abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42024653
quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is eervol dat ze hun verantwoordelijkheid nemen zonder dat deze moet worden afgenomen.

Ze heet dat nou eenmaal. Het is belangrijk dit aftreden als eervol te betitelen en te zien, anders mist het z'n uitwerking. Ministers die dergelijk falen onder de neus gewreven krijgen horen zich zo te schamen dat ze aftreden. Liever dan doorbesturen. Zo zuivert het bestuur. Laten we in vredesnaam in het landsbestuur het idee van eer een beetje hooghouden - in de rest van het land brengt het gebrek eraan voldoende schade toe.
Okay - in die betekenis kan ik er inkomen.

Maar het ergert me een beetje dat ze nu door Balkenende en het CDA bijna als helden worden neergezet. Ze zijn niet voor een bloedneus opgestapt.
pi_42024823
Hun aftreden is echt het lachertje van dit jaar! En iedereen trapt er nog in ook!
Donnert houdt even twee maanden vakantie om daarna na de verkiezingen weer rustig op zijn stoeltje terug te keren!

Normaal voert hij urenlange debatten om zijn positie te beschermen, geholpen door een overdosis vriendjespolitiek maar dat hoeft nu ineens niet meer, dat is nu ineens niet aan de orde. En toen Theo van Gogh werd neergeknald dan? Had hij toen niet al op moeten stappen? Oh nee toen waren er nog geen verkiezingen en ging het in stand houden van het kabinet voor, da's waar ook!!

Premier Jan Peter Balkenende heeft "diep respect" voor het besluit van de ministers Piet Hein Donner (Justitie) en Sybilla Dekker (VROM) om af te treden na het rapport over de Schipholbrand.

Hun vertrek getuigt van "een zuivere opvatting van de ministeriële erantwoordelijkheid".

Wat is dit voor ordinaire propaganda, achter de rug om van de overledenen en hun nabestaanden dit als voer voor de verkiezingscampagne gebruiken!

donderdag 21 september 2006 @ 20:11:42 #153
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42025150
quote:
Op donderdag 21 september 2006 17:43 schreef maartena het volgende:
Eigenlijk had Verdonk ook moeten opstappen.
"Er is adequaat gehandeld"
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 21 september 2006 @ 20:16:15 #154
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42025308
quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Alsof Bos dat wat kan schelen. Kom op zeg, er zijn 11 doden die voorkomen hadden kunnen worden.
Ach kom op. Zo kun je wel over elke dode spreken die een niet-natuurlijke dood sterft...

Dan is alles wel te voorkomen.
pi_42025947
quote:
Op donderdag 21 september 2006 20:11 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

"Er is adequaat gehandeld"
Misschien krijgt zij ook nog wel een veeg uit de pan.

Maar de bewakers van het complex krijgen in het rapport een pluim, omdat ze ondanks de omstandigheden (gebouw, opleiding etc) toch zoveel mensen hebben weten te redden.

Dat zou je best adequaat kunnen noemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_42027264
quote:
Op donderdag 21 september 2006 20:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ach kom op. Zo kun je wel over elke dode spreken die een niet-natuurlijke dood sterft...

Dan is alles wel te voorkomen.

Daar ging dit hele onderzoek toch over. De conclusies zijn niet mild, ik weet niet of je het gevolgd hebt maar de belangrijkste uitkomst is dat er minder of geen doden hadden hoeven vallen als de overheid de eigen voorschriften had gevolgd.
pi_42027584
quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Okay - in die betekenis kan ik er inkomen.

Maar het ergert me een beetje dat ze nu door Balkenende en het CDA bijna als helden worden neergezet. Ze zijn niet voor een bloedneus opgestapt.
Dat is ook zo ongeveer de enige betekenis die ik eraan kan geven. Natuurlijk zijn het geen helden, maar ze doen wel het eervolle, ze nemen hun verantwoordelijkheid als ministers en geven hun positie op. Hara-kiri plegen op het Binnenhof zou me wat ver gaan...
  donderdag 21 september 2006 @ 21:24:12 #158
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42027893
dus omdat een illegaal fikkie steekt moeten er 2 ministers oprotte?
oke dan hiep hoi voor de blinde vrouw van het recht ofzow
pi_42028325
-edit
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_42033792
Lachwekkend, een ander woord is er niet voor. Van Vollenhoven en zijn vrienden moeten zich bij de feiten houden en niet zelf als rechter gaan spelen. Beschamende film met wat stemmingmakende muziek er bij en er is geen weg meer terug voor desbetreffende ministers. Bij iedere ramp worden er fouten vooraf gemaakt. Maar blijkbaar wordt er met verschillende maten gemeten. Het heeft verdomd veel weg van een vooropgezet plan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_42033892
quote:
Op donderdag 21 september 2006 20:02 schreef Marve het volgende:
Hun aftreden is echt het lachertje van dit jaar!
Huh, nu is het weer niet goed? Toen al die PvdA ministers na Enschede en Volendam vrolijk bleven zitten sprak iedereen schande van de sorry democratie. Nu nemen twee ministers de verantwoordelijkheid op zich en stappen op is het weer niet goed?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 21 september 2006 @ 23:51:08 #162
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42034434
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:24 schreef Boomstam het volgende:
ik geloof dat jij het niet helemaal begrijpt?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_42034516
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:24 schreef Boomstam het volgende:
Je hebt er weinig van begrepen. Misschien moet je eerst dit topic eens doorlezen.
  vrijdag 22 september 2006 @ 03:37:55 #164
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42037937
Wanneer stapt de directeur van de dienst justitiele inrichtingen eindelijk op?
  vrijdag 22 september 2006 @ 03:38:50 #165
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42037939
quote:
Hun aftreden is echt het lachertje van dit jaar! En iedereen trapt er nog in ook!
Donnert houdt even twee maanden vakantie om daarna na de verkiezingen weer rustig op zijn stoeltje terug te keren!

Normaal voert hij urenlange debatten om zijn positie te beschermen, geholpen door een overdosis vriendjespolitiek maar dat hoeft nu ineens niet meer, dat is nu ineens niet aan de orde.
Slimme zet iig. Je voorkomt een uiterst beschadigend debat net iets meer dan een maand voor de verkiezingen.
Over 2 dagen staat geen hond hier meer bij stil.
pi_42038615
Oh, zeker staat men hier over twee dagen nog wel bij stil. En over twee maanden ook.

Voor de afwikkeling van het geheel zou het niet eens verkeerd zijn als uitgerekend Donner na de verkiezingen weer minister van Justitie wordt.
pi_42039791
quote:
Dat zal eerder 8 maanden zijnn dan 2 maanden. Een regering direct na de verkiezingen komt bijna nooit voor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')