hehe wel vantevoren het donorcodicil invullen dan hequote:Op zaterdag 23 september 2006 15:04 schreef hicham het volgende:
Je wilt een racemotor maar je weet verder geen ene flikker van motoren af? Koop dan een R1 of Hayabusa, die doet het wel goed bij je vriendjes
een fzr1.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:38 schreef Bushmaster het volgende:
Je kunt voor iets exotischer gaan. Rara wat is dit![]()
[afbeelding]
1 spuuglelijke motor.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:38 schreef Bushmaster het volgende:
Je kunt voor iets exotischer gaan. Rara wat is dit![]()
[afbeelding]
kont 900rr denk ik zoquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:40 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
1 spuuglelijke motor.
mja is ws een cbr iets. aan de kont te zien.
quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:29 schreef MUZZ het volgende:
Een honda is wat een Opel in de auto wereld is , Je gaat er op zitten en je kan alles vinden.
Wil je dat dan moet je er zo een kopen . Wil je geen 12 in een dozijn motor ga dan voor een ander merk.
Is het je eerste motor , dan zou ik gaan voor een off road hoog zitten breed stuur maar wel veel er mee kunnen zowel in de stad als in de bergen.
Ik bedoel de vergelijking tussen Honda en Opel daar het de merken zijn die het meest verkocht worden.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:58 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
![]()
Honda maakt sinds enige tijd motoren die -in verschillende klassen- hoog eindigen in all round tests, zo niet het hoogst. Dat heeft Opel tot-op-heden nog niet gepresteerd. En in technisch opzicht is Honda ook íets hoogstaander...
Ff afgezien van de Lotus Omega, maar die is dus door Lotus ontwikkeld...
En eerste motor= off-road? Hoezo? What 'bout een 450cc basismotor (of naked). Of een choppertje voor toerritjes. Of een... laat maar![]()
Btw, welke bergen in Nederland ook alweer?
![]()
* DumDaDum denkt een onoverkoombaar verschil van mening met MUZZ te constateren...
-edit- oh ja, m'n vader rijdt Honda VFR voor z'n dagelijks woon-werk-verkeer. Niet (meer) toonaangevend misschien, maar all-round een geweldige motor!! Ook voor lange trajecten...
Honda FireStorm zie ik niet vaak andersquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:29 schreef MUZZ het volgende:
Een honda is wat een Opel in de auto wereld is , Je gaat er op zitten en je kan alles vinden.
Wil je dat dan moet je er zo een kopen . Wil je geen 12 in een dozijn motor ga dan voor een ander merk.
Is het je eerste motor , dan zou ik gaan voor een off road hoog zitten breed stuur maar wel veel er mee kunnen zowel in de stad als in de bergen.
Er zijn nurts die zweren bij Honda, maar ik zeg maar zo... dat zijn kneuzenquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
ik wil een motor kopen. maar ik hoor dat honda beter motor is dan kawasaki.
ik wil zo een racemotor.. mag ook andere merken zijn.
Motor inhoud rond 600 cc, meer kan..
welke is beter honda of kawasaki of andere...
Dummiequote:Op zondag 24 september 2006 10:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
nog andere vraagje..
Waar moet ik op letten als ik een 2e hands motor gaat kopen?..
km-stand, bouwjaar, technische?..
Er is genoeg keuzes aan motors..
Na het bezitten van een Ducati ging ik op m'n knieen naar een dealer om deze in te kunnen ruilen voor een Honda...quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:01 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Er zijn nurts die zweren bij Honda, maar ik zeg maar zo... dat zijn kneuzen![]()
¤ 64.000,- met 200pk als beginnersmotor?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:48 schreef Nerdmans het volgende:
Wel eens gehoord van Ducati?
Die heeft ook wel een goede. zie hierboven
maar hijs wel mooi hequote:Op dinsdag 26 september 2006 16:07 schreef BertV het volgende:
[..]
¤ 64.000,- met 200pk als beginnersmotor?![]()
En je moet eigelijk al een 999R bezitten, want dan krijgen voorrang bij de bestelling.
Is wel een goei-e...
Weer de mooiste bekuipte Ducati sinds de 916/996/998/748 serie...quote:
Bij het lezen van de OP kwamen er een aantal vragen aan TS bovenborrelen:quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:04 schreef hicham het volgende:
Je wilt een racemotor maar je weet verder geen ene flikker van motoren af? Koop dan een R1 of Hayabusa, die doet het wel goed bij je vriendjes
Euh? Ja?quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:01 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Er zijn nurts die zweren bij Honda, maar ik zeg maar zo... dat zijn kneuzen![]()
Makkelijk.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:07 schreef MouseOver het volgende:
Kun je op zo'n hayabusa nu eigenlijk wel van A naar B komen als absolute beginner, of is zelfs dat te moeilijk?
Evan afhankelijk van de leeftijd van TS en het moment dat hij zijn rijbewijs gehaald heeft zou het zomaar heel goed kunnen dat hij nog onder de 25 kW beperking valt.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:13 schreef Vlindur het volgende:
Als je net je rijbewijs hebt zou ik beginnen met een 600 en zeker 2e hands.
Als je dan op je bek gaat is het nog niet zo schandalig.
Ik heb zelf een CB500. uit '95.
En als ik later groot en sterk ben koop ik wel iets beters.
gewoon 3 bougies eruit draaien...quote:Op woensdag 27 september 2006 14:28 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
(Kan je je het voorstellen? Een 25 kW Hayabusa?![]()
![]()
![]()
Kawasaki, Honda, Suzuki, Yamaha...quote:Op woensdag 27 september 2006 14:42 schreef Vlindur het volgende:
Het is ook fijn als TS wat antwoorden-reacties geeft....
dr is niks aan aan racen.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:49 schreef BertV het volgende:
[..]
Kawasaki, Honda, Suzuki, Yamaha...
Er worden geen slechte japanse motoren verkocht.
En wat de TS niet wil horen:
Een 600 supersport is geen goede beginnersmotor.
Van die weekend-rossi's die trots vertellen dat ze maar 6000km met een achterband doen.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:51 schreef Vlindur het volgende:
[..]
dr is niks aan aan racen.
Toeren
![]()
Wat zal jij het toch moeilijk hebben als doorgewinterde motorrijder. Ik zie ja continu je beklag doen over het verschil tussen jou en de rest... paup'r.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Van die weekend-rossi's die trots vertellen dat ze maar 6000km met een achterband doen.
(maar er niet bijvertellen dat ze daar twee jaar over doen omdat ze alleen op zondagen met mooi weer rijden)
Kan me niet een ander topic herinneren?quote:Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Wat zal jij het toch moeilijk hebben als doorgewinterde motorrijder. Ik zie ja continu je beklag doen over het verschil tussen jou en de rest... paup'r.![]()
Ik heb een Peugeot 206, vandaar mijn keuze om in de regen te rijden met m'n Blackbird.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:10 schreef _GdR_ het volgende:
als je in de regen gaat rijden ben je gewoon een josti.
Wil je de term "koekblik" dan ook gelijk even in de ban doen, als je toch bezig bent?quote:Op woensdag 27 september 2006 15:12 schreef BertV het volgende:
Ik zal er voortaan op letten.
Ik lijk zo idd op zo'n huilie die bijv. zeurt over t-shirtrijders. Laat mensen zelf bepalen wat ze doen.
Ik blijf wel een hokje houden voor mensen die zo'n motor kopen voor hun image, er nooit op rijden maar wel op een verjaardag voordurend lastig gaan vallen met Harley etc.
Dit zijn wel heel veel aanpassingen in mijn denkwijze.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:14 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wil je de term "koekblik" dan ook gelijk even in de ban doen, als je toch bezig bent?
In de sneeuw rijden is anders geweldigquote:Op woensdag 27 september 2006 15:10 schreef _GdR_ het volgende:
als je in de regen gaat rijden ben je gewoon een josti.
kan je wijs doen dat je een 'doorgewinterde' motorrijder bent. maar je kan net zo goed zeggen dat je simpel weg geen auto hebt.
Als eerst de zon schijnt en je gaat rijden en het gaat dan regen. dan doe je er weinig aan. maar asl jij met regen/sneeuw/vies kut weer gaat rijden dan ben je gewoon niet helemaal 100.
Dan koop je toch gewoon een motor erbij voor dat soort gevallen? Of ben ik de enige mongool die dat doetquote:Op woensdag 27 september 2006 15:19 schreef BertV het volgende:
Als de weg droog en schoon is wel.
Pekel zorgde er wel voor dat m'n BB er niet uit ziet. Alle bouten zijn aangetast.
Je bent iig een josti...quote:Op woensdag 27 september 2006 15:23 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dan koop je toch gewoon een motor erbij voor dat soort gevallen? Of ben ik de enige mongool die dat doet![]()
Nee hoor, mijn vriend had een Pekelfiets. een een of andere 400f. Die had ie omdat de suz600 niet vies mocht worden.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:23 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dan koop je toch gewoon een motor erbij voor dat soort gevallen? Of ben ik de enige mongool die dat doet![]()
Crossmotoren zijnquote:Op woensdag 27 september 2006 15:27 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn vriend had een Pekelfiets. een een of andere 400f. Die had ie omdat de suz600 niet vies mocht worden.
Nu hebben we een BMW1100GS en een Honda CB500.
en geen pekelfiets.
Nu wil ie weer een crosmotor om mee te raggen....
*zucht*.... Mannen...
Wheelewatte?quote:Op woensdag 27 september 2006 15:31 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
*snip*
Wheeleën is leuk, maar niet altijd
Scheer je weg, vlegel.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
ontopic gaarne
Die knakker is er toch niet.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
ontopic gaarne
ja, nou ja, bij mij doet ie het best.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:42 schreef worldpimber het volgende:
"Honda, ideale beginnersmotor"
Ik zeg je, nou al een klassieker
Ik heb les gehad op een BMW GS550quote:Op woensdag 27 september 2006 15:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
ja, nou ja, bij mij doet ie het best.
Waarom zijn anders al die lesmotoren honda's
Bmw's heb ik nog nergens zien staan hoor!
waar?quote:Op woensdag 27 september 2006 15:50 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ik heb les gehad op een BMW GS550![]()
Pracht motorquote:Op woensdag 27 september 2006 16:28 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]
Honda CB1, 400cc, Gifkikkertje, 190km/u, tijdloos ontwerp, rijdt als een supersport, maar dan zonder kuipen dus geen omvalschade's.
Voor een wat sportiever uiterlijk kan de TS beter richting een oudere CBR600 gaan.
sjees, wat ontopic.
Ik vind het best coole dingen, en zo'n 400cc is ook nog eens vrij zuinig. Maar het valt me op dat die cb1's toch nog relatief prijzig zijn.quote:Op woensdag 27 september 2006 16:28 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]
Honda CB1, 400cc, Gifkikkertje, 190km/u, tijdloos ontwerp, rijdt als een supersport, maar dan zonder kuipen dus geen omvalschade's.
Voor een wat sportiever uiterlijk kan de TS beter richting een oudere CBR600 gaan.
sjees, wat ontopic.
Kawasaki ER-5, de lesmotor bij uitstekquote:Op woensdag 27 september 2006 15:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
ja, nou ja, bij mij doet ie het best.
Waarom zijn anders al die lesmotoren honda's
Bmw's heb ik nog nergens zien staan hoor!
welk jaar? ik heb een 2002 en is echt maximaal geweldigquote:Op woensdag 27 september 2006 22:28 schreef BertV het volgende:
De R6 die ik had, de opvolger van de Thundercat (of eigenlijk de FZR600R) rijdt vooral lekker als je al wat durft te gooien in de bochten. Vermogen komt er pas flink in boven de 10.000tpm. Wel leuk op een dijkje natuurlijk.
Thundercat doet eigenlijk niet veel onder voor een oudere R6 kwa prestaties. Ik heb zelf een '98 thundercat en een '00 R6 gehad.quote:Op donderdag 28 september 2006 01:02 schreef Catch22- het volgende:
Ik begin zelf morgen met rijlessen en had de volgende motoren op het oog als 1e
- Yamaha Thundercat. Erg leuk, misschien iets te vlot, begint bij 3000 euro ongeveer
- Kawasaki ZZR600. Sportief, maar ook tourbaar. Is vanaf 2000 wel te vinden (de leuke modellen, vanaf 94 ongeveer)
- Yamaha Diversion. Voor weinig te vinden en dat zijn leuke motoren
- Ducati Monster. Ingetogen Duc, toch erg mooi. Moet je wel gauw 3500 voor neertellen
Je vergelijkt nu een naked met SS.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:27 schreef daNpy het volgende:
Ik zou wel een Ninja ZX6R willen, echt een geile motor
Maar voor dagelijks 200km woon werk verkeer lijkt het me niet zo'n geschikte motor. Ben met motorrijles pas op de snelweg geweest en ik wapperde er bijna af(Suzuki 500 geval) Niet normaal wat een rijwind.
Maar ik heb mn AVB vast binnen
Dat is dus ook niet alles inderdaad.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:46 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu een naked met SS.![]()
Als je geen last hebt van je rug krijg je dat wel is 200km prima te doen op een SS.
Wat die hond boven me zegt...quote:Op donderdag 28 september 2006 10:27 schreef daNpy het volgende:
Ik zou wel een Ninja ZX6R willen, echt een geile motor
Maar voor dagelijks 200km woon werk verkeer lijkt het me niet zo'n geschikte motor. Ben met motorrijles pas op de snelweg geweest en ik wapperde er bijna af(Suzuki 500 geval) Niet normaal wat een rijwind.
Maar ik heb mn AVB vast binnen
Dat went wel... Rij zelf op een naked NTV (met een klein ruitje er op, dat dan weer wel) en tot 150 is er wat mij betreft geen reden om niet gewoon rechtop te zitten.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:27 schreef daNpy het volgende:
[...]
. Ben met motorrijles pas op de snelweg geweest en ik wapperde er bijna af(Suzuki 500 geval) Niet normaal wat een rijwind.
[...]
Preciesquote:Op donderdag 28 september 2006 13:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Wat die hond boven me zegt...![]()
Een naked is echt een compleet andere rijervaring dan een supersport/gekuipte motor.Zeker met de GS zul je erg veel last hebben gehad van de rijwind, te weinig vermogen om tegen al die weerstand op te kunnen botsen
Bij een SS zit je gedeeltelijk onder de rijwind vanwege het ruitje. En als je dat ook al te erg vind, kan je er achter duiken of een motorscooter of BMW met reuzenruitje kopen en een 65+ pas halen
Net te laat kneus.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Wat die hond boven me zegt...![]()
Ik moet eerlijk zegen motorrijden boven 15 graden vind ik het te warm en te veel vliegen.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:10 schreef _GdR_ het volgende:
als je in de regen gaat rijden ben je gewoon een josti.
kan je wijs doen dat je een 'doorgewinterde' motorrijder bent. maar je kan net zo goed zeggen dat je simpel weg geen auto hebt.
Als eerst de zon schijnt en je gaat rijden en het gaat dan regen. dan doe je er weinig aan. maar asl jij met regen/sneeuw/vies kut weer gaat rijden dan ben je gewoon niet helemaal 100.
Echte bikkels rijden ten aller tijdequote:Op woensdag 27 september 2006 14:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Van die weekend-rossi's die trots vertellen dat ze maar 6000km met een achterband doen.
(maar er niet bijvertellen dat ze daar twee jaar over doen omdat ze alleen op zondagen met mooi weer rijden)
Weet je het zeker?quote:Op woensdag 27 september 2006 15:50 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ik heb les gehad op een BMW GS550![]()
Nou, nou dat barrel van mij is s'winters best lekker warm en ook zeer praktisch met regen. Rijdt ook 200+ op gps. Kost wat meer moeite om door de bocht te forseren dan een "echte" sportmotor, maar met 90 pk is het geen luie donder (kun je nog steeds zeer goed je rijbewijs mee kwijt rakenquote:Op donderdag 28 september 2006 13:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
of BMW met reuzenruitje kopen en een 65+ pas halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |