weekendverlofquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:37 schreef Herald het volgende:
maar hij zat in 1995 toch in een kliniek?
zou je denken , ja.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:51 schreef Meaghan het volgende:
Hij zou in die periode ontsnapt zijn uit de van mesdagkliniekWat ik niet begrijp is dat deze man nu pas in beeld komt voor de moord op Nicole en niet toen het net gebeurd was. Er moeten toch enorme alarmbellen zijn gaan rinkelen als er precies tijdens zijn ontsnapping een meisje wordt vermoord
![]()
Dat men dan tenminste de juiste naam vermeldt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij is op dit moment alleen nog maar verdachte, ook al heeft hij bekend. Verdachten worden beschermd door hun achternaam af te korten.
want zo heet hij niet. Krijgt straks iemand anders nog de schuld.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:17 schreef Coelho het volgende:
Volgens heeft meneertje Hees haar misbruikt/verkracht en vervolgens haar vermoord uit paniek dat ze het door zou vertellen. Ze is verminkt, dat duidt normaal gesproken op paniek. Motief zal hem best in de relatiesfeer hebben kunnen zitten. Misschien wel in de American Beauty hoek...
Hees, Heeze, what's in a name. Diverse media gebruiken beide namen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat men dan tenminste de juiste naam vermeldt.
[..]
want zo heet hij niet. Krijgt straks iemand anders nog de schuld.
En het is Hesen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hees, Heeze, what's in a name. Diverse media gebruiken beide namen.
Inderdaad, wat maakt het uit hoe we hem noemenquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hees, Heeze, what's in a name. Diverse media gebruiken beide namen.
Enkele van de zeer humoristische reacties van het bovenintelligente GeenStijl-volk:quote:Br33z@h kwijt deel XVII
Omdat we nu eenmaal een goed hart hebben even aandacht voor het volgende. Al sinds twee weken ontbreekt ieder spoor van de 15-jarige Melanie Sijbers. U wilt profieltjes? U krijgt profieltjes! Inderdaad, mevrouw is een hakkende breezahbitch met een voorliefde voor dark speedcore terror en spuuglelijke lichaamsversieringen, maar daar gaat het nu even niet om. Sinds 10 september houdt de pliesie een vader van een vriendin van Melanie vast. Ook werd een vriend van deze man verhoord, maar deze is inmiddels weer vrijgelaten. Diverse media hebben er inmiddels aandacht aan gegeven en op het stampertjesforum wordt een en ander uit de doeken gedaan. Beide mannen hebben op z'n minst de schijn tegen, maar zoals zo vaak ontbreekt het harde bewijs vooralsnog. Omdat 130 tips niets hebben opgeleverd en de pliesie zoals gewoonlijk zwijgt in alle talen maar weer eens een verzoekje van onze kant uit uw doppen te kijken wanneer u het Noord-Brabantsche aandoet. U kunt er nog 10.000 euri mee verdienen ook. Hier een stijlloze suggestie onzerzijds. Al is Salou natuurlijk ook een optie.
Ja, je geplaatste post zal hen veel rust brengen als ze het lezenquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:11 schreef Genverbrander het volgende:
Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.
Ik ben eerder bang dat het hen geen rust zal brengen, en dat ze het ook allang gelezen hebben voordat ik het hier plaatste. Ik denk dat het voor de nabestaanden prettig is om te weten dat er veel mensen zijn die deze manier van journalistiek bedrijven afkeuren. Ik ben dan ook blij dat het er hier op FOK een stuk beschaafder aan toe gaat dan op die paupersite GeenStijl.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, je geplaatste post zal hen veel rust brengen als ze het lezen.
Ah ja, dus omdat ze het al gelezen hebben herhaal je het hier nog een keer. En vervolgens wens je in 1 adem de nabestaande veel sterkte toequote:Op vrijdag 29 september 2006 22:21 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat het hen geen rust zal brengen, en dat ze het ook allang gelezen hebben voordat ik het hier plaatste. Ik denk dat het voor de nabestaanden prettig is om te weten dat er veel mensen zijn die deze manier van journalistiek bedrijven afkeuren. Ik ben dan ook blij dat het er hier op FOK een stuk beschaafder aan toe gaat dan op die paupersite GeenStijl.
Je snapt het.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ja, dus omdat ze het al gelezen hebben herhaal je het hier nog een keer. En vervolgens wens je in 1 adem de nabestaande veel sterkte toe.
waarom plaats het nu weer dan als het zo walgelijk is? waarom kom je dan op GS als het zo'n paupersite is, en denk je niet dat die arme mensen hun prioriteiten even ergens anders hebben liggen dan internetfora afstruinen naar door nognietsmeegemaakthebbende verveelde pubers geplaatste idioterie?quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:21 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat het hen geen rust zal brengen, en dat ze het ook allang gelezen hebben voordat ik het hier plaatste. Ik denk dat het voor de nabestaanden prettig is om te weten dat er veel mensen zijn die deze manier van journalistiek bedrijven afkeuren. Ik ben dan ook blij dat het er hier op FOK een stuk beschaafder aan toe gaat dan op die paupersite GeenStijl.
Omdat het interessant is om te weten wat voor soort site dat GeenStijl is. Vind ik tenminste.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:28 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom plaats het nu weer dan als het zo walgelijk is?
Ja dat denk ik wel, maar wat is je punt?quote:en denk je niet dat die arme mensen hun prioriteiten even ergens anders hebben liggen dan internetfora afstruinen naar door nognietsmeegemaakthebbende verveelde pubers geplaatste idioterie?
dat je dus geen zorgen hoeft te maken dat die mensen het lezen ....quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:32 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Omdat het interessant is om te weten wat voor soort site dat GeenStijl is. Vind ik tenminste.
[..]
Ja dat denk ik wel, maar wat is je punt?![]()
oh ja zo.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:34 schreef milagro het volgende:
[..]
dat je dus geen zorgen hoeft te maken dat die mensen het lezen ....
valt niet mee, hè , tjongejonge.![]()
Mysterie rond verdwijning Geldropse scholierequote:Op vrijdag 29 september 2006 22:33 schreef NoSigar het volgende:
Het commentaar hier op FP ging ook vooral over het uiterlijk van het meisje en was echt niet veel beter, maar goed, dat werd niet door Fransico van Jole genoemd in De leugen regeert.
Het is ook tamelijk misplaatst om een topic over een vermoord vijftienjarig meisje te gebruiken om je antipathie tegen de regeerders op een bepaalde website te spuien.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:16 schreef ..zapper het volgende:
Als je het niks vind kun je er natuurlijk ook gewoon wegblijven. Beetje raar dat je die reacties hier dan overneemt.
quote:Op zaterdag 30 september 2006 01:01 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Het is ook tamelijk misplaatst om een topic over een vermoord vijftienjarig meisje te gebruiken om je antipathie tegen de regeerders op een bepaalde website te spuien.
En waarschijnlijk nog omdat je het op TV gezien hebt (Van Jole bij 'De leugen regeert' noemde het) en er toen naar ging zoeken.
De eerste zin van de eerste reactie: "Ik vind haar lelijik.... ".quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:42 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Mysterie rond verdwijning Geldropse scholiere
Is toch een stuk minder 'stijlloos' gelukkig.
What the fuck??? Het is hier toch geen condoleanceregister??? Het is hier een DISCUSSIEFORUM en dit topic gaat precies over het onderwerp waar ik over post!! Blijkbaar zit het hier vol met overgevoelige cda- en sgp-stemmertjes (huilequote:Op zaterdag 30 september 2006 01:01 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Het is ook tamelijk misplaatst om een topic over een vermoord vijftienjarig meisje te gebruiken om je antipathie tegen de regeerders op een bepaalde website te spuien.
En waarschijnlijk nog omdat je het op TV gezien hebt (Van Jole bij 'De leugen regeert' noemde het) en er toen naar ging zoeken.
Het is STUKKEN minder erg ja, je hebt wel een enorm bord voor je kop als je dat niet ziet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 01:07 schreef NoSigar het volgende:
[..]
De eerste zin van de eerste reactie: "Ik vind haar lelijik.... ".
Hetzelfde soort mensen dat daar reageert, reageert hier ook, en ze passen allemaal hun vocabulaire aan aan wat op de site getolereerd of gewaardeerd wordt. Als je denkt dat dit beter is, of anders, tja, dan laat maar eigenlijk.
Feit blijft dat GeenStijl een grote achterban heeft, die door dit soort berichten wél op de hoogte wordt gebracht van haar (toen nog) vermissing.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:21 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
inderdaad da's waar. Maar dan had het misschien een stuk minder kwetsend gekund?quote:Op zaterdag 30 september 2006 08:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Feit blijft dat GeenStijl een grote achterban heeft, die door dit soort berichten wél op de hoogte wordt gebracht van haar (toen nog) vermissing.
Jij vindt dat wij, Fokkers, massaal naar Geenstijl moeten om daar te gaan kankeren?quote:Op zaterdag 30 september 2006 08:37 schreef Genverbrander het volgende:
Ik loop me al maanden te ergeren aan de walgelijke manier van journalistiek van GeenStijl, en ik denk dat het heel belangrijk is als daar eens wat van gezegd wordt en als mensen daar eens tegenin gaan.
quote:Charmant, maar levensgevaarlijk
Door ANNELIEKE DIJKSTRA
GELDROP - Peter H. is charmant, maar levensgevaarlijk. Zijn broer waarschuwde dat de ex-tbs’er weer zou toeslaan. Voor Melanie was dat te laat.
Hij kon zich voordoen als de meest aimabele persoonlijkheid. Zijn charmes vonden veel vrouwen aantrekkelijk en ook mannen voelden zich goed bij de jovialiteit van Peter H.
,,We hebben hem en zijn vriendin pas ontmoet tijdens een vakantie,’’ zegt een bekende van de man die wordt verdacht van de moord op Melanie Sijbers. ,,Ik vond het echt een leuke vent.’’
Toch wisten veel mensen in Geldrop en Mierlo wie Peter H. was. Ze kenden zijn verleden als inbreker, sommigen wisten zelfs van de verkrachtingen van achttien jaar geleden.
Ook zijn vriendin Henriette, de moeder van Melanies hartsvriendin Sharon. Zij had hem immers in zijn tbs-tijd ontmoet, maar hoopte dat hij zijn leven gebeterd had, toen ze hem in 2001 in huis haalde.
,Ik dacht ook dat hij iets geleerd had in de Van Mesdagkliniek,’’ zegt broer John. ,,Ik wilde hem een tweede kans geven, na zoveel jaren gevangenschap. Hij kon zo mooi praten, met veel beloften. Hij palmde iedereen in.’’
Een aantal jaren ging het ook ogenschijnlijk prima met de zedendelinquent. Hij kreeg twee dochtertjes bij Henriette en genoot van dat vaderschap. Maar het afgelopen jaar ging het plotseling weer bergafwaarts. Hij begon veel te drinken. Toen Henriette hem in april om die reden eruit gooide, trok hij in bij zijn moeder in Mierlo.
,,En toen ging het weer mis,’’ zegt John. ,,Hij was volgens mij gaan drinken omdat hij voortdurend zijn seksuele behoeften moest bedwingen. Uiteindelijk is hij toch weer op pad gegaan.’’
H. wordt op 25 april van dit jaar opgepakt nadat hij bij een alleenstaande moeder de achterpoort forceert en voor haar deur staat. Meer dan poging tot inbraak is het formeel niet, maar het slachtoffer voelt dat ze aan een ramp is ontkomen. ,,Sinds ik weet wat hij achttien jaar geleden gedaan heeft en nu met Melanie, kan ik alleen maar denken aan wat mijn lot geweest zou zijn,’’ zegt ze.
Broer John heeft na dat voorval meteen de politie gebeld. ,,Jullie moeten hem oppakken. Er gaan slachtoffers vallen, heb ik gezegd. Maar ze konden niks doen, vertelden ze. En nu zie je wat er met Melanie is gebeurd. Ik heb het zien aankomen, maar wat kun je doen?’’
Waar Peter H.’s drang tot diefstal en seksueel geweld vandaan komt, is onduidelijk. Zelf zei H., destijds in 1988, over de verkrachting: ,,Op het moment dat ik haar naakt of halfnaakt zag liggen, kreeg ik de drang haar te verkrachten en seksuele handelingen met haar te verrichten.’’
Voor hij veroordeeld wordt voor vier jaar cel en tbs met dwangverpleging onderzoekt het Pieter Baan Centrum hem. Daar constateren ze een ‘losmakingsproblematiek in de relatie met zijn moeder’. Dat betekent dat hij een ongezond nauwe band heeft met zijn moeder, die hem altijd de hand boven het hoofd heeft gehouden.
Zodoende hoefde H. nooit verantwoording af te leggen voor zijn daden. Het Pieter Baan Centrum achtte de kans op recidive destijds al erg groot. Het kreeg deze week, achttien jaar na dat vonnis, op pijnlijke wijze gelijk.
zijn vriendin heeft hem tijdens zijn tbs ontmoet, dus of ze werkte daar in die kliniek, of hij mocht af en toe op verlof.quote:Op zaterdag 30 september 2006 11:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vrouwen die denken het leven van een gestoorde te beteren.![]()
Ben wel benieuwd eigenlijk of hij nog iets te maken heeft met de moord op dat meisje tien jaar geleden. Zal binnenkort wel meer over uitkomen (of het kan of niet).
