abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43365972
Ik ben gestopt.
  woensdag 8 november 2006 @ 19:30:30 #82
92409 Twinky
Little star.
pi_43369090
quote:
Op woensdag 8 november 2006 18:09 schreef amaranta het volgende:
Ik ben gestopt.
goedzo joh, en nu volhouden. De eerste week is het moeilijkst, dan krijg je er steeds zin in, en het is ook erg lastig op de vaste momenten zoals na het ontbijt dat je er een nam, maar dat moet je negeren en iets anders doen
pi_43369273
quote:
Op woensdag 8 november 2006 19:30 schreef Twinky het volgende:

[..]

goedzo joh, en nu volhouden. De eerste week is het moeilijkst, dan krijg je er steeds zin in, en het is ook erg lastig op de vaste momenten zoals na het ontbijt dat je er een nam, maar dat moet je negeren en iets anders doen
Ik ben pas 3 dagen gestopt Zit nu in mn stopweek....
pi_43406942
Ik slik de microginon 30. Ik heb een hele strip geslikt, maar omdat ik mijn menstruatie uit wilde stellen heb ik er een reservestrip waar nog 10 pillen in zaten achter genomen. Ik heb nu van die 10 pillen 7 pillen genomen waarvan ik er 1 op woensdag ben vergeten. Ik heb na 13 uur (dus net te laat) de pil alsnog ingenomen.

Ik weet niet hoe ik nu moet handelen omdat ik niet weet of het als 1e week telt of als laatste week!
Kan iemand mij hiermee helpen?
  Vis een optie? donderdag 9 november 2006 @ 23:30:18 #85
70532 loveli
N
pi_43415019
Het telt als laatste week.
crap in = crap out
pi_43437333
Edit: Verkeerde topic

[ Bericht 49% gewijzigd door Arctica op 12-11-2006 17:45:41 ]
pi_43476800
Nog een vraagje over vann pil wisselen. Ik wilde mijn oude strip afmaken, stopweek en dan met mijn nieuwe beginen. Moet ik dan nog de eerste week condooms gebruiken? In mijn bijsluiter staat;

Overschakelen van een andere combinatiepil;
U kuint met microgynon 20 beginnen op de dag nadat u de laatste tablet van uw vorige pil heeft genomen. (...) Als u het voorgaande anticonceptie middel op de juiste manieer heeft toegepast, mag u ook later beginnen, maar nooit later dan op de dag na afloop tabletvrije periode van uw vorige pil.

Houdt dit nu in dat ik beter de pil vrije periode (en dus 'ongesteld' zin) kan overslaan en geen condooms hoef te gebruiken?
  zondag 12 november 2006 @ 14:58:47 #88
92409 Twinky
Little star.
pi_43477342
nee, maakt niks uit, als je het allemaal goed gebruikt hebt.
  zondag 12 november 2006 @ 19:24:08 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43484867
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:08 schreef Jindalar het volgende:
Ik slik de microginon 30. Ik heb een hele strip geslikt, maar omdat ik mijn menstruatie uit wilde stellen heb ik er een reservestrip waar nog 10 pillen in zaten achter genomen. Ik heb nu van die 10 pillen 7 pillen genomen waarvan ik er 1 op woensdag ben vergeten. Ik heb na 13 uur (dus net te laat) de pil alsnog ingenomen.

Ik weet niet hoe ik nu moet handelen omdat ik niet weet of het als 1e week telt of als laatste week!
Kan iemand mij hiermee helpen?
Het maakt niet uit, een week 1 bestaat alleen als je daarvoor een stopweek hebt gehad
  zondag 12 november 2006 @ 20:05:19 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43486156
Hoe zit dat eigenlijk als je stopt met de pil? je hebt als het ware dan een stopweek, alleen na die stopweek begin je niet aan een nieuwe strip... ben je dan ook onveilig als je in die stopweek sex hebt?
  zondag 12 november 2006 @ 20:11:47 #91
92409 Twinky
Little star.
pi_43486415
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:05 schreef amaranta het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je stopt met de pil? je hebt als het ware dan een stopweek, alleen na die stopweek begin je niet aan een nieuwe strip... ben je dan ook onveilig als je in die stopweek sex hebt?
Nou, dat is even ingewikkeld uitleggen.
Als stelregel moet je met de pil houden dat je zeven dagen voor en zeven dagen na seks de pil moet hebben geslikt, met uitzondering van de stopweek. Die zeven dagen ervoor zijn voor de vrouw om te zorgen dat er geen eitje is gesprongen als het sperma erbij komt, de zeven dagen erna om nog steeds geen vruchtbaar eitje te hebben als het sperma blijft leven.

Als je dus in je stopweek seks hebt, slik je erna weer de pil om te zorgen dat het nog levende sperma niet bij een eitje kan komen (door de drie werkingen van de Pil). Wanneer je stopt met de Pil, blijft dat sperma dus leven en kan dat ongemoeid fijn eitjes bevruchten. Niet doen dus.
  zondag 12 november 2006 @ 20:13:08 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43486464
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:11 schreef Twinky het volgende:

[..]

Nou, dat is even ingewikkeld uitleggen.
Als stelregel moet je met de pil houden dat je zeven dagen voor en zeven dagen na seks de pil moet hebben geslikt, met uitzondering van de stopweek. Die zeven dagen ervoor zijn voor de vrouw om te zorgen dat er geen eitje is gesprongen als het sperma erbij komt, de zeven dagen erna om nog steeds geen vruchtbaar eitje te hebben als het sperma blijft leven.

Als je dus in je stopweek seks hebt, slik je erna weer de pil om te zorgen dat het nog levende sperma niet bij een eitje kan komen (door de drie werkingen van de Pil). Wanneer je stopt met de Pil, blijft dat sperma dus leven en kan dat ongemoeid fijn eitjes bevruchten. Niet doen dus.
zoiets vermoede ik al... een aangezien die zwangerschap pas over een aantal maanden op de planning staat.... heb ik geen sex gehad deze stopweek...morgen maar een pak condoom halen
  zondag 12 november 2006 @ 20:18:08 #93
92409 Twinky
Little star.
pi_43486663
goed idee. Ik weeet niet hoe lang je aan de pil was, maar bij sommige mensen duurt het best een tijdje voordat ze zwanger raken. Het kan echter toevallig ook net zo zijn dat het bij jou precies andersom is, dus doe voorzichtig.
Meld je het hier nog even als het 'gelukt' is? en de baby?
  zondag 12 november 2006 @ 20:25:25 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43486937
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:18 schreef Twinky het volgende:
goed idee. Ik weeet niet hoe lang je aan de pil was, maar bij sommige mensen duurt het best een tijdje voordat ze zwanger raken. Het kan echter toevallig ook net zo zijn dat het bij jou precies andersom is, dus doe voorzichtig.
Meld je het hier nog even als het 'gelukt' is? en de baby?
Ik ben ruim 5 jaar aan de pil geweest. De reden dat ik NU al stop is 2zijdig. Ik ga in april trouwen en zit er aan te denken om rond die tijd te gaan proberen zwanger te raken.
De andere kant is dat ik voor de bruiloft een paar kilo af wil vallen. Kilos die ik mede door het slikken van de pil ben aangekomen. Ik denk (vermoed) dat die kilos ook makkelijker zullen verdwijnen als er geen aanvoer van hormonen meer is. Die paar kilo die ik door de pil ben aangekomen krijg ik er namelijk met geen mogelijk heid af.
Daarnaast heb ik weleens gelezen dat je lichaam ongeveer 6 maanden nodig heeft om te reinigen zeg maar.
  Vis een optie? zondag 12 november 2006 @ 22:04:23 #95
70532 loveli
N
pi_43490822
Vroeger (ik gok voor mijn tijd) werd aangeraden een tijd te wachten tussen het slikken van de pil en zwanger worden, die periode lag tussen de 6 maanden en 2 jaar. Nu geven de meeste gynaecologen dat advies niet meer voor zover ik weet. Maar even een tijdje je eigen cyclus weer op gang laten komen, zal zeker geen kwaad kunnen.
crap in = crap out
pi_43566617
Ik zit met een vraag.. Wie kan mij antwoord geven?

Mijn vriendin gebruikt al ruim een jaar de pil. Aan het einde van elke strip last ze een stopweek in, en wordt ze dus ongesteld. Probleem is alleen dat ze deze keer 1,5 week te vroeg ongesteld is geworden... Ze moet dus nog 10 pillen...

Wat moet ze hier precies mee aan en hoe kant dit? Gewoon pil door blijven slikken tot einde strip, of vervroegde stopweek inlassen?

"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  Vis een optie? woensdag 15 november 2006 @ 03:06:54 #97
70532 loveli
N
pi_43567238
Dat is een doorbraakbloeding, de pil is gewoon veilig. Voor de betrouwbaarheid gewoon de gebruiksaanwijzing aanhouden. Het kan zijn dat het eenmalig is, anders kan ze kijken of een andere pil beter voor haar is. Als het vaker voorkomt, is een bezoek aan de huisarts op zizjn plaats. Die kan dan andere oorzaken uitsluiten en een andere pil voorschrijven.
crap in = crap out
pi_43582012
quote:
Op woensdag 15 november 2006 03:06 schreef loveli het volgende:
Dat is een doorbraakbloeding, de pil is gewoon veilig. Voor de betrouwbaarheid gewoon de gebruiksaanwijzing aanhouden. Het kan zijn dat het eenmalig is, anders kan ze kijken of een andere pil beter voor haar is. Als het vaker voorkomt, is een bezoek aan de huisarts op zizjn plaats. Die kan dan andere oorzaken uitsluiten en een andere pil voorschrijven.
Thanx!
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_43641414
Kan ik hier ook terecht met vragen over de Nuvaring?
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:54:17 #100
92409 Twinky
Little star.
pi_43641964
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:06 schreef Sade het volgende:
Kan ik hier ook terecht met vragen over de Nuvaring?
Nee, dat is hier. Al kun je er hier wel vragen over stellen, want veel werkt er hetzelfde als bij de pil. ik ben zelf ook aan de nuvaring.
pi_43642308
Ik zal netjes in het andere topic posten om verwarring te voorkomen. Bedankt voor de link in ieder geval, had hem zelf niet gevonden!
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_43812029
Met pilonline.nl doe ik geen zaken meer.

Kreeg anderhalve maand geleden van ze een e-mail met een betalingsherinnering van 2 facturen van een jaar (!) geleden. Beetje vreemd, want ik heb ze gemachtigd automisch te kunnen incasseren. Dat heb ik ze dus ook teruggemaild, met de mededeling dat de bedragen allang afgeschreven waren. Ik kreeg een mailtje terug dat ze inderdaad één van de betalingen terug konden vinden, de andere niet. Ik heb ze verteld op welke dag het tweede bedrag afgeschreven was, en daarna niets meer gehoord.

Nu krijg ik gisteren een mailtje van ze dat ze over een week een incasso-bureau op me af gaan sturen omdat ik niet betaald heb, en dat ik op hun vorige herinnering niet gereageerd heb! Daar gaat dus zometeen een mooie reactie naartoe dat ik geen zaken meer wens te doen met een bedrijf met zo'n slechte administatie en onprofessionele correspondentie. Zij hebben hun zaakjes niet op orde, ik wel. Bah, ben er helemaal boos van!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 23 november 2006 @ 13:24:12 #103
92409 Twinky
Little star.
pi_43817939
rustig maar imago. Jij kunt in ieder geval aantonen dat je gewoon betaald hebt, dus ze kunnen je niks maken!
pi_43961236
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:11 schreef invasionofheads het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 jaar (wel een kleine pauze gehad) aan de pil, Microgynon 30.
Ik heb nu sinds twee maanden dat ik tijdens mijn 'gewone' weken een soort van doorbraakbloeding heb. Het is alleen niet hetzelfde als wanneer ik echt ongesteld ben, het is veel minder sterk van kleur (wat bruiniger) en veel meer waterig, het lijkt net een beetje bruine urine. Soms heb ik daar 3 dagen last van, dan weer 2 dagen niet, en dan ineens weer een paar dagen.

Het is vet irritant, wat kan ik het beste doen? Ik wil liever niet van pil switchen want toen ik begon met deze ben ik ongeveer 1,5 maand lang ongesteld geweest en toen ik na die pauze weer begon wéér (N).
Dit heb ik ook gehad nadat ik 3 jaar Microginon 30 geslikt had. Heb toen de huisarts gebeld en die schreef me Microginon 50 voor en die slik ik nu nog en heb nergens last van.
pi_44004783
Even een vraagje.
Ik ben sinds een aantal weken gestopt met de pil, omdat ik er zo duf van werd. 22 oktober heb ik de laatste pil geslikt. 2 weken erna (de week na wat de stopweek zou moeten zijn, dus week 1 zeg maar) heb ik onveilige seks gehad. Mijn vriendje is niet in mij klaargekomen ofzo. Toch maakten we ons wat zorgen en dus heb ik gebeld naar een nummer voor informatie over de pil. Ze zeiden daar dat ik me niet zoveel zorgen hoefde te maken... dus heb ik dat ook maar niet gedaan.
Nou zou ik dus volgens mijn berekeningen vorige week ongesteld moeten worden, maar dat is dus niet gebeurt. Ik las hier eerder dat het langer kan duren voor je ongesteld word na het stoppen met de pil, maar in mijn geval ligt het dus een beetje ingewikkelder is de kans groot dat ik zwanger ben en daarom niet ongesteld word??
  woensdag 29 november 2006 @ 21:47:24 #106
92409 Twinky
Little star.
pi_44006126
nee, die kans is absoluut niet groot, al moet je er altijd rekening mee houden.
Door de ontzettend grote verandering in hormonen (van constante aanvoer naar weer wissel in je eigen lijf) is je lichaam gewoon in de war en komt het ongesteld zijn vanzelf.

Voor de zekerheid en om jezelf gerust te stellen is het misschien verstandig toch even een zwangerschapstestje te halen. Dat kost niet veel (ong. 15 euri per twee) en er glijdt een hoop stress van je af.
pi_44007826
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:47 schreef Twinky het volgende:
nee, die kans is absoluut niet groot, al moet je er altijd rekening mee houden.
Door de ontzettend grote verandering in hormonen (van constante aanvoer naar weer wissel in je eigen lijf) is je lichaam gewoon in de war en komt het ongesteld zijn vanzelf.

Voor de zekerheid en om jezelf gerust te stellen is het misschien verstandig toch even een zwangerschapstestje te halen. Dat kost niet veel (ong. 15 euri per twee) en er glijdt een hoop stress van je af.
Dankje. Ik wacht het nog een paar dagen af en dan haal ik maar zo'n testje
  donderdag 30 november 2006 @ 10:23:38 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44016468
Niet wachten joh, meteen even halen. Dan weet je het.
Was de laatste pil die je slikte, ook de laatste pil in de strip? Als dat zo is is de seks echt niet veilig geweest hoor. De pil werkt namelijk o.a. zo dat het de eisprong onderdrukt. Als je na de stopweek niet meer aan een strip begint, kunnen je hormoonniveaus zo zijn dat er meteen een eisprong optreedt. Dus vanaf dag 8 kan dat al gebeuren. Zo te lezen heb je juist in die week seks gehad. Niet voor niets staat in elke bijsluiter dat seks in 'week 1' gevaarlijk is bij het vergeten van een pil. Ik zeg niet dat je nu zwanger bent, maar uitsluiten kun je het zeker niet. Snel even testen dus.
  donderdag 30 november 2006 @ 19:00:33 #109
92409 Twinky
Little star.
pi_44031560
hij is niet in haar klaargekomen he Adventura, dat scheelt nogal. Tenzij hij erg krachtig zaad in zijn voorvocht heeft.

In ieder geval valt het buiten de stelregel 'een week voor en een week na de seks pil slikken' (met uitzondering van een goed uitgevoerde stopweek)

Een paar dagen wachten wordt het in ieder geval niet beter van, want je lichaam blijft waarschijnlijk toch in de war, of het nou een baby bevat of niet. En de test werkt vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden (ong. vier weken na de laatste ongesteldheid dus, al is de ontrekkingsbloeding van de pil geen echte ongesteldheid)

HUP! rennen naar die apotheek!
pi_44032353
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:00 schreef Twinky het volgende:
hij is niet in haar klaargekomen he Adventura, dat scheelt nogal. Tenzij hij erg krachtig zaad in zijn voorvocht heeft.

In ieder geval valt het buiten de stelregel 'een week voor en een week na de seks pil slikken' (met uitzondering van een goed uitgevoerde stopweek)

Een paar dagen wachten wordt het in ieder geval niet beter van, want je lichaam blijft waarschijnlijk toch in de war, of het nou een baby bevat of niet. En de test werkt vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden (ong. vier weken na de laatste ongesteldheid dus, al is de ontrekkingsbloeding van de pil geen echte ongesteldheid)

HUP! rennen naar die apotheek!
niet meer nodig, vanochtend ongesteld geworden
  donderdag 30 november 2006 @ 19:27:40 #111
92409 Twinky
Little star.
pi_44032465
oh wat fijn voor je
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 01:47:42 #112
70532 loveli
N
pi_44044698
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:00 schreef Twinky het volgende:
Buiten de vruchtbare periode kan een man met superzaad klaarkomen in een vrouw tot 'ie een ons weegt, maar ze wordt niet zwanger. Tijdens de vruchtbare periode (zeker op de piekdagen) is er goed slijm, waardoor die ene brakke zaadcel uit het voorvocht als op met een straalaandrijving richting eicel wordt gelanceerd.
Ok, ik overdrijf een beetje, maar niet klaarkomen in een vrouw is absoluut geen garantie voor een kinderloos bestaan. Je wilt niet weten hoeveel kinderen er rondlopen die zijn geboren ondanks de 'ik kan niet zwanger worden want hij is toch niet in me klaargekomen' gedachte.

Enne.. babydoll, gefeli met je vijf-wekelijkse ongemak
crap in = crap out
pi_44046271
Gister de pil weer gehaald bij de dokter, en kreeg nu Stediril mee ipv Microginon.
Voor mij maakt t niet uit denk ik want had voor de Microginon ook al eens Stediril gehad...

Maar ben toch benieuwd of ik er wat van ga merken, heb de laatste keren veel last van stemmingswisselingen enzo gehad, misschien dat dat nu weer een beetje minder gaat worden!
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 10:37:13 #114
70532 loveli
N
pi_44048214
De hormoonsamenstelling is hetzelfde, de hulpstoffen kunnen anders zijn. Stediril bestaat al meer dan 30 jaar. Van de verschillende pillen met dezelfde hormonen (rigevidon hoort ook in dat rijtje thuis), is stediril op dit moment de goedkoopste.
Hulpstoffen hebben invloed op hoe snel de pil uit elkaar valt, daardoor kan het wat sneller of minder snel in je bloed opgenomen worden. De een merkt daar wat van, maar bij de meeste vrouwen gaat het wel goed.
De laatste tijd zijn er door het beleid van de apothekers (ze geven de goedkoopste mee van de 3 pillen met dezelfde hormoonsamenstelling) veel vrouwen van pil veranderd. Omdat er ongeveer een miljoen vrouwen microgynon gebruik(t)en, zijn er in absolute cijfers veel meer vrouwen die het merken dan wanneer het een pil betrof die niet zo populair was.
crap in = crap out
  zondag 3 december 2006 @ 19:03:44 #115
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_44110595
Ik heb even een vraagje:

Als je donderdag de laatste pil neemt
en dan maandags ongesteld wordt.

dan neem je vrijdag weer de pil in om te beginnen (normaal gesproken om 21.00-22.00)
maar je neemt de pil pas zaterdagochtend in om 7.30

ben je dan nog beschermd tegen zwangerschap of niet? Op Internet vond ik er niks over?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zondag 3 december 2006 @ 19:17:43 #116
92409 Twinky
Little star.
pi_44110924
die vraag is al eerder geweest, en er zijn wisselende meningen over.

het ene antwoord (van mij bijv) was dat je wel veilig bent, omdat je die zesendertig uur hebt die tussen twee pillen mag zitten, en je als je zeven placebopillen slikt zitten er ook 36 uur tussen de laatste placebo en de eerste echte.

het andere antwoord was 'zeven dagen is zeven dagen' dus dat het niet veilig is.

Ik denk dus dat je gewoon veilig bent, maar niet iedereen deelt die mening. Het is ook nog zo dat je met beginnen met de pil weer dingen onderdrukt enzo, dus de kans is niet erg groot.
  zondag 3 december 2006 @ 19:29:07 #117
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_44111199
Dankjewel voor je snelle reactie op deze zondagavond, hier kunnen we echt wat mee
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zondag 3 december 2006 @ 19:36:34 #118
92409 Twinky
Little star.
pi_44111386
Graag gedaan
pi_44308551
Heee

Ff een vraagje, is sex in de stopweek altijd veilig, ook als je de pil niet helemaal naar behoren hebt geslikt. Dus in mijn geval de eerste pil bijna te laat, of te laat...

alvast bedankt..
  zondag 10 december 2006 @ 19:43:33 #120
92409 Twinky
Little star.
pi_44310893
wees eens een beetje concreter, data van seks en vergeten van pil, dan kan ik het precies voor je zeggen.

Seks in de stopweek is lang niet altijd veilig als je de pil niet goed hebt geslikt. Sterker nog, seks is niet veilig als je de pil niet goed hebt geslikt. Dit heeft te maken met dat je met de pil nooit zeker weet wanneer een (toevallige) eisprong is en kan zijn en dat sperma gewoon best levenskrachtig kan zijn. Vooral in de week na de stopweek kan een spontane eisprong heel goed voorkomen als je de pil verkeerd slikt.

Als stelregel kun je voor jezelf houden dat je de pil zeven dagen voor en na de seks juist moet hebben geslikt (dus minder dan 36 uur tussen twee pillen), met uitzondering van de stopweek, mits die ook netjes zeven dagen of minder was.

Tel dus even zeven dagen terug vanaf de seks, ook voor je stopweek of je toen weer netjes hebt geslikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')