abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:17:48 #51
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_45595662
Nog maar 9 dagen voor we gaan!

Inmiddels heb ik (geloof ik) alle benodigde spullen wel ingeslagen, zijn alle (herhalings)vaccinaties binnen, wacht ik nog even op m'n voorraad Malarone (ipv de vreselijke Lariampillen), lees ik me dagelijks suf aan reisverhalen, heb ik morgen m'n laatste werkdag en beginnen de zenuwen toch heel langzaam een beetje op te spelen .

Oh men, ik heb er echt ongelofelijk veel zin in!

Nog een vraagje trouwens. Ik heb thuis zelf nog een klamboe liggen, die niet geimpregneerd is. Ik neem Deet mee, maar is het nou ook echt nodig om m'n eigen klamboe mee te zeulen? Op veel sites lees ik namelijk dat je ze sowieso daar in praktisch elk hostel bij de kamer krijgt en je ze anders voor een prikkie kunt kopen. Is dat daadwerkelijk zo? Dat lijkt me namelijk handiger dan nu nog moeite doen om m'n eigen klamboe te impregneren en dat ding dan mee moeten zeulen.
pi_45604148
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nog maar 9 dagen voor we gaan!

Inmiddels heb ik (geloof ik) alle benodigde spullen wel ingeslagen, zijn alle (herhalings)vaccinaties binnen, wacht ik nog even op m'n voorraad Malarone (ipv de vreselijke Lariampillen), lees ik me dagelijks suf aan reisverhalen, heb ik morgen m'n laatste werkdag en beginnen de zenuwen toch heel langzaam een beetje op te spelen .

Oh men, ik heb er echt ongelofelijk veel zin in!

Nog een vraagje trouwens. Ik heb thuis zelf nog een klamboe liggen, die niet geimpregneerd is. Ik neem Deet mee, maar is het nou ook echt nodig om m'n eigen klamboe mee te zeulen? Op veel sites lees ik namelijk dat je ze sowieso daar in praktisch elk hostel bij de kamer krijgt en je ze anders voor een prikkie kunt kopen. Is dat daadwerkelijk zo? Dat lijkt me namelijk handiger dan nu nog moeite doen om m'n eigen klamboe te impregneren en dat ding dan mee moeten zeulen.
zijn daar nog muggen dan? in myanmar was het maar tot en met december. heb trouwens geen malariapillen geslikt, ik vertrouw wel op mn deet en mn electrische muggenmepper. klamboe heb ik welgeteld 1 keer gebruikt in ruim 3 weken.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:13:54 #53
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_45852272
Ik denk niet dat ik hier nog kom aangezien ik morgen vertrek, dus tot over een lange tijd! En misschien zie ik sommigen van jullie nog wel in het zonnige Azie .
pi_45852736
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nog maar 9 dagen voor we gaan!

Inmiddels heb ik (geloof ik) alle benodigde spullen wel ingeslagen, zijn alle (herhalings)vaccinaties binnen, wacht ik nog even op m'n voorraad Malarone (ipv de vreselijke Lariampillen), lees ik me dagelijks suf aan reisverhalen, heb ik morgen m'n laatste werkdag en beginnen de zenuwen toch heel langzaam een beetje op te spelen .

Oh men, ik heb er echt ongelofelijk veel zin in!

Nog een vraagje trouwens. Ik heb thuis zelf nog een klamboe liggen, die niet geimpregneerd is. Ik neem Deet mee, maar is het nou ook echt nodig om m'n eigen klamboe mee te zeulen? Op veel sites lees ik namelijk dat je ze sowieso daar in praktisch elk hostel bij de kamer krijgt en je ze anders voor een prikkie kunt kopen. Is dat daadwerkelijk zo? Dat lijkt me namelijk handiger dan nu nog moeite doen om m'n eigen klamboe te impregneren en dat ding dan mee moeten zeulen.
als antwoord op je vraag: ja. Niet meenemen dus

En veel plezier.

Vergeet niet That Phanom aan te doen, als je in de buurt komt
Elke dag feest
pi_45865643
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:13 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk niet dat ik hier nog kom aangezien ik morgen vertrek, dus tot over een lange tijd! En misschien zie ik sommigen van jullie nog wel in het zonnige Azie .
Succes en veel plezier. We hopen nog wel wat van je te horen natuurlijk
pi_50555406
Ik ga iets korter, 2.5mnd en moet dus wat sneller rondreizen. Is 2 weken genoeg voor Vietnam? Hoor goeie verhalen over Laos dus ik wil die ook nog invoegen... Deet, klamboe, malarone etc is ter plekke te krijgen? Ik ga over 1wk en heb nog geen goeie jas en stuffsacks gevonden, iemand tips?
  maandag 18 juni 2007 @ 10:35:18 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_50569638
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:50 schreef Erasmusch het volgende:
Ik ga iets korter, 2.5mnd en moet dus wat sneller rondreizen. Is 2 weken genoeg voor Vietnam? Hoor goeie verhalen over Laos dus ik wil die ook nog invoegen... Deet, klamboe, malarone etc is ter plekke te krijgen? Ik ga over 1wk en heb nog geen goeie jas en stuffsacks gevonden, iemand tips?
2 weken is erg aan de korte kant, aangezien Vietnam enorm langgerekt is ben je veel tijd kwijt aan reizen
pi_50570289
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:35 schreef Blik het volgende:

[..]

2 weken is erg aan de korte kant, aangezien Vietnam enorm langgerekt is ben je veel tijd kwijt aan reizen
Hmm, had al zo'n vermoeden. Ik was zoiets van plan:
6wk Noord-Thailand+eilanden+laos, dan 1wk cambodja en via Pnom naar Saigon waar ik de trein pak naar Hanoi en 2wk in Vietnam blijf, daar het vliegtuig naar Sing en daar 1x op en neer naar KL.

Cambodja doe ik dus helemaal snel, maar daar hoef ik alleen ff naar Angkor Wat en PP denk ik
  maandag 18 juni 2007 @ 12:34:06 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_50573258
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:59 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Hmm, had al zo'n vermoeden. Ik was zoiets van plan:
6wk Noord-Thailand+eilanden+laos, dan 1wk cambodja en via Pnom naar Saigon waar ik de trein pak naar Hanoi en 2wk in Vietnam blijf, daar het vliegtuig naar Sing en daar 1x op en neer naar KL.

Cambodja doe ik dus helemaal snel, maar daar hoef ik alleen ff naar Angkor Wat en PP denk ik
1wk Cambodja kan in principe prima, helemaal als je alleen naar Angkor en PP gaat. Ik zou alleen een weekje Vietnam extra erbij proberen te sprokkelen als ik jou was.
pi_50576292
Of gewoon relaxed aan doen, en misschien niet naar Cambodja gaan? Kan je tenminste in Vietnam wat meer tijd doorbrengen
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 18 juni 2007 @ 14:34:04 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_50577495
quote:
Op maandag 18 juni 2007 14:01 schreef Pietjuh het volgende:
Of gewoon relaxed aan doen, en misschien niet naar Cambodja gaan? Kan je tenminste in Vietnam wat meer tijd doorbrengen
Kun je naar mijn mening beter Laos skippen, dan ga je naar Zuid-Oost Azie maar niet naar de grootste toeristenattractie die het te bieden heeft nl. Angkor Wat.

En als je in een rondje reist kom je sowieso altijd door Cambodja heen als je Vietnam ook wilt doen (of je moet gaan vliegen)
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:00:12 #63
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50606960
Als ik jou was zou ik meer tijd besteden in Vietnam. Zelf vond ik dat het mooiste en meest indrukwekkende land waar we zijn geweest. Cambodja niet overslaan, maar inderdaad alleen naar Angkor en Phnom Penh gaan. Dat kan echt in een paar daagjes gedaan zijn, hou alleen wel rekening met de redelijk lange busreis van PP naar Saigon (14 uur). Laos hoef je alleen heen te gaan vanwege de sfeer. Er is in principe niets noemenswaardigs te zien of doen (met uitzondering van the Gibbon Experience (als je geld hebt ZEKER de moeite waard) en tuben in Vang Vieng), maar er is wel overal een heel rustige en relaxte sfeer. (Noord-)Laos hebben wij in 2 weken gedaan, maar kan sneller.

Wij zijn zelf 6 weken in Vietnam geweest en hadden nog het idee lang niet alles te hebben gezien. Wat je trouwens ook echt moet doen is de weersvoorspellingen opzoeken. Wij hebben, vooral in Vietnam, ontzettend geluk gehad met het weer omdat we net op het regenseizoen voorliepen. Als het stortregent moet je steden zoals Nha Trang, Hue (sowieso) en Dalat gewoon overslaan. Dan zijn eigenlijk alleen Saigon, Hoi An en Hanoi nog aantrekkelijk. Die moet je trouwens per se bezoeken, want dat waren echt de leukste steden die ik ooit heb bezocht .

Als je nog meer wilt weten, shoot!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:01:41 #64
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50606995
En mensen, hou nou eens op met dat Angkor Wat . Is daar in Angkor een mega overdaad aan geweldig mooie en indrukwekkende tempels, noemt iedereen alleen maar de grootste! Wat is er mis met het Bayon (sowieso Angkor Thom)? Of Tha Promh?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:22:10 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_50609824
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
hou alleen wel rekening met de redelijk lange busreis van PP naar Saigon (14 uur).
Weet niet hoe jij het hebt gedaan, maar ik lees in de Lonely Planet en op het Thorn tree forum van Lonely Planet berichten van 6 uur ipv 14 uur. Dat is een speciale expressbus voor volgens mij 12 dollar

En iedereen denkt volgens mij bij Angkor Wat aan het hele complex en niet alleen aan de grote tempel. Ikzelf in ieder geval wel, terwijl ik natuurlijk ook de andere mooie grote tempels ga bezoeken.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:46:25 #66
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50619452
Ik vergis me ook volledig, zat met de Sihanoukville tijden in m'n hoofd omdat wij vanuit daar naar Saigon reisden . Vanuit Phnom Penh hebben we er inderdaad 'maar' 7 uur over gedaan, maar alles is grotendeels afhankelijk van de grens.

Wat trouwens wél een gruwelijk lange busreis is, is die van Hanoi naar Vientiane (minstens 22 uur). Echt een baggerbus ook. Zorg in elk geval dat je vantevoren goed uitzoekt hoe lang je ongeveer overal er over doet om te reizen, want dat zal in zo'n korte reistijd toch het grootste gedeelte gaan innemen.
pi_50622912
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
Als ik jou was zou ik meer tijd besteden in Vietnam.
Zou ik inderdaad ook doen; ik ben 4 jaar geleden 2 weken in Vietnam geweest, en van Saigon tot Nha Trang gereisd. Het kan, maar is (erg) kort.
quote:
Laos hoef je alleen heen te gaan vanwege de sfeer. Er is in principe niets noemenswaardigs te zien of doen (met uitzondering van the Gibbon Experience (als je geld hebt ZEKER de moeite waard) en tuben in Vang Vieng), maar er is wel overal een heel rustige en relaxte sfeer. (Noord-)Laos hebben wij in 2 weken gedaan, maar kan sneller.
ik zou voor Laos als het kan ook meer dan twee weken uittrekken!! Er is juist zoveel mooie natuur te zien! Ik vond het zo mogelijk nog mooier dan Vietnam, en inderdaad rustig en relaxed. Mínstens twee weken ook voor Laos dus .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:16:44 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_50627025
nu weet die het helemaal niet meer :p
pi_50632778
haha, ja, en dan heb ik er nog niet eens bijgezegd dat ik Noord-Thailand destijds best vond tegenvallen
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:05:51 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_50641898
Ik ga komende zomer in 5 weken dit doen (ook in deze volgorde waarschijnlijk):

Pnomh Penh
Siem Reap + Angkor
Battambang
Ho Chi Minh + Cu Chi tunnels + Cao Dai tempel
Nha Trang
Hoi An (zit te twijfelen of we niet een tussenstop moeten doen tussen Nha Trang en Hoi An)
Da Nang
Hué
Hanoi (vanuit daar naar Sapa en Ha Long Bay)
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:36:56 #71
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50644580
Ik vond Battambang en Hué de twee saaiste en vervelendste steden waar we zijn geweest. Battambang was gewoon niets te doen, de oh zo leuke Franskoloniale architectuur viel echt tegen en er was volkomen geen atmosfeer. Het enige leuke wat we daar hebben gedaan is een tour naar een bergje daar in de buurt met allerlei tempels en killing caves van de Rode Khmer. Hué was, op de Citadel na (die nog niet eens echt boeiend was), echt helemaal doodsaai. Alle tours waren ontzettend duur en rondlopen was ook niet echt heel denderend.

Just my two cents hoor, maar als ik jou was zou ik deze twee overslaan en langer in leukere steden blijven .
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:41:52 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_50649425
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vond Battambang en Hué de twee saaiste en vervelendste steden waar we zijn geweest. Battambang was gewoon niets te doen, de oh zo leuke Franskoloniale architectuur viel echt tegen en er was volkomen geen atmosfeer. Het enige leuke wat we daar hebben gedaan is een tour naar een bergje daar in de buurt met allerlei tempels en killing caves van de Rode Khmer. Hué was, op de Citadel na (die nog niet eens echt boeiend was), echt helemaal doodsaai. Alle tours waren ontzettend duur en rondlopen was ook niet echt heel denderend.

Just my two cents hoor, maar als ik jou was zou ik deze twee overslaan en langer in leukere steden blijven .
Hué komen we toch langs als we naar Hanoi gaan, kunnen we net zo goed even een dagje stoppen, als het niet bevalt zijn we een dag later weer weg.

Ik twijfel zelf ook een beetje over Battambang, we wilden het koloniale Cambodja een beetje meepikken en naar Kampot gaan, maar daar hebben we eigenlijk geen tijd voor omdat het zoveel reisdagen kost om daar te komen. Daarom staat Battambang op de planning omdat het in de buurt van Siem Reap ligt

Het is ook een voorlopige planning, vorig jaar hebben we dat ook gedaan toen we naar Thailand gingen en uiteindelijk hebben we iets heel anders gedaan.
pi_50693462
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:16 schreef Blik het volgende:
nu weet die het helemaal niet meer :p
Het maakt het er allemaal niet simpeler op nee
BTW, wilde net malarone pillen halen. Die dingen kosten gewoon 3¤ ps Toch maar ff opzoeken of ik ze wel echt nodig heb...
pi_50705036
Ik ga in augustus voor 3 weken alleen naar Thailand. Ik heb een heel goedkoop ticket gevonden bij Mahan-air voor 480 euro, echt een aanrader dus. (je stapt alleen wel op in Dusseldorf, en je hebt een tussenstop in Teheran, maar voor die 500 euro voordeel heb ik het wel over)

Ik moet me nog gaan vaccineren, en ik zat eraan te denken om dit in juli te doen. Maar ik zat hier zo te lezen, en zag staan dat sommigen van jullie ook voor herhalingsvaccinaties terug moest komen etc? Kun je het niet in 1 dag afhandelen? Want anders moet ik wel een beetje gaan opschieten daarmee.

Ohja, en ik heb trouwens de rough guide gekocht, en niet de lonely planet. Ik had beide bij de bieb geleend, maar ik vond de rough guide qua gebruik toch wat handiger, ik vind het een stuk overzichtelijker.
pi_50705062
Ohja, en hoeveel kosten die vaccinaties eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')