abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41980314
Ik ben me er van bewust dat Indochina niet echt meer bestaat, maar het dekt de lading zo ongeveer wel.. Dus waarom niet?

Mijn beste vriendin en ik willen zo rond februari ongeveer 3 a 4 maanden naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam gaan om daar rond te reizen. Vietnam wordt ons 'hoofddoel', omdat we daar allebei enorm in geinteresseerd zijn. Alles staat in principe nog open. We zijn al blij genoeg dat we (afgelopen week eindelijk) hebben besloten dat we naar Azie toe gaan.

Ik heb dit topic geopend, omdat we allebei nog volkomen geen ervaring hebben met een reis op zulke schaal. Ik ben zelf al 'ns 10 dagen wezen 'backpacken' door Oost-Europa, maar daar houdt 't op dat gebied voor mij wel op. Vaccinaties, visa, etc. hebben we natuurlijk wel eens van gehoord, maar nog nooit nodig gehad. Daarom wil ik jullie vragen of jullie tips, links en andere behulpzame info hebben om onze reis zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen .

De dingen die voor ons in principe vast staan zijn: We willen 3 a 4 maanden reizen en alle landen ongeveer(!) even lang bezoeken. Dus niet 3,5 maanden Vietnam en dan nog even snel een weekje Laos, Cambodja en Thailand. We hebben absoluut niet veel geld te besteden en willen dus alles zo goedkoop mogelijk. Tig keer overstappen en goedkope hostels vinden we geen enkel probleem. Op gezondheidsvlak e.d. bezuinigen we natuurlijk niet. We willen daar niet werken en gaan ook geen vrijwilligerswerk doen, het gaat ons echt om het rondreizen.

Iedereen die wat te melden heeft, is van harte welkom! .
pi_41980973
Erh... wat wil je precies weten? Je moet in elk geval rekening houden met dat je inentingen moet hebben (dus op tijd bij de GGD checken). Verder zijn al die landen megagoedkoop en zijn er volgens mij redelijke grote backpackertrails, dwz er zijn veel backpackers dus je hoeft je nooit alleen te voelen.

Ik ga in januari-februari-maart ook die kant op, alleen wil ik naar Thailand-Laos-India.
Jesus saves but death prevails.
pi_41981078
waarom wil je daar NU heen, heb je t nieuws gezien... is geen lekkere plek om daar nu heen te gaan als toerist.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_41981834
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:18 schreef Shivo het volgende:
Erh... wat wil je precies weten?
Alles wat mensen kwijt willen. Dus inderdaad informatie over vaccinaties en visa, maar ook tips voor hostels, leuke restaurantjes, mooie wandelroutes, etc. Ik heb dit gewoon nog nooit gedaan en zoek mensen die hier wél ervaring mee hebben .
quote:
Je moet in elk geval rekening houden met dat je inentingen moet hebben (dus op tijd bij de GGD checken). Verder zijn al die landen megagoedkoop en zijn er volgens mij redelijke grote backpackertrails, dwz er zijn veel backpackers dus je hoeft je nooit alleen te voelen.

Ik ga in januari-februari-maart ook die kant op, alleen wil ik naar Thailand-Laos-India.
Ik heb inderdaad al op de site van de GGD gekeken en dat gaat wel goed komen met de inentingen. Ik zie zo snel staan dat je voor malaria, (buik)tyfus, hepatitis B en polio moet halen. Iemand die daar ervaringen mee heeft?
pi_41981864
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:22 schreef Vodka_Lime het volgende:
waarom wil je daar NU heen, heb je t nieuws gezien... is geen lekkere plek om daar nu heen te gaan als toerist.
Ik wil er niet nu heen, maar pas februari . Momenteel is er nog geen negatief reisadvies uitgegeven, dus dan lijkt het me do-able. Als rond die tijd blijkt dat de situatie daar uit de hand gaat lopen, zullen we Thailand gewoon moeten laten schieten.
pi_41981947
Welke reisgidsen kunnen jullie trouwens aanraden? Ik heb zelf erg prettige ervaringen met de Lonely Planet, maar hoe is de Rough Guide voor die gebieden?
pi_41982017
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:50 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Alles wat mensen kwijt willen. Dus inderdaad informatie over vaccinaties en visa, maar ook tips voor hostels, leuke restaurantjes, mooie wandelroutes, etc. Ik heb dit gewoon nog nooit gedaan en zoek mensen die hier wél ervaring mee hebben .
[..]

Ik heb inderdaad al op de site van de GGD gekeken en dat gaat wel goed komen met de inentingen. Ik zie zo snel staan dat je voor malaria, (buik)tyfus, hepatitis B en polio moet halen. Iemand die daar ervaringen mee heeft?
Je maakt een afspraak bij de GGD, legt uit waar je naar toe wil en zij verzorgen de rest.
Voor goedkope hostels en leuke restaurantjes: LP of Rough Guide. Daar staan ze echt bijna allemaal in. Ik ben verder alleen in Thailand geweest. De aanraders wat mij betreft: de Grand Palace, de tempels van Sukothai, hiking trip in de heuvels rond Chang Mai, duiken in Zuid-Thailand (ben zelf bij Ko Tao geweest, echt te gek). Een andere tip: plan niet te veel, je hebt tijd zat. En het is (naar mijn mening) juist leuk om daar tegen dingen aan te lopen die je zelf heel leuk vindt, waaraan je dan meer tijd kunt besteden als dat je eigenlijk had gepland. Een mooie stad bijvoorbeeld, of een hostel met veel leuke mensen.
pi_41982083
Dankjewel . We zijn ook niet echt van plan om veel te plannen vantevoren, maar vinden het wel prettig om gewoon te weten wat je in principe kunt zien in een land. Dan hoeven we er niet per se heen, maar slaan we onszelf ook niet voor ons hoofd als we er pas een maand later van horen . En een lijstje met goedkope en leuke hostels en restaurantjes kan natuurlijk nooit kwaad! .
pi_41982261
Eten moet je gewoon zoveel mogelijk doen op de night markets. Ontzettend lekker, leuk en goedkoop!
En verder is het gewoon heel leuk reizen daar. Enigszins toeristisch, maar daar is niets mis mee.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:14:47 #10
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_41982467
Hoe zit dat eigenlijk met vegetarisch voedsel? Ik ben zelf vegetarier en m'n vriendin heeft besloten om tijdens deze reis ook vegetarisch te gaan eten. Is dat enigszins verkrijgbaar daar of zijn we gewoon aangewezen op veel groente (daar reken ik op)?
pi_41982576
Ik eet al jaren vegetarisch en dat is op reis nog nooit een probleem geweest. In de VS is het een groter probleem dan in Azie.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:34:33 #12
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_41983018
Op wat voor manier eet je vegetarisch? Oftewel, wil je graag een vleesvervanger of neem je ook genoegen met bijvoorbeeld een groentequiche? Om even een beeld te krijgen van wat er beschikbaar is .

Zijn er trouwens ook mensen met tips voor een blog/website waar we onze ervaringen en foto's op kunnen posten?
pi_42019607
In Thailand zijn ze experts op het gebied van tofu-bereiding. In de restaurantjes is vega eten dus geen probleem. Ga je trekkings e.d. maken dan betekent vegetarisch meestal dat je hetzelfde eet als de rest, maar dan zonder vlees. Qua blogs kan ik je niet verder helpen, voor dat soort dingen heb ik mijn eigen website. Ik ken wel toevallig wat mensen die gebruik hebben gemaakt van waarbenje.nu, misschien dat dat wat is.

Qua visa zou ik me op tijd laten voorlichten; als ik het me goed herinner heb je voor zowel Thailand als Laos een visum nodig maar kun je beide op het vliegveld danwel bij de grenspost krijgen. Het kan in elk geval geen kwaad het op tijd uit te zoeken, staat ws ook wel in de LP.
pi_42021532
Thailand, Laos en Cambodja geven visa aan de grens (Thailand gratis, Laos en Cambodja 25 USD)....Vietnam moet je vantevoren in NL aanvragen..

Geef graag antwoord op concrete vragen over Thailand, Laos en Cambodja...Vietnam ben ik nog niet geweest..

Hou er vast rekening mee dat je belachelijk veel backpackers tegenkomt....

LP is wel leuk om te lezen maar iedereen heeft hem bij zich en iedereen gaat naar dezelfde plekken...backpackers zijn net mieren....

In Thailand gaat 99% van de Backpackers met de trein naar Chiang Mai, Chiang Rai en Pai en/of met de bus of trein naar Krabi en Ko Lanta cq Ko Samui / Ko Phangan / Ko Tao...eventueel ivm tijdsdruk naar Ko Samet of Ko Chang

In Cambodja maken 99% van de backpackers het rondje Poipet, Siem Reap (Angkor Wat), Phnom Penh, Sihanoukville, Trat (Thailand) (soms vice versa)

In Laos maken 99% van de backpackers het rondje Vientianne, Vang Vieng, Luang Prabang, Huay Xai, Chiang Rai (Thailand) (meestal vice versa)

[ Bericht 24% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 21-09-2006 18:21:44 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_42021694
*jaloers! ben dit jaar in Laos (en paar daagjes Bangkok) geweest, en drie jaar geleden in Thailand en Vietnam. Heerlijk, en zo ontzettend mooi!

Hoeveel heb je ongeveer te besteden? Het is er natuurlijk erg goedkoop, maar als je 4 maanden gaat kost het natuurlijk best wat .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_42027047
Ben het grotendeels eens met Pieldep... Ik moet toegeven dat mijn allereerste keer backpacken er ook op die manier uit zag. Tegenwoordig gebruik ik zo weinig mogelijk (bijna niet) een reisgids en laat me meer informeren en 'helpen' door de locals. Mocht je het geen probleem vinden om met de stroom (van reizigers/toeristen) mee te gaan dan is de LP een goede gids.

Als je niet in Vietnam begint, dan kun je je visum daarvoor overigens ook aanvragen in Thailand/Laos/Cambodja.
...Not all those who wander are lost...
pi_42027680
Ik reis al jaren met de LP en vind het, naast dat er veel nuttige info in staat, een ideale manier om leuke mensen uit de hele wereld te ontmoeten. Daarnaast is het een illusie om te denken dat er plekken zijn die je kunt ontdekken (tenzij je naar landen gaat als Mongolie, Kyrgyzistan etc). Maar ieder het zijne.
pi_42028074
ik had de edit van pieldeprut nog niet gezien. ik had ook op beide reizen de LP bij me, en ik zou nóóit zonder gaan. je komt tóch overal wel toeristen tegen, en helemaal als je voor het eerst ver op reis gaat is het prettig om andere toeristen om je heen te hebben voor het geval dat. en net of het slecht is om in een land de (toeristische) highlights te bekijken wat veel andere toeristen ook doen...
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:25:10 #19
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42045529
Dankjewel voor de informatie alvast! Ik lees het allemaal graag .

Hebben jullie trouwens nog tips voor het meenemen van geld? Dus de verhouding cash/pin/traveller's cheques/etc. en natuurlijk of ik het beste dollars kan meenemen, of meteen alles moet wisselen in de lokale munteenheid.
pi_42045634
slightly offtopic, maar mocht je nog van plan zijn myanmar bij je reis te betrekken heb je hier mijn reisschema. ik ga hier zelf in december/januari 3 weken heen.
pi_42045710
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:25 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dankjewel voor de informatie alvast! Ik lees het allemaal graag .

Hebben jullie trouwens nog tips voor het meenemen van geld? Dus de verhouding cash/pin/traveller's cheques/etc. en natuurlijk of ik het beste dollars kan meenemen, of meteen alles moet wisselen in de lokale munteenheid.
dollars meenemen in kleine coupures. wisselen indien nodig. vergeet niet altijd en overal korting te bedingen.
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:37:32 #22
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42045909
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:28 schreef Byte_Me het volgende:
slightly offtopic, maar mocht je nog van plan zijn myanmar bij je reis te betrekken heb je hier mijn reisschema. ik ga hier zelf in december/januari 3 weken heen.
[afbeelding]
Cool, dankje!
pi_42047980
quote:
[afbeelding]
Hey wat tof...diezelfde route heb ik ook gevolgd...bijzonder indrukwekkend land alleen vielen de bezienswaardigheden an sich me tegen (Bagan vond ik bijv. maar niks vergeleken met Angkor Wat)...de algehele belevenis om in een land dat zo afgesloten is van de Westerse wereld rond te reizen is echter geweldig...

Veel plezier !
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:42:56 #24
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42074715
Heeft iemand nog een tip over de volgorde van het bezoeken van de landen? Waar je (technisch gezien, maar ook indrukwise) het beste kunt beginnen en of het leuk is om gewoon een rondje te maken (dus bijv. Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos) of raden jullie iets anders aan?

En ik neem aan dat een open retour ticket naar bijv. Bankok het meest verstandig is? Dus gewoon op een vaste datum naar Thailand vliegen en vanuit daar ook weer teruggaan. Dat lijkt me het goedkoopst?
pi_42074943
ik zou idd beginnen en eindigen in thailand. of je vervolgens met de klok mee gaat of er tegenin maakt weinig uit.
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:09:28 #26
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42075308
Oke, ben ik nou gek of bestaan open retourtickets niet? Of is dat gewoon een 'normaal' retourtje, maar moet je extra betalen als de retourdatum wijzigt?
pi_42075388
Ze bestaan wel, maar waarschijnlijk kan het reisbureau je daar meer over vertellen.
Ik heb jaren geleden eens een open jaar ticket naar Australie gekocht. Kon zonder kosten de data aanpassen.
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:14:19 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_42075449
De Lonely PLanet heeft ook een boek dat gaat over deze 4 landen, genaamd "South-East Asia on a shoestring"

En wat al eerder gezegd is, het is een illusie om in dit soort landen geen tot weinig backpackers tegen te komen. Of je nou de LP of de Rough Guide meeneemt, de leukste dingen staan in iedere reisgids, hetzelfde geldt overigens ook voor de leukste guesthouses
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:20:17 #29
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42075632
Oh, ik reken er ook op dat we omringd zullen worden door andere backpackers. Dat speelde ook een klein beetje mee bij ons besluit deze landen te gaan bezoeken. We zijn allebei nog totale newbies op het gebied van (backpack)reizen en dan zit ik persoonlijk liever in een land waar ik er enigszins op kan rekenen dat ik een engelssprekend hostel kan vinden en er gewoon genoeg andere mensen zijn die ons mogelijkerwijs zouden kunnen helpen .

Ik zal inderdaad wel even bij een paar reisbureau's naar binnen stappen, het viel me alleen op dat geen enkele ticketboeksite er een woord over rept.
pi_42076400
Gewoon ticket AMS-BKK retour kopen....retourdatum wijzigen kost bij de meeste maatschappijen 100 Euro...
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:52:28 #31
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42076443
Ja, ik vraag me inderdaad af of dat niet handiger is. We zijn namelijk, in principe, gewoon van plan om op de aangegeven datum terug te vliegen. Het is meer dat we de mogelijkheid willen hebben om korter of langer te blijven als dat nodig is. Maar ik heb zo'n vermoeden dat een wijziging minder zal kosten dan een open ticket. Weer iets voor op 't vragenlijstje bij 't reisbureau .
pi_42077167
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
OPeningsverhaal TT
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als TT. Enig verschil is dat ik half november al ga en alleen ga. Het is iets dat ik al heel lang wil en nu ik afgestudeerd ben (vorige week) moet het er maar eens voor komen. Ben me nu enigszins aan het voorbereiden (dagen verhalen op internet zitten lezen), begin volgende week ticket boeken en zit midden in het vaccinatieproces (hepetitus A+B, rabies (was discutabel), gele koorts, buiktyfus, DTP). Hou er overigens rekening mee dat dit grapje zo'n 400 euro kost, maar gezondheid boven alles zeg ik altijd maar (en krijg gelukkig 75% terug van de verzekering). Daarnaast heb ik Larium voorgeschreven gekregen tegen Malaria, maar nu kwam ik er van de week achter dat dit wel een erg CHEMISCH goedje met veel bijwerkingen is. Nu ben ik iemand die sowiezo ervan overtuigd is dat het slikken van pillen indien niet strikt noodzakelijk alleen maar slechter voor je is (heb al 12/13 jaar geen enkele pil meer geslikt, dus ook geen asparine/paracetamol), dus je snapt van die dingen word ik helemaal niet vrolijk. Bij de GGD schrijven ze natuurlijk pillen/vaccinaties voor als je maar 0.1% kans hebt om de ziekte op te lopen omdat ze het risicio gewoon NIET kunnen lopen dat iemand ziek wordt. Dus kan iemand iets nuttigs zeggen over de kans dat je malaria daar oploopt en over die lariumpillen zelf. Als het moet dan moet het want gezondheid boven alles, maar indien niet strikt noodzakelijk dan kies ik natuurlijk liever voor een andere oplossing. Er is ook zoiets als malarone maar daarvan zou ik er dus heel veel mee moeten sjouwen tijdens 3 maanden, omdat je die dagelijks moet slikken.

Ik ga verder eerst 10 dagen naar Hong Kong want daar woont een vriend van mij tijdelijk (ivm werk) om daar HK, Macau en Shenzen) en vlieg daarna door naar Bangkok. Daarna heb ik 3 maanden de tijd om daar rond te reizen. Ik twijfel nog over 2 routes:

Thailand (noord), Laos, Vietnam, Cambodja, Thailand (zuid), Amsterdam
Thailand (noord), Laos, Cambodja, Thailand (zuid), Maleisie, Singapore, Amsterdam

Dit met name omdat ik niet zulke goede verhalen heb gehoord over Vietnam (sorry TS ), omdat de mensen daar heel opdringerig zijn, tot het handtastelijke aan toe en bovendien schijn je heel erg op je hoede te moeten zijn omdat je steeds wordt opgelicht. Aan de andere kant schijnt de natuur weer heel mooi te zijn en is het historisch natuurlijk een interessant land. Dus iemand die dit gerucht kan bevestigen/ontkrachten? De beide routes zijn overigens wel redelijk standaard, maar het plan is ook om niet heel erg van de gebruikelijke routes af te wijken omdat ik geen ervaren backbacker ben en daarnaast alleen reis, dus op de standaard routes ontmoet je waarschijnlijk meer mensen wat natuurlijk ook af en toe wel leuk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gangster-Engel op 23-09-2006 15:48:48 ]
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:41:28 #33
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42077522
Bij welke verzekeraar zit jij? Ik zit bij Zilveren Kruis en die vergoeden (gelukkig!) 100% als ik het via Meditel doe. Anders 75%. Dat scheelt in elk geval weer enorm in de kosten .

Leuk trouwens dat je ook gaat! Ik hoop je reisverhalen te kunnen lezen voordat ik zelf wegga! .
pi_42077590
CZ pluspakket is mijn verzekering, maar ga nog een goede reisverzekering afsluiten want dit was meer mijn studentenverzekering. Ik zal tijdens mijn reis zeker hier af en toe wat posten om mijn ervaringen te delen en mocht ik nog interessante dingen ontdekken voordat ik ga zal ik ze in dit topic dumpen!
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_42097555
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:27 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ik twijfel nog over 2 routes:

Thailand (noord), Laos, Vietnam, Cambodja, Thailand (zuid), Amsterdam
Thailand (noord), Laos, Cambodja, Thailand (zuid), Maleisie, Singapore, Amsterdam

Dit met name omdat ik niet zulke goede verhalen heb gehoord over Vietnam (sorry TS ), omdat de mensen daar heel opdringerig zijn, tot het handtastelijke aan toe en bovendien schijn je heel erg op je hoede te moeten zijn omdat je steeds wordt opgelicht. Aan de andere kant schijnt de natuur weer heel mooi te zijn en is het historisch natuurlijk een interessant land. Dus iemand die dit gerucht kan bevestigen/ontkrachten?
ik vond de mensen in Vietnam destijds (drie jaar geleden dus) véél aardiger dan in Thailand. Ik zou het land zeker niet overslaan, sterker nog: het staat als eerste op mijn lijstje met komende reizen .
  maandag 25 september 2006 @ 13:54:37 #36
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42111660
Is het, denken jullie, verstandiger om de visa hier in Nederland te regelen of gewoon daar? Als je de keus hebt, natuurlijk, want bij sommige landen kan 't alleen daar. En zal het schelen in de kosten?
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:05:23 #37
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42141990
Anyone?
pi_42142212
ik zou visa die ter plekke een paar dagen duren om aan te vragen hier vast aanvragen. voor Laos kan je in noord-thailand heel makkelijk een visum krijgen. voor cambodja zijn er volgens mij tegenstrijdige berichten over hoe lang het nou duurt (en of t wel kan) om aan de grens een visum te krijgen. ik zou zelf denk ik hier al aanvragen, dan heb je daar t gedoe niet.
pi_42153513
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef Wampi het volgende:
ik zou visa die ter plekke een paar dagen duren om aan te vragen hier vast aanvragen. voor Laos kan je in noord-thailand heel makkelijk een visum krijgen. voor cambodja zijn er volgens mij tegenstrijdige berichten over hoe lang het nou duurt (en of t wel kan) om aan de grens een visum te krijgen. ik zou zelf denk ik hier al aanvragen, dan heb je daar t gedoe niet.
In Cambodja kreeg ik 5 jaar geleden gewoon op het vliegveld een visum tegen betaling van 20 dollar.
Geweldig systeem trouwens. Je moest een formuliertje invullen en een pasfoto inleveren. Die werden aangenomen door 1 persoon, samen met je paspoort. Vervolgens nam iemand anders de 20 dollar aan en zette weer iemand anders een stempel in je paspoort. De 4e persoon gaf je dan weer je paspoort terug.
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:13:04 #40
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42154324
quote:
[afbeelding]
[offtopic]dat ziet er leuk uit, kun je dat met google earth maken??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_42169213
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:49 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

In Cambodja kreeg ik 5 jaar geleden gewoon op het vliegveld een visum tegen betaling van 20 dollar.
Geweldig systeem trouwens. Je moest een formuliertje invullen en een pasfoto inleveren. Die werden aangenomen door 1 persoon, samen met je paspoort. Vervolgens nam iemand anders de 20 dollar aan en zette weer iemand anders een stempel in je paspoort. De 4e persoon gaf je dan weer je paspoort terug.
Maar een visum krijgen als je Cambodja over land binnengaat is volgens mij een ander verhaal . Op de ambassade van Vietnam in Den Haag gaat t ook ongeveer zo, hilarisch .
pi_42185653
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:11 schreef Wampi het volgende:

[..]

Maar een visum krijgen als je Cambodja over land binnengaat is volgens mij een ander verhaal . Op de ambassade van Vietnam in Den Haag gaat t ook ongeveer zo, hilarisch .
Als je niet weet waar je het over hebt svp niet reageren..

Je krijgt gewoon een visum aan de grens met Cambodja als je de grens over gaat hoor....afgelopen winter nog een aantal keer gedaan....
pi_42191874
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:42 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je het over hebt svp niet reageren..

Je krijgt gewoon een visum aan de grens met Cambodja als je de grens over gaat hoor....afgelopen winter nog een aantal keer gedaan....
sorry hoor, meneer de wereldreiziger.. toen ik in zuid-laos zat afgelopen juli waren daar tegenstrijdige verhalen over. de ene persoon zei dat je geen visum aan de grens kon krijgen, de ander zei dat het wel kon maar dat je er veel voor moest betalen, etc.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:46:04 #44
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42911646
Zo, net even de vaccinaties wezen halen en het viel reuze mee! Hepatitis A en B, buiktyfus en DTP als prikje en malaria als pillen. Komende week krijg ik een proefdosis om te kijken hoe ik er op reageer. Over 'n maandje terugkomen voor een extra Hepatitis A en B en dan ben ik klaar . Heb trouwens ook zo'n 'ik heb geen Cholera'-stempel.

Ik voelde er echt amper wat van. Gelukkig, want ik heb 't meestal niet zo op prikjes.
pi_43263508
ik ga zelf ook in december voor 4,5 maand naar ZO azie, leuk te lezen dat er meerdere mensen deze tijd die kant op gaan!
eingenzinnig..............huh?!?!?!
pi_43317865
Ach een beetje laat, maar wel waren zelf op reis :

na lezing van het bovenstaande: als je een visum voor Vietnam haalt in Cambodja, en mogelijk ook in andere Aziatische steden: vraag dan goed na of deze op datum zijn. Wij hebben destijds een visum voor Vietnam in Sihanoukville, Cambodja gehaald (goedkoop, snel), maar de inreis- en uitreisdata op dit visum zijn vast. Je kunt dus niet eerder het land uit, en ook niet later, terwijl visa uitgegeven in Europa alleen vereisen dat je binnen x maanden inreist, en pas dan gaat je visumduur in. Visa locaal uitgegeven kunnen dus inflexibel zijn.
De Cambodjaanse douanier vertelde breed lachtend dat er de avond voor onze uitreis nog een stel toeristen in het douanekantoor hadden geslapen (in the middle of nowhere), omdat ze een dag te vroeg waren.

De visumsitautie op de grens tussen Cambodja en Laos verandert trouwens ongeveer per week Er zitten op Don Det wel legio guesthouses die van de actuele situatie op de hoogte zijn (zie de LP).
Begin dit jaar kon je in ieder geval wel op alle legitieme grensovergangen tussen Thailand en Laos een visum on arrival kopen, maar ik dacht dat dit slechts een 15-daags visum is (andere visa zijn dertig dagen): het bulletinboard van Lonely Planet heeft vrij actuele info hieromtrent.

Wat hierboven over Lonely Planet geschreven staat klopt trouwens wel: wij gebruiken LP ook steeds meer als contraexpertise (LP hotels zijn meestal overpriced en overvol, welke stad moet je niet zijn), of juist als back-up (als we in het donker aankomen, of als we het helemaal gehad hebben). Het valt me echt op dat LP's de laatste jaren erg slecht worden bijgewerkt, en minder up to date zijn.
De leukste plekken voor ons blijken de stadjes en dorpjes te zijn, die er niet in staan, of omschreven staan als 'transferhub' of als suf. Dan zijn nightmarkets ook geen touristtraps meer, maar plekken waar je meer van land en bevolking komt te weten dan welke hoogtepunt dan ook.

Tenslotte een tip, mede in verband met het vorige: koop het South-East Asia Phrasebook van Lonely Planet. Klein boekje, staat al het essentiele Thais, Lao, Khmer en Vietnamese in, erg handig en leuk: succes verzekerd bij de locale bevolking, en handig wanneer je eens in een wat minder toeristisch gebied zit, of niet met de touts wil praten Voor mij essentiele reisuitrusting, een mini-talenboekje is het eerste wat ik inpak.

En mocht je toch naar Myanmar gaan (imho indrukwekkender dan alle andere vier landen bij elkaar): er staat ook Birmese in

PS: mocht je Lonely Planet willen kopen, in Phnom Penh verkopen ze kopieen van alle Lonely Planets voor een fractie van de prijs. Mocht dat niet aan het einde van je reis vallen, dan scheelt daar kopen bagage en centjes. Soms zelf met aantekeningen van de eigenaar van het origineel Ze zijn natuurlijk wel wat minder degelijk gebonden

[ Bericht 8% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 07-11-2006 10:18:35 ]
pi_43317925
verkeerde knopje
  zondag 12 november 2006 @ 12:23:41 #48
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43472475
Tickets zijn geboekt!!

1 februari t/m 1 juni . Aankomst en vertrek in Bankok, Thailand. Eenmaal overstappen in Munchen op de heen en terugreis. Naar Munchen vliegen we met KLM, naar bankok met LTU.

Woei!
pi_43475981
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:23 schreef BlaatschaaP het volgende:
Tickets zijn geboekt!!

1 februari t/m 1 juni . Aankomst en vertrek in Bankok, Thailand. Eenmaal overstappen in Munchen op de heen en terugreis. Naar Munchen vliegen we met KLM, naar bankok met LTU.

Woei!
Allereerst gefeliciteerd !

Weet niet of je je plannen misschien hebt gewijzigd en van plan bent de volledige 4 maanden in Thailand te blijven maar dat kan sinds 1 oktober dus niet meer !

Vanaf 1 oktober zijn de regels in Thailand gewijzigd...je mag nu in een periode van 180 dagen nog maar 90 dagen in Thailand verblijven.

Hoe die dagen precies bij elkaar op worden geteld weet nog niemand volgens mij.

Veel plezier
  zondag 12 november 2006 @ 14:35:17 #50
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43476565
Nee, ben ik niet van plan . We beginnen en eindigen in Thailand, maar willen er in principe bij elkaar maar een maandje verblijven. De rest van de tijd hebben we hard nodig voor Vietnam, Laos en Cambodja .
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:17:48 #51
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_45595662
Nog maar 9 dagen voor we gaan!

Inmiddels heb ik (geloof ik) alle benodigde spullen wel ingeslagen, zijn alle (herhalings)vaccinaties binnen, wacht ik nog even op m'n voorraad Malarone (ipv de vreselijke Lariampillen), lees ik me dagelijks suf aan reisverhalen, heb ik morgen m'n laatste werkdag en beginnen de zenuwen toch heel langzaam een beetje op te spelen .

Oh men, ik heb er echt ongelofelijk veel zin in!

Nog een vraagje trouwens. Ik heb thuis zelf nog een klamboe liggen, die niet geimpregneerd is. Ik neem Deet mee, maar is het nou ook echt nodig om m'n eigen klamboe mee te zeulen? Op veel sites lees ik namelijk dat je ze sowieso daar in praktisch elk hostel bij de kamer krijgt en je ze anders voor een prikkie kunt kopen. Is dat daadwerkelijk zo? Dat lijkt me namelijk handiger dan nu nog moeite doen om m'n eigen klamboe te impregneren en dat ding dan mee moeten zeulen.
pi_45604148
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:17 schreef BlaatschaaP het volgende:

Inmiddels heb ik (geloof ik) alle benodigde spullen wel ingeslagen, zijn alle (herhalings)vaccinaties binnen, wacht ik nog even op m'n voorraad Malarone (ipv de vreselijke Lariampillen), lees ik me dagelijks suf aan reisverhalen, heb ik morgen m'n laatste werkdag en beginnen de zenuwen toch heel langzaam een beetje op te spelen .

Nog een vraagje trouwens. Ik heb thuis zelf nog een klamboe liggen, die niet geimpregneerd is. Ik neem Deet mee, maar is het nou ook echt nodig om m'n eigen klamboe mee te zeulen? Op veel sites lees ik namelijk dat je ze sowieso daar in praktisch elk hostel bij de kamer krijgt en je ze anders voor een prikkie kunt kopen. Is dat daadwerkelijk zo? Dat lijkt me namelijk handiger dan nu nog moeite doen om m'n eigen klamboe te impregneren en dat ding dan mee moeten zeulen.
zijn daar nog muggen dan? in myanmar was het maar tot en met december. heb trouwens geen malariapillen geslikt, ik vertrouw wel op mn deet en mn electrische muggenmepper. klamboe heb ik welgeteld 1 keer gebruikt in ruim 3 weken.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:13:54 #53
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_45852272
Ik denk niet dat ik hier nog kom aangezien ik morgen vertrek, dus tot over een lange tijd! En misschien zie ik sommigen van jullie nog wel in het zonnige Azie .
pi_45852736
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:17 schreef BlaatschaaP het volgende:

als antwoord op je vraag: ja. Niet meenemen dus

En veel plezier.

Vergeet niet That Phanom aan te doen, als je in de buurt komt
Elke dag feest
pi_45865643
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:13 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk niet dat ik hier nog kom aangezien ik morgen vertrek, dus tot over een lange tijd! En misschien zie ik sommigen van jullie nog wel in het zonnige Azie .
Succes en veel plezier. We hopen nog wel wat van je te horen natuurlijk
pi_50555406
Ik ga iets korter, 2.5mnd en moet dus wat sneller rondreizen. Is 2 weken genoeg voor Vietnam? Hoor goeie verhalen over Laos dus ik wil die ook nog invoegen... Deet, klamboe, malarone etc is ter plekke te krijgen? Ik ga over 1wk en heb nog geen goeie jas en stuffsacks gevonden, iemand tips?
  maandag 18 juni 2007 @ 10:35:18 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_50569638
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:50 schreef Erasmusch het volgende:
Ik ga iets korter, 2.5mnd en moet dus wat sneller rondreizen. Is 2 weken genoeg voor Vietnam? Hoor goeie verhalen over Laos dus ik wil die ook nog invoegen... Deet, klamboe, malarone etc is ter plekke te krijgen? Ik ga over 1wk en heb nog geen goeie jas en stuffsacks gevonden, iemand tips?
2 weken is erg aan de korte kant, aangezien Vietnam enorm langgerekt is ben je veel tijd kwijt aan reizen
pi_50570289
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:35 schreef Blik het volgende:

[..]

2 weken is erg aan de korte kant, aangezien Vietnam enorm langgerekt is ben je veel tijd kwijt aan reizen
Hmm, had al zo'n vermoeden. Ik was zoiets van plan:
6wk Noord-Thailand+eilanden+laos, dan 1wk cambodja en via Pnom naar Saigon waar ik de trein pak naar Hanoi en 2wk in Vietnam blijf, daar het vliegtuig naar Sing en daar 1x op en neer naar KL.

Cambodja doe ik dus helemaal snel, maar daar hoef ik alleen ff naar Angkor Wat en PP denk ik
  maandag 18 juni 2007 @ 12:34:06 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_50573258
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:59 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Hmm, had al zo'n vermoeden. Ik was zoiets van plan:
6wk Noord-Thailand+eilanden+laos, dan 1wk cambodja en via Pnom naar Saigon waar ik de trein pak naar Hanoi en 2wk in Vietnam blijf, daar het vliegtuig naar Sing en daar 1x op en neer naar KL.

Cambodja doe ik dus helemaal snel, maar daar hoef ik alleen ff naar Angkor Wat en PP denk ik
1wk Cambodja kan in principe prima, helemaal als je alleen naar Angkor en PP gaat. Ik zou alleen een weekje Vietnam extra erbij proberen te sprokkelen als ik jou was.
pi_50576292
Of gewoon relaxed aan doen, en misschien niet naar Cambodja gaan? Kan je tenminste in Vietnam wat meer tijd doorbrengen
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 18 juni 2007 @ 14:34:04 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_50577495
quote:
Op maandag 18 juni 2007 14:01 schreef Pietjuh het volgende:
Of gewoon relaxed aan doen, en misschien niet naar Cambodja gaan? Kan je tenminste in Vietnam wat meer tijd doorbrengen
Kun je naar mijn mening beter Laos skippen, dan ga je naar Zuid-Oost Azie maar niet naar de grootste toeristenattractie die het te bieden heeft nl. Angkor Wat.

En als je in een rondje reist kom je sowieso altijd door Cambodja heen als je Vietnam ook wilt doen (of je moet gaan vliegen)
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:00:12 #63
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50606960
Als ik jou was zou ik meer tijd besteden in Vietnam. Zelf vond ik dat het mooiste en meest indrukwekkende land waar we zijn geweest. Cambodja niet overslaan, maar inderdaad alleen naar Angkor en Phnom Penh gaan. Dat kan echt in een paar daagjes gedaan zijn, hou alleen wel rekening met de redelijk lange busreis van PP naar Saigon (14 uur). Laos hoef je alleen heen te gaan vanwege de sfeer. Er is in principe niets noemenswaardigs te zien of doen (met uitzondering van the Gibbon Experience (als je geld hebt ZEKER de moeite waard) en tuben in Vang Vieng), maar er is wel overal een heel rustige en relaxte sfeer. (Noord-)Laos hebben wij in 2 weken gedaan, maar kan sneller.

Wij zijn zelf 6 weken in Vietnam geweest en hadden nog het idee lang niet alles te hebben gezien. Wat je trouwens ook echt moet doen is de weersvoorspellingen opzoeken. Wij hebben, vooral in Vietnam, ontzettend geluk gehad met het weer omdat we net op het regenseizoen voorliepen. Als het stortregent moet je steden zoals Nha Trang, Hue (sowieso) en Dalat gewoon overslaan. Dan zijn eigenlijk alleen Saigon, Hoi An en Hanoi nog aantrekkelijk. Die moet je trouwens per se bezoeken, want dat waren echt de leukste steden die ik ooit heb bezocht .

Als je nog meer wilt weten, shoot!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:01:41 #64
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50606995
En mensen, hou nou eens op met dat Angkor Wat . Is daar in Angkor een mega overdaad aan geweldig mooie en indrukwekkende tempels, noemt iedereen alleen maar de grootste! Wat is er mis met het Bayon (sowieso Angkor Thom)? Of Tha Promh?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:22:10 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_50609824
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
hou alleen wel rekening met de redelijk lange busreis van PP naar Saigon (14 uur).
Weet niet hoe jij het hebt gedaan, maar ik lees in de Lonely Planet en op het Thorn tree forum van Lonely Planet berichten van 6 uur ipv 14 uur. Dat is een speciale expressbus voor volgens mij 12 dollar

En iedereen denkt volgens mij bij Angkor Wat aan het hele complex en niet alleen aan de grote tempel. Ikzelf in ieder geval wel, terwijl ik natuurlijk ook de andere mooie grote tempels ga bezoeken.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:46:25 #66
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50619452
Ik vergis me ook volledig, zat met de Sihanoukville tijden in m'n hoofd omdat wij vanuit daar naar Saigon reisden . Vanuit Phnom Penh hebben we er inderdaad 'maar' 7 uur over gedaan, maar alles is grotendeels afhankelijk van de grens.

Wat trouwens wél een gruwelijk lange busreis is, is die van Hanoi naar Vientiane (minstens 22 uur). Echt een baggerbus ook. Zorg in elk geval dat je vantevoren goed uitzoekt hoe lang je ongeveer overal er over doet om te reizen, want dat zal in zo'n korte reistijd toch het grootste gedeelte gaan innemen.
pi_50622912
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
Als ik jou was zou ik meer tijd besteden in Vietnam.
Zou ik inderdaad ook doen; ik ben 4 jaar geleden 2 weken in Vietnam geweest, en van Saigon tot Nha Trang gereisd. Het kan, maar is (erg) kort.
quote:
Laos hoef je alleen heen te gaan vanwege de sfeer. Er is in principe niets noemenswaardigs te zien of doen (met uitzondering van the Gibbon Experience (als je geld hebt ZEKER de moeite waard) en tuben in Vang Vieng), maar er is wel overal een heel rustige en relaxte sfeer. (Noord-)Laos hebben wij in 2 weken gedaan, maar kan sneller.
ik zou voor Laos als het kan ook meer dan twee weken uittrekken!! Er is juist zoveel mooie natuur te zien! Ik vond het zo mogelijk nog mooier dan Vietnam, en inderdaad rustig en relaxed. Mínstens twee weken ook voor Laos dus .
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:16:44 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_50627025
nu weet die het helemaal niet meer :p
pi_50632778
haha, ja, en dan heb ik er nog niet eens bijgezegd dat ik Noord-Thailand destijds best vond tegenvallen
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:05:51 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_50641898
Ik ga komende zomer in 5 weken dit doen (ook in deze volgorde waarschijnlijk):

Pnomh Penh
Siem Reap + Angkor
Battambang
Ho Chi Minh + Cu Chi tunnels + Cao Dai tempel
Nha Trang
Hoi An (zit te twijfelen of we niet een tussenstop moeten doen tussen Nha Trang en Hoi An)
Da Nang
Hué
Hanoi (vanuit daar naar Sapa en Ha Long Bay)
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:36:56 #71
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50644580
Ik vond Battambang en Hué de twee saaiste en vervelendste steden waar we zijn geweest. Battambang was gewoon niets te doen, de oh zo leuke Franskoloniale architectuur viel echt tegen en er was volkomen geen atmosfeer. Het enige leuke wat we daar hebben gedaan is een tour naar een bergje daar in de buurt met allerlei tempels en killing caves van de Rode Khmer. Hué was, op de Citadel na (die nog niet eens echt boeiend was), echt helemaal doodsaai. Alle tours waren ontzettend duur en rondlopen was ook niet echt heel denderend.

Just my two cents hoor, maar als ik jou was zou ik deze twee overslaan en langer in leukere steden blijven .
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:41:52 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_50649425
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vond Battambang en Hué de twee saaiste en vervelendste steden waar we zijn geweest. Battambang was gewoon niets te doen, de oh zo leuke Franskoloniale architectuur viel echt tegen en er was volkomen geen atmosfeer. Het enige leuke wat we daar hebben gedaan is een tour naar een bergje daar in de buurt met allerlei tempels en killing caves van de Rode Khmer. Hué was, op de Citadel na (die nog niet eens echt boeiend was), echt helemaal doodsaai. Alle tours waren ontzettend duur en rondlopen was ook niet echt heel denderend.

Just my two cents hoor, maar als ik jou was zou ik deze twee overslaan en langer in leukere steden blijven .
Hué komen we toch langs als we naar Hanoi gaan, kunnen we net zo goed even een dagje stoppen, als het niet bevalt zijn we een dag later weer weg.

Ik twijfel zelf ook een beetje over Battambang, we wilden het koloniale Cambodja een beetje meepikken en naar Kampot gaan, maar daar hebben we eigenlijk geen tijd voor omdat het zoveel reisdagen kost om daar te komen. Daarom staat Battambang op de planning omdat het in de buurt van Siem Reap ligt

Het is ook een voorlopige planning, vorig jaar hebben we dat ook gedaan toen we naar Thailand gingen en uiteindelijk hebben we iets heel anders gedaan.
pi_50693462
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:16 schreef Blik het volgende:
nu weet die het helemaal niet meer :p
Het maakt het er allemaal niet simpeler op nee
BTW, wilde net malarone pillen halen. Die dingen kosten gewoon 3¤ ps Toch maar ff opzoeken of ik ze wel echt nodig heb...
pi_50705036
Ik ga in augustus voor 3 weken alleen naar Thailand. Ik heb een heel goedkoop ticket gevonden bij Mahan-air voor 480 euro, echt een aanrader dus. (je stapt alleen wel op in Dusseldorf, en je hebt een tussenstop in Teheran, maar voor die 500 euro voordeel heb ik het wel over)

Ik moet me nog gaan vaccineren, en ik zat eraan te denken om dit in juli te doen. Maar ik zat hier zo te lezen, en zag staan dat sommigen van jullie ook voor herhalingsvaccinaties terug moest komen etc? Kun je het niet in 1 dag afhandelen? Want anders moet ik wel een beetje gaan opschieten daarmee.

Ohja, en ik heb trouwens de rough guide gekocht, en niet de lonely planet. Ik had beide bij de bieb geleend, maar ik vond de rough guide qua gebruik toch wat handiger, ik vind het een stuk overzichtelijker.
pi_50705062
Ohja, en hoeveel kosten die vaccinaties eigenlijk?
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:29:10 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_50705675
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:14 schreef Shadina het volgende:
Ik ga in augustus voor 3 weken alleen naar Thailand. Ik heb een heel goedkoop ticket gevonden bij Mahan-air voor 480 euro, echt een aanrader dus. (je stapt alleen wel op in Dusseldorf, en je hebt een tussenstop in Teheran, maar voor die 500 euro voordeel heb ik het wel over)

Ik moet me nog gaan vaccineren, en ik zat eraan te denken om dit in juli te doen. Maar ik zat hier zo te lezen, en zag staan dat sommigen van jullie ook voor herhalingsvaccinaties terug moest komen etc? Kun je het niet in 1 dag afhandelen? Want anders moet ik wel een beetje gaan opschieten daarmee.
Ik ga ook met Mahan Air

Als je in augustus gaat kun je prima in juli je prikken halen, voor je hepatitis A prik kun je 6 maanden later terug komen omdat je dan 25 jaar beschermt bent. Waarschijnlijk moet je ook nog DTP als prik hebben. Reken op rond de 80 - 90 euro. Als je een goede zorgverzekering hebt kun je het geld terugvragen.
pi_50714428
Bij mij vergoedden ze 75%, zelfde geldt voor de pillen hoorde ik net.
Ohja, waar kan ik het beste maatpakken laten maken? Hoorde goeie verhalen over Vietnamese kleermakertjes en wil er niet mn hele reis mee sjouwen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:13:00 #78
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50724070
Hoi An in Vietnam. De absolute kleermakershoofdstad in Zuid-Oost Azie.

Als je daar niet langskomt of het later pas wilt doen kan het natuurlijk ook gewoon in Bangkok, Hanoi, Saigon, etc.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:28:45 #79
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_50724709
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ga ook met Mahan Air

Als je in augustus gaat kun je prima in juli je prikken halen, voor je hepatitis A prik kun je 6 maanden later terug komen omdat je dan 25 jaar beschermt bent. Waarschijnlijk moet je ook nog DTP als prik hebben. Reken op rond de 80 - 90 euro. Als je een goede zorgverzekering hebt kun je het geld terugvragen.
Het terugvragen is alleen interessant als je je no-claim al volledig verbruikt hebt. Zo niet trekken ze het daar later weer vanaf en betaal je het dus alsnog zelf
stupidity has become as common as common sense was before
pi_50733905
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:05 schreef Blik het volgende:
Ik ga komende zomer in 5 weken dit doen (ook in deze volgorde waarschijnlijk):

Pnomh Penh
Siem Reap + Angkor
Battambang
Ho Chi Minh + Cu Chi tunnels + Cao Dai tempel
Nha Trang
Hoi An (zit te twijfelen of we niet een tussenstop moeten doen tussen Nha Trang en Hoi An)
Da Nang
Hué
Hanoi (vanuit daar naar Sapa en Ha Long Bay)
Pak vooral de slow boat tussen Siem Reap en Battambang.
In Battambang, ga vooral in het platteland in. En het Royal hotel is een aanrader
  vrijdag 22 juni 2007 @ 19:45:22 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_50739464
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:28 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Het terugvragen is alleen interessant als je je no-claim al volledig verbruikt hebt. Zo niet trekken ze het daar later weer vanaf en betaal je het dus alsnog zelf
NIet als het in je aanvullende verzekering zit
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:22:04 #82
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50753995
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Pak vooral de slow boat tussen Siem Reap en Battambang.
In Battambang, ga vooral in het platteland in. En het Royal hotel is een aanrader
Zoek alleen wel vantevoren uit of het weer goed genoeg is voor die slowboat, toen wij er waren was het waterpeil namelijk zo laag dat je er veel langer over deed en dat je constant moest wisselen tussen jeep en boot. Daarom hebben wij het uiteindelijk ook niet gedaan.
pi_50755913
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:13 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hoi An in Vietnam. De absolute kleermakershoofdstad in Zuid-Oost Azie.

Als je daar niet langskomt of het later pas wilt doen kan het natuurlijk ook gewoon in Bangkok, Hanoi, Saigon, etc.
Dank je. Zoals ik nu de route in mn hoofd heb, is Hanoi of Hoi An dan de handigste optie. Heb je ook nog specifieke tailors die je kan aanbevelen?
pi_50757893
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:22 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Zoek alleen wel vantevoren uit of het weer goed genoeg is voor die slowboat, toen wij er waren was het waterpeil namelijk zo laag dat je er veel langer over deed en dat je constant moest wisselen tussen jeep en boot. Daarom hebben wij het uiteindelijk ook niet gedaan.
slimme aanvulling

als je een goede moto driver in Battambang wil hebben, kan ik trouwens mr. Baht aanraden (like the thai currency ). Aardige man, kan je een hoop inzicht geven. Royal Hotel kan 'm wel voor je vinden
pi_51137888
Vast al 1000x gevraagd, maar weet iemand misschien sites met goedkope hotels? Op de sites die ik vind zijn de hotels namelijk veel duurder dan wat je normaal (daar) betaalt.

Ohja, en heb je een wereldstekker nodig?
pi_51138031
En wat is een leuke/handige wijk in Bangkok om te verblijven?

En is het handig om een creditcard te hebben? Heb er namelijk geen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:08:54 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_51138796
Credit card is niet nodig, heb hem nooit gebruikt, kunt bijna overal pinnen. Als backpacker kun je het beste in de buurt van Kao San Road slapen. Veel goedkope eetplaatsjes, goedkope overnachtingen en veel te doen 's avonds.

Voor sites met goedkope guesthouses moet je maar ff googlen op guesthouses of hostels

Verder las ik dat je een Rough Guide gekocht hebt. Daar staan genoeg tips in over dagtrips, wat moet je zien, waar kun je slapen etc.
  donderdag 5 juli 2007 @ 01:30:18 #88
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_51154950
Mijn aanrader ligt vlakbij Khao San Road maar niet er op. Aan die straat slapen beviel mij persoonlijk totaal niet. Ontzettend veel lawaai, nare mensen en vooral OVERAL irritante drugsdealers en tuktukdrivers (dat echter alleen overdag). Na 2 nachten zijn we dan ook een wijkje verderop gaan zoeken. Aan de ene kant van de straat heb je namelijk een tempelcomplexje (je gaat door een poortje heen om er te komen). Steek alles door totdat je uiteindelijk bij een gezellig uitziend straatje uitkomt. Daar nog even doorheen en dan zie je een groot bord met New Siam staan. Die is leuk en het guesthouse + restaurant daar tegenover ook zeker (Wild Orchid). Echte aanraders.
  donderdag 5 juli 2007 @ 06:39:18 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_51156736
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mijn aanrader ligt vlakbij Khao San Road maar niet er op. Aan die straat slapen beviel mij persoonlijk totaal niet. Ontzettend veel lawaai, nare mensen en vooral OVERAL irritante drugsdealers en tuktukdrivers (dat echter alleen overdag). Na 2 nachten zijn we dan ook een wijkje verderop gaan zoeken. Aan de ene kant van de straat heb je namelijk een tempelcomplexje (je gaat door een poortje heen om er te komen). Steek alles door totdat je uiteindelijk bij een gezellig uitziend straatje uitkomt. Daar nog even doorheen en dan zie je een groot bord met New Siam staan. Die is leuk en het guesthouse + restaurant daar tegenover ook zeker (Wild Orchid). Echte aanraders.
Daar heb ik ook geslapen, in allebei de New Siam Guesthouses zelfs. prima guesthouse inderdaad
pi_51160693
Ik bedoelde eigenlijk eerder comfortabele/goede hotels, maar dan tegen voordelige prijzen (wat je daar dus ook ong zou betalen). Geen guesthouses oid dus. Heb namelijk vaker gehoord dat je voor 20 euro makkelijk in een luxe hotel kunt slapen, terwijl ik op internet niet verder dan 3 sterren kom. (dit is dan alleen voor de eerste paar dagen, overige dagen wil ik daar mijn hotels ter plekke boeken)
pi_51161077
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb in Wild Orchid geslapen, volgende keer in Bangkok zou ik weer daarheen gaan. Het eten daar is ook erg goed!
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:04:07 #92
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_51164279
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:25 schreef Wampi het volgende:

[..]

Ik heb in Wild Orchid geslapen, volgende keer in Bangkok zou ik weer daarheen gaan. Het eten daar is ook erg goed!
Wij sliepen altijd in New Siam maar aten en zaten standaard in Wild Orchid . Lekker eten inderdaad.. en die stoelen .
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:58:18 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_51168358
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:13 schreef Shadina het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk eerder comfortabele/goede hotels, maar dan tegen voordelige prijzen (wat je daar dus ook ong zou betalen). Geen guesthouses oid dus. Heb namelijk vaker gehoord dat je voor 20 euro makkelijk in een luxe hotel kunt slapen, terwijl ik op internet niet verder dan 3 sterren kom. (dit is dan alleen voor de eerste paar dagen, overige dagen wil ik daar mijn hotels ter plekke boeken)
De Rough Guide heeft volgens mij voor ieder wat wils. En in Bangkok voor 20 euro in een luxe hotel slapen zit er echt niet in. Je mag al blij zijn als je een fatsoenlijke kamer + bed hebt in Bangkok voor 10 euro. De rest van Thailand is wat dat betreft veel goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')