In Gent, prachtstad, al zeg ik het zelf
![]()
Ok, enkele updates in het modproces:
Dit is de oorspronkelijke situatie:
![]()
Wat zien wij daar? (naast de leegte
![]()
) Er blaast een ventilator op 12V (=herrie) dwars op de koelvin. Er zit een fanguard voor (roostertje voor de fan) dat betekent herrie door luchtwervelingen en onefficiente luchtstroom. Goed, je kan er je vingers niet insteken, dat is fijn. Vooraan in het front zitten ook ventilatiegaten. Dus waar die warme lucht naar toe moet? die moet daar wat wervelen door die kast en er vanvoor uitkomen?
Eerste modificatie:
De zijkantjes eraf natuurlijk dat die in mn kast past:
![]()
Dan wil ik dat koelrooster mooier in een luchtstroom zetten, rechtdoor van voor naar achter. De kast is daar wat nipt voor dus moeten we de printplaat diagonaal zetten. Mooi op afstandhoudertjes natuurlijk
![]()
![]()
Dan de fangril wegslijpen voor betere doorstroom en minder lawaai, en een 2de ventilator in serie met de eerste (en een potentiometer om de blaassterkte te kunnen wijzigen). De 2de ventilator zit net voor een luchtgat vooraan in de kast, dus een goede instroom. In serie wil zeggen dat het voltage over de fans gehalveerd wordt (ruwweg want het zijn niet dezelfde fans), wat wil zeggen: tragerdraaiende fans=minder herrie maar ook minder luchtstroom. Maar er zijn er nu 2 en ze hebben een mooiere doorstroom. De temperatuur van de koelvin blijft zeer laag, maar ik heb hem nog niet kunnen stresstesten, dus dat komt later nog.
![]()
Er komt een mooi ventilatiegat ook bovenaan dus ik denk dat de temperatuur wel goed blijft. Dat vinden we vanavond wel uit.
Wat het geluid betreft:
http://www.youtube.com/watch?v=9Jt7Z3vSgy8Een heel pak stiller dus.
@hier een beetje boven: waarom heb je hem weggedaan? Niet goed genoeg of oververhit oid? (ah ije bedoelde wss dat je die nog verkocht hebt in een winkel of zo)