Gaat het vechten echt tot bloedens toe?quote:Op donderdag 28 september 2006 12:38 schreef Oxymoron het volgende:
Weer eens een vraag van mij: Nova en Lune krijsen sinds kort weer elke dag.
Eerst hadden ze maar één huisje (van takjes) en ze zaten elkaar steeds achterna, plukken haar werden uitgetrokken etc.
Toen kocht ik een zelfde huisje erbij. Maar die eigenweize cavia's willen geen 2 huisjes, want ze zitten weer te vechten om die ene.
Het meeste van de tijd gaat het goed, maar elke dag is er wel een kleine knokronde.
Is dat erg? Of normaal?
quote:Op donderdag 28 september 2006 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat me de laatste tijd opvalt is dat mijn cavia's zichzelf wassen als ik ze op schoot / bij me heb. Dit is toch net als bij konijnen het teken dat ze zich op hun gemak voelen?
O jee, sterkte!quote:Op donderdag 28 september 2006 21:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Slecht nieuws vanaf hier. Jewel heeft zware blaasproblemen, vermoedelijk een blaassteen. Als dit inderdaad het geval blijkt te zijn zal ze een zware operatie moeten ondergaan, Maandagavond heb ik een afspraak, maar ik ga kijken of ze morgen nog een gaatje kunnen vinden omdat ik het denk ik geen heel weekend meer volhou....
Mijn dierenarts raadde mij ananassap aan voor de doorvoer van haren. Snoopy plukt tijdens de rui van Pluis haar uit hem. Snoopy vindt heel veel dingen lekker, maar ananassap en ananas zelf niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 14:27 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
En haar eten is in grote hoeveelheden wel schadelijk, maar er zijn meer caafs die het doen. Als het bij zo nu en dan een pluk blijft is er niks aan de hand, maar als ze veel opeten kunnen ze wel verstoppingen krijgen.
En die heb ik dus wel hangen...en ik heb er geen last van. Vind het kut voor jewel hoor, daar niet van. Maar vind het ook wel een beetje jammer dat er tegen mij zo gezeken werd over een liksteen en dat dan degene die er zo op tegen was een caaf heeft met blaasstenenquote:Op donderdag 28 september 2006 21:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
O jee, sterkte!
Hoe krijgen ze blaasstenen? (van likstenen toch?) Maar uiteraard heb jij geen likstenen hangen.
Het hoeft niet, maar de kans is groter dat een DW bij booodfokkers inkoopt. Een gemiddelde (niet allemaal gelukkig) DW kijkt nauwelijks naar waar hij de dieren vandaan haalt, als er maar diertjes zitten. Zodoende is de kans op erfelijke afwijkingen etcetera groter dan bij een goed gefokte caaf, waar alleen de sterkste dieren voor de fok worden gebruikt. Hierdoor is de kans dat je een gezonde caaf koopt die probleemloos ouder wordt groter dan bij een dierenwinkelcaaf.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:48 schreef Maddy_K het volgende:
Zou het nou écht zo zijn dat een caafje uit de dierenwinkel minder gezond is dan een caafje van een fokker?
Knuffeltje voor Jewel, hopelijk slaan de medicijnen snel aan!
Nou nee, alle modjes kunnen hem zien, maar gastmodden gebeurt niet zo vaak.quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:00 schreef senesta het volgende:
heb ik ook al gedaan.
Komt zo'n report alleen bij de f&fmods?
Ik vind het zo leuk, dat iedere caaf weer een ander karakter heeftquote:Op zaterdag 30 september 2006 12:41 schreef Calioppe het volgende:
Ik zal er altijd wel een paar in huis hebben, ik kan hun schattige, onuitstaanbare, zelfoverschattende, gulzige, herrieschoppende etc. karakterje nu eenmaal niet weerstaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |