abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41979881
quote:
Debat Schipholbrand ergert De Geus
` Minister De Geus ergert zich aan de
manier waarop het debat wordt gevoerd
over de Schipholbrand.Hij noemde de
brand voor radio 1 'een rotstreek'.'Een
celbewoner heeft de brand moedwillig
gesticht,maar wij in Nederland spelen
het klaar de halve wereld daaromheen
van schuld te betichten'
,zei De Geus.

De positie van ministers zal voor het
kabinet volgens hem dan ook niet het
hoofdpunt van het debat erover zijn.

Morgen publiceert de Onderzoeksraad
voor Veiligheid zijn rapport over de
brand.De conclusie zal zijn dat er
minder doden waren gevallen als de
overheid de regels had nageleefd.
Dit heb ik ook heel vreemd gevonden. Een asielzoeker steekt zijn eigen cel in brand en vervolgens is iedereen zo verbaasd dat het complex in de hens vliegt dat er zelfs ministers zouden moeten opstappen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41979921
Haagse politiek
JOHNNY HEITINGA
pi_41979979
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:38 schreef Tikorev het volgende:

Dit heb ik ook heel vreemd gevonden. Een asielzoeker steekt zijn eigen cel in brand en vervolgens is iedereen zo verbaasd dat het complex in de hens vliegt dat er zelfs ministers zouden moeten opstappen.
Nee. Men is verbaasd dat de overheid zijn eigen regels niet opvolgt.
Als de overheid zich aan de brandvoorschriften had gehouden die ze zelf opgesteld hebben, dan zouden er minder doden zijn gevallen.

Het is ook wel opvallend dat er in de miljoenennota veel geld is vrijgemaakt voor brandpreventie en brandveiligheidsmaatregelen in detentiecentra. Beetje mosterd na de maaltijd.
pi_41980116
quote:

[..]

Als we het nou heel gewoon zouden vinden dat gevangenissen van uiterst brandbaar materiaal gemaakt zijn, dan zou de ophef vreemd zijn.

Maar het idee achter een (brand)veilige gevangenis is nu juist dat materiaal, procedures en opleiding ervoor zorgen dat een brandje geen uitslaande brand wordt.

In een kantoorgebouw wordt nog met enige regelmaat een brandoefening gehouden, in gevangenissen gaat men zeer onzorgvuldig om met gevangenen en personeel. Dat verwijt ik de politiek verantwoordelijken. Zo zouden zij hun diensten niet moeten organiseren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41980135
quote:

[..]

Wel er kort door de bocht. Het is wel naief als de overheid denkt dat dergelijke asielzoekers nooit zo desperaat kunnen worden dat ze tot dergelijke acties kunnen overgaan.........

Tja, dat is het punt van de Geus: owee als er iemand toch van het pluche moet...Verantwoordelijkheid dragen, welnee..
pi_41980364
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel er kort door de bocht. Het is wel naief als de overheid denkt dat dergelijke asielzoekers nooit zo desperaat kunnen worden dat ze tot dergelijke acties kunnen overgaan......
Het gaat in de berichtgeving bijna alleen maar over Donner, Verdonk, enz. De feitelijke aanstichter van het geheel blijft mooi buiten schot. De verhouding is een beetje zoek...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41980414
Dubbeltopic
pi_41980483
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:57 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gaat in de berichtgeving bijna alleen maar over Donner, Verdonk, enz. De feitelijke aanstichter van het geheel blijft mooi buiten schot. De verhouding is een beetje zoek...
Volgensmij zit die vent in de bak. Tis maar wat je buiten schot noemt...
pi_41980509
quote:

[..]

Volgens mij is de brandstichter toch dood, of heb ik het verkeerd . Als dat zo is, dan is het niet te achterhalen welke motieven hebben gespeeld.....(misschien was de persoon totaal geestesziek en 100% ontoerekeningsvatbaar).

Als er een gebouw inc facilitaire voorzieningen in Nederland wel hufterproof moet zijn, dan is het wel een HvB of gevangenis. Als daar grove fouten in zijn gemaakt, dan is het logisch dat ministers ter verantwoording worden geroepen.

Nu zal ik de dag prijzen dat er iemand uit dit kabinet ook daadwerkelijk zijn of haar verantwoording neemt...
pi_41980640
quote:

[..]

Het gaat in de berichtgeving bijna alleen maar over Donner, Verdonk, enz. De feitelijke aanstichter van het geheel blijft mooi buiten schot.
Hij is DOOD .

quote:
De verhouding is een beetje zoek...
In levende lijve zou ie nog steeds niet verantwoordelijk zijn voor een brandgevaarlijke gevangenis, die andere mensen het leven kost.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41980725
Onzin om die 'brandstichter' er nu zo van langs te geven. MOesten er daarom 10 dood?
pi_41980726
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Hij is DOOD
Die is helemaal niet dood...
pi_41980779
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:09 schreef SCH het volgende:
Onzin om die 'brandstichter' er nu zo van langs te geven. MOesten er daarom 10 dood?
Onzin om de brandstichter er zo van langs te geven? Zelfs een complex dat aan alle veiligheidsvoorschriften voldoet is niet onbrandbaar. Deze tien doden zijn primair aan hem te danken.
pi_41980807
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Onzin om de brandstichter er zo van langs te geven? Zelfs een complex dat aan alle veiligheidsvoorschriften voldoet is niet onbrandbaar. Deze tien doden zijn primair aan hem te danken.
Kul maar dit is een dubbeltopic dus het gaat zo toch dicht.
pi_41980855
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Kul
In termen van causaliteit is dat natuurlijk helemaal geen kul.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_41980904
quote:

[..]

Is het nu bewezen dat de betreffende asielzoeker de brand heeft aangestoken? Ik vind dat De Geus nogal voor zijn beurt praat hier, ik vraag me ook af wat hij met de zaak te maken heeft. Daarbij is het wel degelijk een groot probleem voor de wel verantwoordelijke ministers dat een brand in een prullenbak in één cel een dergelijke ramp en elf doden heeft veroorzaakt.
pi_41980985
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die is helemaal niet dood...
In dat geval: zie commentaar in geval van in levende lijve..
pi_41981013
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:14 schreef Argento het volgende:

[..]

In termen van causaliteit is dat natuurlijk helemaal geen kul.
Het is wel kul. 1. De Geus praat voor zijn beurt. 2. Uit het rapport blijkt dat het pand extreem onveilig was.
pi_41981048
Al zou die brandstichter de grootste hufter geweest, dan nog dient een strafinrichting hufterproof te zijn.

Het is geen peuterspeelzaaltje, met lieve kleine peutertjes...
pi_41981116
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee. Men is verbaasd dat de overheid zijn eigen regels niet opvolgt.
Als de overheid zich aan de brandvoorschriften had gehouden die ze zelf opgesteld hebben, dan zouden er minder doden zijn gevallen.
Goh, ik ben het voor de verandering eens met je eens.

Het gaat niet om de brand op zich, maar het gaat erom hoe de brand zo snel om zich heen kon grijpen en waarom er elf doden moesten vallen. Het gaat ook om de wijze waarop we vluchtelingen opsluiten; in gebouwen die zeer waarschijnlijk niet eens aan de veiligheidsvoorschriften voldoen. Uiteraard is het kabinet daar verantwoordelijk voor, het is tekenend dat men nu in de verdediging schiet en hetgeen er gebeurd is wil afwentelen op een dode asielzoeker.
pi_41999575
quote:

Het gaat ook om de fouten die de overheid heeft gemaakt. Niet zozeer over de brand.
Maar goed, die discussie heb je al een keer gevoerd en blijkbaar wil je niet snappen dat er duidelijke fouten zijn gemaakt door ministeries.
pi_42007340
Nou Tiko. Je kunt rustig slapen. Nu worden vooral Dekker en Donner genoemd in de media. Jouw heldin Verdonk wordt niet meer genoemd.
pi_42007686
quote:

[..]

[Overdrijf]Dus als je 10 mensen in een oversized, met benzine overgoten, kartonnen doos zou stoppen en iemand in die doos steekt een lucifertje aan, is het niet jouw schuld dat ze allemaal in een inferno omkomen?*[/Overdrijf]

Punt mag duidelijk zijn, er zijn regels voor brandveiligheid, die zijn met voeten getreden en daar moet men gewoon de verantwoordelijkheid voor nemen, klaar.
pi_42010536

Oorzaak Schipholbrand niet zeker

` De Onderzoeksraad voor Veiligheid
heeft de oorzaak van de Schipholbrand
niet met zekerheid kunnen achterhalen.
Er was vrijwel zeker geen technische
oorzaak,mogelijk is de brand ontstaan
door een weggegooide brandende sigaret.
De brand ontstond kort voor middernacht
in de nacht van 26 op 27 oktober 2005.

Door de aanwezigheid van brandbaar
materiaal verspreidde het vuur zich
snel.In de gangen ontstond een heftige
rook doordat na de bevrijding van een
gevangene een celdeur bleef openstaan.

Alle slachtoffers kwamen om het leven
door koolmonoxide.Tien van de elf
stierven tussen 00.10 uur en 00.30 uur.

NOS

ipv alleen maar te ouwehoeren, zou ik eens naar het verlsag van het rapport kijken nu op ned 1 (al is het meeste al geweest)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')