abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42177130
In de VI noemt Aad de Mos Anduele Pryor "een betere versie van René Eijkelkamp."

Zijn jullie het daar mee eens?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_42179272
quote:
Op woensdag 27 september 2006 19:33 schreef methodmich het volgende:
In de VI noemt Aad de Mos Anduele Pryor "een betere versie van René Eijkelkamp."
Vond ik ook wel een interessante opmerking. Hier het stukje:
quote:
De Mos ziet in Pryor betere Eijkelkamp

Vitesse-spits Mads Junker zal voorlopig genoegen moeten nemen met een plaats op de reservebank. De aanvaller, die de eerste vier competitieduels in de basis van de Arnhemse formatie stond, is voorlopig gepasseerd ten faveure van Anduele Pryor. Het 21-jarige talent, afkomstig uit de eigen jeugd, verzilverde zijn competitiedebuut in de basis afgelopen zaterdag tegen Heracles Almelo met een fraai, doeltreffend afstandsschot. 'Hij speelde sowieso heel sterk', zegt trainer Aad de Mos. 'Ik vind Pryor een uitstekende verbindingsspeler. We hebben bij Vitesse veel jongens die uit de bal spelen, hij doet dat niet. Speelt goed in de bal. In de voorbereiding heeft hij me ook al aardig overtuigd. Hij wordt een nieuwe René Eijkelkamp, maar dan beter. Fysiek en voetballend is hij sterker.' Ook Etienne Esajas, die zowel voor de beker tegen Argon als tegen Heracles in de basis stond, kon De Mos bekoren.' Met zijn snelheid en diepte brengt hij veel variatie in ons spel. Het zegt veel over de kwaliteit van onze groep dat we hem tot nu toe nog op de bank hadden zitten.'
pi_42192843
quote:
Danko Lazovic: 'Ik ben helemaal niet bang voor De Euroborg'

Terwijl zijn oude club Feyenoord snakt naar doelpunten, scoort Danko Lazovic (23) er in Arnhem lustig op los. Vijf uit vijf, de Serviër is voorlopig topscorer van de Eredivisie. Toch weigert de spits te praten over het verleden en dankt hij zijn goede prestaties aan de kwaliteiten van de ploeg. 'Uiteindelijk kan dit Vitesse ontzettend goed worden.'
Het duurde even, maar je lijkt nu helemaal los.

Danko Lazovic: 'Ach, ik heb nooit getwijfeld aan mijn kunnen, omdat ik mezelf al 23 jaar ken. Maar ik snap best dat mensen hier een beetje bang werden, omdat ik een tijdje niet scoorde. Nee, die vrees was niet nodig. Eerder beloofde ik al de echte Danko Lazovic te zullen laten zien, tegen Heracles Almelo ben ik die belofte nagekomen. Al weiger ik alle credits te ontvangen. Een heel groot deel van mijn drie doelpunten draag ik op aan het team.'

Als Vitesse draait, draai jij ook?

'Ja, zo zou je het wel kunnen zeggen. En in welke samenstelling dat dan is, maakt mij weinig uit. Het niveau ligt hier over het algemeen ontzettend hoog. Of ik nu met Mads Junker, Fred Benson of Anduele Pryor in de aanval sta, met alle drie kan ik goed samenspelen. Maar de laatste weken zaten we als team in een vervelende spiraal. Bang om weer te verliezen, we werden overheerst door de angst. Na de 4-0 tegen Heracles is dat er in mijn ogen wel uit. Ons eerste doelpunt was bevrijdend, daarna gooiden we de schroom aardig van ons af.'

Zagen we tegen Heracles het nieuwe Vitesse wat veel mensen na de voorbereiding hadden verwacht.

'Een voorbereiding is leuk en aardig, maar daarin kun je geen punten halen. Vergis je niet dat deze ploeg heel veel nieuwe schakels heeft die allemaal op elkaar ingespeeld moeten raken. Misschien waren de ambities van de buitenwacht wel iets te groot. Je kan niet opeens van Vitesse verwachten dat we van kampioenskandidaten als AZ en Ajax gaan winnen. Tegen NAC was het een ander verhaal. We wilden winnen, maar speelden zonder organisatie. Dat fiasco is, als het aan mij ligt, nu wel vergeten. Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat wij heel goed kunnen worden, maar daar gaat wel even overheen. Nu mogen we wel weer naar de toekomst gaan kijken.'

Om te beginnen het duel bij FC Groningen. Tegenstanders vrezen De Euroborg.

'Ik niet. Het zou me niets verbazen als FC Groningen zondag een beetje vermoeid aan de wedstrijd begint, donderdag (morgen) spelen ze eerst nog in het UEFA Cup-toernooi tegen Partizan Belgrado. Op die wedstrijd staat veel spanning, daarin zullen ze alles moeten geven. We gaan gewoon voor de volle winst 'in De Euroborg, tegen Partizan ga ik alvast even kijken. Dat blijft mijn club natuurlijk, misschien kan ik mijn trainer daarna nog wel wat tips geven.'

Een andere oude club van je, Feyenoord, mist momenteel een scorende spits. Hebben ze daar een fout gemaakt door jou te laten gaan?

'Weet ik niet, daar wil ik liever niet meer over praten. Feyenoord is nu definitief verleden tijd. Dat woord hoef ik niet meer te horen.'

En het woord topscorer?

'Haha, laten we nou niet meteen overdrijven. Maar ik heb nu volgens mij wel laten zien dat ik kan scoren, toch? Jullie wisten dat misschien nog niet, ik wel. Maar dat kan alleen als ik speel. Doelpunten maken als je op de bank zit, dat gaat helaas zo moeilijk.'

Tekst: David de Vries

Bron: VI 27-09-2006
pi_42194024
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:44 schreef DeVinger het volgende:
Sansoni op middenveld is onzin als je andere opties hebt, bovendien heb je al een defensieve ernaast lopen (vd schaaf).
Sansoni op het middenveld lijkt me geen onzin. Sansoni heeft naar mijn idee en geweldig spelinzicht, maar wil juist soms te fraai doen. Achterin kan dat fataal aflopen op het middenveld zal dat dus minder zijn. Schaaf is een Harde werkeren inderdaad pakt veel ballen, maar ik heb het idee dat zijn spel en opbouw minder is.

We zullen zien hoe sansoni zich handhaaft op het middenveld als de Mos hem daar weer neer zet tegen Groningen.

Over pryor kan ik nog weinig zeggen, na 1 wedstrijd kan je moeilijk een speler beoordelen en de jeugd kan ik vanaf hier niet volgen. Dat hij bij velen een positieve indruk achter gelaten heeft is wel duidelijk.
pi_42196700
Tsjah Janssen pakt Sansoni's plek toch wel weer in als hij terug is.
Ik hoop alleen wel dat hij Yakubu voor VD Schaaf ruilt, maarja aangezien hij aanvoerder is...
  donderdag 28 september 2006 @ 12:53:59 #56
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_42196722
zondag de normale basis ? vitesse staat hoog geqoute op unibet
pi_42196787
En de normale basis is? De Mos zet deze lijn gewoon door hoor.
Alleen Janssen en Swerts komen bij blessures terug.
  donderdag 28 september 2006 @ 12:57:37 #58
139407 jorienvdherik
pi_42196817
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:56 schreef DeVinger het volgende:
En de normale basis is? De Mos zet deze lijn gewoon door hoor.
Alleen Janssen en Swerts komen bij blessures terug.
ja bedoel gewoon zelfde team als vorige week ?
  donderdag 28 september 2006 @ 14:13:10 #59
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_42198540
Ik verwacht niet dat De Mos wijzigingen in gaat brengen nee.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  donderdag 28 september 2006 @ 16:46:58 #60
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_42202905
Ik hoop inderdaad dat hij geen wijzigingen gaat aanbrengen. Dan is meteen te zien of de wedstrijd van gister een éénmalige opleving was, of dat het team zo echt beter draait. Natuurlijk kan je dat niet over twee wedstrijden zeggen, maar groningen uit is erg moeilijk, en vooral vorig jaar was duidelijk dat Vitesse aardig wat te kort kwam.
Maximaal 4 regels
pi_42202940
Ik ben benieuwd! Ga vanavond even Groningen alvast checken . Zal wel met weinig nuttige informatie terugkomen

Ik ga niet naar Euroborg iig
pi_42204085
Volgens mij blijft de opstelling hetzelfde, met hier en daar wat wijzigingen. Junker begint in ieder geval op de bank.
pi_42229888
we zullen het zo wel zien op Omroep Gelerland tekst , maar ik denk ook dat aadje weinig gaat sleutelen aan dit elftal.
pi_42230144
Kan ik me aanmelden als vitesse-supporter en seizoenskaart-houder? Ik zit op Noord vak 228

Is Groningen - Vitesse nog live te zien? Iemand ervaringen met www.vitesselive.nl ?
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_42230452
Welkom
pi_42230746
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:01 schreef DeVinger het volgende:
Welkom
Thnxs

Altijd fijn om nieuwe vitesse-vrienden te ontdekken
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_42233992
mischien is ie nog op een chinees te zien , maar anders moet je naar een of andere kroeg daar is ie zeker te zien , of gewoon naar de euroborg gaan maar dat zal lasig worden nu nog aan kaarten te komen

vitesselive is wel goed te doen is volgensmij gewoon radio lingewaard

o ja ook nog welkom

[ Bericht 10% gewijzigd door vitessezuid113 op 29-09-2006 15:51:21 ]
pi_42234421
quote:
Kaya beoogd vervanger Van der Schaaf

Het is nog onzeker of Vitesse- middenvelder Remco van der Schaaf zondag mee kan doen in de uitwedstrijd tegen FC Groningen, dat al een jaar thuis niet verloren heeft. Zo niet, dan is Onur Kaya zijn vervanger. De knieblessure van Van der Schaaf gaat met de dag vooruit, maar het is nog de vraag of hij op tijd fit is. Theo Janssen (hamstring) is volop in looptraining, maar ontbreekt zondag nog. Tim De Meersman is wel weer fit.
Vermoedelijke opstelling:

Wapenaar;
Verhaegh, Sprockel, Knol, Fränkel;
Hersi, Kaya (Van der Schaaf), Sansoni, Esajas;
Pryor, Lazovic.

Kaya wacht op zijn eerste basisplaats

Vitesse-middenvelder Onur Kaya krijgt veel complimenten van trainer Aad de Mos, maar dat leidde nog niet tot een basisplaats. Tegen Groningen is Kaya afhankelijk van de blessure van Remco van der Schaaf. "Als Schaafie niet kan spelen, moet ik het maar doen. Ik zal wel meer voor aanvallende impulsen zorgen en dat kan ook wel met Sebastien Sansoni naast me, dan mag ik het spel verdelen. We zullen samen Frans spreken op het middenveld." Kaya ervaart veel verschil met vorig seizoen. "Als jonge spelers het goed doen op trainingen krijgen ze nu ook een kans. Dit is veel beter."

Aad de Mos niet blij met arbitrage

Vitesse-trainer Aad de Mos is niet te spreken over het niveau van de arbitrage in Nederland. "Ze fluiten zo flauw, alles wordt hier afgefloten. Het verschil is zo groot met Europese wedstrijden. Als trainer van Vitesse ben ik ook niet tevreden, want volgens mij zijn ons al enkele strafschoppen onthouden." De Mos weet wel waar dat aan ligt. "Na de wedstrijd tegen Sparta is er een bepaald beeld gecreëerd van Lazovic en sindsdien worden strafschoppen bij ons zomaar weggewoven. Met name tegen NAC en Heracles, maar ook al tegen Sparta en AZ kregen we geen strafschop mee." De Mos weet dat strafschoppen versieren al tijden gebeurt. "Dat is al zo oud als het voetbal zelf. In België had je vroeger Paul van Himst. Zijn bijnaam was Polleke Gazon."
De trainer wil tegen FC Groningen zo weinig mogelijk veranderen. "Als Remco van der Schaaf kan spelen, handhaaf ik dezelfde elf. Anders speelt Onur Kaya in zijn plaats. Ons doel is snel scoren en zo een nieuwe mentale tik uit te delen na die uitschakeling voor de UEFA Cup. Zoiets werkt altijd door." Groningen is niet de ploeg van vorig seizoen. "Daarom moeten zij vooral rekening houden met ons."

Omroep Gelderland
de mos heeft weer helemaal gelijk , en over de opstelling van zondag nog maar even afwachten of van der schaaf dan kan spelen of niet , maar hij zet de goede mannetjes weer op de goede plaats
pi_42234497
Ik ben erg benieuwd naar Groningen. Een retelastige pot, maar mss door hun vorm en de naweeën van het UEFA-cup gebeuren misschien best een prooi voor Vitesse.
Als we iig maar niet kansloos verliezen. Dat hoeft niet zich uit te drukken in de score, maar wel in het spel. Zolang we 'goed' spelen komen de punten vanzelf wel binnen stromen. Al is het met het oog op een leuke stand wel lekker als we nu 3pt meenemen en dat kunnen uitbreiden thuis tegen WIllem II over twee weken. Dan sta je daarna gewoon weer in de subtop.
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:28:14 #70
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_42236867
quote:
Wat een woord! Wat een angst
Vamos el TRI!
pi_42241581
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:49 schreef Pino_666 het volgende:
Kan ik me aanmelden als vitesse-supporter en seizoenskaart-houder? Ik zit op Noord vak 228

Is Groningen - Vitesse nog live te zien? Iemand ervaringen met www.vitesselive.nl ?
Welkom en je aanmelden kan altijd. Hoer meer Vitesefans hoe beter!

Geen idee of het op 1 van de p2p progjes komt om te zien.
Vitesselive werkt uitstekend en doet een volledig live verslag.

Wordt alleen maar gezelliger zo met al die Vitesse fans
pi_42256685
quote:
De Mos corrigeert Suart na tackle

Aad de Mos was gisteren niet te spreken over een forse tackle van jeugdspeler Hesdey Suart op ster­speler Danko Lazovic tijdens de grote partij. De jonge linksback van Jong Vitesse ging er met gestrekt been in, waarna Lazovic krimpend van de pijn naar de grond ging en langdurig verzorging nodig had. De Mos greep in en kapittelde Suart openlijk. „ Hij gaat er vaker met gestrekt been in, dat moet hij afleren. Ik heb gezegd dat blessures vermeden moeten worden, volgende keer zal ik als dat nodig is nóg iets duidelijker zijn. ”
pi_42256759
Onze eigen Gravesen-black edition .
pi_42257976
Zou nog leuker zijn als Lazovic na 5 min. opstaat en roept "grapje!"
  zondag 1 oktober 2006 @ 08:58:46 #75
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_42275087
Kom je zondag uit je bed..........

Heb er zin in
Bridge over troubled water
pi_42275684
Hopen dat het live te zien is via china ofzo .
pi_42278079
Ik vertrek over een minuut of 20 ook maar eens richting Euroborg. Hoef als in Groningen wonende Vitesse-supporter gelukkig niet voor de buscombi eerst naar Arnhem te reizen.
Don't think twice, it's all right.
pi_42280114
Pryor!
pi_42281657
Hersi!
pi_42282310
Hersi!
pi_42282621
Af fluiten die wedstrijd!!!!

edit: kutkutkuttttt pffff, hoe geef je een voorsprong weg gvd

[ Bericht 26% gewijzigd door Klingon op 01-10-2006 16:21:30 ]
pi_42282853
godver wat een teringlijers zeg
pi_42283221
Geniaal
pi_42283267
Mjah, maar wij hebben Suarez.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 1 oktober 2006 @ 16:39:18 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42283273
wat een klungels
pi_42283284
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:39 schreef venomsnake het volgende:
Mjah, maar wij hebben Suarez.
En wij Lazovic

of gingen we geen spitsen vergelijken?
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:48:08 #87
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_42285122

[ Bericht 100% gewijzigd door WebForce op 01-10-2006 17:48:59 ]
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:23:23 #88
139407 jorienvdherik
pi_42286165
Bijna mooie stunt
pi_42286686
erm.. typisch ofzo...?
kun je ook als eerste flink stunten daar in Grun.... maar nee hoor
pi_42289327
Same shit, different coach.
pi_42290303
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:41 schreef Smeich het volgende:
erm.. typisch ofzo...?
kun je ook als eerste flink stunten daar in Grun.... maar nee hoor
Ach, ik kan er mee leven. We zijn iig niet kansloos weggetikt in of hebben niet inspiratieloos gespeeld.
We moeten ook niet overdrijven he, Groningen uit is gewoon fucking moeilijk. Natuurlijk 1-3 voor, maargoed.

We moeten ook niet overdrijven, Janssen en Swerts er niet bij. Vooral die laatste kan volgens mij heel belangrijk worden. Verhaegh vind ik niet goed genoeg, maakt te veel kleine foutjes, heeft teveel overtredingen nodig. Swerts is een zekerheidje plus dat hij aanvallend meer in te brengen heeft dan Verhaegh. Janssen is duidelijk waarom hij gemist wordt. Kaya kan het toch nog niet brengen, maar dat komt nog wel. Hij komt net kijken.

Ik snap niet wat mensen in Sansoni op het middenveld zien Met Kaya en Sansoni had je vandaag geen body en verlies je in de laatste minuten de wedstrijd. Heb je daar VD Schaaf en Janssen staan had ik het niet zien gebeuren.

Ik zie eigenlijk alleen maar positieve punten: met Pryor ineens een toffe spits erbij, Lazovic topscorer en dan Junker (die weer een grote kans miste ) en Benson nog op de bank. Hersi die zijn scorend vermogen weer heeft teruggevonden en Due die denk ik toch wel weer snel in de basis komt hoor. Esajas was tegen Heracles al niet bijzonder en ook vandaag gewisseld, al weet ik nu niet of het aan zijn spel lag of dat het tacktisch was. Een echt momentenvoetballertje, ik heb daar liever Due waarvan ik niet snap dat hij überhaupt uit de basis is gezet

Met Frankel als vervanger van Blondelle weer wat rust achterin, en ik moet zeggen dat Frankel mij positief verrast als LB (al is het wat vroeg om daar nu over te oordelen). Ik ben wel benieuwd wat De Mos gaat doen met Sansoni/Sprockel. Als Janssen terug is gaat een van de twee naast Knol spelen. Ik denk dat hij voor Sansoni kiest (linksbenig), ik hoop zelf Sprockel. Sansoni is niet de zekerheid gebleken die ik dacht, al lag dat bv ook een paar keer aan onze grote vriend Harry (eerste tegendoelpunt Ajax-uit).

Even objectief hoor, jullie weten mijn mening over Wapenaar, maar zoals die 3-3 en 4-3 vandaag?
Die 3-3, was dat nou wel zo slim om naar Cornelisse toe te lopen? Ik zeg, als je loopt en je goal leeglaat moet je hem hebben
Wat betreft de 4-3 een bij mij terugkerend hekelpunt aan hem, hij duikt vaak al voordat er geschoten is op zijn dikke reet om zijn matje te laten wapperen in de wind. AZ thuis de 'fantastische' stifgoal van Koevermans is een voorbeeld.
pi_42292094
pi_42293185
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:36 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Groot verhaal
Groningen dt seizoen is niet eht Groningen van vorig seizoen. Die 1-3 voorsprong had je nooit meer weg mogen geven, klaar..

Maar volgende week Willem 2 winnen en dan jojo-en we weer gewoon verder met de resultaten .
pi_42293885
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:47 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Groningen dt seizoen is niet eht Groningen van vorig seizoen. Die 1-3 voorsprong had je nooit meer weg mogen geven, klaar..

Maar volgende week Willem 2 winnen en dan jojo-en we weer gewoon verder met de resultaten .
Hoezo is Groningen niet het Groningen van vorig jaar? Ze staan alweer bovenin hoor. Alleen nu verwacht iedereen dat ze wel ff winnen, de druk is hoger, vorig jaar was het alleen maar leuk en was iedereen positief verrast. Nu verwacht én Groningen zelf én de buitenwereld niets anders.

Ach, dit seizoen play-offs. De eerste negen halen we toch wel. Eerste 5 kan als de blessures terugkomen en we met een vaste basis11 kunnen spelen, maar ik verwacht het zeker niet, en hoef het ook niet. Ik ben allang blij dat Vitesse nu weer 'leuk' speelt. Je koopt er niets voor, ik weet het, maar dan komen de resultaten vanzelf. Voorgaande jaren waren de uitduels bij ploegen als Groningen vaak niet om aan te zien, inspiratieloos, kansloos etc.
pi_42294251
Jullie dachten dat jullie er al waren hè
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_42294747
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:18 schreef clauwheee het volgende:
Idd

Ik zit trouwens is te kijken he:

We moeten bij de eerste 9 eindigen, Excelsior daalt af, maar Utrecht staat er nog niet bij.
Dat wordt nog een leuke strijd tussen Utrecht, Roda JC, Twente en Vitesse waarvan er 1 moet afvallen om de plekken achter:
AJAX, PSV, AZ, Feyenoord, Heerenveen en Groningen (die ik hoger inschat dan bovenstaande teams).
pi_42297658
quote:
Wapenaar vindt penalty erg goedkoop

Doelman Harald Wapenaar vond de penalty die Groningen de aansluiting bezorgde dubieus. "Frankel probeert zijn lichaam tussen de bal en de goal te houden en die speler gaat neer. Naar mijn idee was het erg goedkoop." Daarna zag Wapenaar de bui hangen. "Als je met 3-1 voorstaat hier en zij maken een goal, dan weet je dat er een storm komt. Wij gaan achteruit lopen en dan roep je het over jezelf af", aldus de goalie. Wapenaar kreeg er vier om zijn oren, maar kon zichzelf niet veel verwijten. "Ik heb zelf wel goed gekeept, maar de ballen vielen raar."
Yeah right
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:31:18 #98
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_42297708
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:18 schreef clauwheee het volgende:
For a moment there, yeah, I kinda did...
Vamos el TRI!
pi_42297733
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:29 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Yeah right
Ach die 2 daarvoor waren 2 bijna penalties dus Wapie moet eigenlijk niet zeuren. Laat hem inderdaad maar naar zichzelf blijven kijken. Datie de sterren van de hemel keept nadat ajax op 3-0 komt boeit mij in ieder geval niet . Feit is dat we al 12 tegendoelpunten in 6 wedstrijden hebben .
pi_42299389
vandaag ook in het groene stadion geweest , er was nog wel een mooie actie ik weet niet of dat op tv was te zien , dat publiek van de Z-side zong zo naar Wapenaar van '' laat je tieten zien'''

wapenaar trok zijn shirtje omhoog en het publiek was meteen stil voor wat het publiek te noemen valt meer klapvee of robots .

verder wil ik er weinig over kwijt behalve dat het KUT is en dat ik Jol effe niet meer hoef te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')