lijkt me leuk om te kijken wat het gaat worden, succes iigquote:Op donderdag 21 september 2006 12:56 schreef taxibabe het volgende:
Nou ja .. zodra ik het hout zal ik wel meer foto's gaan posten en misschien dat ik ook nog wel een tekeningetje hier ga zetten als ik erachter ben gekomen hoe ik dat moet doen.
Ik heb al wel een tekening gemaakt op de pc met Microstation, maar ik weet niet hoe ik daar een .jpg van moet maken.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:32 schreef Gurb het volgende:
[..]
lijkt me leuk om te kijken wat het gaat worden, succes iig
en wat betreft tekening plaatsen
tekening maken op papier
papier scannen
scan posten
![]()
Dat ziet er best leuk uit op de tekening.... Alleen dan heb je niet zoveel cd's en dvd's ????quote:Op donderdag 21 september 2006 13:52 schreef taxibabe het volgende:
Tis gelukt.. Ik hoop dat ie een beetje duidelijk is voor jullie..
[afbeelding]
en ja .. ik wou aan de achterkant een gat maken voor ventilatie en om de draden door heen te maken. Het gat wordt zo groot dat je hem niet kan zien als alle apparatuur er in staat.
In het middelste vak onderin komen de versterker, cd-speler en tuner. bovenin komt de dvd-dpeler en digitale ontvanger.
Links is ruimte voor dvd's en een vakje voor de ab's, rechts is voor de cd's
Owja even voor de duidelijkheid: de linkertekening is vooraanzicht en rechtertekening is zijaanzicht
och, je hoeft natuurlijk niet alle cd's en dvd's erin te doen.... alleen degene die jeveel gebruikt. De rest kan gewoon de kast inquote:Op donderdag 21 september 2006 13:56 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Dat ziet er best leuk uit op de tekening.... Alleen dan heb je niet zoveel cd's en dvd's ????
Vooral het vakje voor de ab's is erg handig.... Tegenwoordig krijg je overal zo'n beetje een ab bij
Ik heb inderdaad niet zoveel cd's en dvd's (heeft mn ex allemaal meegenomen .. lang verhaal). En de meeste muziek heb ik op mn pc staan, ik heb de versterker ook op mn pc aangeslotenquote:Op donderdag 21 september 2006 13:56 schreef foksuk1981 het volgende:
Dat ziet er best leuk uit op de tekening.... Alleen dan heb je niet zoveel cd's en dvd's ????
Vooral het vakje voor de ab's is erg handig.... Tegenwoordig krijg je overal zo'n beetje een ab bij
True.... Ik heb gewoon ergens in mijn huis een cd kast en een dvd kast aan de muur hangen....quote:Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
och, je hoeft natuurlijk niet alle cd's en dvd's erin te doen.... alleen degene die jeveel gebruikt. De rest kan gewoon de kast in
Het lange verhaal hoef ik niet te horen (dat kan in R&Pquote:Op donderdag 21 september 2006 13:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet zoveel cd's en dvd's (heeft mn ex allemaal meegenomen .. lang verhaal). En de meeste muziek heb ik op mn pc staan, ik heb de versterker ook op mn pc aangesloten
Haha.. was ik ook helemaal nie van planquote:Op donderdag 21 september 2006 14:01 schreef foksuk1981 het volgende:
Het lange verhaal hoef ik niet te horen (dat kan in R&P).... Maar je pc aansluiten op je versterker is ideaal, heb ik ook gedaan !!!! Erg handig voor de vele verschillende muziekjes die je dan kan luisteren !!
Post je wel wat foto's als je aan je klus bezig bent???quote:Op donderdag 21 september 2006 14:07 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Haha.. was ik ook helemaal nie van plan![]()
Ja ik vind het ook ideaal.. lekker een lijstje maken met liedjes en spelen maar, of gewoon lekker internetradio aanzetten, heb ook een paar flinke luidsprekers aan de versterker hangen dus er komt genoeg herrie uit(gelukkig nog geen klachten van de buren gehad
)
awwquote:Op zondag 24 september 2006 14:45 schreef taxibabe het volgende:
ben bang dat het nog een tijdje gaat duren voordat ik kan beginnen met mn tvmeubel... ik heb sinds vrijdag een peesonsteking in mijn arm. ik heb nu een hele dikke hand en veel pijn
![]()
Moet van de dokter 2 weken rustig aan doen....
Ik weet niet precies hoeveel alleen het hout kost. Alles bij elkaar (hout, lak etc) ben ik denk ik ongeveer ¤ 150,- kwijtquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:41 schreef inXs het volgende:
Is dat nou duur dat hout?
dat zijn minder fijne berichten, al twee weken klik ik hoopvol op je topic, en nog steeds geen werk-in-uitvoering foto'squote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:01 schreef taxibabe het volgende:
hmm .. Ik blijf hier maar updates posten over uitstel.... ik hoop toch echt dat dit de laatste keer is.
Vandaag dacht ik eindelijk het hout op te kunnen halen, maar nee hoor..
Kom ik daar en ben ik het hout aan het bekijken, valt het mij op dat de panelen wel erg dun zijn ... dus ik aan het meten.. ja hoor, 18 mm dik ipv 25. Had hij niet gezien op de tekening..
Nu blijkt dat er geen panelen van 25 mm dikte zijn, alleen van 18 en 28 mm.
Ben ik maar weer naar huis gegaan om het ontwerp aan te passen en weer de goede maten uitrekenen...
Een uur later na druk rekenen en tekenen .. ok, nu moet ie weer kloppen![]()
Ik weer terug met deze tekening, ja hoor kan gemaakt worden, alleen duurt even want we moeten deze dikte eerst nog bestellen, het kan dus nog wel 1,5-2 weken duren![]()
Het wordt dus weer geduld hebben (vooral moeilijk voor mij hoor.. want ik had alles in de keuken al aan de kant om zo aan de slag te kunnen)
Ik heb precies hetzelfdequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:02 schreef Gurb het volgende:
[..]
dat zijn minder fijne berichten, al twee weken klik ik hoopvol op je topic, en nog steeds geen werk-in-uitvoering foto's![]()
Hopen dat het nu wel goed gaat met de bestelling
What about deuvels?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:49 schreef taxibabe het volgende:
Vind ik ook hoor. Maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen, heb wel zitten puzzelen naar een andere manier, maar ik kon niks bedenken
Gaten boren en de deuvels kant en klaar kopenquote:
Ja is inderdaad mooier, maar... Ik kan geen rechte gaten borenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Gaten boren en de deuvels kant en klaar kopen![]()
je kan tegenwopordig zelf deuveltjes maken met het hout waar je zelf afval van hebtquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wel zonde hoor.. (vind ik dan he)
Ik maak m'n constructie altijd zo dat er geen schroeven in het zicht komen..
Ik kan ernaast zitten hoor, maar dat heeft volgens mij niks met deuvels te maken, toch?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:31 schreef bonke het volgende:
[..]
je kan tegenwopordig zelf deuveltjes maken met het hout waar je zelf afval van hebt
der is een speciaal soort boortje voor dat op een klein gatenzaagje lijkt
je boort dan stukjes hout uit je plank die je later weer in de diepverzonken gaatjes duwt waar je schroeven inzitten
ff met een beiteltje afschrapenm schuurpapiertje eroverheen en niemand ziet meer waar je alles vast hebt gezet
word veel voor trapwerken enzo gebruikt
je hebt gelijk, et zijn ook geen deuvelsquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik kan ernaast zitten hoor, maar dat heeft volgens mij niks met deuvels te maken, toch?
De schilder waar ik de lak vandaan heb adviseerde mij (dit staat geloof ik ook op het blik, maar weet ik niet zeker) om de eerste laag te verdunnen ivm de sterkzuigende werking van het hout. Op deze manier zou ik niet zoveel lak kwijt zijn. Naar mijn idee klopt dit wel, omdat ik voor het onverdund lakken van de tvkast zo'n beetje evenveel lak kwijt ben als wat ik nodig had voor de salontafel (waarbij ik wel de eerste laag heb verdund).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:05 schreef Blapiet het volgende:
Leuk, ik ben vertegenwoordiger bij Hermadix
En de eerste laag hoef je niet te verdunnen hoor. De eerste laag hecht aan het hout en verdwijnt er bijna helemaal in, de 2e laag zet pas een goede film op en de 3e laag is de echte aflak.
1 lt = +/- 10 m2 bij goed gebruik. Mensen hebben nogal de neiging om veel te schraal op te zetten waardoor je makkelijk aanzetten krijgt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De schilder waar ik de lak vandaan heb adviseerde mij (dit staat geloof ik ook op het blik, maar weet ik niet zeker) om de eerste laag te verdunnen ivm de sterkzuigende werking van het hout. Op deze manier zou ik niet zoveel lak kwijt zijn. Naar mijn idee klopt dit wel, omdat ik voor het onverdund lakken van de tvkast zo'n beetje evenveel lak kwijt ben als wat ik nodig had voor de salontafel (waarbij ik wel de eerste laag heb verdund).
Daar heb je nu van die handige standaards voor klemmen voor een boormachine met een "eurohals" Daar kun je loodrecht mee boren en je kunt er ook nog de diepte van instellen, ik gebruik dat ding altijd om zuiver verticaal en horizontaal te boren in welk hout ook.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:44 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja is inderdaad mooier, maar... Ik kan geen rechte gaten boren, hetzelfde met schroeven, dat soort dingen gaan altijd een beetje scheef bij mij
Valt wel mee hoor, neem heel pauzes ivm mijn rug. (ik neem nu dus ook weer pauzequote:Op zondag 29 oktober 2006 15:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
je werkt wel hard zeg!
Zoeperd!!quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:18 schreef Mark_Boelen het volgende:
last van de wodka van gister taxibabe?
Ontluchtings gaten?? Waarom moet er lucht uit dan??quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:49 schreef taxibabe het volgende:
Grrr...
Ik heb met de decoupeerzaag die ontluchtingsgaten gemaakt. Alleen de decoupeerzaag deed niet helemaal wat ik wou. Het is niet echt mooi geworden, ik ga het morgen nog enigzins proberen te redden door er met een bovenfrees overheen te gaan. 1 geluk is dat het aan de achterkant zit, maar toch is het jammer.
Ook heb bijna alle schroefgaten bijgewerkt met vloeibaar hout. Tis genoeg geweest voor vandaag.
Ja ik bedoelde ventilatiegaten .. ik was gister een beetje pissig omdat het niet lukte zoals ik het wou dat ik niet op dat woord kon komenquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:27 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ontluchtings gaten?? Waarom moet er lucht uit dan??
T begint wel mooi te worden moe'k zeggen![]()
maar is was het niet handiger geweest om gewoon met een dozen-boor een gat te maken van bv 80mm achterop ivm kabels e.d.? eventueel een 2e voor ventilatie waarbij je zelfs in geval van te weinig koeling natuurlijk nog een koelertje achterop kunt schroeven (alhoewel dat natuurlijk weer geluid met zich mee brengt en verre van ideaal is om die reden)
dan wandel je (of neemt de fiets/auto/whatever) effe naar de gamma/praxis/big boss/hubo en haal je van B&D zo'n setje met dozenboortjes. Neem niet zo'n knaken-ding; vorige week heb ik in een onbezonnen bui zo'n set gehaald en ben niet tot het boren van een gat kunnen komen. Neem dan de grote versie ervan (volgens mij van 76mm t/m 92 oid) en die kost bij de Gamma iig rond de ¤35,- De grote versie kun je later namelijk ook nog eens gebruiken voor inbouw-dozen. In de kleinere maten (tot 74mm) kom je net een paar mm te kort om een inbouwdoos fatsoenlijk mee weg te werken. Het is effies een investering, maar het is het zeker waard en goed gereedschap is immers het halve werk. De boortjes/zaagjes etc van Piranha (van B&D dus) zijn kwalitatief goed en voor een schappelijke prijsquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde ventilatiegaten .. ik was gister een beetje pissig omdat het niet lukte zoals ik het wou dat ik niet op dat woord kon komen.
Helaas heb ik niet zoveel gereedschap tot mijn beschikking. Wat ik o.a. wel heb (nou ja ik niet, mijn buurman wel) zijn boormachines met verschillende soorten boortjes (maar geen dozenboor), een decoupeerzaag, een bovenfrees, banschuurmachine en zo'n 3-hoekschuurmachine en het standaard handgereedschap.
Dus helaas kan ik het niet echt op een professionele manier maken en zullen er verschillende schoonheidsfoutjes zijn.
t is nog best opgeknapt hoorquote:Op maandag 30 oktober 2006 12:53 schreef taxibabe het volgende:
Zoooo... even aan het spelen geweest met de bovenfrees..
Voor:
[afbeelding][afbeelding]
Na:
[afbeelding][afbeelding]
En een compleet plaatje, het is nog niet helemaal recht en strakmaar mooier kon ik het niet krijgen... De binnenkant moet ook nog gedaan worden, misschien dat het dan nog ietsjes beter wordt
[afbeelding]
pas nu je t zegt stoor ik me dr ook aanquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:27 schreef Gurb het volgende:
Ziet er mooi uit zo in zijn geheel, vind je het niet storend dat de ene keer de houtnerf horizontaal, en de andere keer verticaal loopt bij je plankjes?
Vrouwen hebben 2 puntenquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:44 schreef bonke het volgende:
ik zie nu pas dat de ts een vrouw is
en vrouwen die zelf hun meubels maken hebben bij mij een puntje extra
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:56 schreef taxibabe het volgende:
Ten eerste bedankt voor alle leuke reacties hier, geeft me toch wel een beetje een ego-boost![]()
@BE, nadat ik de foto's heb gepost heb ik nog eens goed naar het kastje gekeken en tot de conclusie gekomen dat dat plankje gelijk moet komen met het andere plankje, toevallig zag ik later dat jij hetzelfde zei
@Kroegtijger, ik ga het kastje lakken met dezelfde waar ik de tafel mee heb gedaan (foto daarvan staat in de OP), het is parketlak.
Ik kan helaas niet verder nu, ik moet nu eerst met de bandschuurmachine aan de gang en omdat ik geen genoeg ruimte in de schuur heb kan ik dat alleen maar buiten doen, maar het regent hier nuen volgens de weersvoorspellingen blijft het voorlopig ook zo
![]()
Daarbij heb ik de komende dagen ook nog wat andere zaken te doen, dus het ziet er naar uit dat ik pas volgende week weer verder kan![]()
Gelukkig is er niets zo veranderlijk als het weer....Het was droog vanmiddag! Dus gelijk gebruik van gemaakt en met de bandschuurmachine aan de gang.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:39 schreef geregistreerd het volgende:
top... wanneer ga je hem lakken ?
hiep hoi!!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:32 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Gelukkig is er niets zo veranderlijk als het weer....Het was droog vanmiddag! Dus gelijk gebruik van gemaakt en met de bandschuurmachine aan de gang.
Op dit moment zit zelfs de eerste laklaag er al op. En al zeg ik het zelf .. Het wordt mooooooi!
![]()
Later vanavond zal ik foto's posten![]()
Hihi, ik zit net naar de laatste foto's te kijken en ik denk 'was ik nou echt zo scheel gisteren?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:56 schreef taxibabe het volgende:
@BE, nadat ik de foto's heb gepost heb ik nog eens goed naar het kastje gekeken en tot de conclusie gekomen dat dat plankje gelijk moet komen met het andere plankje, toevallig zag ik later dat jij hetzelfde zei
Gaaf eindresultaatquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:35 schreef taxibabe het volgende:
Whoehoeee!!! De kast is af en ingericht!![]()
[afbeelding]
Ja, het eindresultaat is geworden zoals ik wou. Aan de binnenkant (die je gelukkig niet kan zien) zitten een oplossingen die ik liever anders had gezien, maar wat niet anders kon omdat het hout een beetje scheef was. En natuurlijk zitten er ook een paar schoonheidsfoutjes in.quote:Op woensdag 1 november 2006 08:32 schreef Gurb het volgende:
[..]
Gaaf eindresultaat, is het ook geworden wat je er vooraf van verwacht had, toen je het plannetje uitwerkte?
Het ligt eraan wat je wilt en wat je zelf kan.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:59 schreef Blapiet het volgende:
wat kost dat nou, vurenhout?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |