abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 september 2006 @ 14:08:51 #251
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41982306
Potverdikke. Ik wil mijn solidworksbestandje openen om de maten op te schrijven van de panelen om ze zo efficient mogelijk uit een MDF paneel te halen en:

Hoe kan dat nu onverwacht zijn, ge hebt het zelf opgeslaan kutprogram!
Gelukkig heb ik er onlangs nog mee bezig geweest en zal ik het wel nog uit mn hoofd weten, maar toch, het is weer tijdverlies.
pi_41982525
tsja.... t ding zou toch beter moeten weten....
Misschien eerst winamp starten en een passend nummer starten
pi_41982809
Het bestand staat op read-only - had je het soms op een CDR gebrand en zo ja heb je dan geen kopietje op de HD?
pi_41982867
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:27 schreef dvr het volgende:
Het bestand staat op read-only - had je het soms op een CDR gebrand en zo ja heb je dan geen kopietje op de HD?
zou best kunnen.... gewoon terug naar HDD zetten, rechter muisknop op de file en Read-Only uitvinken zou genoeg moeten zijn
pi_41984187
volgens mij heb jij geen mac of wel? skin?
Bram! Boterham!
  woensdag 20 september 2006 @ 15:14:15 #256
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_41984299
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:10 schreef lj_lightning het volgende:
volgens mij heb jij geen mac of wel? skin?
- winamp is er niet voor mac (geloof ik)
- anders zou file etc. helemaal bovenin staan en niet in het programma zelf
- de ok knop zou ook in mac-stijl moeten
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 20 september 2006 @ 15:50:36 #257
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41985427
Nope, het staat gewoon op mn harde schijf, kheb het enkele dagen geleden nog opgeslaan. Het dateert van voor de format, en dat zal de oorzaak zijn. Een nieuwe installatie van SW enzo dus. Nuja, kheb mijn maten al. En terwijl ik een toepasselijk liedje aan het zoeken was (naar aanleiding van kroegtijger ) kom ik in mijn bestofte 1000GB files toch wel timelapsjes van de achtergevel tegen zeker? Die heb ik nu allemaal aan elkaar geplakt en die is nu aan het comprimeren. Straks dus een offtopic filmpje in het keukentopique.
pi_41985565
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:50 schreef MMach het volgende:
Nope, het staat gewoon op mn harde schijf, kheb het enkele dagen geleden nog opgeslaan. Het dateert van voor de format, en dat zal de oorzaak zijn. Een nieuwe installatie van SW enzo dus. Nuja, kheb mijn maten al. En terwijl ik een toepasselijk liedje aan het zoeken was (naar aanleiding van kroegtijger ) kom ik in mijn bestofte 1000GB files toch wel timelapsjes van de achtergevel tegen zeker? Die heb ik nu allemaal aan elkaar geplakt en die is nu aan het comprimeren. Straks dus een offtopic filmpje in het keukentopique.
aaah, dat verklaart het waarschijnlijk die user name wordt niet herkend waardoor je geen toegang tot het bestand krijgt. Iedere user krijgt in XP en 2000 een eigen ID mee die uniek is. De rechten op de file worden daarmee daar ook aan geknoopt. Op het moment dat je je pc opnieuw installeert worden ook de users opnieuw aangemaakt, met een nieuw ID (zelfs als je de user dezelfde naam geeft). De file staat geregistreerd op het andere ID waardoor je er dus niet bij kan. Dit verhaal gaat trouwens alleen op bij NTFS-partities waarbij je niet als Admin bent ingelogd aangezien je als Admin overal bij zou moeten kunnen, zelfs als het ID niet herkend is.
  woensdag 20 september 2006 @ 16:02:03 #259
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41985821
Met geavanceerd delen en beveiliging aan te zetten kan je met de harde hand eigenaar worden van een bestand. Dat kan zo bv om aan 'mijn documenten' te raken in een backupbestand (dat wordt normaalgezien geblokkeerd door XP). Ik zal dat eens proberen met dit bestand.
-edit- gaat niet, ben al eigenaar.

Ik vind het ook maar vreemd dat dat zo zou zijn want mocht ik dat bestand aan iemand willen doorsturen dan zou die dat niet kunnen openen. Maar bon, het geeft niet, et grootste deel van de zetel is toch al af.
pi_41986304
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:02 schreef MMach het volgende:
Met geavanceerd delen en beveiliging aan te zetten kan je met de harde hand eigenaar worden van een bestand. Dat kan zo bv om aan 'mijn documenten' te raken in een backupbestand (dat wordt normaalgezien geblokkeerd door XP). Ik zal dat eens proberen met dit bestand.
-edit- gaat niet, ben al eigenaar.

Ik vind het ook maar vreemd dat dat zo zou zijn want mocht ik dat bestand aan iemand willen doorsturen dan zou die dat niet kunnen openen. Maar bon, het geeft niet, et grootste deel van de zetel is toch al af.
Je bedoelt take ownership? ja, da's inderdaad de oplossing daarvoor

Dan is het bestand waarschijnlijk gewoon corrupt geraakt denk ik
  woensdag 20 september 2006 @ 18:38:49 #261
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41989914
Goh, de zijsteun is al bijna af
  woensdag 20 september 2006 @ 19:55:15 #262
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41992350
Lijkt er al meer op:

pi_41999206
En jij wou een keuken kopen. Dit doet een keukenboer je niet na
Enne, de schraagjes komen goed van pas. Die hebben hun geld al opgebracht.
pi_42000809
tvptje!
Wat een gaaf project MMach, suc6 en ik hou het in de gaten!
  donderdag 21 september 2006 @ 12:53:31 #265
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42012421
De plaatsin van de toestellen:

De CD speler heb ik weggelaten, ik gebruikte hem bijna nooit. Dat maakt dat het geheel ook wat lager is.
pi_42012779
Die woofer. Wat een beest..

Wat voor merk? Hoeveel vermogen, en hoeveel vermogen versterker?
pi_42012787
Die is véélste groot voor je kamertje.. En voor de rest van je speakers. Mag je hem goed instellen..
  donderdag 21 september 2006 @ 13:19:16 #268
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42012972
De versterker voor de fronts is er eentje van 360Watt, en de subwoofer komt van mijn Logitech Z-5500 5.1 surround set. (was jij dat niet die lachte met 'pc-speakers' op msn )
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1753498,00.asp
quoteje:

Bottom line
The Logitech Z-5500 Digital speaker system is a 5.1-channel behemoth that boasts a wealth of connectivity options and multi-channel effects. It's a perfect match for most game consoles, home theaters, and PCs—but its bombastic low end can become overbearing with certain types of source material.
Pro's
Fearsome volume levels. Plugs directly into almost any analog or digital source. Deep bass. Outstanding tethered control pod and wireless remote.
Con's
Bass can overwhelm the sound.

Met een beetje geluidskaart valt de bass wat te minderen en is dat een subliem setje, ook al is het van Logitech wat PC-speakers produceert.

En het vermogen van de sub:
Power rating subwoofer: 188 watts RMS per channel

En te groot voor mijn kamer, dat bestaat niet . Het staat hier al een jaar te geven en nog steeds pink ik ontroerd van al dat moois, een traan weg als ik mijn buik voel zinderen van de bass. Ik heb wel nog nooit het volume op het maximum kunnen zetten, ik zou het toch es willen proberen. Maar vanaf 20% volume vergaat horen en zien in mijn kleine kamer.
pi_42013121
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:19 schreef MMach het volgende:
--knip--

En te groot voor mijn kamer, dat bestaat niet .
--knip--
Amen
  donderdag 21 september 2006 @ 13:44:57 #270
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42013634
Ik heb een filmpje gemaakt. Gewoon om de basspower te tonen. Normaal gezien leidt mijn geluidskaart de bassen deels om naar de versterker met de fronts omdat die grote boxen meer detail hebben in het diepe gebied dan die sub van de z5500. De sub is er gewoon voor het buikgevoel en de trillende oogballen . Perfect voor liedjes die het moeten hebben van zware bassen, perfect voor explosies en achtervolgingen en het diepe V8-geroffel in films. Bij de wat verfijndere muziek is de sub wat te ongedetailleerd naar mijn zin, maar in combinatie met de bassen van de grote frontspeakers is ook dat helemaal in orde.

Nu het filmpje (niet letten op de rommel, ik ben aan het werken ). Het raam staat open, dat heeft veel effect op de intensiteit van de bas, die is nu een pak minder. (bassniveau is trouwens ook te regelen op dat bedieningsspullementje). Je hoort bijna alleen bassen in het filmpje, maar in het echt hoor je er ook nog de rest bij, ik denk dat dat ligt aan de microfoon van mijn fototoestel.
De deur trilt alleen als ze op een kier staat, gelukkig is dat niet het geval als ze in het slot zit. Needless to say dat ik zulke volumes niet lang aanhoud om de buren wat te sparen . Het is trouwens ook niet lang te verdragen (vandaar het gevloek de hele tijd ). Mijn middenconsole moet dus stevig ineen zitten denk ik .
http://www.youtube.com/watch?v=0u_ZrEiv_no

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 21-09-2006 13:55:03 ]
  donderdag 21 september 2006 @ 15:09:23 #271
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42016086
Het past, en nog niet slecht ook:

(de grote kieren in het platte stuk zijn er omdat dat een klep is die open kan, en die moet nog gestoffeerd worden, dus komt daar 2 keer de dikte van de stof bij)
  donderdag 21 september 2006 @ 16:33:51 #272
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42018483
Let there be light

(nee, zo paars is de stof niet in het echt, en die vlekken ed, dat is gewoon stof.
pi_42018777
Zit ik jou basstest filmpje hier ff te kijken met me eigen Z5500 hier
Geweldige set
-
  donderdag 21 september 2006 @ 18:02:29 #274
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42021161
Het gat voor de baspoort van de sub is er ook uit, en het past perfect

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=dVP45go8FZI
helaas is er ook een probleem opgedoken, de versterker lijkt niet meer te werken. Hij werkte wel nog enkele minuten geleden maar toen heb ik per ongeluk kortsluiting gemaakt over de luidsprekeraansluitingen en sindsdien geeft hij maar een zacht bromtoontje meer . Mss is er een zekering gesprongen of zo. Toch best even bekijken nu.
  donderdag 21 september 2006 @ 20:15:33 #275
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42025286
De versterker is dus kapot (de kortsluiting zal de doodsteek geweest zijn voor de oude technologie. Jammer,, want het was geen slechten), dat is niet tof. Morgen dus maar even op zoek naar een versterker die minder dan 11.5 cm hoog is en minder dan 44cm breed is, goed is, en niet lelijk is. En 2de hands waarschijnlijk want nog meer investeren in audio zal voor een andere keer zijn.
pi_42027418
Heb laatst bij een tweedehandswinkel een versterker gekocht voor 12 euro . zat wel geen garantie op, maar dat was de gok.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_42031709
eindtorretje zal wel gefrituurt zijn,

mijn oude versterker was ook NIET gezekert tussen de speaker uitgangen :/

alleen bij de transformator :/
  donderdag 21 september 2006 @ 23:51:04 #278
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_42034430
Kut dat je versterker kapot is. Verder ziet het er allemaal goed uit . Ow en dat ow shit in dat filmpje als je een verdieping beneden bent .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_42034715
haha dat gekke konijn:)

ziet er mooi uit hoor
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  vrijdag 22 september 2006 @ 00:05:31 #280
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_42034883
haha die basstest gaat goed hard:)
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_42043009
hoe ga je dat allemaal straks verplaatsen?
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:02:40 #282
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42043203
Heel het meubel is zodanig gemaakt dat het uit elkaar kan genomen worden in stukken die door de deur passen, voor mocht ik ooit een grotere kamer bekomen, want toegegeven het meubel is (te) groot voor mijn kamer. Ik vind dat niet zo erg, als je binnenkomt is er geen andere mogelijkheid dan gaan liggen in de zetel of met een beetje moeite achter de bureau gaan zitten om wat te studeren. Meer heb ik niet nodig

In de donkere krochten van mijn brein is daarom wel het idee van een studeerruimte in de kelder onstaan. De kelder is koel en stil, niets dat u kan afleiden. Geen gezellige ruimte, nee TL-buizen en kale muren, zo moet het zijn om goed te kunnen studeren.

Dit terzijde, dat stuk dat nu beneden staat (het gestoffeerde stuk en dat kale stuk hangen niet aan elkaar vast) is zo zwaar dat ik het alleen niet kan dragen. Maar ik zal het wel boven krijgen met de hulp van mn zus of zo.
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:07:08 #283
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42046871
Let's take it up a notch

Die moet wel zwaar gemodificeerd worden omdat hij groter is dan de vorige (de zwarte gaat er dus uit) en er zit een ventilator in die lawaai maakt, die moet dus omzeild worden door meer ventilators maar dan stiller.

En wat de geluidskwaliteit betreft: iets minder warm dan de oude kenwood, maar zeer zuiver en veel minder ruis. Met ons eq tje erbij krijg ik mooi geluid

[ Bericht 25% gewijzigd door MMach op 22-09-2006 14:16:01 ]
pi_42047021
wel zo netjes, twee zilverkleurige apparaten
pi_42047026
Al die apparatuur van jou
Ga je ook een keer een fok filmavond houden?
-
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:38:16 #286
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42047590
Filmavonden zullen er komen, hele filmmarathons zelfs, Als gij 200 km over hebt om te komen kijken in mijn bed (daarmee maak ik geen insinuaties, het is gewoon zo nu ) naar een film dan zijt ge altijd welkom
Een filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=5ZWxiHPi9wc
met de eq ertussen is het geluid echt zeer goed. het is een 2de handse dus, maar nog in goede staat precies. De garantie mag ik vergeten want subiet zet ik er de diamandslijpschijf in.
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:59:01 #287
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42048040
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:38 schreef MMach het volgende:
Filmavonden zullen er komen, hele filmmarathons zelfs, Als gij 200 km over hebt om te komen kijken in mijn bed (daarmee maak ik geen insinuaties, het is gewoon zo nu ) naar een film dan zijt ge altijd welkom
Een filmpje.
met de eq ertussen is het geluid echt zeer goed. het is een 2de handse dus, maar nog in goede staat precies. De garantie mag ik vergeten want subiet zet ik er de diamandslijpschijf in.
Dat is wel tricky met XXL .
Ik heb het spul verkocht enne.... tja... je moet het iig goed koelen .
pi_42049832
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:38 schreef MMach het volgende:
Een filmpje.
Waar woon je precies? volgens mij is t voor mij geen 200 km
-
  vrijdag 22 september 2006 @ 16:55:41 #289
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42050893
In Gent, prachtstad, al zeg ik het zelf

Ok, enkele updates in het modproces:
Dit is de oorspronkelijke situatie:

Wat zien wij daar? (naast de leegte ) Er blaast een ventilator op 12V (=herrie) dwars op de koelvin. Er zit een fanguard voor (roostertje voor de fan) dat betekent herrie door luchtwervelingen en onefficiente luchtstroom. Goed, je kan er je vingers niet insteken, dat is fijn. Vooraan in het front zitten ook ventilatiegaten. Dus waar die warme lucht naar toe moet? die moet daar wat wervelen door die kast en er vanvoor uitkomen?

Eerste modificatie:
De zijkantjes eraf natuurlijk dat die in mn kast past:

Dan wil ik dat koelrooster mooier in een luchtstroom zetten, rechtdoor van voor naar achter. De kast is daar wat nipt voor dus moeten we de printplaat diagonaal zetten. Mooi op afstandhoudertjes natuurlijk

Dan de fangril wegslijpen voor betere doorstroom en minder lawaai, en een 2de ventilator in serie met de eerste (en een potentiometer om de blaassterkte te kunnen wijzigen). De 2de ventilator zit net voor een luchtgat vooraan in de kast, dus een goede instroom. In serie wil zeggen dat het voltage over de fans gehalveerd wordt (ruwweg want het zijn niet dezelfde fans), wat wil zeggen: tragerdraaiende fans=minder herrie maar ook minder luchtstroom. Maar er zijn er nu 2 en ze hebben een mooiere doorstroom. De temperatuur van de koelvin blijft zeer laag, maar ik heb hem nog niet kunnen stresstesten, dus dat komt later nog.

Er komt een mooi ventilatiegat ook bovenaan dus ik denk dat de temperatuur wel goed blijft. Dat vinden we vanavond wel uit.
Wat het geluid betreft:
http://www.youtube.com/watch?v=9Jt7Z3vSgy8
Een heel pak stiller dus.

@hier een beetje boven: waarom heb je hem weggedaan? Niet goed genoeg of oververhit oid? (ah ije bedoelde wss dat je die nog verkocht hebt in een winkel of zo)
  vrijdag 22 september 2006 @ 19:07:22 #290
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42054100
Front langs beide kanten 3cm ingekort met de ijzerzaag, en de houten ombouw ook verlaagd zodat alles past. Nu nog de versterker zelf erin en dat is dat voor vandaag.
pi_42055585
Hoe krijg je het allemaal voormekaar.Ik vind het geweldig. Je bent nu oa met ventilatortjes bezig. Als. Als je even tijd hebt kijk dan even in mijn topic Wie heeft ervaring met ventilators/en voor inbouwhaard? Ik ben wat dat betreft a- technisch. Volgens mij als jij dit probleempje had gehad was het allang gepiept. Tnimble heeft het eea ale geschreven maar ik weet nog hoe of wat.
Wel graag 42V of minder ivm gevaar.
pi_42055714
Super!
pi_42055778
Je bent het toch met me eens dat je die keuken zelf gaat bouwen. Of je nu een versterker moet inbouwen of een oven/magnetron of een deurtje maken/frezen, dat is allemaal het zelfde. Wat je hier gemaakt hebt is ingewikkelder dan een keuken
pi_42055804
He Tnimble hoe is het met je voordeur????
pi_42056140
Was van de week bij een groooote meubelfabriek. Brandhout/beuken gehaald. Kurkdroog.
De manager van de zagerij vertelde mij het volgende.
MDF daar heeft men vaak problemen mee om dit te gronden. Als je dit gaat gronden met grondverf moet je het vaak 2 3 keer doen plus je krijgt het probleem dat het niet helemaal glad is/ wordt. Beter is met celluloselak of jachtlak/parketlak
zowel op het vlakke gedeelte als mn geschikt voor de kopse kanten.
Het trekt er in en dekt in een keer goed af. Tevens krijg je het spiegelglad. Ik heb het gep[robeerd. Super.
Ik hoef minder te schuiren, kan gelijk met een fijnere korrel werken. Je krijgt het als het ware zo glad alsof je een plaat mdf koopt die fabrieksmatige gegrond is.
pi_42056238
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:07 schreef MMach het volgende:
Hé, precies zo'n apparaat heb ik hier ook thuis.

Eh nou ja, dat Zen mp3-spelertje, bedoel ik.
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:13:53 #297
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42058107
Ah goed Solingjan, dat zal ik es moeten proberen.
Filmpje van de versterker als hij ingebouwd is:

That's it for today. Ik weet niet of ik morgen zal kunnen voortdoen want ik moet nog veel doen voor andere dingen. Door de versterker zal ik mijn streefdoel van zondag dus niet halen. Jammer, maar ik moet me voor niemand haasten natuurlijk .
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:23:52 #298
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_42065285
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:13 schreef MMach het volgende:
Ah goed Solingjan, dat zal ik es moeten proberen.
Filmpje van de versterker als hij ingebouwd is:
[[url=http://sjl-static11.sjl.youtube.com/vi/QAAmc3n-B_I/2.jpg]afbeelding][/url]
That's it for today. Ik weet niet of ik morgen zal kunnen voortdoen want ik moet nog veel doen voor andere dingen. Door de versterker zal ik mijn streefdoel van zondag dus niet halen. Jammer, maar ik moet me voor niemand haasten natuurlijk .
Netjes gedaan . Vind het er ook beter bijpassen dan die zwarte die je eerst had .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 23 september 2006 @ 03:42:23 #299
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42068962
offtopic:
ik heb net iets geschreven in flash waardoor je mijn konijn zijn orenstand kan veranderen, en hem iets kan laten zeggen. Niet letten op het design van het flashje, het is gewoon een probeersel.
http://mmach.newnewyork.be/Nabaztag/nabaztag.swf
Wat een zalig ding is dat zeg
pi_42069028
Leuk zeg, ik heb wat met zijn oortjes geklooid en hem 'Haha Benoit" laten zeggen. Althans dat hoop ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')