Dit topic gaat rap bergafwaartsquote:Op woensdag 20 september 2006 22:43 schreef Quickie_Butt het volgende:
samenlevingscontracten zijn voor mensen die bang zijn voor het huwelijk
oh ja en kuthippies
vergeet het legitieme deel van de erfenis niet...quote:Op woensdag 20 september 2006 22:14 schreef multatuli het volgende:
[..]
Niemand. Het staat je volgens mij vrij om een samenlevingscontract met zes vrouwen af te sluiten of met een kudde geiten. Zoek een notaris en ga aan de slag. Lieve geiten, aan jullie vermaak ik bij overlijden mijn bezittingen, mocht ik toch op paarden vallen dan betaal ik een aanvulling op jullie inkomsten en eventuele babygeitjes die ik verwek zal ik onderhouden.
Wat jij wil is het huwelijk openen voor alle andere samenlevingsvormen. Best wat mij betreft, hoewel ik in het geval van de geiten juridische problemen zie, maar dat was niet de vraag van dit topic.
niet meteen zo piepen. theatraal persoon.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit topic gaat rap bergafwaarts
Sociale zekerheid.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zekerheid voor wat? Voor je relatie? Maakt het dan uit of je voor de wet bent getrouwd of niet?
Maar die avatars, en die opmerkingen...oh, nou ja.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet meteen zo piepen. theatraal persoon.
ik ben juist niet cymisch. ik vind dat iedereen met iedereen mag samenleven, als het maar om liefde gaat. ik vind ook dat er nooit een overheid mag komen of publiekelijke onaardigheid jegens liefde tussen mensen waar ze in wezen niks mee te maken hebben.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar die avatars, en die opmerkingen...oh, nou ja.
Ik denk dat je wel cynisch bent over de man-vrouw-verbindtenissen. heb je er informatie over dat het bij samenlevingscontracten minder fel aan toegaat?
Mee eens.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben juist niet cymisch. ik vind dat iedereen met iedereen mag samenleven, als het maar om liefde gaat. ik vind ook dat er nooit een overheid mag komen of publiekelijke onaardigheid jegens liefde tussen mensen waar ze in wezen niks mee te maken hebben.
Nee hoor. Hij leest al een tijdje mee. Als Multatuli al niet twee keer getrouwd was en inmiddels naar volle tevredenheid zou hij een erudiete Floripas ook niet versmaden. Multatuli heeft iets met intelligente vrouwen en trouwt er graag meequote:
Er zijn een aantal zaken die je alléén kan regelen, claimen, middels een huwelijk, en sommige die ook via een samenlevingscontract kunnen. Maar niet via een ander contract.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:09 schreef multatuli het volgende:
[..]
Naar mijn beste weten kan dat prima.
Overigens werp je nu een andere vraag op dan waarop ik antwoordde. Waarom bestaat het burgerlijk huwelijk nog als je op zoveel andere manieren het kan regelen, was die volgens mij. Daar gaf ik een antwoord op.
Vangt lang niet alles op.quote:Of het zinvol is of goed voor de mensen om te trouwen, of het huwelijk geen nadelen heeft etc. is een andere vraag. Daar zijn juist al die andere samenlevingscontracten voor bedacht. Het hoeft niet, maar het is een aardige vangnet constructie geworden is alles dat ik betoog.
De notaris zal dit weigeren, omdat geitjes niet als rechtsgeldige erfgenamen kunnen optreden.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:14 schreef multatuli het volgende:
[..]
Niemand. Het staat je volgens mij vrij om een samenlevingscontract met zes vrouwen af te sluiten of met een kudde geiten. Zoek een notaris en ga aan de slag. Lieve geiten, aan jullie vermaak ik bij overlijden mijn bezittingen, mocht ik toch op paarden vallen dan betaal ik een aanvulling op jullie inkomsten en eventuele babygeitjes die ik verwek zal ik onderhouden.
Volgens mij zou het huwelijk géén juridische en fiscale gevolgen moeten hebben. Dan kan iedereen het regelen zo 'ie wil. Nu niet. Nu zijn er opties die alleen middels een huwelijk geregeld kunnen worden en op geen andere manier.quote:Wat jij wil is het huwelijk openen voor alle andere samenlevingsvormen. Best wat mij betreft, hoewel ik in het geval van de geiten juridische problemen zie, maar dat was niet de vraag van dit topic.
De echte Multatuli schijnt een heel, heel nare huwelijkspartner te zijn geweest. Echt 'n zak.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:40 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij leest al een tijdje mee. Als Multatuli al niet twee keer getrouwd was en inmiddels naar volle tevredenheid zou hij een erudiete Floripas ook niet versmaden. Multatuli heeft iets met intelligente vrouwen en trouwt er graag mee![]()
Ik denk dat het zo'n vaart gewoon niet zal lopen als jij schetst. Wat valt er meer te zeggen?quote:Nu nog een inhoudelijke reactie graag.
Waarom bestaan er überhaupt samenlevingscontracten? Daar weleens over nagedacht? Wat heeft de overheid zich eigenlijk te bemoeien met hoe mensen willen samenleven? Wat heb ik met het geld van iemand waarbij ik tijdelijk verblijf van doen? Totaal niets... Dat heet individuele verantwoordelijkheid, woedend word ik ervan. Door de religieuze inmenging in de politiek wordt het een en ander nog krommer en schever, zoals bv. het 'christelijke' helpen met de eigen keuze door het huwen 10x goedkoper te maken, ik vind dat een gemene behandeling.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:41 schreef Floripas het volgende:
Waarom heb je in Nederland eigenlijk nog de juridische status van het huwelijk als apart geval?
Dat mensen willen trouwen snap ik. Iets leuks, met een ceremonie, een kerk, een priester, een rockband, dronkenschap, tule, witte pumps en sex achter het tuinhuisje, wie wil dat nou niet?
Waar het mij om gaat is de burgerlijke status. Je hebt prima samenlevingscontracten. Die contracten kun je in alle soorten en maten verkrijgen. Eén man met twee vrouwen? Prima! Twee mannen die elkaar niet erfgenaam maken? Uitstekend! Zes vrouwen die giechelend op een enorm matras elkaar insmeren met honing? Ga je gang! Ik ben er ook helemaal voor dat iedereen de relationele keuzes maakt die hij of zij wil, zolang anderen of kinderen er niet onder lijden.
Waarom hebben we dat oude versteende instituut nog? Weg ermee!
Als voortvloeisel van een door 'god' ingegeven instituut: Hebreeën 13:4 Een eeuwenlange doctrine die nog steeds niet uit de weg is geruimd, daarvoor kenden vele volkeren waaronder ook in Europa polygamie.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:00 schreef OFfSprngr het volgende:
Schop, weet iemand hier eigenlijk waarom trouwen is begonnen?..
Zodat onze premier in Indonesie trots kan vertellen dat hij tegen het homohuwelijk heeft gestemdquote:Op woensdag 20 september 2006 18:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je sluit een contract af met je vriendin en de overheid beurt 1600 euro? Yeah that makes sense.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |