Zo, kheb weer voldoende nieten en weer wat blauwe CCFL's.
![]()
Nieten om te stofferen en de CCFL's voor de naam.
De naam komt op 2 plaatsen, daar in dat openklapbare middenstuk, onder dat reflecterend glaasje. dwz dat de naam bijna onzichtbaar zal zijn als de CCFL's uit staan, en blauwverlicht zal zijn als ze aanstaan (obviously
![]()
). De 2de plaats was niet voorzien, maar het is te mooi om te laten voorbij gaan.
Daar waar nu Pro-240 staat, daar komt de naam nog eens. Dat zwarte glaasje is maar een stukje plexiglas en ik denk dat ik het wel kan afschuren zodanig dat ik er kan zetten wat ik wil.
Net zoals mijn bar zal mijn nieuwe zetel ook een naam krijgen van iemand die me dierbaar is, als eerbetoon voor hun goede effect op m'n leven
![]()
.
Het zijn altijd vrouwennamen, want zeg nu zelf Cinemabed Mark klinkt niet goed
![]()
.
Mijn vorige zetel heette Lydie, maar toen maakte ik zo nog geen naamplaatjes. Lydie was mijn kleuterleidster van het 3de kleuterklasje. Ik zat bij haar in de klas toen mijn moeder overleed, tot aan de dood van mn vader ging ik daar bijna elk weekend om de 14 dagen bij gaan logeren. Dat waren altijd fantastische weekends en ik ben haar nog altijd zeer dankbaar voor alles wat ze voor mij heeft gedaan. Na de dood van mn vader was het hier alle hens aan dek dus dan is dat gestopt.
Nu is de vorige zetel afgebroken, en de nieuwe krijgt een andere naam. Al staat het vast dat de naam Lydie opnieuw gebruikt zal worden.
De bar heet (
klikkie, dit is trouwens niet het eindresultaat, want in het eindresultaat is de rest van de bar afgewerkt en is het glasplaatje vastgemaakt aan de bar), de naam van nog steeds mijn eerste en grote liefde. En in tegenstelling tot wat je zou denken en ik nu die naam eraf zou halen of zo, blijft die hangen zolang de bar bestaat. Ik kom er bijna elke dag in die kamer en telkens als ik die naam zie, dan doet het toch iets
![]()
.
De zetel zal Ilse heten, de naam van mn beste vriendin (neen niet mn lief). Naast mede amateurfotograaf (de foto's in m'n kamer en de barkamer zijn van haar hand) is ze er op de moeilijkste momenten. In een leven als dit is dat goud waard. Ze was er zelfs toen ik mijn bijna zeer fout afgelopen ademnoodaanval daar in de warme dagen bij de barwerken. Ze heeft daarom een hangertje voor mijn geluksketting gekocht toen ze op reis was (ja, echt, ik ben normaal gezien een wetenschapsmens en geloof niet in dingen als gelukszooi, maar dit is een uitzondering. Die paar keer dat ik het niet aanhad gebeurde er iets ergs
![]()
(zuur in mn ogen, nagels in m'n voeten, bijna dodelijke ademnoodaanval), en nu durf ik het echt niet meer af doen en heb het 24/7 aan
![]()
. Maar er hing zo niks aan, das ook maar stom natuurlijk. En daarom heeft ze dat gekocht. How sweet
![]()
). Haar meubel heeft ze dus verdiend
En nu stofferen voor een uurtje want om 14u moet ik een verplichte les volgen