Alles wat mensen kwijt willen. Dus inderdaad informatie over vaccinaties en visa, maar ook tips voor hostels, leuke restaurantjes, mooie wandelroutes, etc. Ik heb dit gewoon nog nooit gedaan en zoek mensen die hier wél ervaring mee hebbenquote:Op woensdag 20 september 2006 13:18 schreef Shivo het volgende:
Erh... wat wil je precies weten?
Ik heb inderdaad al op de site van de GGD gekeken en dat gaat wel goed komen met de inentingen. Ik zie zo snel staan dat je voor malaria, (buik)tyfus, hepatitis B en polio moet halen. Iemand die daar ervaringen mee heeft?quote:Je moet in elk geval rekening houden met dat je inentingen moet hebben (dus op tijd bij de GGD checken). Verder zijn al die landen megagoedkoop en zijn er volgens mij redelijke grote backpackertrails, dwz er zijn veel backpackers dus je hoeft je nooit alleen te voelen.
Ik ga in januari-februari-maart ook die kant op, alleen wil ik naar Thailand-Laos-India.
Ik wil er niet nu heen, maar pas februariquote:Op woensdag 20 september 2006 13:22 schreef Vodka_Lime het volgende:
waarom wil je daar NU heen, heb je t nieuws gezien... is geen lekkere plek om daar nu heen te gaan als toerist.
Je maakt een afspraak bij de GGD, legt uit waar je naar toe wil en zij verzorgen de rest.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Alles wat mensen kwijt willen. Dus inderdaad informatie over vaccinaties en visa, maar ook tips voor hostels, leuke restaurantjes, mooie wandelroutes, etc. Ik heb dit gewoon nog nooit gedaan en zoek mensen die hier wél ervaring mee hebben.
[..]
Ik heb inderdaad al op de site van de GGD gekeken en dat gaat wel goed komen met de inentingen. Ik zie zo snel staan dat je voor malaria, (buik)tyfus, hepatitis B en polio moet halen. Iemand die daar ervaringen mee heeft?
dollars meenemen in kleine coupures. wisselen indien nodig. vergeet niet altijd en overal korting te bedingen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:25 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dankjewel voor de informatie alvast! Ik lees het allemaal graag.
Hebben jullie trouwens nog tips voor het meenemen van geld? Dus de verhouding cash/pin/traveller's cheques/etc. en natuurlijk of ik het beste dollars kan meenemen, of meteen alles moet wisselen in de lokale munteenheid.
Cool, dankje!quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:28 schreef Byte_Me het volgende:
slightly offtopic, maar mocht je nog van plan zijn myanmar bij je reis te betrekken heb je hier mijn reisschema. ik ga hier zelf in december/januari 3 weken heen.
[afbeelding]
Hey wat tof...diezelfde route heb ik ook gevolgd...bijzonder indrukwekkend land alleen vielen de bezienswaardigheden an sich me tegen (Bagan vond ik bijv. maar niks vergeleken met Angkor Wat)...de algehele belevenis om in een land dat zo afgesloten is van de Westerse wereld rond te reizen is echter geweldig...quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:28 schreef Byte_Me het volgende:
slightly offtopic, maar mocht je nog van plan zijn myanmar bij je reis te betrekken heb je hier mijn reisschema. ik ga hier zelf in december/januari 3 weken heen.
[afbeelding]
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als TT. Enig verschil is dat ik half november al ga en alleen ga. Het is iets dat ik al heel lang wil en nu ik afgestudeerd ben (vorige week) moet het er maar eens voor komen. Ben me nu enigszins aan het voorbereiden (dagen verhalen op internet zitten lezen), begin volgende week ticket boekenquote:Op woensdag 20 september 2006 12:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
OPeningsverhaal TT
ik vond de mensen in Vietnam destijds (drie jaar geleden dus) véél aardiger dan in Thailand. Ik zou het land zeker niet overslaan, sterker nog: het staat als eerste op mijn lijstje met komende reizenquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:27 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ik twijfel nog over 2 routes:
Thailand (noord), Laos, Vietnam, Cambodja, Thailand (zuid), Amsterdam
Thailand (noord), Laos, Cambodja, Thailand (zuid), Maleisie, Singapore, Amsterdam
Dit met name omdat ik niet zulke goede verhalen heb gehoord over Vietnam (sorry TS), omdat de mensen daar heel opdringerig zijn, tot het handtastelijke aan toe en bovendien schijn je heel erg op je hoede te moeten zijn omdat je steeds wordt opgelicht. Aan de andere kant schijnt de natuur weer heel mooi te zijn en is het historisch natuurlijk een interessant land. Dus iemand die dit gerucht kan bevestigen/ontkrachten?
In Cambodja kreeg ik 5 jaar geleden gewoon op het vliegveld een visum tegen betaling van 20 dollar.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef Wampi het volgende:
ik zou visa die ter plekke een paar dagen duren om aan te vragen hier vast aanvragen. voor Laos kan je in noord-thailand heel makkelijk een visum krijgen. voor cambodja zijn er volgens mij tegenstrijdige berichten over hoe lang het nou duurt (en of t wel kan) om aan de grens een visum te krijgen. ik zou zelf denk ik hier al aanvragen, dan heb je daar t gedoe niet.
[offtopic]dat ziet er leuk uit, kun je dat met google earth maken??quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:28 schreef Byte_Me het volgende:
[afbeelding]
Maar een visum krijgen als je Cambodja over land binnengaat is volgens mij een ander verhaalquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
In Cambodja kreeg ik 5 jaar geleden gewoon op het vliegveld een visum tegen betaling van 20 dollar.
Geweldig systeem trouwens. Je moest een formuliertje invullen en een pasfoto inleveren. Die werden aangenomen door 1 persoon, samen met je paspoort. Vervolgens nam iemand anders de 20 dollar aan en zette weer iemand anders een stempel in je paspoort. De 4e persoon gaf je dan weer je paspoort terug.![]()
Als je niet weet waar je het over hebt svp niet reageren..quote:Op woensdag 27 september 2006 14:11 schreef Wampi het volgende:
[..]
Maar een visum krijgen als je Cambodja over land binnengaat is volgens mij een ander verhaal. Op de ambassade van Vietnam in Den Haag gaat t ook ongeveer zo, hilarisch
.
sorry hoor, meneer de wereldreiziger.. toen ik in zuid-laos zat afgelopen juli waren daar tegenstrijdige verhalen over. de ene persoon zei dat je geen visum aan de grens kon krijgen, de ander zei dat het wel kon maar dat je er veel voor moest betalen, etc.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:42 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt svp niet reageren..
Je krijgt gewoon een visum aan de grens met Cambodja als je de grens over gaat hoor....afgelopen winter nog een aantal keer gedaan....
Allereerst gefeliciteerd !quote:Op zondag 12 november 2006 12:23 schreef BlaatschaaP het volgende:
Tickets zijn geboekt!!
1 februari t/m 1 juni. Aankomst en vertrek in Bankok, Thailand. Eenmaal overstappen in Munchen op de heen en terugreis. Naar Munchen vliegen we met KLM, naar bankok met LTU.
Woei!
zijn daar nog muggen dan? in myanmar was het maar tot en met december. heb trouwens geen malariapillen geslikt, ik vertrouw wel op mn deet en mn electrische muggenmepper. klamboe heb ik welgeteld 1 keer gebruikt in ruim 3 weken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nog maar 9 dagen voor we gaan!
Inmiddels heb ik (geloof ik) alle benodigde spullen wel ingeslagen, zijn alle (herhalings)vaccinaties binnen, wacht ik nog even op m'n voorraad Malarone (ipv de vreselijke Lariampillen), lees ik me dagelijks suf aan reisverhalen, heb ik morgen m'n laatste werkdag en beginnen de zenuwen toch heel langzaam een beetje op te spelen.
Oh men, ik heb er echt ongelofelijk veel zin in!
Nog een vraagje trouwens. Ik heb thuis zelf nog een klamboe liggen, die niet geimpregneerd is. Ik neem Deet mee, maar is het nou ook echt nodig om m'n eigen klamboe mee te zeulen? Op veel sites lees ik namelijk dat je ze sowieso daar in praktisch elk hostel bij de kamer krijgt en je ze anders voor een prikkie kunt kopen. Is dat daadwerkelijk zo? Dat lijkt me namelijk handiger dan nu nog moeite doen om m'n eigen klamboe te impregneren en dat ding dan mee moeten zeulen.
als antwoord op je vraag: ja. Niet meenemen dusquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nog maar 9 dagen voor we gaan!
Inmiddels heb ik (geloof ik) alle benodigde spullen wel ingeslagen, zijn alle (herhalings)vaccinaties binnen, wacht ik nog even op m'n voorraad Malarone (ipv de vreselijke Lariampillen), lees ik me dagelijks suf aan reisverhalen, heb ik morgen m'n laatste werkdag en beginnen de zenuwen toch heel langzaam een beetje op te spelen.
Oh men, ik heb er echt ongelofelijk veel zin in!
Nog een vraagje trouwens. Ik heb thuis zelf nog een klamboe liggen, die niet geimpregneerd is. Ik neem Deet mee, maar is het nou ook echt nodig om m'n eigen klamboe mee te zeulen? Op veel sites lees ik namelijk dat je ze sowieso daar in praktisch elk hostel bij de kamer krijgt en je ze anders voor een prikkie kunt kopen. Is dat daadwerkelijk zo? Dat lijkt me namelijk handiger dan nu nog moeite doen om m'n eigen klamboe te impregneren en dat ding dan mee moeten zeulen.
Succes en veel plezier. We hopen nog wel wat van je te horen natuurlijkquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:13 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk niet dat ik hier nog kom aangezien ik morgen vertrek, dus tot over een lange tijd! En misschien zie ik sommigen van jullie nog wel in het zonnige Azie.
2 weken is erg aan de korte kant, aangezien Vietnam enorm langgerekt is ben je veel tijd kwijt aan reizenquote:Op zondag 17 juni 2007 20:50 schreef Erasmusch het volgende:
Ik ga iets korter, 2.5mnd en moet dus wat sneller rondreizen. Is 2 weken genoeg voor Vietnam? Hoor goeie verhalen over Laos dus ik wil die ook nog invoegen... Deet, klamboe, malarone etc is ter plekke te krijgen? Ik ga over 1wk en heb nog geen goeie jas en stuffsacks gevonden, iemand tips?
Hmm, had al zo'n vermoeden. Ik was zoiets van plan:quote:Op maandag 18 juni 2007 10:35 schreef Blik het volgende:
[..]
2 weken is erg aan de korte kant, aangezien Vietnam enorm langgerekt is ben je veel tijd kwijt aan reizen
1wk Cambodja kan in principe prima, helemaal als je alleen naar Angkor en PP gaat. Ik zou alleen een weekje Vietnam extra erbij proberen te sprokkelen als ik jou was.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:59 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Hmm, had al zo'n vermoeden. Ik was zoiets van plan:
6wk Noord-Thailand+eilanden+laos, dan 1wk cambodja en via Pnom naar Saigon waar ik de trein pak naar Hanoi en 2wk in Vietnam blijf, daar het vliegtuig naar Sing en daar 1x op en neer naar KL.
Cambodja doe ik dus helemaal snel, maar daar hoef ik alleen ff naar Angkor Wat en PP denk ik
Kun je naar mijn mening beter Laos skippen, dan ga je naar Zuid-Oost Azie maar niet naar de grootste toeristenattractie die het te bieden heeft nl. Angkor Wat.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:01 schreef Pietjuh het volgende:
Of gewoon relaxed aan doen, en misschien niet naar Cambodja gaan? Kan je tenminste in Vietnam wat meer tijd doorbrengen
Weet niet hoe jij het hebt gedaan, maar ik lees in de Lonely Planet en op het Thorn tree forum van Lonely Planet berichten van 6 uur ipv 14 uur. Dat is een speciale expressbus voor volgens mij 12 dollarquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
hou alleen wel rekening met de redelijk lange busreis van PP naar Saigon (14 uur).
Zou ik inderdaad ook doen; ik ben 4 jaar geleden 2 weken in Vietnam geweest, en van Saigon tot Nha Trang gereisd. Het kan, maar is (erg) kort.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
Als ik jou was zou ik meer tijd besteden in Vietnam.
quote:Laos hoef je alleen heen te gaan vanwege de sfeer. Er is in principe niets noemenswaardigs te zien of doen (met uitzondering van the Gibbon Experience (als je geld hebt ZEKER de moeite waard) en tuben in Vang Vieng), maar er is wel overal een heel rustige en relaxte sfeer. (Noord-)Laos hebben wij in 2 weken gedaan, maar kan sneller.
Hué komen we toch langs als we naar Hanoi gaan, kunnen we net zo goed even een dagje stoppen, als het niet bevalt zijn we een dag later weer weg.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vond Battambang en Hué de twee saaiste en vervelendste steden waar we zijn geweest. Battambang was gewoon niets te doen, de oh zo leuke Franskoloniale architectuur viel echt tegen en er was volkomen geen atmosfeer. Het enige leuke wat we daar hebben gedaan is een tour naar een bergje daar in de buurt met allerlei tempels en killing caves van de Rode Khmer. Hué was, op de Citadel na (die nog niet eens echt boeiend was), echt helemaal doodsaai. Alle tours waren ontzettend duur en rondlopen was ook niet echt heel denderend.
Just my two cents hoor, maar als ik jou was zou ik deze twee overslaan en langer in leukere steden blijven.
Het maakt het er allemaal niet simpeler op neequote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:16 schreef Blik het volgende:
nu weet die het helemaal niet meer :p
Ik ga ook met Mahan Airquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:14 schreef Shadina het volgende:
Ik ga in augustus voor 3 weken alleen naar Thailand. Ik heb een heel goedkoop ticket gevonden bij Mahan-air voor 480 euro, echt een aanrader dus. (je stapt alleen wel op in Dusseldorf, en je hebt een tussenstop in Teheran, maar voor die 500 euro voordeel heb ik het wel over)
Ik moet me nog gaan vaccineren, en ik zat eraan te denken om dit in juli te doen. Maar ik zat hier zo te lezen, en zag staan dat sommigen van jullie ook voor herhalingsvaccinaties terug moest komen etc? Kun je het niet in 1 dag afhandelen? Want anders moet ik wel een beetje gaan opschieten daarmee.
Het terugvragen is alleen interessant als je je no-claim al volledig verbruikt hebt. Zo niet trekken ze het daar later weer vanaf en betaal je het dus alsnog zelfquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga ook met Mahan Air
Als je in augustus gaat kun je prima in juli je prikken halen, voor je hepatitis A prik kun je 6 maanden later terug komen omdat je dan 25 jaar beschermt bent. Waarschijnlijk moet je ook nog DTP als prik hebben. Reken op rond de 80 - 90 euro. Als je een goede zorgverzekering hebt kun je het geld terugvragen.
Pak vooral de slow boat tussen Siem Reap en Battambang.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:05 schreef Blik het volgende:
Ik ga komende zomer in 5 weken dit doen (ook in deze volgorde waarschijnlijk):
Pnomh Penh
Siem Reap + Angkor
Battambang
Ho Chi Minh + Cu Chi tunnels + Cao Dai tempel
Nha Trang
Hoi An (zit te twijfelen of we niet een tussenstop moeten doen tussen Nha Trang en Hoi An)
Da Nang
Hué
Hanoi (vanuit daar naar Sapa en Ha Long Bay)
NIet als het in je aanvullende verzekering zitquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het terugvragen is alleen interessant als je je no-claim al volledig verbruikt hebt. Zo niet trekken ze het daar later weer vanaf en betaal je het dus alsnog zelf
Zoek alleen wel vantevoren uit of het weer goed genoeg is voor die slowboat, toen wij er waren was het waterpeil namelijk zo laag dat je er veel langer over deed en dat je constant moest wisselen tussen jeep en boot. Daarom hebben wij het uiteindelijk ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Pak vooral de slow boat tussen Siem Reap en Battambang.
In Battambang, ga vooral in het platteland in. En het Royal hotel is een aanrader
Dank je. Zoals ik nu de route in mn hoofd heb, is Hanoi of Hoi An dan de handigste optie. Heb je ook nog specifieke tailors die je kan aanbevelen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:13 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hoi An in Vietnam. De absolute kleermakershoofdstad in Zuid-Oost Azie.
Als je daar niet langskomt of het later pas wilt doen kan het natuurlijk ook gewoon in Bangkok, Hanoi, Saigon, etc.
slimme aanvullingquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:22 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Zoek alleen wel vantevoren uit of het weer goed genoeg is voor die slowboat, toen wij er waren was het waterpeil namelijk zo laag dat je er veel langer over deed en dat je constant moest wisselen tussen jeep en boot. Daarom hebben wij het uiteindelijk ook niet gedaan.
Daar heb ik ook geslapen, in allebei de New Siam Guesthouses zelfs. prima guesthouse inderdaadquote:Op donderdag 5 juli 2007 01:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mijn aanrader ligt vlakbij Khao San Road maar niet er op. Aan die straat slapen beviel mij persoonlijk totaal niet. Ontzettend veel lawaai, nare mensen en vooral OVERAL irritante drugsdealers en tuktukdrivers (dat echter alleen overdag). Na 2 nachten zijn we dan ook een wijkje verderop gaan zoeken. Aan de ene kant van de straat heb je namelijk een tempelcomplexje (je gaat door een poortje heen om er te komen). Steek alles door totdat je uiteindelijk bij een gezellig uitziend straatje uitkomt. Daar nog even doorheen en dan zie je een groot bord met New Siam staan. Die is leuk en het guesthouse + restaurant daar tegenover ook zeker (Wild Orchid). Echte aanraders.
Ik heb in Wild Orchid geslapen, volgende keer in Bangkok zou ik weer daarheen gaan. Het eten daar is ook erg goed!quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mijn aanrader ligt vlakbij Khao San Road maar niet er op. Aan die straat slapen beviel mij persoonlijk totaal niet. Ontzettend veel lawaai, nare mensen en vooral OVERAL irritante drugsdealers en tuktukdrivers (dat echter alleen overdag). Na 2 nachten zijn we dan ook een wijkje verderop gaan zoeken. Aan de ene kant van de straat heb je namelijk een tempelcomplexje (je gaat door een poortje heen om er te komen). Steek alles door totdat je uiteindelijk bij een gezellig uitziend straatje uitkomt. Daar nog even doorheen en dan zie je een groot bord met New Siam staan. Die is leuk en het guesthouse + restaurant daar tegenover ook zeker (Wild Orchid). Echte aanraders.
Wij sliepen altijd in New Siam maar aten en zaten standaard in Wild Orchidquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:25 schreef Wampi het volgende:
[..]
Ik heb in Wild Orchid geslapen, volgende keer in Bangkok zou ik weer daarheen gaan. Het eten daar is ook erg goed!
De Rough Guide heeft volgens mij voor ieder wat wils. En in Bangkok voor 20 euro in een luxe hotel slapen zit er echt niet in. Je mag al blij zijn als je een fatsoenlijke kamer + bed hebt in Bangkok voor 10 euro. De rest van Thailand is wat dat betreft veel goedkoper.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:13 schreef Shadina het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk eerder comfortabele/goede hotels, maar dan tegen voordelige prijzen (wat je daar dus ook ong zou betalen). Geen guesthouses oid dus. Heb namelijk vaker gehoord dat je voor 20 euro makkelijk in een luxe hotel kunt slapen, terwijl ik op internet niet verder dan 3 sterren kom. (dit is dan alleen voor de eerste paar dagen, overige dagen wil ik daar mijn hotels ter plekke boeken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |