Nee, Dude je snapt het verkeerd. Jullie vrouwen verwachten de grootste klussen van ons mannen zonder dat er ergens rommel en herrie ontstaat. Jullie verwachtingen als vrouwen ligt gewoon veel te hoog.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou dat was door de mannen meer bedoeld om mij van te voren enigszins rustig te houden, maar je begrijpt dat het hele huis toch gewoon bedekt is met een fijn laagje gruis. Jullie weten dat gewoon hè? Jullie mannen. Jullie weten dat er niet zoiets bestaat als 'schoon klussen'. Gruisgordijn? Een mistgordijn om ons vrouwen voor de gek te houden. Rustig te houden. De hysterie tegen te gaan. Ja hè martijn? Jij wist het ook hè? Alle mannen weten het. Altijd al. Van jongsaf aan. Dat het gruis tóch wel tot in de gordijnen zal zitten. Maar dat jullie dat niet bekend moeten maken. Stilhouden. Het is part of the big conspiracy. Ik zie het nu Martijn. Ik zie het opeens zo helder voor me. Wat ben ik altijd blind geweest Martijn. Naïef en blind.
* van flat af springt *
Dat gaat nog een leuke verbouwing worden al ik die kast zo ziequote:Op zaterdag 23 september 2006 11:29 schreef Duderinnetje het volgende:
En straks gaat de elektricien ook verder met het aanleggen van extra groepen:
[afbeelding]
Ja, hier was ik gebleven.quote:
Mag ik het komen schilderen??quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Blij dat jullie het mooi vinden.
Dan laten we het zo
Lijkt me wel irritant met het hangen van de keuken kastjesquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:17 schreef gronk het volgende:
Die overgang van muur naar plafond is wel mooi afgerond zeg.![]()
Zo hoog komen die niet hoorquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Lijkt me wel irritant met het hangen van de keuken kastjes
Barbaren!quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:44 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zo hoog komen die niet hoorDat is bijna 2.90 meter hoog.
Maar de steentjes hakken we nog recht weg zodat de stucadoor het volgende week mooi strak kan maken.
Vergeet je trouwens niet die rookmelder weer stof vrij te maken na het klussen anders werkt ie niet zo goedquote:
Enig idee hoeveel werk de makelaar over tien jaar ofzo moet doen om nog 'authentieke details' te kunnen ontdekken, om de prijs een beetje op te kunnen krikken?quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
Geen greintje cultuur of gevoel voor esthetiek hebben ze Gronk
Hier, asjeblieft. Speciaal voor jou gemaakt:quote:
Oh een echte A_R voor boven de bank!quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier, asjeblieft. Speciaal voor jou gemaakt:
[afbeelding]
Lijstje erom, en klaar ben je
O siebte ja. Bijna goed!quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:22 schreef Marsepein het volgende:
Ha leuk die poezen! En een siebte Teil, das gibt immer spass.
Maar, dat ronde boogje is 1, die rookmelder is 2, die moet ook horizontaal dan werkt die beter
Ik ben trouwens ook weer begonnen, morgen een update, want voor 19:00 uur ga ik dat niet redden.
Het is dan ook een rookmelder, geen brandmelder.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:47 schreef Duderinnetje het volgende:
En die rookmelder halen we er sowieso af. Volgens mij werkt die nog niet al zou je hem in de fik steken![]()
smart assquote:Op zaterdag 23 september 2006 19:32 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het is dan ook een rookmelder, geen brandmelder.
Ik mag hopen dat de loodgieter dat ook wel zietquote:Op maandag 25 september 2006 20:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Ga je het loodgeiters werk niet zelf doen Dude?
Dat is vrij makelijk en je ziet gelijk als het lekt
Leidingwerk heeft hij nog nooit gedaan geloof ik. En dat lijkt me ook niet verstandig. Er moet heel veel gebeuren en dat is vakwerk en geen gefreubel voor beginnende klussers. Bovendien hebben we nog 841 andere dingen te doen, dus laten we er iemand voor komen. Bellen-mannetje komt langs-vakwerk-betalen-klaar. Werkt als een tiet hoorquote:Op maandag 25 september 2006 21:50 schreef Martijn_77 het volgende:
En is Arty niet zo handig?
Eens moet de eerste keer zijnquote:Op maandag 25 september 2006 21:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Leidingwerk heeft hij nog nooit gedaan geloof ik.
O, je vertrouwd hem dus gewoon niet. Zeg het maar eerlijkquote:Op maandag 25 september 2006 21:54 schreef Duderinnetje het volgende:
En dat lijkt me ook niet verstandig.
Of heb jij een zwak voor dat mannetjequote:Op maandag 25 september 2006 21:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Er moet heel veel gebeuren en dat is vakwerk en geen gefreubel voor beginnende klussers. Bovendien hebben we nog 841 andere dingen te doen, dus laten we er iemand voor komen. Bellen-mannetje komt langs-vakwerk-betalen-klaar. Werkt als een tiet hoor![]()
Wat is nou precies je punt, want ik ben het even kwijt vrees ikquote:Op maandag 25 september 2006 21:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Eens moet de eerste keer zijn![]()
[..]
O, je vertrouwd hem dus gewoon niet. Zeg het maar eerlijkArty wil wel maar mag het gewoon niet van jou dat is het he
![]()
[..]
Of heb jij een zwak voor dat mannetje![]()
Laat maar. Ik begrijp wel waarom jullie het inhuren zou het hoogstwaarschijnlijk ook doen. Niet omdat ik het niet kan maar gewoon van wege de tijd en het gemakquote:Op maandag 25 september 2006 22:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is nou precies je punt, want ik ben het even kwijt vrees ik![]()
Wat begrijp je niet aan: wij huren een loodgieter in omdat we dat prettig vinden en druk zijn met andere dingen?
Precies!quote:Op maandag 25 september 2006 22:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Laat maar. Ik begrijp wel waarom jullie het inhuren zou het hoogstwaarschijnlijk ook doen. Niet omdat ik het niet kan maar gewoon van wege de tijd en het gemak
Beetje Dude plagenquote:
Wat leuk!quote:Op maandag 25 september 2006 22:37 schreef Igen het volgende:
Laat ik maar heel eerlijk zijn bij mijn eerste reactie in deze reeks. Bovenaan dit deel staat dus niet meer waar het is, maar toch dacht ik meteen iets de geest van: "Hee, dat lijkt wel zo'n huis aan de Parkweg, waar dan zo van de kozijnen van de zolderverdieping de verf afbladdert en de ruitjes van de trap naar de bovenwoning kapot zijn".
Mijn kennis van Groningen bleek me inderdaad niet in de steek gelaten te hebben, leert Teil Eins.Maar ik heb de 19 jaren dat ik nu leef toch wel een grote inschattingsfout gemaakt wat jaren-'30-bouw betreft. Mijn vader praatte ook altijd zo lyrisch over de jaren-'30-huizen in Helpman, en dat begreep ik nooit zo. Maar nu ik eens een paar fotootjes van de binnenkant heb gezien, ben ik denk ik echt genezen! Wat mooi! Met die schuifdeur in de woonkamer, en het glas-in-lood in de deuren, en en en...
En zo hou je de ondernemers ook aan het werkquote:Op maandag 25 september 2006 21:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Leidingwerk heeft hij nog nooit gedaan geloof ik. En dat lijkt me ook niet verstandig. Er moet heel veel gebeuren en dat is vakwerk en geen gefreubel voor beginnende klussers. Bovendien hebben we nog 841 andere dingen te doen, dus laten we er iemand voor komen. Bellen-mannetje komt langs-vakwerk-betalen-klaar. Werkt als een tiet hoor![]()
Bij ons staat de keuken ook op klosjes. Schijnt normaal te zijn zeiden ze van de Keukenman. Met tegelen hebben we enkele klosjes verwijderd.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:57 schreef Duderinnetje het volgende:
SCHOP!
Wij gaan de houten vloer in onze keuken pas leggen als de keuken al staat (kan niet anders ook, qua planning). Nu ligt er de houten ondervloer, met daarover dunne platen (hardboard?).
Hoe kunnen wij het nou het beste laten doen straks, als de keuken komt. Ik heb wel eens gelezen dat je de keuken dan op klosjes ter hoogte van je houten vloer moet laten zetten? Of zijn de pootjes anderhalve centimeter omhoog te zetten?
Zelf zagen kan, bij ons namen de keukenmonteurs ze mee.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Die klosjes moeten we dan dus zelf even zagen neem ik aan. Of kun je speciale keuken-poten-klosjes kopen?
Juul!! Kijk eens:quote:Op donderdag 28 september 2006 06:41 schreef Juleh het volgende:
Moguh![]()
In mijn vorige huis stond alleen de vaatwasser op klosjes, omdat de pootjes niet ver genoeg uit te draaien waren, in mijn huidige keuken is alles gewoon met verstelbare pootjes gedaan... zelfs wel meer dan die 18mm van de vloer. Geen klosjes meer![]()
Dan lijkt het altijd al heel anders, het lijkt alsof je dan uit de ruwbouw fase bentquote:Op donderdag 28 september 2006 17:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Juul!! Kijk eens:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een held, die Sietse!![]()
Ja, zaterdag komt de elektricien de laatste dingetjes nog doen, maar het schiet nu echt mooi op.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan lijkt het altijd al heel anders, het lijkt alsof je dan uit de ruwbouw fase bent![]()
En het oog wil ook wat, zie ook dat de eerste wandcontactdoos ook gemonteerd is![]()
Magnetron/oven. Ik heb vorige week wat vlees gebakken en ingevroren. Dat gaat nu de magnetron in. Verder stoomden we groenten al vaak op die manier.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:24 schreef arithaterhorst het volgende:
Zoooo wat een verschil!![]()
Hoe koken jullie nu in deze periode? Of is het redelijk veel mc Donalds enzo?
Ja.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:27 schreef gronk het volgende:
Hebben ze in Grun'n ook roti? Of desnoods afhaal-hutspot?
De Kleine Moghul: http://www.iens.nl/restau(...)staurant.htms?r=2717quote:Op donderdag 28 september 2006 23:13 schreef AnneX het volgende:
[quote]
zit die in het centrum ? en in welke straat? Lijkt me lekker over een weekje ! in Grun.
Bijna jammer om kastjes te hangen op je strakke muur !
Hehe, stoer he! Ziet er gelijk ongeloofelijk anders veel beter uit! Goed te horen dat je tevreden bent, zou toch vervelend zijn als ik iemand aanbeveel en het bevalt nietquote:Op donderdag 28 september 2006 17:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Juul!! Kijk eens:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een held, die Sietse!![]()
Ik moet zeggen dat ik me afvraag wat ze gaan doen als ze klaar zijn. Verhuizen?quote:Op zondag 1 oktober 2006 08:58 schreef Marsepein het volgende:
Dude en Arty, geweldig resultaat tot nog toe! Ik kan me voorstellen dat jullie niet kunnen wachten tot de keuken komt. Het is best nog veel werk he...
Nou je hoort wel dat het zwarte gat ná Het Grote Klussen resulteert in een nare scheiding, gesteggel over de inboedel, advocaten, achterklap, financiële ondergangen, alcoholisme, slechte gebitsverzorging, dakloosheid, Leger des Heils, drugs en ten slotte een eenzame dood onder een brug.quote:Op zondag 1 oktober 2006 10:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik me afvraag wat ze gaan doen als ze klaar zijn. Verhuizen?![]()
maw:quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
... een nare scheiding, gesteggel over de inboedel, advocaten, achterklap, financiële ondergangen, alcoholisme, slechte gebitsverzorging, dakloosheid, Leger des Heils, drugs en ten slotte een eenzame dood onder een brug.
