quote:Op donderdag 21 september 2006 23:33 schreef __________ het volgende:
[..]
Kan altijd nog mod worden op fok....
Je kan alleen maatschappelijk werk inschakelen als hij dat zelf wil. Je kan ze er niet zomaar op afsturen.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:38 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Wat zegt hij als je het er met hem over hebt? Je kan ook een maatschappelijk werker inlichten die hem dan erover opbelt.
D'r is wel zoiets.. weet zo 123 niet meer hoe het heet enzo..quote:Op donderdag 21 september 2006 23:39 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je kan alleen maatschappelijk werk inschakelen als hij dat zelf wil. Je kan ze er niet zomaar op afsturen.
quote:Op donderdag 21 september 2006 23:33 schreef dawg het volgende:
Niets. Iemand helpen die niet geholpen wíl worden is onbegonnen werk. Hij zal eerst zelf in moeten zien dat zijn levensstijl niet echt goed is.
quote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Lucille het volgende:
Het klinkt hard maar zonder motivatie heeft hulp niet heel veel effect.
I know, maar het is gewoon zo rottig om iemand zijn leven weg te zien gooien. En als je hem op straat zet dan gaat het helemaal fout.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Lucille het volgende:
Het klinkt hard maar zonder motivatie heeft hulp niet heel veel effect.
Het zal me niets verbazen als er binnenkort een deurwaarde op de stoep staat.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:45 schreef The_Martian het volgende:
Hem confronteren met de nadelen die verbonden zijn aan zijn levensstijl? Waarom denk je dat hij hulp nodig heeft als hij tevreden is met hoe z'n leven nu verloopt... op dingen als niet je post openen na dan, daar kun je gewoon van in de problemen komen.
Volgens mij TS!quote:Op donderdag 21 september 2006 23:43 schreef Bep het volgende:
-reactie op delete-
R&P FB: Modjes zonder humorquote:Op donderdag 21 september 2006 23:46 schreef Bep het volgende:
Waarom is mijn post weg?
Dat is dus het probleem, iedereen ziet hoe iemand z'n leven totaal verklooit, maar hij ziet het zelf niet of hij weet het wel, maar het maakt hem weinig uit. En dat gevoel van machteloosheid zuigt heel hard.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:45 schreef sizzler het volgende:
[..]
I know, maar het is gewoon zo rottig om iemand zijn leven weg te zien gooien. En als je hem op straat zet dan gaat het helemaal fout.
Wat zegt ie dan als je hem daar mee confronteert? Dat het hem letterlijk niet boeit? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het iemand koud laat dat de deurwaarder op je afkomt of in de toekomst nergens meer een lening oid kan afsluiten omdat hij te boek staat als wanbetaler.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als er binnenkort een deurwaarde op de stoep staat.
Sommige mensen moeten eerst heel hard vallen voordat ze actie willen gaan ondernemen.. het is heel cru en hard, maar sommigen hebben dat gewoon nodig.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als er binnenkort een deurwaarde op de stoep staat.
Mijn vriendin heeft eens twee uur lang op hem ingepraat. Echt heel confronterend en heel erg goed. TWEE UUR. Dan zegt hij ja en amen en hij is ook boos op zichzelf dat hij het zo verkloot, en dan denk je dat je echt tot hem bent doorgedrongen maar de volgende dag is alles weer hetzelfde. Thuis straffen zijn ouders hem ook voor zijn nalatigheid in de hoop hem tot actie over te laten gaan. Hij zou naar een maatschappelijk werker gaan. Vertelt later hoe dat was en dat hij er wel wat aan gehad heeft en dat hij binnenkort weer een gesprek heeft. Maar nu blijkt dus dat hij nooit gegaan is en alles verzonnen heeft.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:49 schreef The_Martian het volgende:
[..]
Wat zegt ie dan als je hem daar mee confronteert? Dat het hem letterlijk niet boeit? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het iemand koud laat dat de deurwaarder op je afkomt of in de toekomst nergens meer een lening oid kan afsluiten omdat hij te boek staat als wanbetaler.
Weet ik niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:57 schreef The_Martian het volgende:
Ik denk dat z'n uitstelgedrag ook grotendeels voorkomt door het blowen, als je zo van jezelf al bent kan blowen dat heel erg versterken, ziet hij z'n blowgedrag als een probleem?
Mja, moeilijk. Iemand zichzelf bewust laten worden van z'n problemen, maar dan echt tot 'm doordringen is essentieel als je iemand wilt helpen. Zonder dat blijft er weinig over inderdaad, je kunt iemand moeilijk dwingen... hopen dat als hij een keer flink op zn bek gaat daar wel lering uit trekt.quote:
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:03 schreef The_Martian het volgende:
[..]
hopen dat als hij een keer flink op zn bek gaat daar wel lering uit trekt.
Het is de neerwaartse spiraal die ze zelf niet doorbroken kunnen krijgen. De negatieve gevoelens gaan weg door het gebruik van geestverruimende middellen. En daarmee komt daarna weer de kater en voelen ze zich nog depressiever.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:06 schreef The_Martian het volgende:
De machteloosheid is natuurlijk quite frustrating, ik kan me ook niet voorstellen dat hij zichzelf ergens diep van binnen niet verschrikkelijk nutteloos voelt.
Mag ik wel hopen voor m, anders is ie wel heel ver weg.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:06 schreef The_Martian het volgende:
De machteloosheid is natuurlijk quite frustrating, ik kan me ook niet voorstellen dat hij zichzelf ergens diep van binnen niet verschrikkelijk nutteloos voelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |