abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42052623
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:07 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Vorige week was al veel gefloten naar kluivert

26 december in de kuip zal het veel en veel erger zijn + dat ik wel veracht dat er wel iemand vuurwerk naar hem zal gooien
Geen woorden maar daden en daar komt bij jullie normaal niet veel van terrecht. Zal dan ook zeker niet gebeuren, gelukkig maar.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_42052804
Op hun eigen kameraden schieten zijn ze anders niet vies van.
Houd van een lijntje.
pi_42053517
Tsjah al die middelmatige voetballers van Feyenoord kunnen niet voetballen dus dan maar met vuurwerk tegenstanders uitschakelen.
lollig
  vrijdag 22 september 2006 @ 20:35:39 #84
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_42056909
quote:
Ik ben nog steeds een gelukkige trainer' 22 september 2006

Met een nagenoeg fitte selectie wil Ajax zich zondag tijdens de thuiswedstrijd tegen NEC revancheren voor het matige spel in de laatste drie duels tegen IK Start, Roda JC en Jong RKC Waalwijk. "Ik weet zeker dat we een goede wedstrijd gaan spelen", stelde trainer Henk ten Cate vrijdag op een persconferentie.

Henk ten Cate: 'Ik ben benieuwd of het vandaag ook zo druk bij Feyenoord is' De coach van Ajax was vrijdagmiddag een beetje verbaasd over de grote belangstelling voor het wekelijkse persuurtje van de Amsterdamse club. "Natuurlijk heb ik me woensdag na de wedstrijd tegen RKC 2 kritisch uitgelaten", verklaarde Ten Cate in de nabijheid van twintig journalisten. "Ik vond het ook heel slecht. Maar al met al ben ik nog steeds een gelukkige trainer. Ik ben benieuwd of het vandaag ook zo druk bij Feyenoord is. Daar gaat het toch iets slechter. Wij wonnen nog wel met 5-2 van IK Start en RKC 2. Ik weet het niet, hoor."

De Amsterdammer heeft geen spijt van zijn harde kritiek na afloop van het bekerduel met Jong RKC. "We leggen de lat hoog. Bij Ajax moet je winnen en goed voetballen. We willen eens per twee jaar kampioen worden en bij de beste zestien clubs van Europa horen. Dan moet je als trainer kritisch zijn. Dat ben ik ook, want ik vind dat we nog moeten groeien. Dat is ook logisch. We zijn pas ruim twee maanden bezig. Ik weet echter zeker dat we tegen NEC goed voor de dag komen."

Voor de competitiewedstrijd tegen NEC kan Ten Cate alleen niet beschikken over Nicolae Mitea. Jaap Stam is terug bij de selectie na enkele dagen rust. De routinier speelde afgelopen woensdag tegen Jong RKC niet mee. Stam begon vrijdag nog apart van de groep aan de training. Hij voegde zich echter snel bij de rest van de selectie.

Mitea deed het eerste gedeelte van de training nog mee met de groep. De linksbuiten ging daarna apart van de selectie verder. De wedstrijd tegen NEC komt voor hem nog te vroeg.
pi_42057548
Neem dan ook eens revanche, in plaats van het iedere keer te roepen.
Woo-loo-loo!
pi_42057604
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 20:57 schreef BobbyHill het volgende:
Neem dan ook eens revanche, in plaats van het iedere keer te roepen.
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:00 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Goh, dat woord hoor je tegenwoordig ook na elke wedstrijd.
Dat zeg ik.
pi_42072126
Even iedereen wakker schudden, we waren wel heel erg gezakt.
pi_42072167
quote:
Ten Cate sluit definitief afhaken van spelers niet uit

Ajax-trainer Henk ten Cate liet zich woensdag in Waalwijk zeer kritisch uit over het spel van zijn ploeg in de bekerwedstrijd tegen Jong RKC (2-5 winst). Bij enkele van zijn spelers wekte dat verbazing. Twee keer met 5-2 winnen in verschillende bekertoernooien en dan toch een ontevreden trainer. "Ze komen uit een andere cultuur en zijn dit niet gewend. Winst is in hun beleving een reden om blij te zijn."

Ten Cate, die zondag met zijn ploeg aantreedt tegen NEC, benadrukt dat hij de lat hoog wil leggen in De Arena. "Die woorden kwamen recht uit mijn hart en ik sta daar nog steeds achter. Ik kan slecht om de hete brij heen draaien. We hadden gewoon met dubbele cijfers moeten winnen. We hebben de lat bewust hoog gelegd bij Ajax en hopen dat de spelers daarin meegaan."

Henk ten Cate: 'Wie het niet kan opbrengen, is gewoon niet geschikt'De oefenmeester sluit niet uit dat Ajax met bepaalde spelers niet verder zal gaan. "Op den duur zullen we zien wie wel en niet aan de gestelde eisen kan voldoen. Het is aanhaken of afhaken. De spelers hebben allemaal het beleidsplan gelezen. Daarin staat dat we één keer per twee seizoenen kampioen willen worden én dat Ajax bij de beste zestien clubs van Europa moet gaan horen. Om dat doel te verwezenlijken, moet iedereen aanhaken. Wie dat niet kan opbrengen, is gewoon niet geschikt. Iedereen die bij Ajax speelt, weet dat alleen winnen niet genoeg is. En in mijn ogen kun je beter ontevreden zijn na een overwinning dan na een nederlaag."

De spelers van Ajax hielden zich koest na de vermaning. Ook Ten Cate vond het niet nodig er nog lang bij stil te staan. "Ik reken op de intelligentie van de spelers. Zij weten heel goed wat er aan de hand is. De spelers zijn intelligent genoeg om te weten over wie ik het heb."

De teleurstelling richtte zich met name op de bankzitters die een kans kregen. Ten Cate: "Je verwacht dat jongens die vinden dat ze te weinig speelminuten krijgen, het gras opvreten, dat ze het hun trainer moeilijk maken. Als dat vervolgens absoluut niet gebeurt, is dat heel pijnlijk. Het is me juist alleen maar makkelijker gemaakt. Zoiets kan nooit de bedoeling zijn bij een topclub."

Toch is de coach niet geschrokken van de terugval van zijn ploeg, na het uitstekende optreden tegen Vitesse van twee weken geleden. "Als je werkt aan een nieuwe speelstijl gaat dat altijd met vallen en opstaan. Ik zal waarschijnlijk nķg wel een paar keer heel kritisch zijn de komende tijd. We streven naar vastigheid, maar dat bereik je niet in amper tweeënhalve maand. Soms is het goed, dan weer een stuk minder. Dat is een logisch proces. Zeker omdat het voetbal dat wij willen spelen, het moeilijkste voetbal is dat er is. Maar dat wil niet zeggen dat je niet kritisch mag zijn. Integendeel. We willen toch beter worden met z'n allen?"
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:44:19 #89
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_42072189
Lindenbergh zwaai zwaai
pi_42072759
Lindenbergh moet lekker gaan dammen ofzo.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_42072979
Ten Cate heeft het wel over de bankzitters. Maar de basisspelers laten ook al een aantal wedstrijden niks zien. (Kopenhagen thuis, Roda uit, Ik Start uit) Ten Cate geeft wel lekker steeds de spelers de schuld. Maar is hij zelf niet de trainer? Echt een schijnheilig persoon die Ten Cate.
lollig
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:23:28 #92
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_42073015
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:22 schreef ub40_bboy het volgende:
Ten Cate heeft het wel over de bankzitters. Maar de basisspelers laten ook al een aantal wedstrijden niks zien. (Kopenhagen thuis, Roda uit, Ik Start uit) Ten Cate geeft wel lekker steeds de spelers de schuld. Maar is hij zelf niet de trainer? Echt een schijnheilig persoon die Ten Cate.
Helemaal mee eens. Basisspelers als Huntelaar, Heitinga en Roger spelen ook wekelijks dramatisch.
pi_42073135
Voor het seizoen had ik nog alle vertrouwen in Ten Cate. Maar ik heb nu niet zoveel vertrouwen meer in hem. Met dit spelersmateriaal hoor je gewoon champions league te spelen en bovenaan te staan in de competitie.
lollig
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:32:42 #94
144262 thewishmaster
pi_42073213
Elk jaar weer, met welke trainer dan ook, gaat het weer fout in wedstrijden tegen fysiek sterke tegenstanders. Ik heb nu al weinig vertrouwen in een goede afloop bij de uitwedstrijd volgende week tegen FC Utrecht.
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:36:17 #95
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_42073276
Lindenbergh

zucht
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:36:40 #96
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_42073286
quote:
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:37:02 #97
144262 thewishmaster
pi_42073291
Onbegrijpelijk dat Ajax al twee keer een oude speler van AZ haalt, die vervolgens bij Ajax buiten de boot valt.
pi_42073355
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:32 schreef thewishmaster het volgende:
Elk jaar weer, met welke trainer dan ook, gaat het weer fout in wedstrijden tegen fysiek sterke tegenstanders. Ik heb nu al weinig vertrouwen in een goede afloop bij de uitwedstrijd volgende week tegen FC Utrecht.
Klopt, daarom vraag ik me af of het wel ligt aan de trainer.
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:57:59 #99
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_42073769
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:36 schreef Houniet het volgende:
Lindenbergh

zucht
Speelde nog best goed tegen over de rest
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:14:38 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_42074113
Kaartjes IK Start zijn ook in de pocket .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_42075227
quote:
Je snapt er niks van.

Ik heb nog steeds alle vertrouwen in Ten Cate. En als ik dit soort nieuwsberichten lees alleen maar meer. Hij bouwt heel duidelijk aan iets, en je kunt nu eenmaal niet meteen elke wedstrijd beter spelen. Tegen Vitesse hebben we gezien hoe het blijkbaar wel kan en in de toekomst ook moet. Zelfs bij Barcelona was dat een proces van vallen en opstaan.

Heel goed dat hij kritisch is, dat heb ik jarenlang gemist bij Ajax. Laat de spelers maar het onderste uit de kan halen, en als ze dat niet op kunnen brengen horen ze inderdaad niet bij Ajax thuis.

Dat je Ten Cate afrekent op een aantal weken is ronduit lachwekkend en kenmerkend voor de gemiddelde Ajax supporter.
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:09:03 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_42075295
Op die vage wissel tege Roda na heb ik ook nog wel vertrouwen in HtC. Hij geeft wel aan wat voor ambities Ajax moet nastreven. Het is op dit moment nog niet haalbaar, want het geeft zelf al aan, het gaat volkomen kut .

Maar hij geeft wel een signaal af van : Ajax moet gewoon de beste club van Nederland zijn en ook europees meetellen, en DAT wil ik horen .

Ambitie is goed, nu dus hopen dat hij de tijd en de middelen krijgt. Maar helaas zullen ook NU de resultaten wat beter moeten worden, want we zijn geen Oranje met een coach die een WK als oefenstage ziet .
Get woke, go broke!
pi_42075384
Zin in morgen
pi_42076015
Het verschil tussen pakweg Blind en HtC is dat Henk de vinger veel eerder op de zere plek legt, Blind wilde wel eens veeeeeels te laat inzien waar de fout zat. Daarnaast is HtC ook niet bang voor conflicten, en durft ie ook spelers aan te pakken in de media. Iets wat een top trainer als een van Gaal of Hiddink ook regelmatig deed.

En je ziet dat het team zich langzaam maar zeker verbeterd, mss moet het wat sneller maar het is niet zoals vorig jaar toen de gehele ontwikkeling gewoon stil leek te staan.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:38:19 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_42076081
Ik hoop alleen dat zijn toch wel aparte keiharde taal tegen zijn spelers dan ook het juiste effect heeft.

Hij zegt zelf dat hij dat van zijn wisselspelers had verwacht tegen Jong RKC, en dat het hem vies was tegengevallen dus. Motivatie is op dit moment het belangrijkste waar HtC aan moet werken, want dat deze jongens kunnen voetballen weten we allemaal wel...

En uiteraard moeten de automatismes komen, maar dat komt wel als de min of meer basis 11 er staat...
Get woke, go broke!
pi_42076167
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:36 schreef MrDoegewoon het volgende:

En je ziet dat het team zich langzaam maar zeker verbeterd, mss moet het wat sneller maar het is niet zoals vorig jaar toen de gehele ontwikkeling gewoon stil leek te staan.
Ehm, nee?

Moet ik nu naar de oogarts?
pi_42076205
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:41 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ehm, nee?

Moet ik nu naar de oogarts?
Ja
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_42076364
Ik vind het nog altijd onbegrijpelijk dat er zo hard aan 'motivatie' gewerkt moet worden.
Woo-loo-loo!
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:01:02 #109
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_42076645
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:49 schreef BobbyHill het volgende:
Ik vind het nog altijd onbegrijpelijk dat er zo hard aan 'motivatie' gewerkt moet worden.
ja, dat snap ik ook niet zo, het zijn toch profs?

Als het voetballend nog niet gaat dan maar een stapje harder he?
Get woke, go broke!
pi_42077193
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:05 schreef devv05 het volgende:

[..]

Je snapt er niks van.

Ik heb nog steeds alle vertrouwen in Ten Cate. En als ik dit soort nieuwsberichten lees alleen maar meer. Hij bouwt heel duidelijk aan iets, en je kunt nu eenmaal niet meteen elke wedstrijd beter spelen. Tegen Vitesse hebben we gezien hoe het blijkbaar wel kan en in de toekomst ook moet. Zelfs bij Barcelona was dat een proces van vallen en opstaan.

Heel goed dat hij kritisch is, dat heb ik jarenlang gemist bij Ajax. Laat de spelers maar het onderste uit de kan halen, en als ze dat niet op kunnen brengen horen ze inderdaad niet bij Ajax thuis.

Dat je Ten Cate afrekent op een aantal weken is ronduit lachwekkend en kenmerkend voor de gemiddelde Ajax supporter.
Maar het staat mij zo tegen dat hij nooit de hand in eigen boezem steekt. Altijd hebben de spelers het gedaan.
lollig
pi_42078049
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, dat snap ik ook niet zo, het zijn toch profs?
Ben jij dan elke dag 100% gemotiveerd op je werk?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 23 september 2006 @ 16:11:06 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_42078109
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:07 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ben jij dan elke dag 100% gemotiveerd op je werk?
Mwah, nee. maar als hun 'werk" zie ik meer de training dat hoeft niet ALTIJD 100% te zijn, maar juist de wedstrijden zouden ze wel moeten pieken.

Net als ik mijn werk redelijk op de automatische piloot doe vaak TOT er een belangrijke klus is, DAN piek ik .
Get woke, go broke!
pi_42078135
Was ook maar een geintje hoor.

Maar ik kan me ook best wel voorstellen dat de motivatie een keer wat minder is, zeker als je in een troosteloze omgeving als IK Start uit en Jong RKC uit moet ballen.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 23 september 2006 @ 16:15:35 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_42078202
Ja, ik snap je ook wel .

maar goed, IK start hebben ze zelf veroorzaakt, het had net zogoed San Siro kunnen zijn .

En Jong RKC was JUIST de gelegenheid volgens HtC om de spelers die niet vaak spelen een kans te geven, en erg motiverend werkte dat dus niet..
Get woke, go broke!
pi_42078301
In zulke wedstrijden valt er ook voor de reserves niks te winnen. Beetje flauw vind ik het van Ten Cate om de spelers op die wedstrijd af te rekenen. De 'basis' had het denk ik niet veel beter gedaan.
pi_42078303
Persoonlijk vind ik dat de trainers wel vaak en gauw de schuld geven. Ik zeg niet dat dit niet altijd terecht is, maar over het algemeen is het wel te vaak.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  zaterdag 23 september 2006 @ 16:34:44 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_42078595
Tja, opzich zouden den niet basis spelers natuurlijk extra fel moeten beginnen zou je denken...

Het de schuld geven aan de spelers snap ik wel, zij moeten het doen in het veld. Meer dan 3 wissels en wat schreeuwen kan je niet doen . Maar idd, hij moet dan wel de juiste wissels maken natuurlijk .

Oh well, we zullen het zien dit weekend en Donderdag, ik heb er iig wel zin in .
Get woke, go broke!
pi_42078800
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:28 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Maar het staat mij zo tegen dat hij nooit de hand in eigen boezem steekt. Altijd hebben de spelers het gedaan.
'Nooit', komop hij zit er net?! En 90% van de gevallen heeft ie gewoon gelijk. Je ziet dat het niet aan hem ligt in wedstrijden zoals tegen Vitesse. Wanneer ze er de volgende wedstrijd dan opeens allemaal niks meer van bakken, dan kun je dat toch niet de trainer toeschuiven?

Oke, zn wissel van Krohn-deli snap ik ook niet, maar wat heeft hij verder nog verkeerd gedaan dan? In mijn ogen doet ie het behoorlijk aardig tot nog toe, voor zover je daar al over kunt oordelen in dit vroege stadium.
pi_42078835
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:15 schreef HeatWave het volgende:
Ja, ik snap je ook wel .

maar goed, IK start hebben ze zelf veroorzaakt, het had net zogoed San Siro kunnen zijn .

En Jong RKC was JUIST de gelegenheid volgens HtC om de spelers die niet vaak spelen een kans te geven, en erg motiverend werkte dat dus niet..
De wedstrijd tegen Jong RKC was een prachtig voorbeeld waarin je duidelijk zag dat het niet aan de trainer ligt. Geen enkele inzet en verschrikkelijke domme fouten (bedankt Gryga)
pi_42078867
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:43 schreef devv05 het volgende:

[..]

De wedstrijd tegen Jong RKC was een prachtig voorbeeld waarin je duidelijk zag dat het niet aan de trainer ligt. Geen enkele inzet en verschrikkelijke domme fouten (bedankt Gryga)
De trainer moet toch zijn spelers motiveren voor zo'n duel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')