "straffen", dat was ongehoordquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:50 schreef freud het volgende:
In spanje hoefde je je inderdaad niet te bekeren, als je maar de islamitische gewoonten respecteerde. Dus tijdens de ramadan ook niet eten, vrouwen gesluierd, etc. Maar je hoeft je niet te bekeren hoor!? Het was gewoon semantiek dus, zolang je jouw levensstijl ondergeschikt maakte aan die van de islam, werd je met rust gelaten.
erm, gevreesd werden ze meer hier, omdat het zo razend populair werdt dat het een reeel gevaar ging vormen voor de gevestigde katholieke wereldorde .. en tja, ergens niet zo gek ook, als je daar zo'n horde gillende saracenen tegenkomt met hun kromzwaarden, dat moet een nogal vreemd gezcht zijn geweest, de ridders met hun logge, zware malienbedoening en de grote loeizware zwaarden tegenover de haast dansende arabieren ..quote:Ze werden gevreesd en gerespecteerd over een groot gebied, onder 1 vlag.
en voor mij betekend het alletwee niets .. en wie oh wie is nou de maatstaf ?quote:Nou! Voor een gemiddelde amerikaan is het verbranden van de vlag iets ernstiger als een geintje over jezus hoor! Het maakt niet uit wie ermee begonnen is om de impact ervan te bepalen.
dat gelijk behandelt worden, elkaars verschillen respecteren .. denk dat hem daar de springende punt zit ..quote:Ik ben er overigens wel van overtuigd dat als je in de islamitische landen de levensstandaard omhoog breng, de tolerantie ook toe zal nemen naar westerse ideeen. Die vooruitgang moet van 2 kanten komen. Ze moeten gelijk behandeld worden, en het geloof moet geen rem zijn op groei.
Nee dat ze niet naar de normale bevolking gaat is wel evident, maar dat doet niets af aan de islamitische cultuur.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:11 schreef freud het volgende:
[..]
Die olie miljoenen gaan niet naar de normale populatie. Waar ik op doel is een samenleving die ook ongehinderd kan meespelen op de internationale markt. Dus geen grote muur om palestina en dan zeuren dat men boos wordt. Arme mensen zijn snel te beinvloeden, en tja, bij de islam is er gewoon geen onderscheid tussen politiek en geloof. Je krijgt dus een groep mensen die hun eigen doelen vergoeilijken met een boek.
Leidt mensen op, geef ze toegang tot informatie, zorg dat ze geen honger hebben en veilig leven, en ik garandeer je dat er een stuk minder mensen zijn die zich vrijwillig laten ontploffen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |