abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44253289
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:29 schreef Sosa het volgende:

[..]

aha, dus je blijft op Koh Chang.... ik ben er nog nooit geweest. De andere eilanden al wel meerdere malen. Hoorde van vrienden dat het nog niet zo commercieel uitgebuit is daar en dus wat relaxer.., ben benieuwd!
alles is relatief natuurlijk, maar sinds Thaksin het halve eiland heeft opgekocht, en (dus) grote dure resorts steeds meer de dienst uitmaken, denk ik dat het nou niet bepaald meer het idylische rustige eiland is.

We schrokken zelfs al toen we een paar jaar geleden na drie maanden er weer terugkwamen, zo snel ging het.

Ko Kut of Ko Mak willen we wel eens proberen. Iemand ervaringen mee?
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:33:25 #152
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_44358772
Waar heb je in Thailand een strand waar superweinig touristen zijn en waar eigenlijk geen drol te doen is? Het strand moet wel parelwit zand hebben en mooi helder water.

Iemand?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:47:30 #153
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_44359239
Alle stranden in het regenseizoen
Explore the World
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:50:23 #154
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_44359338
Wil wel met zon op het strand liggen

Iemand:)
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 13 december 2006 @ 10:00:06 #155
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_44383860
Bovengenoemde eilandjes als Ko Kut en Ko Mak zijn nog redelijk vers in het toeristen gebeuren
Explore the World
pi_44451181
Weten jullie nog leuke plaatjes in Thailand aan te raden? Ik ben al een keer in puhket geweest en een klein eiland daar in de buurt. Dit jaar wil ik graag weer gaan. Ik dacht iets van Pattaya? Of Bangkok?
  vrijdag 15 december 2006 @ 13:51:28 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_44455978
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:26 schreef Rainbowstar het volgende:
Weten jullie nog leuke plaatjes in Thailand aan te raden? Ik ben al een keer in puhket geweest en een klein eiland daar in de buurt. Dit jaar wil ik graag weer gaan. Ik dacht iets van Pattaya? Of Bangkok?
ga aub niet naar Pattaya.

Hoe komt het dat je wel in Phuket geweest bent, maar niet in Bangkok?
pi_44457581
Waarom niet naar Pattaya ?
Ik was toen met een toer voor een paar dagen we gingen niet naar bangkok. Ik vond phuket wel mooi. Voor al het kleine eilandje (iets van ei eiland..)
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:54:22 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_44457807
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:47 schreef Rainbowstar het volgende:
Waarom niet naar Pattaya ?
Ik was toen met een toer voor een paar dagen we gingen niet naar bangkok. Ik vond phuket wel mooi. Voor al het kleine eilandje (iets van ei eiland..)
Pattaya is te toeristisch, de meisjes die daar rondlopen zijn te jong voor wat ze doen (begrijp je) en het volk wat daar naartoe gaat is echt afschuwelijk
pi_44458671
oow dankje voor de waarschuwing
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:42:41 #161
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44464573
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:26 schreef Rainbowstar het volgende:
In PATAT JA heb je inderdaad waarschijnlijk niet het toerisme wat je zoekt, tenzij je opzoek bent naar Benidorm publiek en de single male traveler met een thaise bardame aan de hand...
(Al heb ik persoonlijk niets tegen, iedereen moet kunnen doen wat ie wil, en als je daar gelukkig van wordt, so be it).

Als je naar een klein Eiland wilt is Ko Samet wel wat bij Rayong, of bijvoorbeeld KO Chang, is bij TRAT tegen de grens van Cambodja, daar kan je zowel met de bus (6 uur) of met het vliegtuig, (1 uur) heen.

Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt zou je ook naar het noorden kunnen gaan en daar bijvoorbeeld een jungle trekking kunnen maken. Air Asia of Nok Air vliegt daar vrij goedkoop heen en ook de (nacht) trein met sleeper is prima te doen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 17 december 2006 @ 07:37:54 #162
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_44500704

Ik zit nu op Koh Chang, Kae Bai te weten. En APK zit volgens mij verderop in White Sands. Het is hier inderdaad een stuk rustiger dan de eilanden waar ik voorheen geweest ben als Phuket, Phi Phi en Samui. Maar er is dan ook minder te doen.

Als je naar Koh Chang gaat, zou ik iig naar White Sands gaan, of Lonely Beach (Tree house Lodge), daar valt nog wel wat te beleven.

Koh Maak ga ik morgen heen! Ik post hier nog wel een pics hoe het daar is
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_44501224
quote:
Op zondag 17 december 2006 07:37 schreef Sosa het volgende:
Koh Maak ga ik morgen heen! Ik post hier nog wel een pics hoe het daar is
Zwaai ff naar Don en zijn oom Jack als je langs de Treehouse Lodge vaart.
  zondag 17 december 2006 @ 17:37:50 #164
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_44512643
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:33 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Zwaai ff naar Don en zijn oom Jack als je langs de Treehouse Lodge vaart.
Zal ik doen..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 18 december 2006 @ 11:38:42 #165
6941 APK
Factual, I think.
pi_44532164
quote:
Op zondag 17 december 2006 07:37 schreef Sosa het volgende:

En APK zit volgens mij verderop in White Sands. Het is hier inderdaad een stuk rustiger dan de eilanden waar ik voorheen geweest

Ik vind het ook iets rustiger dan normaal, verder geen probleem.
Lekker weer, beetje winderig en iets te veel Zweedse families met kinderen.
Wat is het leven toch zwaar.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 18 december 2006 @ 12:08:06 #166
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_44532933
Enjoy it guys ;-)
Explore the World
pi_44653979
Was vorige week ook op Ko Chang en daarvoor 3 daagjes Ko Maak...Ko Chang vond ik idd ook erg rustig voor de tijd van het jaar...Ko Maak vond ik maar niks (1 grote kokosnootplantage waar geen bal te doen is behalve op het bruine strandzand liggen)...Ban Ko Maak (attention to detail) is wel een tof bungalowresort overigens...Island Hut iets verderop is ook wel een aanrader (bungalows op het strand).....nu weer op Samet waar het al drukker begint te worden...gister volle bak bij Tok's

Weinig verandert op Samet...behalve de 400 Baht entree voor het National Park (slaat werkelijk nergens op)...en beetje jammer dat Silversands een tent is geworden voor hippe homo's uit Bangkok..verder zoals gewoonlijk de mooiste stranden van Thailand en de meest relaxte gasten.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  vrijdag 22 december 2006 @ 18:25:02 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44663787
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 11:54 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Weinig verandert op Samet...behalve de 400 Baht entree voor het National Park (slaat werkelijk nergens op)...
Dat de entree nergens op slaat ben ik met je eens...

Maarrrrrrrr zo lang als ik er al kom heb ik nog nooit de entrance fee betaald, ik loop altijd gewoon door, goed niet met een hele grote backpackersrugzak, maar soms wel met attributen, en ben nog nooit aangesproken of wat dan ook...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:52:40 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44692927
Wat ik mij nu afvroeg, is Phuket een beetje leuk?

Ik ben een keer op het vliegveld geweest in het kader van een tussenlanding van Thai Airways op weg naar Perth, en het zag er opzicht van bovenaf gezien wel aardig uit.

Nu heb ik in April wat tijd over, en er gaan vele budgetairliners naar Phuket, en Ko Chang, en / of Ko Samet heb ik ook wel gehad, dus zat ik te denken aan het toeristische Phuket.....
Iemand ervaringen, tips voor een hotel? mijn prijsrange is in principe, als ik het zelf moet betalen tussen de 500-1000 THB range...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44733092
Hallo hallo!

Ik ben al 2 maanden aan het rondreizen in ZO Azie en ik vroeg me af of iemand weet of het mogelijk is om van Sihanoukville (ofzoiets) in Cambodja te varen naar Ko Chang in Thailand! Ik wil namelijk de busrit Siem Riep - Bangkok een beetje ontlopen!
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  maandag 25 december 2006 @ 15:33:59 #171
38433 snijder
snijderdotcom
pi_44733509
quote:
Op maandag 25 december 2006 15:15 schreef Gangster-Engel het volgende:
Hallo hallo!

Ik ben al 2 maanden aan het rondreizen in ZO Azie en ik vroeg me af of iemand weet of het mogelijk is om van Sihanoukville (ofzoiets) in Cambodja te varen naar Ko Chang in Thailand! Ik wil namelijk de busrit Siem Riep - Bangkok een beetje ontlopen!
Toen ik op Koh Chang zat werden er wel excursies naar Cambodja aangeboden, dus de andere kant op zal toch ook wel zoiets word? Helaas, net even LP nagekeken en daar staat niets over een boottocht van Cambodja naar Koh Chang, alleen bus/taxi.

Ik zou inderdaad de weg tussen Siem Raep en Bangkok maar vermijden! Ik heb er "slechts" een 16-tal uren over gedaan. En dat dus over een hele hobbelige weg, was gebroken. Dan is Pnom Phen naar Bangkok een betere optie, daar heb je een stuk minder lang zo'n rotweg (evengoed nog heel wat uurtjes hoor).
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_44735048
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik mij nu afvroeg, is Phuket een beetje leuk?

Ik ben een keer op het vliegveld geweest in het kader van een tussenlanding van Thai Airways op weg naar Perth, en het zag er opzicht van bovenaf gezien wel aardig uit.

Nu heb ik in April wat tijd over, en er gaan vele budgetairliners naar Phuket, en Ko Chang, en / of Ko Samet heb ik ook wel gehad, dus zat ik te denken aan het toeristische Phuket.....
Iemand ervaringen, tips voor een hotel? mijn prijsrange is in principe, als ik het zelf moet betalen tussen de 500-1000 THB range...
Phuket is zeker leuk! Phuket, vooral Patong Beach, is natuurlijk eigenlijk het 'Benidorm' van Thailand, heeft veel te bieden en er zijn volop mogelijkheden voor iedereen.. Rust is ook nog steeds te vinden op Phuket in bijvoorbeeld Kata en Karon Beach. Als je het toch een beetje toeristisch wilt houden met vele mogelijkheden zoek dan een hotel in Patong Beach. Rond Bangla Road en Soi San Sabai, tevens het partygebied van Patong, zijn vele redelijke hotels te vinden in de 500-1000 baht klasse, bijvoorbeeld Aloha Villa en tig anderen.. Althans in het Thaise laagseizoen, in het hoogseizoen, dus zeg maar als het winter is in Nederland, worden alle prijzen zo'n beetje verdubbeld. In April is het laagseizoen eigenlijk al aan de gang, echter is rond 12 April het Songkran feest, dan zijn de meeste Thai vrij, is het overal druk en zijn de hotels volgeboekt door de Thai. Wel een leuk feestje, je wordt er alleen een beetje nat van.. Rond die datum gaan de prijzen natuurlijk ook weer even omhoog. Regel de hotels goedkoper via een (lokaal) reisbureau of internet, bijvoorbeeld Asiarooms.com enz..

Phuket is natuurlijk ook een ideale basis voor leuke en indrukwekkende (dag)trips met de boot of speedboat naar Koh Phi Phi ('the Beach'), Koh Similan (duiken), Phang Nga Bay (James Bond Rock) enz.. Dus Phuket heeft voor elk wat wils.. Blijf er natuurlijk niet al te lang, Thailand heeft natuurlijk meer te bieden. Maar ik vermaak me altijd prima in Phuket..
pi_44735316
quote:
Op maandag 25 december 2006 15:15 schreef Gangster-Engel het volgende:
Hallo hallo!

Ja, er vaart een (snel)boot van Sihanoukville naar Krong Koh Kong, wat nog net Cambodja is (meer meer een soort variant op het wilde westen). Die boot ging een paar jaar geleden om 13.00 des middag (omdat deze 's ochtends de route de andere kant op doet), en kostte destijds USD 15 (of was het nou USD 12? niet duur in ieder geval). Zowel Sihanoukville als KKK zijn een ramp wat touts betreft, koop je tickets beter rechtstreeks bij het office van de maatschappij. Toen een tout mij in KKK aanbood om tickets voor me te kopen tegen dezelfde prijs als de officiele, keek de guesthouse owner me zo raar en oncomfortabel aan dat ik wist dat ik die beter rechtstreeks aan het ticketoffice kon kopen; echt boeven zijn het).

De boot vaart over open zee, dus het kan ruw zijn (en ook al kun je er zelf goed tegen, legio medepassagiers die over hun nek gaan), en als de golven te hoog zijn, kan het zijn dat deze niet vaart. Als alternatief kun je tegenwoordig ook over land van Sihanoukville naar KKK voor ongeveer dezelfde prijs, als de bruggen stand hebben gehouden, als je genoeg tijd en een tolerantiegrens voor discomfort hebt, en als het geen regentijd is.

Mijn ervaringen stammen van een paar jaar geleden, maar wellicht dat iemand anders meer recente ervaringen heeft, kijk ook eens op het bulletin board van Lonely Planet voor recentere info.

In KKK wordt je zeker geweldig genaaid door de touts, maar het plaatsje heeft een uitstraling van cirminaliteit, smokkelwaar en outright outback dat je eigenlijk niet mag missen (alhoewel mijn herinnering er vooral een was van dreigend en vlug-weg-hier). Maar dat was het begin van een trip, aan het einde van een trip had ik waarschijnlijk eerder gedacht: wat een maf plaatje, wat doen al die snookertafels op de markt onder een zeiltje, en wat liggen er een hoop ananassen op die lijnboot....

Van Koh Krong Kong moet je naar de grens met Thailand geraken (een behulpzaam lid van de taxi-maffia zal je hier graag bij helpen), vandaar ga je naar Hat Lek, en vandaar rijden er legio songthaews naar Trat. Trat is een plaatje wat de meesten gebruiken als transit hub naar Koh Chang, maar in werkelijkheid is het een harstikke aardig stadje. Leuke markt en nightmarket. (Overheids) lijnbussen naar Bangkoik (circa 6 uur).

Aldus

Ik wil terug
pi_44735340
quote:
Weinig verandert op Samet...behalve de 400 Baht entree voor het National Park (slaat werkelijk nergens op)...
Inderdaad belachelijk, ook leuk dat Thai maar 40 Baht hoeven te betalen .. Dus nog een reden om met meerdere personen een speedboat te huren vanaf het vaste land in Ban Phe en je direct op het strand naar keus te laten droppen! Zo'n speedboat afhuren kost tussen de 500 en 1500 baht voor de hele boot per trip (afdingen!), maar uiteindelijk goedkoper want je spaart bijna altijd die National Park entree van 400 baht p.p. uit, plus de prijs van een normale boottrip, is stukken sneller en gaver en je hoeft dan ook niet meer over de weg naar je bestemming te hobbelen in een pickup 'taxi', die daar natuurlijk ook nog eens behoorlijk wat voor vraagt..
quote:
en beetje jammer dat Silversands een tent is geworden voor hippe homo's uit Bangkok..
Dat viel me laatst ook al op.. Maar je moet het treffen, is niet elk weekend het geval, gelukkig is het ook nog wel populair bij studentjes uit Bangkok

[ Bericht 3% gewijzigd door MrTH op 25-12-2006 17:26:18 ]
  dinsdag 26 december 2006 @ 10:16:22 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44746070
quote:
Op maandag 25 december 2006 16:46 schreef MrTH het volgende:

[..]

In April is het laagseizoen eigenlijk al aan de gang, echter is rond 12 April het Songkran feest, dan zijn de meeste Thai vrij, is het overal druk en zijn de hotels volgeboekt door de Thai. Wel een leuk feestje, je wordt er alleen een beetje nat van.. Rond die datum gaan de prijzen natuurlijk ook weer even omhoog. Regel de hotels goedkoper via een (lokaal) reisbureau of internet, bijvoorbeeld Asiarooms.com enz..
En nu wilde ik daar net heen gaan tijdens Songkran, dat is ook de reden dat ik vrij ben, en ik wilde eens wat anders zien, ik heb genoeg thaise contactpersonen, en een thaise reisgenote welke dan ook meegaat, en zo kan ik van tevoren e.e.a laten uitzoeken qua prijzen!
Waar ik echter niet naar opzoek ben qua toerisme is toestanden zoals pattaya, vandaar mijn vraag over Phuket...

Normaliter vlieg ik met Air Asia, (als die een frequent flyer programma hadden gehad was ik inmiddels vier-dubbel gold member), maar ik zag dat one-two go en Nok Air er ook heen vliegen. De prijzen ontlopen elkaar niet heel erg veel, met Nok Air het goedkoopst, maar nog niet boekbaar, daarna Air Asia en tenslotte One-Two go.
Iemand enig idee met welk toestel one-two go naar Phuket vliegt? Ik kan me niet voortstellen dat dat de 747 is....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')