abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42097366
Ben ik een egoïstische kutpuber?

Ik vraag jullie feedback, want indien ja, zie ik het zelf niet echt.
Ik baal namelijk nogal van mijn ouderlijk regime, en dan vooral mijn moeder, hoewel ik het beleid van mn vader ook niet altijd op prijs stel, verwijt ik hem niet echt wat.

De globale situatie
Ok, in dit kan ik me nog wel voorstellen dat ik irrationeel en hebberig, egoïstisch etc. ben. Maar toch.
Ik vindt dat ik te weinig mag, te weinig krijg en te veel moet
Ik moet mn ouders redelijk veel helpen, elke dag afwassen en het aanrecht schoonmaken, om de zoveel tijd wat huishoudelijke klusjes, stofzuigen e.d. en in tuin moet ik ook wel eens helpen. Bovendien zitten we in een verbouwing, en we wonen nu in een bouwkeet in de tuin, en ik moet, vooral in de vakantie veel, dagen mn vader helpen in het huis. Ja, ik ben nu zestien, oud genoeg om ook mee te helpen blablabla. Dit alles uiteraard zonder enige beloning. (Wat ik zelf niet zo raar vind overigens)
Desalniettemin, krijg ik geen kleedgeld, nee, want daar ben je nog te jong voor (:X), dat kan je helemaal niet, dan koop je allemaal de verkeerde kleren etc. Aldus mijn moeder, waarmee ik elke keer samen naar de winkel moet.
En als ze dat nou zouden compenseren met wat meer vrijheid, maar nee. Alcohol? Maximaal 3 kleine bierglazen bij uitzonderingen. Meestal in ieder geval voor 12 uur thuis zijn als ik ergens heen ga. Bellen voordat ik naar huis ga s'avonds, altijd.
M'n Vader werkt op de vaart. En is om de 2 weken, 2 weken thuis. 2 Weken mijn moeder als alleenheerser dus, wat ook de periodes zijn, in welke ik zulke problemen krijg met m'n moeder.

Persoonlijke problemen
Maar dat is nou eenmaal zo. Niet echt een leuk situatie om als puber in te leven. Wat ik wel echt erg vindt is mn moeder, volgens mij heeft ze geen enkel respect voor me, ze heeft me ook al meer dan eens een parasiet genoemd. En dat terwijl ik al meer dan een jaar, probeer van deze situatie af te komen, omdat het gewoon echt niet leuk meer is. Bovendien ziet ze het ook wel echt als een een grote verdienste dat ze mij onderdak, eten, kleren geeft en m'n schoolgeld betaald etc.
Ok, daar ben ik natuurlijk dankbaar voor, maar dat is nou eenmaal hoe de Nederlandse maatschappij werkt, de maatschappij waar ZIJ me ongevraagd in gedropt heeft. Even wat voorbeelden:
quote:
Zero Tolerance
Ze accepteert echt niets van me, krijg echt het gevoel dat ze me haat. Het is blijkbaar nodig om voor alles boos te worden en te gaan schreeuwen. De volgende gebeurtenis bijvoorbeeld:

We hadden een gesprek en op een gegeven moment zei ik in ieder geval dat ik dacht dat een pakje vleesbeleg ong. 7,- kostte. Hierop werdt ze boos en begon licht te schreeuwen. Omdat ik dacht dat beleg 7,- was dus

Maar ook als ik help, en het gaat niet goed, dan wordt ze gelijk boos, want ik doe het namelijk express fout (vindt zij), zodat ik niet meer hoeft te helpen. Nou, daar trapt ze mooi niet in hoor, nee, ze geeft me gewoon extra werk..

Parasiet
M'n broertje en ik moesten het gras maaien, en aanharken. Ik zou maaien, en m'n broertje zou aanharken. Ik was klaar, maar m'n broertje wou z'n werk niet doen. M'n broertje geen computer meer, ik bevolen om zijn werk te doen. Ik vondt dit lullig, omdat ik nou de dupe was van mijn broertje's koppigheid. Ik bleef dus in het huis zitten terwijl zij wegliep, onkruid wieden o.i.d.
5 Minuten later kwam ze terug. “Je wil niet werken, nee? Oké, dan hoeft het niet, maar je mag ook niks meer” waarop ze zelf het gras aanharkte. Mijn broertje, die eigenlijk de ellende had veroorzaakt, kon het een uur later nog gewoon goed maken door mij moeder nog even te helpen met snoeien. Met mij echter escaleerde het helemaal. Die nacht noemde ze me een parasiet, en er volgde 2 weken terreur onder het motto: Voor alles wat je wilt, moet je eerst wat doen.

Vanmiddag moest ik haar weer helpen in het huis, waar ze aan het schoonmaken was. Dit had ze me blijkbaar al verteld toen ik s'ochtends nog in bed lag (niet meegekregen uiteraard), en voor het middageten nog een keer. Ik zei dat ik niet kon vanwege huiswerk (wat ook zo was), en ging na het eten nog even 15 minuutjes achter de pc, om te beginnen met mn huiswerk toen zij zei dat ik moest komen om te helpen. Komt natuurlijk een beetje kut over, maar okay.
Ik huiswerk maken, terwijl zij mokkend aan het werk ging enzo (“ik moet alles in m'n eentje doen in dit huis”). Ik kwam haar na een uur nog drinken te brengen, om ruzie te vermijden, en heb nog even wat naar beneden gesjouwd, na wat tegenstribbelen (ik wist niet dat het zo weinig werk was).
Voor het avondeten, was ik nog niet klaar met mijn huiswerk, maar ging ik even achter de pc als pauze. Maar nee dat mocht niet. De computer zorgde ervoor dat mn huiswerk veel te lang duurde (gelul, hele middag niet opgezeten, en zij kon het ook niet weten, want ze was er niet bij).
Nu heeft ze na het eten de heletijd lopen zeiken, dat ik alleen maar wil-wil-wil en leuk dingen wil doen en niks voor haar wil doen. Nadat ik zei dat ik huiswerk ook niet voor mn plezier doe, zei ze dat ik altijd huiswerk te doen heb als ik een keer moet helpen (wat dus bull is, ik doe 80% van de tijd gewoon de klusjes, en ik doe ook niet liever huiswerk dan huishoudelijke klusjes).
Ik (mn broertje deze keer ook overigens) kreeg weer parasiet naar mn hoofd geslingert. En een nieuw slagzin is geboren: “Hoe meer ik werk, hoe minder jullie mogen”.
Oh, daar gaat het dus allemaal om.

Zwart maken
Ze maakt me ook eigenlijk gewoon zwart bij mn eigen vader. Ze praat over mij met hem, wat ik haar allemaal aandoe, alsof ik één of andere kwade plaaggeest ben, zonder mij er bij te betrekken, waarna ik later dus in een keer een preek van m'n pa krijg. Die overigens veel begrijpender is, ondanks de praatjes van mn ma.

M'n moeder wil ook bijna niets voor mij doen, als het werk voor haar is althans, en ze geeft dan altijd als argument dat ik ook nooit iets voor hun (mn ouders dus..) doe.
Mn vader echter wel, als ik hem wat vertel, bied hij gewoon aan me te helpen, bijv. rijden met de auto e.d. Wat m'n moeder echt nooit zou doen.

Zo ook laatst, ik wou naar een concert toe, maar dat was 15 km verderop, en de treinen reden niet wanneer ik terug zou moeten komen. Ik vertelde dat dus aan m'n pa, en zei dat het misschien niet door zou gaan, omdat we geen vervoer hadden. Hij bood spontaan aan ons op te halen. Ik helemaal blij.
Zodra m'n ma erachter kwam, gelijk zeiken bij hem:
Niet doen hij is het niet waard
Hij doet ook nooit wat voor jou
Je moet wel wat terug vragen, dat hij jou bijv. helpt morgen als je in het huis aan het werk bent.
Je vader moet laat opblijven en er morgen weer vroeg uit, terwijl jij lekker kan uitslapen. (Met vuile blik in haar ogen, op mij gericht)
Misc. ( )
M'n ma had wel tegen m'n mentor gezegd dat ik wou afvallen (ben niet heel dik ofzo, hoor), en m'n mentor in 1 keer tegen mij zeggen, dat we daar over zouden gaan praten ofzo. Dus ik vragen aan m'n ma waarom ze dat nou in 1 keer gezegd had. Blijkt dat m'n ma en m'n mentor beide vonden dat ik er depressief uitzag, en dachtten dat het daardoor kwam. Dus ik vertellen tegen me moeder dat ik me vooral zo kut voelde door hoe zij tegen mij deed. Huppakee, zij boos, 2 weken lang een kutsfeer in huis. Bedankt voor het begrip he..
Ik hoor ook van m'n vrienden dat mijn ouders niet erg fijn zijn. Als ik wat vertel van die reacties van: “echt weer wat voor jouw ouders hoor” of gewoon moeten lachen omdat ze het zo raar vinden.

Ik vind m'n leven niet echt heel erg leuk eigenlijk, en het komt voor een groot deel door m'n thuissituatie en de dingen die daaruit voortvloeien.

Ben ik nou zo'n egocentrische puber of vinden jullie dit ook raar?

Het schrijven van dit verhaal, en posten hier op fok! lucht al best op overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door synthesix op 24-09-2006 20:53:50 ]
pi_42097493
Oh. Mijn. God.

Je moeder is een bitch, sorry man . Succes/sterkte/R.I.P. .
pi_42097612
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:59 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Oh. Mijn. God.

Je moeder is een bitch, sorry man . Succes/sterkte/R.I.P. .
Inderdaad, wat een trut.

Als ik jou was, aangezien de situatie bij haar toch altijd al kut is. Gewoon haar even flink laten weten dat je het niet met haar eens bent, gewoon brutaal doen, haar haar zinnen niet laten afmaken, en dan niet jij als eerste naar haar toe gaan om het goed te maken, ik bedoel, zeg nou zelf, aan haar manier van denken zal in dat geval dan toch niets veranderen en misschien heeft ze het dan op een gegeven moment het niet meer.

Succes.
Ik post om het posten.
pi_42097617
Nou je bent in iedergeval niet de enige, kan ik je melden. Het is inderdaad kut ja. Je moeder loopt waarschijnlijk teveel te zeiken , ligt niet aan jou.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_42097620
Blijf je wel uit de buurt van treinen?
En ja, je ouders zijn kut; jij niet.
pi_42097646
Oh, en haar zwart maken bij je vader. Doet ze immers ook over jou, maar dit keer is het terecht als jij het over haar doet.
Ik post om het posten.
pi_42097685
ik zou ook gewoon keer tegenovergestelde doen van wat ze zegt, als ik dat zo lees help je elke keer netjes en gaat je moeder je gewoon afzeiken. gewoon een keer grote bek geven en zeggen waar het op staat. Ik moet ook wel eens thuis helpen maarja dan helpen mijn ouders mij ook wel weer. Maar soms, zoals nu, haat ik ze ook want zij hebben ergens gegeten en ik niet dus laten ze me stikken ik ga zo wel ff schreeuwen dat ze maar pizza moeten bestellen
pi_42097935
Weet je. Jullie zijn niet de eerste die dat zeggen. Maar met mijn ouders, en dit is dan weer m'n vader. Gaat dat allemaal niet zo makkelijk. M'n vader is eigenlijk heel ouderwets. Als hij 1 ding niet tollereert is het wel insubordinatie.
Mijn ouders' wil is wet, en je hebt maar te luisteren. En hij kan ook nog wel eens aggresief worden als hij boos is.

Zo heeft hij eens mijn gitaar kapot geslagen waar ik bij was, omdat ik lul tegen hem zei. Dit omdat hij een poster verkreukelt had, toen ik daar nog mee bezig was en niet naar bed wou gaan.

Toen was ik 11 ofzo..

Ik zal dus eerst even goede voorzorgsmaatregelen moet nemen. Zorgen dat ik de eerste paar maanden niet meer per se toegang tot mijn computer nodig heb. En hem dan opbergen in een kluis ofzo
  zondag 24 september 2006 @ 20:21:26 #9
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_42097949
Ok, dat mens is een parasiet, en niet andersom...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 24 september 2006 @ 20:23:33 #10
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_42097999
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:10 schreef linuxje het volgende:
ik zou ook gewoon keer tegenovergestelde doen van wat ze zegt, als ik dat zo lees help je elke keer netjes en gaat je moeder je gewoon afzeiken.
De werkelijkheid zal wel in het midden liggen

Het komt vast wel goed, jij bent een puber, je moeder is je moeder en over 5 jaar heb je vast weer een goede band met haar en begrijp je niet waarom jullie nu zoveel last van elkaar hebben.
pi_42098010
Je vaders boot saboteren en je moeder van de trap af kenkeren.
Ik post om het posten.
pi_42098032
Of, hou een goed gesprek met je vader en vraag hem waarom je moeder wel zo mag doen tegen jou, maar jij niet op dezelfde manier als je moeder, tegen je vader.
Ik post om het posten.
pi_42098053
Ga een paar dagen bij een vriend logeren zonder dat zij het weet en kijk hoe ze in het vervolg reageert.

Overigens moet je moeder echt kapot enzo.
pi_42098116
je ma heeft wel beetje gelijk maar ze doet het veel te overdreven

niet alles kan van 1 kant komen, je moet ook iets terug doen maar zoiets moet vanzelfspreken en automatisch gebeuren.. je pa doet het goed, die brengt je gewoon met de auto en hierna zul jij ook denken dat je je pa een keer gaat helpen met iets zelfs als ie het helemaal niet vraagt.
Omdat je ma dit niet doet denk jij ook lekker van; als jij niks voor me doet dan doe ik ook lekker niks voor jou. en blijkbaar heeft je ma het prob dat het niet door komt als jij haar helpt.
afwassen,afruimen en af en toe zuigen en met tuin helpen vind ik overigens redelijk aantal werk.

Als ik in jou schoenen stond (ooit wel eens ruzie gehad met mijn ma) zou ik je ma keihard negeren maar wel evengoed normaal doen tijdens eten enzo al niet te veel praten en reageren dus.. netjes afruimen,afwassen.. maar voor de rest wegwezen, meteen naar je kamer/computer gaan of naar buiten/vrienden. Hier word ze vast wel paniekerig van
pi_42098127
Ooit Siske de Rat gezien op de Televisie?
pi_42098204
Denk dat ze het vervelend vindt dat je niks uit jezelf doet en dat ze het altijd maar moet vragen. Als je nou eens spontaan uit jezelf haar gaat helpen of gewoon af en toe wat rommel opruimt, vaatwasser in/uitruimen zal ze dat veel meer waarderen. Probeer het eens een weekje om gewoon zoveel mogelijk uit jezelf te doen en kijk of de situatie verbeterd.
pi_42098252
Je hebt nog twee jaar, dan ga je gewoon het huis uit.

In die twee jaar maak je der gewoon een puihoop van...

Scheer je hoofd kaal of een hanekam. Knip gaten in je kleren. Luister naar absolute terror en maak het leven van iedereen om je heen een totale hel. Bij mij werkte dat prima, de eerste 3 tot 6 maanden is het wat zwaar (gaan ze veel zeiken), daarna houden ze gewoon op met tegen je te praten. SUCCES! Het mooiste is wanneer je tot "inkeer" komt vinden ze je helemaal tof.

Maar even zonder gekheid: Sterkte.
Boarding my Frikking ass off!!!
pi_42098448
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:34 schreef frenkck het volgende:
Denk dat ze het vervelend vindt dat je niks uit jezelf doet en dat ze het altijd maar moet vragen. Als je nou eens spontaan uit jezelf haar gaat helpen of gewoon af en toe wat rommel opruimt, vaatwasser in/uitruimen zal ze dat veel meer waarderen. Probeer het eens een weekje om gewoon zoveel mogelijk uit jezelf te doen en kijk of de situatie verbeterd.
met zo'n moeder zou ik daar anders ook geen zin meer in hebben
pi_42098493
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:29 schreef heus het volgende:
je ma heeft wel beetje gelijk maar ze doet het veel te overdreven

niet alles kan van 1 kant komen, je moet ook iets terug doen maar zoiets moet vanzelfspreken en automatisch gebeuren.. je pa doet het goed, die brengt je gewoon met de auto en hierna zul jij ook denken dat je je pa een keer gaat helpen met iets zelfs als ie het helemaal niet vraagt.
Omdat je ma dit niet doet denk jij ook lekker van; als jij niks voor me doet dan doe ik ook lekker niks voor jou. en blijkbaar heeft je ma het prob dat het niet door komt als jij haar helpt.
afwassen,afruimen en af en toe zuigen en met tuin helpen vind ik overigens redelijk aantal werk.
Ja het is ook wel redelijk. Hoewel eigenlijk praktisch iedereen die ik ken minder hoeft te doen, kan ik er best mee leven. Het kutste vind ik nog als ik niet echt vakantie heb, omdat ik hele dagen moet werken.
quote:
Als ik in jou schoenen stond (ooit wel eens ruzie gehad met mijn ma) zou ik je ma keihard negeren maar wel evengoed normaal doen tijdens eten enzo al niet te veel praten en reageren dus.. netjes afruimen,afwassen.. maar voor de rest wegwezen, meteen naar je kamer/computer gaan of naar buiten/vrienden. Hier word ze vast wel paniekerig van
Ja dat helpt dus niet Standaard mijn reactie als ze weer zoiets flikt. Hoe ze daarop reageert is meer in de trant van: Zichzelf opfokken en zwelgen in zelfmedelijden, om vervolgens onverstaanbaar iets te roepen over dat ik kut ben of zij het erg heeft o.i.d., en als je dan vraagt wat ze gezegd heeft, gewoon niet reageren en weglopen. En daarna een beetje zitten janken, wat ze toch fout gedaan heeft.

Als je alleen haar zou volgen, zou je zeggen dat ze een kind uit van etter tot engel ofzo heeft, die zn moeder uitscheld en gewoon niet gehoorzaamt e.d.
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:34 schreef frenkck het volgende:
Ja daar was ik vandaag nou juist mee bezig, omdat ik het al zag aankomen omdat m'n broertje haar een beetje boos gemaakt had. Heletijd haar proberen te paaien, praatje maken enzo.
Alleen dat helpt ook gewoon niet.
Enige effect dat het misschien nog heeft, is dat ze het als normaal gaat zien, en dan boos wordt als ik het niet doe
pi_42098571
chille ouders
pi_42098599
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:36 schreef GONZA het volgende:
Je hebt nog twee jaar, dan ga je gewoon het huis uit.
God wat kijk ik daar toch naar uit
Alleen kut dat ik dan gewoon 3 jaar aan dat kutkutkuthuis heb zitten werken, en eronder geleden (woonkeet heeft oppervlakte van 6x12m), om er vervolgens na 1 jaar al weer uit te gaan.

Toch denk ik niet dat ik blijf
quote:
In die twee jaar maak je der gewoon een puihoop van...

Scheer je hoofd kaal of een hanekam. Knip gaten in je kleren. Luister naar absolute terror en maak het leven van iedereen om je heen een totale hel. Bij mij werkte dat prima, de eerste 3 tot 6 maanden is het wat zwaar (gaan ze veel zeiken), daarna houden ze gewoon op met tegen je te praten. SUCCES! Het mooiste is wanneer je tot "inkeer" komt vinden ze je helemaal tof.

Maar even zonder gekheid: Sterkte.
Met dat soort rigoreuze maatregelen wil ik toch nog even wachten
Bovendien heb ik niet echt een hekel aan m'n pa of m'n broertje. Soms wel ruzie natuurlijk, maar dat is niet meer dan gezond toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door synthesix op 25-09-2006 08:43:04 (kanker er uit gehaald..) ]
pi_42098653
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:52 schreef synthesix het volgende:
KANKERKANKERKANKER
kutpuber!!!!

nee grapje, ik vind het overigens wel erg vreemd dat je moeder je vraagt om zoveel te doen - dat was vroeger zo dat kinderen veel meehielpen met een hoop dingen, tegenwoordig wat minder toch? of ben ik gewoon verwend
pi_42098674
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:25 schreef Furious het volgende:
Of, hou een goed gesprek met je vader en vraag hem waarom je moeder wel zo mag doen tegen jou, maar jij niet op dezelfde manier als je moeder, tegen je vader.
Omdat je ouders respect verdienen simpelweg omdat ze ouder zijn dan jij, ze zorgen dak je een dak boven je hoofd hebt, en de belangrijkste: omdat het je ouders zijn.

Ieder verhaal heeft twee kanten en eerlijk gezegt klinkt het verhaal van TS een beetje gekleurd.
Van af en toe je moeder helpen in huis ga je echt niet dood. Je zou het ook van haar kant kunnen proberen te bekijken: Ze is de helft van de tijd alleen verantwoordelijk voor het hele reil en zeilen in het huis en dat is ze al jaren, ook toen jullie klein waren deed ze de helft van de tijd alles alleen, als er iets stuk ging moest zij het oplossen, nu heeft ze twee pubers in huis die groot (ik wilde zeggen oud en wijs ) genoeg zijn om af en toe te helpen en ze weigeren?!? Wees blij dat ik je moeder niet ben (of dat je mijn moeder niet hebt) want dan had je het een stuk lastiger gehad.
Ze brengt het misschien niet altijd zoals jij zou willen (al heb ik het idee dat er meer achter zit dan je hier beschrijft) maar je hebt het maar gewoon te doen, daarom ben jij het kind en zijn zij de ouders. Als je straks volwassen bent kan je op jezelf gaan wonen en alles zo doen of laten als je wilt.

Ik ben 26, woon al jaren op mezelf maar ik kan je wel vertellen dat als ik mijn vader een lul of mijn moeder een trut zou noemen dan kan ik ook nu nog een flinke draai om mijn oren verwachten.
Respect moet je verdienen, het is geen grondrecht.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42098775
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Omdat je ouders respect verdienen simpelweg omdat ze ouder zijn dan jij, ze zorgen dak je een dak boven je hoofd hebt, en de belangrijkste: omdat het je ouders zijn.

Ieder verhaal heeft twee kanten en eerlijk gezegt klinkt het verhaal van TS een beetje gekleurd.
Van af en toe je moeder helpen in huis ga je echt niet dood. Je zou het ook van haar kant kunnen proberen te bekijken: Ze is de helft van de tijd alleen verantwoordelijk voor het hele reil en zeilen in het huis en dat is ze al jaren, ook toen jullie klein waren deed ze de helft van de tijd alles alleen, als er iets stuk ging moest zij het oplossen, nu heeft ze twee pubers in huis die groot (ik wilde zeggen oud en wijs ) genoeg zijn om af en toe te helpen en ze weigeren?!? Wees blij dat ik je moeder niet ben (of dat je mijn moeder niet hebt) want dan had je het een stuk lastiger gehad.
Ze brengt het misschien niet altijd zoals jij zou willen (al heb ik het idee dat er meer achter zit dan je hier beschrijft) maar je hebt het maar gewoon te doen, daarom ben jij het kind en zijn zij de ouders. Als je straks volwassen bent kan je op jezelf gaan wonen en alles zo doen of laten als je wilt.

Ik ben 26, woon al jaren op mezelf maar ik kan je wel vertellen dat als ik mijn vader een lul of mijn moeder een trut zou noemen dan kan ik ook nu nog een flinke draai om mijn oren verwachten.
ja heel leuk allemaal, maar ouders weten echt wel waar ze aan beginnen als ze kinderen nemen - ik bedoel ze komen niet vanzelf, je kiest ervoor en je kiest ook voor alles wat daarbij hoort
  zondag 24 september 2006 @ 20:59:11 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42098810
vraag je moeder eens of ze wel van je houd, en dan vertel je haar maar (ongeacht het antwoord) dat je denkt dat ze niet van je houd..

overigens, je moeder klinkt idd echt als een bitch iig
Huilen dan.
  zondag 24 september 2006 @ 21:00:55 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42098843
quote:

[..]

je weet dat we in 2006 zitten he?

gelukkig maar, want zo ging 't in 1900

"je doet maar wat je gezegd wordt en daarmee basta"

dat soort onzin

ik weet wel dat als mijn vader me en klap zou verkopen ik 'm net zo hard terug sloeg.
Huilen dan.
pi_42098928
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:48 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ja dat helpt dus niet Standaard mijn reactie als ze weer zoiets flikt. Hoe ze daarop reageert is meer in de trant van: Zichzelf opfokken en zwelgen in zelfmedelijden, om vervolgens onverstaanbaar iets te roepen over dat ik kut ben of zij het erg heeft o.i.d., en als je dan vraagt wat ze gezegd heeft, gewoon niet reageren en weglopen. En daarna een beetje zitten janken, wat ze toch fout gedaan heeft.
Wat komt me dit bekend voor zeg.. Precies de situatie hier
pi_42098962
quote:

[..]

Ik weiger niet zomaar hoor. Alleen omdat ik huiswerk te doen had (wat ik wel belangrijk vind eigenlijk)
en omdat ik het op dat moment gewoon onrechtvaardig vondt. Niet zozeer het werk dat me tegenstond, maar het feit dat ik de dupe werdt van m'n broertjes ongehoorzaamheid.
quote:

Dat lul floepte er ook echt uit. En ik vindt het zelf uiteraard ook niet kunnen, maar de illustratie zat hem meer in het feit dat m'n vader m'n gitaar gewoon kapot sloeg. Dat vondt ik dan eigenlijk weer niet kunnen, is ook echt wel een hele erge ervaring voor mij geweest waar ik later ook nog wel een tijdje last van gehad heb.
En hij had er zelf later ook spijt van trouwens. Maar je kan het natuurlijk niet meer terugdraaien, dus op dat vlak ben ik nogal bang voor mn vader.
pi_42098969
Zou het kunnen dat je de hele dag thuis hangt, en dat je behalve een beetje lam fokken en computeren weinig hobby's hebt? Misschien is het leuk om iets van sport of zo te gaan doen. In ieder geval iets waardoor je vaker buitenshuis bezig bent. Want op het moment dat je heel vaak thuis bent en niet zo veel uitvoert ben je een soort van prooi voor je moeder om je dingen te laten doen waar je geen zin in hebt.
pi_42099036
Oh, en wat betrefd gekleurdheid.
Ga er maar vanuit, dat dit niet zo heel erg gekleurd is, op de duidelijke subjectieve zinnetjes, die meer als commentaar bedoelt zij, na dan. Ik heb dit topic niet gemaakt om schouderklopjes te krijgen (hoewel ze me wel goed doen moet ik zeggen) , maar echt om antwoord op de vraag in de tt te krijgen, en een oplossing te vinden.
pi_42099111
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:06 schreef hoM3r het volgende:
Zou het kunnen dat je de hele dag thuis hangt, en dat je behalve een beetje lam fokken en computeren weinig hobby's hebt? Misschien is het leuk om iets van sport of zo te gaan doen. In ieder geval iets waardoor je vaker buitenshuis bezig bent. Want op het moment dat je heel vaak thuis bent en niet zo veel uitvoert ben je een soort van prooi voor je moeder om je dingen te laten doen waar je geen zin in hebt.
Dat is zeker waar. Ik breng wel een groot deel van m'n tijd op de computer door. Maar dat is gewoon wat ik doe. Ik doe heel veel research op internet, gewoon omdat ik het leuk vindt en om mezelf te ontwikkelen.
Daarbij maak ik ook nog wel eens websites voor geld. En ik maak huiswerk zo veel mogelijk op de computer, omdat ik dat gewoon fijner vindt.
Dit alles is in de ogen van mijn ouders gewoon: "Hij heeft niets te doen en loopt zich maar te vervelen; Ergo, dat jonk gaat mij maar mooi helpen"
Dat verwoordt in ieder geval echt de gedachte van mijn vader, aangezien hij dat gewoon letterlijk zegt. Terwijl ik zelf dan vindt dat ik tijd te kort kom.
Ik weet niet hoe mn moeder het ziet, maar het zal die richting ook wel op gaan, tot op zekere hoogte.
pi_42099151
daar ben ik het nou niet mee eens, dit moet vanzelfsprekend zijn tenzij je iets verkeerds hebt gedaan.

laat je ouders eens respect voor jou tonen!
26 is vergeleken met ts al aardig eind opweg naar "ouder zijn" en zit dus aan de andere kant van het verhaal
it was not a good game
pi_42099156
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:09 schreef synthesix het volgende:
Oh, en wat betrefd gekleurdheid.
Ga er maar vanuit, dat dit niet zo heel erg gekleurd is, op de duidelijke subjectieve zinnetjes, die meer als commentaar bedoelt zij, na dan. Ik heb dit topic niet gemaakt om schouderklopjes te krijgen (hoewel ze me wel goed doen moet ik zeggen) , maar echt om antwoord op de vraag in de tt te krijgen, en een oplossing te vinden.
Ik kan het ook wel lezen als je het in gewone letters typt.
En verder heb ik niet zoveel toe te voegen aan mijn post, je zou er op zijn minst een goed over na kunnen denken of ik niet een klein beetje gelijk heb.
pi_42099176
Zielig...Zielig.
  PR/Manusje van alles zondag 24 september 2006 @ 21:30:16 #35
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_42099177
De eigenschappen die je beschrijft van je moeder lijken een beetje op een bepaald syndroom. Ik weet niet meer precies wat het nou was.... Maar vooral dat ze het gevoel heeft dat jij een parasiet bent... Zette me aan het denken... hmmm
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 24 september 2006 @ 21:43:31 #36
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42099531
quote:

quote:
Hier praat je jezelf serieus tegen. En dat is precies het probleem: ouders denken dat ze gewoon respect verdienen, omdat ze je ouder zijn, en niet zozeer om wat ze doen.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_42099655
Je hebt het trouwens als puber ook nog niet mee dat je hersenen niet volledig ontwikkeld zijn, daardoor mis interpreteer je nog veel emotionele uitingen van andere mensen en uit jij jouw emoties ook anders. Misschien denk je wel dat dit onzin is, maar dat is allemaal onderbewust dus je merkt het niet.
pi_42099828
toen ik de topictitel las was ik van plan om een lullige kutopmerking te maken als: "ja".
maar nu ik je verhaaltje heb gelezen moet ik zeggen: nee.
lijkt toch eerder bij je ouders te liggen...
pi_42099885
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:43 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

[..]

Hier praat je jezelf serieus tegen. En dat is precies het probleem: ouders denken dat ze gewoon respect verdienen, omdat ze je ouder zijn, en niet zozeer om wat ze doen.

Nog een keer dan: ouders verdienen je respect omdat ze ouder zijn (meer levenservaring, en daar kan je als puber nog wat van leren), omdat ze ervoor zorgen dat jij een dak boven je hoofd hebt én gewoon omdat het jouw ouders zijn.
Als jij later ouder bent mag je het allemaal anders doen maar tot die tijd heb je dat maar gewoon van ze aan te nemen. Anders kan je altijd het huis nog uit gaan zodat je zelf alvast kan beginnen met het vergaren van levenservaring. Nadeel is wel dat je dan ook voor je eigen onderdak, levensonderhoud en opleiding zal moeten zorgen wat de kans dat je die opleiding afmaakt en een succesvolle carrière krijg aanzienlijk verkleint.

Ik zeg nergens dat een discussie tussen ouder en kind niet moet kunnen of dat alles blind opgevolgt moet worden maar kom op hé, het gaat hier niet over een moeder die hele rare dingen vraagt. Ze wil dat je wat in het huishouden doet, je hebt je vaste klusjes zo te lezen en je wilt ze gewoon niet doen. Da's normaal want je bent een puber maar dat ligt niet aan je moeder maar aan je hormonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 24-09-2006 22:11:23 ]
pi_42100003
Dat met die parasiet is herkenbaar

Dat hoor ik ook meer dan eens, maarja ze waarderen je wel moet je maar denken.

Het is gewoon "natuurlijk" voor ouders om dit soort dingen te zeggen. Maar ik weet dat het uiteindelijk wel losloopt.
Do what you love, love what you do!
pi_42100160
@mindermutsig
Ik heb niet zozeer problemen met de klusjes, maar alles erom heen, en hoe ze sowieso tegen me doet. En het feit dat ze nog gaat zeiken terwijl ik keihard mn best doe om het voor haar goed te doen.

Ik moet nu weg maar ik zal er morgen wat uitgebreider op in gaan.

@kree
Nou ik weet niet hoe ze dat tegen jou zeggen. Maar mijn moeder zegt het echt met verrachting, als ze het zegt. Echt zo van, god, wat heb ik misdaan om dit misbaksel als zoon te krijgen.
Zoals een nazi over joden praat zeg maar ...
Dat is niet fijn om van je moeder te horen nee
  zondag 24 september 2006 @ 22:31:15 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42100310
over al dat respect en je moet je ouders respecteren en je moet maar doen wat je ouders je vertellen..

wat ts in de op heeft staan klinkt meer als puber-pesten.
Huilen dan.
  Milf zondag 24 september 2006 @ 22:32:41 #43
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_42100325
Als je nou eens uitlegd wat je allemaal op die PC aan het uitspoken bent .
Vertel eens onder tafel wat je hebt verdiend met het maken van een website. Ik denk dat het vooral onbegrip ik van beide kanten . Computers worden vaak nog gezien als chatdoos en gameskast .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_42100578
Er is maar 1 manier.
En dat is gewoon heel rustig en ontspannen niet doen wat ze zegt, met een duidelijke reden waarom dan niet (vooral niet gaan schreeuwen als zij begint, dat maakt je punt sterker)...

Verder natuurlijk gewoon zoveel mogelijk wegblijven van huis..
pi_42103177
Heb je al eens met je moeder gepraat, uitgelegd hoe je je eronder voelt als ze doet zoals ze doet?
pi_42103490
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:29 schreef heus het volgende:
Door dit gedrag van mijn vader (omdat m'n moeder weer op haar beurt vreemd deed) zijn mijn ouders gescheiden

TS: je bent nog beter af in de jeugdzorg of op kamers

Je moeder is overigens gestoord, sorry dat ik het zeg, maar je gaat toch niet je eigen kind zwart maken bij je man
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_42103800
quote:

...

Je spreekt jezelf tegen.
pi_42103819
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:43 schreef Gamer_V het volgende:
Hier praat je jezelf serieus tegen.
Oh, wat hij al zei dus .

[edit]

Ja shit man, er is ook alweer antwoord op gegeven, tijd om naar bed te gaan .
pi_42104652
Je bent geen kutpuber, maar wel een typische puber. Jullie zijn in een negatieve spiraal terecht gekomen van verwijten over en weer (''parasiet'', ''maar jij hebt mij ongevraagd in deze maatschappij gedropt'' ) hetgeen jullie communicatie in de weg staat.

Vermijd verwijten/aanvallen (''ja maar jij loopt altijd te zeiken'') en maak er ik-boodschappen van {''ik krijg wel eens het gevoel dat ik het nooit goed kan doen''). Let ook op wat je uitstraalt (geen verveelde niemand-maakt mij-iets-blik). En zeg af en toe eens iets aardigs tegen je moeder, dat het eten lekker was of zo. In ieder geval iets waaruit blijkt dat je niet alles vanzelfsprekend vindt en dat je haar waardeert. Hopelijk volgt je moeder je gauw bij het doorbreken van de spiraal.
pi_42105158
Om heel eerlijk te zijn ken ik heel veel van dit soort moeders. Ouders die hun kinderen op dergelijke wijze emotioneel misbruiken en zichzelf steeds maar opzoeken in een slachtofferrol. Zeg TS, je moeder pretendeert zeker ook steeds dat ze de goedheid zelve is? Dat ze het beste met je voor heeft?

Als ik in jouw plaats stond had ik dit gedrag in de verste mate al niet meer getolereerd en was opgekomen voor mijn eigen belang. Het is tijd dat jij dat ook gaat doen, het is namelijk het proces tot een volwassen individu die autonoom tot zijn beslissingen komt.

Ik weet dat je jezelf in een moeilijke positie bevind vanwege je afhankelijke positie ten opzichte van je ouders. Probeer zoveel mogelijk jezelf los te koppelen van hen en ga je eigen weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')