Kijk eens aan, daar hebben we het ketsie van de Geenstijlredactiequote:Op zaterdag 30 september 2006 08:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Feit blijft dat GeenStijl een grote achterban heeft, die door dit soort berichten wél op de hoogte wordt gebracht van haar (toen nog) vermissing.
Man, begin niet zo hysterisch te janken. Eerst topic-kapen en als er iets van wordt gezegd de vermoorde onschuld uithangen. Ga lekker naar Geen Stijl om daar je klachten te spuien. Je bent er vast welkom.quote:Op zaterdag 30 september 2006 08:37 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
What the fuck??? Het is hier toch geen condoleanceregister??? Het is hier een DISCUSSIEFORUM en dit topic gaat precies over het onderwerp waar ik over post!! Blijkbaar zit het hier vol met overgevoelige cda- en sgp-stemmertjes (huile) , damn...
Ik heb die teksten niet geschreven, remember?? Ik vind het net zo erg als jullie, en het enige wat ik doe is er wat van zeggen. Ik loop me al maanden te ergeren aan de walgelijke manier van journalistiek van GeenStijl, en ik denk dat het heel belangrijk is als daar eens wat van gezegd wordt en als mensen daar eens tegenin gaan. Maar blijkbaar zit het hier vol met slaafse ja-knikkertjes.![]()
Wieber op, het zal je kind zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2006 08:37 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
What the fuck??? Het is hier toch geen condoleanceregister??? Het is hier een DISCUSSIEFORUM en dit topic gaat precies over het onderwerp waar ik over post!! Blijkbaar zit het hier vol met overgevoelige cda- en sgp-stemmertjes (huile) , damn...
Ik heb die teksten niet geschreven, remember?? Ik vind het net zo erg als jullie, en het enige wat ik doe is er wat van zeggen. Ik loop me al maanden te ergeren aan de walgelijke manier van journalistiek van GeenStijl, en ik denk dat het heel belangrijk is als daar eens wat van gezegd wordt en als mensen daar eens tegenin gaan. Maar blijkbaar zit het hier vol met slaafse ja-knikkertjes.![]()
Bron: geenstijl.nlquote:Pieter liet Peter op vrije voeten]
Het eerste probleempje voor de kersverse minister van Justitie, Ernst Hirsch Ballin, dient zich aan. Want naar nu blijkt is Peter Heeze, de moordenaar van Melanie Sijbers, door het Pieter Baan Centrum als genezen verklaard. Meneer de serieverkrachter zou namelijk heel goed op eigen benen kunnen staan en het aan stukken trekken van minderjarige bReEzAh’s zou totaal niet meer in zijn hoofd opkomen. Zo blijkt uit een persbericht dat de pers nooit bereikte. De top van het Openbaar Ministerie dacht dat het beter was deze info onder de pet te houden, alleen stapte de familie van het slachtoffer naar de Televaag. Hieruit blijkt dat de dames en heren spiegelogen nogal verschilden over de geestelijke gesteldheid van Peter. De artsen van de Van Mesdag kliniek zagen hem het liefst levenslang in een dwangbuis, terwijl de sandaaldragers van het Pieter Baan centrum van mening was dat het allemaal zo’n vaart niet zou lopen. Enfin, de rest van het verhaal is bekend. In 2003 meende de justitieel forensisch psychiater dat de TBS voor Heeze in z’n geheel moest worden beëindigd. En hoe voelt dit psychiatertje zich vandaag? Lekker met de kiddo’s naar de Efteling, of wordt het op deze mooie herfstdag toch golfen met vrinden...
Update: Meisjes lastig vallen? Dat lossen we onderling in onze cel, zelf wel op.
De TBS-rellen van de afgelopen 2 jaren niet gevolgd? Met die aan het pluche vastgelijmde verantwoordelijke minister?quote:Op zondag 1 oktober 2006 10:41 schreef 16meter het volgende:
Ja en de politiek hoor je hier niet meer over. Verkrachters en pedofielen die verlof krijgen en vervroegd vrijgelaten worden... wat een systeem..
sja je zult maar idealen hebben en dingen BELANGRIJK vinden...quote:Op zondag 1 oktober 2006 01:01 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Man, begin niet zo hysterisch te janken. Eerst topic-kapen en als er iets van wordt gezegd de vermoorde onschuld uithangen. Ga lekker naar Geen Stijl om daar je klachten te spuien. Je bent er vast welkom.
Hier was het totaal geen issue totdat jij hier de verontwaardigde primadonna uit kwam hangen: "ik denk dat het heel belangrijk is". Laat me niet lachen zeg, ga ergens anders de joker uithangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |