maar wel lomp..... als ik hem nu zo zie staan issie best groot!!! (160 x 80) end an poten van 75 cm, de opstaande rand is 18cm en dan nog het gaas..quote:
ze klimmen wel op de huisjes (naja ze, alleen lexie, Gizmo is dat te dik voorquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:27 schreef ivetje het volgende:
Klimmen de caafs niet op de huisjes? Dan kunnen ze er nl makkelijk uitspringen.
Google is ooit uit zijn kooi gesprongen vanaf de bodem gewoon, zonder huisje dus. Had destijds een kooi zoals op de foto hieronder en het rooster zat er niet op. Hij is er zo uitgesprongen...Tinus ook ooit, maar dan vanaf het huisje. En aangezien jou kooi nogal hoog staat lijkt het me niet echt lekker als er 1 uit springt
[afbeelding]
ik zal er eens op letten, als ze de neiging krijgen dan ga ik er wel wat aan doen....quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:26 schreef ivetje het volgende:
Tja, niet elke cavia doet het nee...Google en Tinus hebben er ook zowat 2,5 jaar mee gewacht voordat ze de sprong durfden te wagenMaar als mijn bak dus zo hoog had gestaan was Google wel lekker met z'n snufferd naar beneden gepleurd. Tinus had het slimmer bekeken, die sprong nog op de rand van de kooi...waarna hij rond wilde lopen en tussen de kooi en de verwarming in schoof
Maar goed, wilde alleen maar zeggen dat die kans wel bestaat. Zeker als ze op een huisje klimmen en de afstand is niet meer zo groot naar de rand toe
bak is idd het juiste woord!!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:57 schreef zoeperzazke het volgende:
ze zullen er heus niet zomaar overheen springen. Ik ken iemand en die heeft een (lage) flat mety opstaande randen van nog geen 10 cm en die beesten blijven gewoon zitten. Ook mijn caafs, die met gemak over de rand heen zouden kunnen, komen er echt niet uit. Niet teveel zorgen maken dusMaarreh: wel een onwijs lekkere bak zeg!!
Is dat russel bedding van dat witte pluizige spul? Mijn Caaf eet dat opquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:22 schreef ivetje het volgende:
Heb zojuist zaagsel en russel bedding gekocht, dus de caafjes krijgen zometeen weer een schoon hokHoeft eigenlijk pas morgen, maar vind het zo sneu voor ze zo op dierendag
Daarna krijgen ze een lekker kngaagstokje en een snoepje, vanavond nog wat witte kool en een dikke knuffel
hier is het hok maandagavond schoongemaakt, (toen ze dus in de nieuwe gingen) maar er is weinig van te zien......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:22 schreef ivetje het volgende:
Heb zojuist zaagsel en russel bedding gekocht, dus de caafjes krijgen zometeen weer een schoon hokHoeft eigenlijk pas morgen, maar vind het zo sneu voor ze zo op dierendag
Daarna krijgen ze een lekker kngaagstokje en een snoepje, vanavond nog wat witte kool en een dikke knuffel
Het probleem is meer de plas die je gaat ruiken dan de poep hoorquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:33 schreef gateway het volgende:
[..]
Nu met dit grote hok toch maar elke dag een beetje poep opruimen, zodat het niet gelijk gaat stinken, en dan hopen dat 1x per week compleet schoonmaken genoeg is.....
ik vindt 2,70 wel duur voor hetzelfde spul als hier.....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:35 schreef ivetje het volgende:
En het is niet eens heel veel duurder dan een zak zaagsel. Zaagsel kost 2,70 euro voor 56 liter (waar ik 2 keer mee doe hooguit) en russel bedding kost 3,40 voor 17 liter (zak is net zo groot als van zaagsel maar goed) en daar doe ik 3 keer mee...3,5 eigenlijk
nat op de bodem is niet zo erg, is een tegelbodem...... En volgens mij plassen ze net zo willekeurig als dat ze poepen dus.....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:37 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het probleem is meer de plas die je gaat ruiken dan de poep hoorAls ze in 1 of 2 hoekjes plassen altijd zou je dat misschien een extra keer kunnen verschonen en dan 1 keer per week de hele bak. Ik doe het nog steeds 1 keer per week en dat gaat goed...ook als ik alleen russel bedding gebruik, alleen dan is het vrij nat op de bodem van de kooi. Zometeen dus maar eens kijken of het minder is nu er zaagsel onder zit
Tja, ik vind het wel meevallen...zeker nu ik bijna geen zaagsel meer gebruik en met de russel bedding wat langer doequote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:51 schreef gateway het volgende:
[..]
ik vindt 2,70 wel duur voor hetzelfde spul als hier.....
[afbeelding]
ja, dat valt wel op jah....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:56 schreef ivetje het volgende:
[..]
Tja, ik vind het wel meevallen...zeker nu ik bijna geen zaagsel meer gebruik en met de russel bedding wat langer doe
Zie je toch weer wat een verschil erin zit tussen hier en duitsland
hmmzz... dat wordt dan weer in KG uitgedrukt en niet in liter.... Zit er wel goed uit.... maybe amar eens proberen..... als het echt langer meegaat.....quote:Russel Streu wird aus Gerstenstroh höchster Qualität hergestellt. Das Stroh ist für zusätzlichen Komfort zerkleinert, bauscht sich auf, und ist eine weiche und natürliche Streu. Es enthält natürlich antibakterielle, virustötende und pilztötende Stoffe.
Preis: 5 Pakete a 2 kg = 21.96
wij hadden eerder eerst een laag kattebakkorrels en dan pas zaagsel, dat was ideaal, maar kattebakkorrels schijnen niet goed te zijn als die caafs dat opeten.... Mjah, nooit problemen mee gehad maargoed, toch maar niet meer.......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:22 schreef ivetje het volgende:
Ik heb ook ooit van die korrels gebruik, vond dat geen succes. Was zo'n soort kattenbakkorrels. Werd zacht als het nat werd enzo. Alleen is echt loeizwaar dus de kooi was ook haast niet meer te tillen na het schoonmakenEn volgens mij was het nogal hard onder de pootjes...
stuiven doet het idd wel (dat is aan de planten in de woonkamer wel te zienquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn voorkeur gaat niet uit naar zaagsel, het stoft, ik moet er van niezen (mijn caafs ook) en het waait altijd in mijn ogen als ik het hok ga verschonen![]()
Ja, als cavia;s je bankstel opeten is dat ook niet goed... Ik heb nog nooit ergens gelezen dat een caaf ziek is geworden van kattenbakkorrels. Wel schijnt dat verhaal te gaan over aubiose, maar dat weet ik nog niet zeker, want ik ken zo ontzettend veel fokkers die het gebruiken en nog nooit heb ik zo'n verhaal gehoord.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:25 schreef gateway het volgende:
[..]
wij hadden eerder eerst een laag kattebakkorrels en dan pas zaagsel, dat was ideaal, maar kattebakkorrels schijnen niet goed te zijn als die caafs dat opeten.... Mjah, nooit problemen mee gehad maargoed, toch maar niet meer.......
Het lampje bij ons boven de kooi en een deel van de kast is idd ook vaak genoeg bedekt met een mooie laag bruin stofquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:26 schreef gateway het volgende:
[..]
stuiven doet het idd wel (dat is aan de planten in de woonkamer wel te zien)..... mjah....
1) Houtkorrels: ja, de prijzen variéren enorm. Bij de dierenwinkel betaal je 7 euro voor 20 liter, bij de Welkoop 6 euro nogwat voor 25 (tenzij in aanbieding, dan ist ook 5 euro) en bij de Intratuin, van het merk Kitty Friend, betaal je 5 euro per 25 liter als je twee zakken koopt. Het is dus inderdaad goed zoeken voor je een goed adresje hebt gevonden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:31 schreef ivetje het volgende:
Ik vond die houtkorrels ook wel erg duur moet ik zeggen, kocht ze misschien op de verkeerde plek hoor dat kan ook![]()
En ik verschoon ook nog steeds wekelijks dus het maakt niet zo heel veel uit met wat ik nu gebruik. Was net overigens wel weer aardig nat onder de krant in de kooi maar goed. Keukenrolletje er doorheen en het is weer droog. Ligt er ook aan dat de drinkfles lekt hoorHeb al 2 nieuwe eraan gehangen maar blijft lekken...net op de plek waar ze ook het meest piesen
dus die stenen leg je onder de drinkfles zodat het water daarop blijft staan?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:33 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
1) Houtkorrels: ja, de prijzen variéren enorm. Bij de dierenwinkel betaal je 7 euro voor 20 liter, bij de Welkoop 6 euro nogwat voor 25 (tenzij in aanbieding, dan ist ook 5 euro) en bij de Intratuin, van het merk Kitty Friend, betaal je 5 euro per 25 liter als je twee zakken koopt. Het is dus inderdaad goed zoeken voor je een goed adresje hebt gevonden.
2) Lekkende drinkflesjes? Ga eens naar een tuincentrum, loop de stenenafdeling op en koop mooie platte stenen per flesje dat je hebt hangen (ik heb er 7). Maak ze thuis goed schoon en leg ze onder de flesjes. Ideaal! Nooit meer natte plekken én de caafs slijten hun nagels ook nog eens!
Het water trekt in de stenen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:49 schreef gateway het volgende:
[..]
dus die stenen leg je onder de drinkfles zodat het water daarop blijft staan?
Mijn ene caaf heeft echt zoon poep en plas -hoekje, zou een hoek toillet uitkomst bieden? Of negeren ze dat gekke ding dan...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:37 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het probleem is meer de plas die je gaat ruiken dan de poep hoorAls ze in 1 of 2 hoekjes plassen altijd zou je dat misschien een extra keer kunnen verschonen en dan 1 keer per week de hele bak. Ik doe het nog steeds 1 keer per week en dat gaat goed...ook als ik alleen russel bedding gebruik, alleen dan is het vrij nat op de bodem van de kooi. Zometeen dus maar eens kijken of het minder is nu er zaagsel onder zit
2 kilo??? goed dat ik een stevige bak heb gemaakt van 18mm underlayment!!!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:52 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het water trekt in de stenen.
Overigens is het niet zo duur, de stenen die ik heb ijn zo'n 18 cent per kilo en één steen is vaak 2 kilo, dus reken maar uit
poeh, ik heb geen caviatoilet dus heb eigenlijk geen idee of ze dat zouden gebruiken. Heb wel van mensen hier gehoord dat het gebeurkt wordt, maar ik heb er zzelf geen ervaring mee. Een toilet onder de drinkfles vind ik niet zo lekkerquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn ene caaf heeft echt zoon poep en plas -hoekje, zou een hoek toillet uitkomst bieden? Of negeren ze dat gekke ding dan...
zo eigengereit zijn die van mij dan ook wel weer
wel handig dat ze het steeds op dezelfe plek doen.....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn ene caaf heeft echt zoon poep en plas -hoekje, zou een hoek toillet uitkomst bieden? Of negeren ze dat gekke ding dan...
Leuk dat je het zegt, ik wilde vandaag of morgen namelijk ook zo'n toiletje gaan kopen.Tot nu toe was het niet nodig, maar nu iwi alleen zit merk ik dat ze zindelijk is. Alle keutels liggen in één hoek. Ik ga daar ook een toiletje wegzetten, eens kijken of het werkt....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Tlijkt mij ook niet zo'n fris ideequote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:59 schreef ivetje het volgende:
[..]
Een toilet onder de drinkfles vind ik niet zo lekkerMaar goed, je kan het altijd proberen...
Mijn andere caaf vind dat het hele hok haar toillet is, dus voor haar hoef ik een hoektoillet niet te kopen, jammer genoegquote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:03 schreef gateway het volgende:
[..]
wel handig dat ze het steeds op dezelfe plek doen.....
Ben benieuwdquote:
Ja, ik ben ook wel benieuwd. Als het een vrouwtje is mag ze wat mij betreft best blijven. Alleen even op zoek naar een grotere kooi dan. Ik hoor het morgen. Ik ben al helemaal aan het idee van 3 caafjes gewend, dus het zou me eigenlijk wel een beetje tegenvallen als zij een hij blijkt te zijn...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Je kunt het diertje altijd in huis nemen, als je wilt kan ik helpen door het diertje op de fora te plaatsen zodra je wat meer weet. Dan is het caafje tenminste beter af dan in zo'n gezin... Succes, ben benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |