Ja, die vind ik ook heerlijk. Weleens op een hete zomerdag met een rijpe epoisse in je tas in een streekbus gezeten tijdens de spits?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:54 schreef janatwork het volgende:
een epoisse http://www.ryc.be/nl/prod(...)bourgogn/epoisse.htm vereweg mijn favoriet
Doet me denken aan een verhaal van mijn vader. Zijn familie heeft een keer 's nachts stiekem een Maastrichtse Rommedoe onder z'n bed gelegd om hem te klieren. Dat omdat hij altijd zat te zeuren over de stank van het kaasje...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:59 schreef tonja het volgende:
Ja, die vind ik ook heerlijk. Weleens op een hete zomerdag met een rijpe epoisse in je tas in een streekbus gezeten tijdens de spits?
Je hebt echt alle ruimte dan
Bedoel je mini Babybel? Maar 15 smaakjes lijkt me wel erg veel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:44 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ben dol op jonge kaas
Smeerkaas
Franse kaas (Paturain) voor op stokbroodje of op toastje
Je kan in een supermarkt kaasjes kopen het zit in een verpakking met 15 verschillende smaakjesHoe heet het
![]()
Ik kan ze zo allemaal gelijk opeten![]()
Heerlijke topic![]()
Nee, waarschijnlijk bedoelt hij La Vache qui rit, in van die driehoekjes.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:59 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Bedoel je mini Babybel? Maar 15 smaakjes lijkt me wel erg veel.
Idd,quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk bedoelt hij zij La Vache qui rit, in van die driehoekjes.
Ja, La Vache qui rit!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:01 schreef Haaibaaike het volgende:
Nee geen babybel !
Het zijn van die drie hoekjes de kaasjes zitten in een papiertje verpakt.
Het zijn allerlei smaakjes. Kan ook 12 zijn hoor
quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:48 schreef kruimel_20 het volgende:
dat is inderdaad lekker... zo'n rondje met verschillende kaasjes
Pardonquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:28 schreef tajine het volgende:
ja sorry hoor maar bovengenoemde mag volgens mij helemaal niet de naam kaas dragen!!
zelden zo iets smerig geproefd!!
jaren 80 kwam je het vaak tegen in kerst paketten,laten we echt over kaas praten in dit topic,en niet over vies rubber!!
Hier staat mijn bericht over kaasquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:44 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ben dol op jonge kaas
Smeerkaas
Franse kaas (Paturain) voor op stokbroodje of op toastje
Je kan in een supermarkt kaasjes kopen het zit in een verpakking met 15 verschillende smaakjesHoe heet het
![]()
Ik kan ze zo allemaal gelijk opeten![]()
Heerlijke topic![]()
Nee maar ben wel benieuwd! Het lijkt me overigens erg smerigquote:Op zondag 12 november 2006 11:31 schreef UnderConstruction het volgende:
kent iemand een kaasspeciaalzaak waar de die kaas met wormpjes verkopen
het idee mij ook! maar wel ludiekquote:Op zondag 12 november 2006 11:36 schreef Vava het volgende:
[..]
Nee maar ben wel benieuwd! Het lijkt me overigens erg smerig
Oude geitenkaas hoe smaakt die? Eet regelmatig geitenkaas maar heb nog nooit oude opquote:Op zondag 12 november 2006 11:35 schreef Vava het volgende:
Mijn kaasfavorieten:
- Overjarige brokkelkaas
- Pont l’Évêque
- Oude geitenkaas
- Manchego
- Pecorino
- Parmezaan
Ik vind de meeste kazen wel lekker, over het algemeen de jongere kazen wat minder.
Ik vind het veel lekkerder dan de jonge (verse) geitenkaasjes, het is een halfharde kaas. Hoe het echt smaakt is lastig uit te leggen, er zit een vrij sterke smaak aan waar je van moet houden (kan me voorstellen dat er mensen zijn die het echt smerig vinden). Het is een beetje zoutig ook.quote:Op zondag 12 november 2006 11:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oude geitenkaas hoe smaakt die? Eet regelmatig geitenkaas maar heb nog nooit oude op
Casu Marzu. Verboden, zal je nergens vinden.quote:Op zondag 12 november 2006 11:31 schreef UnderConstruction het volgende:
kent iemand een kaasspeciaalzaak waar de die kaas met wormpjes verkopen
Daar zijn ongeveer 200 varianten inquote:mijn persoonlijke favo is de blauwe schimmelkaas, liefst brokkelig en zo scherp mogelijk van smaak
Huh? Op de tosti kun je beter jong/jong belegen gebruiken. dat smelt tenminste.quote:Op zondag 12 november 2006 11:11 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Oude kaas is alleen lekker voor tosti
Bedoel je de Hollandse, of de Franse oude geitenkaas (chevre)?quote:Op zondag 12 november 2006 11:35 schreef Vava het volgende:
Mijn kaasfavorieten:
- Overjarige brokkelkaas
- Pont l’Évêque
- Oude geitenkaas
- Manchego
- Pecorino
- Parmezaan
Ik vind de meeste kazen wel lekker, over het algemeen de jongere kazen wat minder.
Ik bedoel de Hollandse oude geitenkaas. De Franse vind ik ook minder maar in een salade smaakt het me wel.quote:Op maandag 13 november 2006 10:07 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Bedoel je de Hollandse, of de Franse oude geitenkaas (chevre)?
De Hollandse is best lekker inderdaad! Ik ben bekend met de Sikkepit (klaver kaas).
De Franse vind ik minder, men gebruikt 'm wel eens in salade of gerechten, maar ik heb liever een wat zachtere.
Manchego en pecorino zijn inderdaad goede kazen, wel vrij prijzig!
het is een seizoenskaasje, dat klopt. Maar, er is een Franse en Zwitserse versie, die elk weer enkele varianten hebben. Sommigen worden in de zomer geproduceerd, maar ik heb er nu een die juist in de herfst verkocht wordt. Ken de geschiedenis niet zo heel goed.quote:Op zondag 12 november 2006 09:44 schreef tajine het volgende:
ja vacherin is ook super lekker
klopt het dat het in de wintermaanden niet verkrijgbaar is??
je lijkt aardig thuis te zijn in kazenland. heb je nog hints om kado te doen aan een kaasliefhebber die de meeste kazen die makkelijk te krijgen zijn (markt, kaasboer)?quote:Op maandag 13 november 2006 10:03 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Casu Marzu. Verboden, zal je nergens vinden.
[..]
Daar zijn ongeveer 200 varianten inMaar, je bedoeld waarschijnlijk Roquefort.
Je kunt het beste naar je locale kaasboer stappen en vragen of hij een kaasplankje voor een kaasliefhebber wil samenstellen. Vaak pakken ze het ook leuk in, met een flesje wijn en wat toast etc. Mocht je geen hulp krijgen: Je kunt er het beste voor zorgen dat elke soort kaas en elke smaak vertegenwoordigd is op het kaasplankje. Dus: roodbacterie, blauwschimmel, witschimmel, geitenkaas, een verse kaas en eventueel een schapenkaasje ofzo. Dan heb je wel een aardige plank. Hieronder een voorbeeldje voor een kaasliefhebber, iemand die wel van pittige kaasjes houd. Behoorlijk uitgebreide plank hoor, je kunt het ook simpeler houden.quote:Op maandag 13 november 2006 18:20 schreef UnderConstruction het volgende:
[..]
je lijkt aardig thuis te zijn in kazenland. heb je nog hints om kado te doen aan een kaasliefhebber die de meeste kazen die makkelijk te krijgen zijn (markt, kaasboer)?
Daar slaan de vlammen mij echt van uit de mond. Alleen de kleur van die kaas voorspelt al weinig goeds.quote:
Ik doe het meestal ook nog met peper en gesmeerde sambal op mijn broodquote:Op maandag 13 november 2006 21:12 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Daar slaan de vlammen mij echt van uit de mond. Alleen de kleur van die kaas voorspelt al weinig goeds.
Wel eens peppadewkaas op?quote:Op maandag 13 november 2006 21:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik doe het meestal ook nog met peper en gesmeerde sambal op mijn brood![]()
![]()
![]()
En die sambalkaas is ook goddelijk als je lasagne gaat maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |