quote:
Op maandag 6 november 2006 06:39 schreef Lyrebird het volgende:Het is jammer dat het alleen over geld gaat.
Het Nederlandse geboortecijfer is 1.71. Dat betekent dat er per virtueel echtpaar 1.71 kinderen geboren worden. Om een bevolking in stand te houden, is een geboortecijfer van 2.1 nodig. De EU zit gemiddeld op 1.38, dus het kan nog veel slechter. Een krimpende bevolking hoeft geen ramp te zijn, ware het niet dat 's lands financieen zo belabberd georganiseerd zijn, dat een krimpende bevolking garant staat voor minder geld in de staatsruiven. En we zijn allemaal zo verslaafd aan al de prachtige voorzieningen, die
gratis uit die ruiven gefinancierd worden, dat een krimp gepaard zal gaan met verzet. Zwaar verzet. Onze Duitse buren zien het nu al: iedere nieuwe regering wordt subiet weggestemd, omdat unsere Deutsche Freunden geen veranderingen willen.
Maar niet getreurd. Om het geboortecijfer op te krikken heeft men bedacht om de poorten open te stellen voor Moslims. Moslims zijn immers wel achterlijk genoeg om kinderen op de wereld te zetten. Nederlandse echtparen zien er geen brood in om veel kinderen te baren die op moeten groeien in een wereld gedomineerd door vervuiling, een broeikaseffect en overbevolking. In Moslimlanden ligt het geboortecijfer zo rond de 5, dus een transplantatie van een moslimkoppel staat garant voor gekreun gesteun en hoera veel babietjes. Het plan is namelijk dat deze kinderen opgroeien en a) veel belasting gaan betalen en b) voor de autochtone bevolking gaan zorgen. Je weet wel, de verzorgingstaat.
Er zitten meerdere ontwerpfouten in dit plan. Ten eerste zouden die Moslims veel liever in een moslimomgeving opgroeien. Sluiers, moskeeen, sharia, dat soort zaken. Ten tweede zien Moslims niet zo veel in Westerse waarden zoals vrijheid, emancipatie en drugsgebruik. Ten derde is de Islam niet zo maar een geloof. Het is ook een politiek, en een hele venijnige politiek waarbij bijvoorbeeld het communisme schril afsteekt. Maar gelukkig hebben onze politici bedacht dat
gematigde moslims dit klusje kunnen klaren. Zelfs een intelligent iemand als Marco Pastors gelooft daar in. Het idee is dat gematigde moslims hun getikte fanatieke broeders kunnen overtuigen van hun gelijk en dat het dan allemaal wel goed komt. Als je wel eens met iemand hebt gepraat die uit een Moslim fundamentalistisch land als Iran komt, dan weet je dat het vergeefse moeite is. "
These people don't talk, they kill." vertelde een Iraanse vriendin me ooit.
Dus waar is het idealisme? Wanneer staan mensen op die uitdragen dat de Nederlandse / Westerse maatschappij zo slecht niet is? Wanneer komen mensen tot de ontdekking dat de kinderen de toekomst zijn, en dat we aan onze kinderen verplicht zijn om de wereld beter achter te laten? Wanneer komen we tot de ontdekking dat de Moslims niet het antwoord zijn op onze problemen?
[
afbeelding ]
De observatie's die ik hier beschrijf komen uit een geweldig boek van
Mark Steyn, getiteld
America Alone. Een aanrader voor iedereen die nog in idealisme gelooft.
In feite gaat het nog steeds om geld. Een discussie over geboortecijfers en de islam (bovendien ietwat eenzijdig-Iran is wel een erg extreem voorbeeld) is niet goed als je niet de oorsprong van het verhaal erbij haalt, daarnaast lijkt Mark Steyn me geen type dat het nauw zal nemen met vrijheden, behalve die van zichzelf en zijn kliekje (emancipatie, gedoogbeleid enz. lijken me geen agendapunten van de uberconservatiefjes) Ik vind het maar een eng mannetje.
.
Door de verzorgingsstaat ontstond in ons land al snel een te kort aan werkkrachten; de arbeidersklasse verdween, de mentaliteit zwakte af. Hard werken is vies, 60 uur per week een schande enz.
Gevolg was idd dat we feitelijk maar 3 opties hadden:
-de deur openzetten voor immigranten, de VVD oplossing zegmaar. Aanvankelijk werkt het prima, totdat ook deze mensen de geneugten van een verzorgingsstaat ontdekken en er dankbaar gebruik of misbruik van maken. Nu zijn we 30 jaar verder en moeten we Polen en Roemenen laten komen voor het vuile werk. Over 30 jaar is dat natuurlijk ook niet meer afdoende, ook zij werken dan nog maar mondjesmaat en kosten ze meer dan ze de maatschappij opleveren. Staan we opnieuw voor het blok. Geen oplossing dus.
-de deur dichtgooien, de SP oplossing zegmaar. Dan worden we weggeconcurreerd en moeten we protectionisme invoeren. Doen we natuurlijk al (EU). Werkt tijdelijk, maar is desastreus voor mensen in arme landen. Niet duurzaam voor ons, erg oneerlijk naar anderen toe. Ook slecht.
- hervormen. Terug naar af. De verzorgingsstaat afschaffen. Erg onplezierig voor mensen die er tijdelijk van weten te profiteren, maar de enige duurzame oplossing. Het geboortecijfer is dan niet langer relevant, de maatschappij is weerbaar en past zich aan aan de omstandigheden. Overigens denk ik dat de meeste voorzieningen door de vrije markt minstens zo goed of zelfs beter geleverd kunnen worden.
Helaas, deze optie is zoals je ook aangeeft echter niet bepaald populair en stuit altijd op stakingen, demonstraties enzovoorts. Ik zie het helaas niet gebeuren. Maar idealisme? Hier achter mijn pc!