Hoe verzin je het .... kijk je veel SBS6 of ben je ervaringsdeskundigequote:Op zondag 1 oktober 2006 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou je hoort wel dat het zwarte gat ná Het Grote Klussen resulteert in een nare scheiding, gesteggel over de inboedel, advocaten, achterklap, financiële ondergangen, alcoholisme, slechte gebitsverzorging, dakloosheid, Leger des Heils, drugs en ten slotte een eenzame dood onder een brug.
Wij streven er dus naar nooit klaar te zijn met klussen.
Nobel streven.quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij streven er dus naar nooit klaar te zijn met klussen.
Dat associeerde ik er zo bijquote:Op zondag 1 oktober 2006 22:18 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Hoe verzin je het .... kijk je veel SBS6 of ben je ervaringsdeskundige![]()
quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:44 schreef gronk het volgende:
[..]
Nobel streven.Vast ook iets waar de lokale doe-het-zelf zaak ook helemaal achterstaat.
![]()
Maarre...die dakloosheid in je lijstje, is dat omdat een van de helften van 't stel de ultieme klus begint, en van zijn (of haar) laatste geld bij Boels een shovel huurt?
Mijn goede ski-sokkenquote:Op maandag 2 oktober 2006 00:05 schreef Marsepein het volgende:
Ha ha ha dat filmpje. Er bestaan ook bredere beitels ArtyDan gaat het wat sneller. Verder zit Dude heerlijk te schuren, op haar sokken
idd. Alleen jammer dat de grote attractie van dergelijke klusfilms -het bouwvakkersdecolleté- in dit voorbeeld geheel ontbrak. Daarin onderscheiden de amateurs zich dan toch nog van de profs.quote:
Jaquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind dat filmpje zo eh... keurig.
Dude netjes op d'r knietjes schuren en Arty keurig die tegel 1 voor 1, stukje voor stukje weg halen.
Uhuhquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, tuurlijk. Sorry.
Jij sopt toch ook elke dag na het klussen gelijk de ramen in die keuken?
Jepquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:41 schreef Marsepein het volgende:
Is het een zwart gat, waar alles in verdwijnt straks? (Luchtjes van het koken it is?)
Hihihi dat had ik nou ook! Ik zat steeds maar te denken "Mán laat die stukkies toch ff liggen en veeg ze zometeen opzij!"quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Dude netjes op d'r knietjes schuren en Arty keurig die tegel 1 voor 1, stukje voor stukje weg halen.
Het zit zo Dude. Tegen de tijd dat je weet hoe het moet is het af. Zie het als één lange leerweg, die eindigt met een diploma. Dat diploma zijn dan zeg maar de plintjes in de woonkamer oid.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja, wij probeerden vooral te voorkomen dat er stukken plavuis tegen het verse stucwerk zouden komen.
Wij klussen zeg maar niet altijd in de handigste volgorde
quote:
Ik wou het eigenlijk niet zeggen, maar dat was nou precies wat ik er zo grappig aan vond, elk stukje losgebikte tegel wordt netjes aan de kant gelegdquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Liever doof dan blindquote:Op maandag 2 oktober 2006 18:47 schreef gronk het volgende:
Nou we dan toch aan 't miepen zijn over de 'persoonlijke beschermingsmiddelen': ik vind 't wel typisch dat arty dan weer wel een skibril opheeft.
Owja.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:57 schreef Juleh het volgende:
ik moet zeggen dat bij het tegels verwijderen een bril toch echt wel handig is, er komen best veel scherpe stukjes van die tegels af. Lange mouwen en lange broek zijn ook goed, zeker als je een wand doet... ik ving van de zomer handig een tegel op met mijn blote armniet slim
Correctie. We krijgen morgen een nieuwe keuken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij krijgen vandaag een nieuwe keuken
(Minus blad, dat komt later).
Nee, ik ben een obsessief perfectionist. Helaas komt dat alleen opzetten op momenten dat je er het minste aan hebt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:48 schreef Juleh het volgende:
Ik wou het eigenlijk niet zeggen, maar dat was nou precies wat ik er zo grappig aan vond, elk stukje losgebikte tegel wordt netjes aan de kant gelegdof was dat alleen voor het filmpje
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |