nope, wel goede richtingquote:Op donderdag 21 september 2006 10:31 schreef Faithz het volgende:
CAT6 is voor 1000mp/s (gbnetwerken) Cat 5 lager.. ik gok 100mb's
Maar dat is al even geleden.
ik ook, want volgens mij was er nogal wat discussie overquote:Op donderdag 21 september 2006 10:45 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik ben nu al benieuwd naar je bron.
+1 Wimboquote:Op donderdag 21 september 2006 10:45 schreef wimbo het volgende:
anders Maastricht
Ah de OP. Bedankt voor de tip, ik kom hier nog niet zo lang Faitz.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:29 schreef Faithz het volgende:
[..]
Ik vroeg ook niet alleen om de achternaam. Lees de OP even.
En probeer het dan nog een keer, komen nog vragen genoeg
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:47 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
+1 Wimbo
Uit opgravingen is gebleken dat Maastricht en Nijmegen al zo'n vijftig jaar voor Christus werden bewoond. Maar uit Nijmegen vertrokken de mensen weer, zodat er op die plek een hele tijd niemand woonde. Maastricht daarentegen is altijd bewoond gebleven en mag daarom de titel 'oudste stad van Nederland' voeren.
Dat leren we van H. Heidinga, hoogleraar Archeologie, Universiteit van Amsterdam.
bronquote:Het onderzoek van de Maastrichtse stadsarcheoloog Titus Panhuysen scherpte daarna de kwestie nog verder aan in het voordeel van Nijmegen. Hij concludeerde na bestudering van de zogeheten Nijmeegse godenpijler dat de Bataafs-Romeinse stad Oppidum Batavorum al in 17 na Christus zou zijn gesticht. De godenpijler, waarvan enkele brokken zijn teruggevonden, was een ereteken voor keizer Tiberius die regeeerde van 14 tot 37 na Christus. De zuil zou in Nijmegen zijn opgericht naar aanleiding van een overwinning door de veldheer Germanicus op de Germanen in 17 na Christus.
quote:Toch lijkt Nijmegen het pleit gewonnen te hebben. Vorige maand nog bewees archeologe Fleur Kemmers dat de Romeinse wortels van Nijmegen nóg verder teruggaan dan gedacht. Bij opgravingen zijn munten gevonden die tot de conclusie leidden dat Romeinse soldaten al in 19 voor Christus aan de Waal neerstreken. Dat is een stuk eerder dan in Maastricht. Dus Nijmegen is de kampioen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |