Ik dacht dat jij aan de pil was gegaan om je menstruatie te regelen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:59 schreef Twinky het volgende:
Ja, die tien dagen leegbloeden heb ik ook. En buikpijn. Maar ik kan altijd weer beginnen, en ik wil wel eens proberen of mijn mood weer zoveel beter wordt!
Hoop 't voor je.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Twinky het volgende:
was ik ook. maar ik ben nou zo neerslachtig de hele tijd dat ik dan toch wel weer een keer wil proberen of het beter gaat zonder pil.
In principe ben je meteen vruchtbaar, maar medici houden (dacht ik) een half jaar aan als periode waarna alles weer 'normaal' moet zijn. Er zijn vrouwen die meteen de eerste cyclus nadat ze stoppen met de pil zwanger zijn (en zich zelfs afvragen wanneer hun menstruatie nou eindelijk eens op gang komt). Maar er zijn ook vrouwen bij wie het wel iets langer duurt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:24 schreef Aventura het volgende:
Het is trouwens dikke onzin dat het nog wel een tijd duurt voordat je weer vruchtbaar bent na het stoppen, dat is echt een hardnekkige fabel. Hou daar dus rekening mee
Bij mij duurde het een maand of 4quote:Op woensdag 1 november 2006 14:30 schreef twentemeisje het volgende:
Ik ben ongeveer 4/5 weken geleden gestopt met de pil (ben met m'n duffe kop vergeten op te schrijven wanneer ik precies de allerlaatste pil heb genomen).
Kan het zijn dat het wat langer duurt eer je normale menstruatie weer op gang komt? Ik heb nu al dagen last van gevoelige borsten dus lijkt het wel alsof het eraan zit te komen... Ik ga denk ik voor alle zekerheid maar ff een zwangerschapstest doen, maar ben dus benieuwd naar ervaringen met het op gang komen van de normale menstruatie na het stoppen met de pil.
Jawel joh. Ontzettend oud.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:09 schreef loveli het volgende:
Een vriendin van me had vergelijkbare klachten na het slikken van de pil (Diane). Geen idee of er verband is, maar zij had wel dat idee.
Enne... 23 is niet oud
goedzo joh, en nu volhouden. De eerste week is het moeilijkst, dan krijg je er steeds zin in, en het is ook erg lastig op de vaste momenten zoals na het ontbijt dat je er een nam, maar dat moet je negeren en iets anders doenquote:Op woensdag 8 november 2006 18:09 schreef amaranta het volgende:
Ik ben gestopt.
Ik ben pas 3 dagen gestoptquote:Op woensdag 8 november 2006 19:30 schreef Twinky het volgende:
[..]
goedzo joh, en nu volhouden. De eerste week is het moeilijkst, dan krijg je er steeds zin in, en het is ook erg lastig op de vaste momenten zoals na het ontbijt dat je er een nam, maar dat moet je negeren en iets anders doen
Het maakt niet uit, een week 1 bestaat alleen als je daarvoor een stopweek hebt gehadquote:Op donderdag 9 november 2006 20:08 schreef Jindalar het volgende:
Ik slik de microginon 30. Ik heb een hele strip geslikt, maar omdat ik mijn menstruatie uit wilde stellen heb ik er een reservestrip waar nog 10 pillen in zaten achter genomen. Ik heb nu van die 10 pillen 7 pillen genomen waarvan ik er 1 op woensdag ben vergeten. Ik heb na 13 uur (dus net te laat) de pil alsnog ingenomen.
Ik weet niet hoe ik nu moet handelen omdat ik niet weet of het als 1e week telt of als laatste week!
Kan iemand mij hiermee helpen?
Nou, dat is even ingewikkeld uitleggen.quote:Op zondag 12 november 2006 20:05 schreef amaranta het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je stopt met de pil? je hebt als het ware dan een stopweek, alleen na die stopweek begin je niet aan een nieuwe strip... ben je dan ook onveilig als je in die stopweek sex hebt?
zoiets vermoede ik al... een aangezien die zwangerschap pas over een aantal maanden op de planning staat.... heb ik geen sex gehad deze stopweek...morgen maar een pak condoom halenquote:Op zondag 12 november 2006 20:11 schreef Twinky het volgende:
[..]
Nou, dat is even ingewikkeld uitleggen.
Als stelregel moet je met de pil houden dat je zeven dagen voor en zeven dagen na seks de pil moet hebben geslikt, met uitzondering van de stopweek. Die zeven dagen ervoor zijn voor de vrouw om te zorgen dat er geen eitje is gesprongen als het sperma erbij komt, de zeven dagen erna om nog steeds geen vruchtbaar eitje te hebben als het sperma blijft leven.
Als je dus in je stopweek seks hebt, slik je erna weer de pil om te zorgen dat het nog levende sperma niet bij een eitje kan komen (door de drie werkingen van de Pil). Wanneer je stopt met de Pil, blijft dat sperma dus leven en kan dat ongemoeid fijn eitjes bevruchten. Niet doen dus.
Ik ben ruim 5 jaar aan de pil geweest. De reden dat ik NU al stop is 2zijdig. Ik ga in april trouwen en zit er aan te denken om rond die tijd te gaan proberen zwanger te raken.quote:Op zondag 12 november 2006 20:18 schreef Twinky het volgende:
goed idee. Ik weeet niet hoe lang je aan de pil was, maar bij sommige mensen duurt het best een tijdje voordat ze zwanger raken. Het kan echter toevallig ook net zo zijn dat het bij jou precies andersom is, dus doe voorzichtig.
Meld je het hier nog even als het 'gelukt' is? en de baby?
Thanx!quote:Op woensdag 15 november 2006 03:06 schreef loveli het volgende:
Dat is een doorbraakbloeding, de pil is gewoon veilig. Voor de betrouwbaarheid gewoon de gebruiksaanwijzing aanhouden. Het kan zijn dat het eenmalig is, anders kan ze kijken of een andere pil beter voor haar is. Als het vaker voorkomt, is een bezoek aan de huisarts op zizjn plaats. Die kan dan andere oorzaken uitsluiten en een andere pil voorschrijven.
Nee, dat is hier. Al kun je er hier wel vragen over stellen, want veel werkt er hetzelfde als bij de pil. ik ben zelf ook aan de nuvaring.quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:06 schreef Sade het volgende:
Kan ik hier ook terecht met vragen over de Nuvaring?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |