FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / [Centraal] Collega-koeriers deel 2
JDudedinsdag 19 september 2006 @ 23:40


In navolging op het eerste deel, een verzameltopicje voor iedereen die met bestelbusjes, bakwagens, vrachtauto's of andere wagens door Nederland en omstreken crosst.

Blaat hier over je bijzondere ritjes, de nieuwste aanschaf van je baas, irritaties op de weg, en wat je tijdens je werk nog meer kan bezighouden.

Vorige deeltje: [Centraal] Collega koeriers.

Game on!


JDude werkt bij Gitrans in Breda
eer-ik werkt bij PSP in Leiden
vrolijke-frits werkt bij PSP in Leiden

Ook in de OP? Meld het even bij de topicstarter of een modje!

[ Bericht 6% gewijzigd door JDude op 20-09-2006 00:30:15 ]
eer-ikdinsdag 19 september 2006 @ 23:41
effe Deel 2 erin ofzo
vrolijke-fritsdinsdag 19 september 2006 @ 23:43
En Alexxx wilde 'm nog wel in een ander subforum hebben
JDudedinsdag 19 september 2006 @ 23:43
Oh, niet eens aan gedacht. Naja, zo ook wel duidelijk.

Inspiratie voor de OP is ook welkom, overigens. Overzichtje wie waar werkt ofzo?
yupdinsdag 19 september 2006 @ 23:45
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:43 schreef vrolijke-frits het volgende:
En Alexxx wilde 'm nog wel in een ander subforum hebben
Hij zei dat het niet uitmaakte waar de topic kwam (voor nu dan).

Alex ws nog in gesprek met die andere forum gasten (van WGR).

Tevens tvp :-)
eer-ikdinsdag 19 september 2006 @ 23:47
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:43 schreef JDude het volgende:
Oh, niet eens aan gedacht. Naja, zo ook wel duidelijk.

Inspiratie voor de OP is ook welkom, overigens. Overzichtje wie waar werkt ofzo?
Zat ik ook aan te denken.

Misschien nog effe leuk plaatje erbij
vrolijke-fritsdinsdag 19 september 2006 @ 23:47
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:45 schreef yup het volgende:

[..]

Hij zei dat het niet uitmaakte waar de topic kwam (voor nu dan).

Alex ws nog in gesprek met die andere forum gasten (van WGR).

Tevens tvp :-)
Goed van die tvp, want anders was het wel een heel erg mierenneukerig stukje!!
Alexxxxxdinsdag 19 september 2006 @ 23:53
ff deel 2 in de TT gefixt. En er is idd kans dat ie naar WGR verhuisd.
eer-ikdinsdag 19 september 2006 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:53 schreef Alexxxxx het volgende:
ff deel 2 in de TT gefixt. En er is idd kans dat ie naar WGR verhuisd.
Merci.

We zien het vanzelf wel toch
eer-ikdinsdag 19 september 2006 @ 23:57



Effe snel een lelijk plaatje in elkaar gesoept

Effe Fok! erin gezet...

[ Bericht 26% gewijzigd door eer-ik op 20-09-2006 00:07:17 ]
vrolijke-fritswoensdag 20 september 2006 @ 00:00
mooi plaatje hoor eer-ik!!
eer-ikwoensdag 20 september 2006 @ 00:08
Voor de OP:

eer-ik werkt bij PSP te Leiden
yupwoensdag 20 september 2006 @ 00:10
Lol ik dacht al wtf is psp, nu pas begrijp ik het

Heb die bestelotoo's (sprinter) vaak gezien in Leiden.

Maar waar woon je zelf dan eer-ik?

edit staat in je profiel gewoon
eer-ikwoensdag 20 september 2006 @ 00:12
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:10 schreef yup het volgende:
Lol ik dacht al wtf is psp, nu pas begrijp ik het

Heb die bestelotoo's (sprinter) vaak gezien in Leiden.

Maar waar woon je zelf dan eer-ik?
Nu weer bij m'n ouders in ter aar.
Heb net 2 jaar op mezelf gewoond, maar moest effe terug.

Kom jij vaak in leiden dan?
Wij rijden zeg maar overal, ik rijd in lisse, verder rijden we leiden, katwijk, noordwijk, sassenheim, roelofarendsveen en dat soort shit allemaal
yupwoensdag 20 september 2006 @ 00:15
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:12 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Nu weer bij m'n ouders in ter aar.
Heb net 2 jaar op mezelf gewoond, maar moest effe terug.

Kom jij vaak in leiden dan?
Wij rijden zeg maar overal, ik rijd in lisse, verder rijden we leiden, katwijk, noordwijk, sassenheim, roelofarendsveen en dat soort shit allemaal
Uhh ik heb de hele fucking zomer in leiden pakketjes bezorgd

Mijn route bestond uit, Kaag (alleen op maandag), Buitenkaag, Warmond, Oegstgeest en Leiden.

Heb zelf ook katwijk gereden (weet er niks van hoor, alleen 1 of 2 daagjes gedaan), en wij hebben ook noordwijk, roelofarendsveen etc.

Leiden begon voor mij altijd in de haarlemmerstraat, wat fokking kut is als je vanuit Amsterdam komt. En ik had vaak 20 stops ofzo daaro (soms was de helft van mijn bakwagen bestemd voor haarlemmerstraat, reken maar zelf uit hoe gek je dan word).
JDudewoensdag 20 september 2006 @ 00:18
Die ritjes met veel adressen achter elkaar heb ik (gelukkig) nog niet veel gehad... rij toch wel enkele tientallen tot >100 km's tussen afzender en ontvanger meestal.
eer-ikwoensdag 20 september 2006 @ 00:21
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:15 schreef yup het volgende:

[..]

Uhh ik heb de hele fucking zomer in leiden pakketjes bezorgd

Mijn route bestond uit, Kaag (alleen op maandag), Buitenkaag, Warmond, Oegstgeest en Leiden.

Heb zelf ook katwijk gereden (weet er niks van hoor, alleen 1 of 2 daagjes gedaan), en wij hebben ook noordwijk, roelofarendsveen etc.

Leiden begon voor mij altijd in de haarlemmerstraat, wat fokking kut is als je vanuit Amsterdam komt. En ik had vaak 20 stops ofzo daaro (soms was de helft van mijn bakwagen bestemd voor haarlemmerstraat, reken maar zelf uit hoe gek je dan word).
Haarlemmer is sowieso kut om te rijden.
Ik heb je vast nog wel eens gezien dan daar
vrolijke-fritswoensdag 20 september 2006 @ 00:24
vrolijke-frits werkt bij PSP te Leiden
vrolijke-fritswoensdag 20 september 2006 @ 00:26
mag ik ook in de OP?

Wil graag actief deelnemen...

dank u
yupwoensdag 20 september 2006 @ 00:31
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:18 schreef JDude het volgende:
Die ritjes met veel adressen achter elkaar heb ik (gelukkig) nog niet veel gehad... rij toch wel enkele tientallen tot >100 km's tussen afzender en ontvanger meestal.
Dat lijkt me vet om te doen
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:21 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Haarlemmer is sowieso kut om te rijden.
Ik heb je vast nog wel eens gezien dan daar
Mwa als je 70 stops hebt, en 20 haarlemmer heb je er wel 20 binnen een uur af... Was bij de weg de enige wat ik van het centrum moest doen, de rest was allemaal noord west oost en de rest van de steden (oegstgeest etc.)

Particulier sucked het meest..

Maar die gast waarvan je het nummer hebt gegeven, laat die ook in dat (zuid-holland dus) gebied rijden of heeft ie ook andere gebieden? (bijv. Haarlem ofzo?)
Alexxxxxwoensdag 20 september 2006 @ 00:35
En met JMM SpeedCargo word deze reeks in WGR afgeleverd.
JDudewoensdag 20 september 2006 @ 00:38
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:31 schreef yup het volgende:

Dat lijkt me vet om te doen
Zeker! .
Je bent meer bezig met het rijden, continu in- en uitstappen lijkt me best vervelend .
Die langere afstanden zijn ook niet zo vermoeiend. Vandaag een dag van 11 uur gemaakt, gister net zo iets, maar ik voel me nog redelijk fit.
vrolijke-fritswoensdag 20 september 2006 @ 00:39
Dank aan Alexxx
yupwoensdag 20 september 2006 @ 00:41
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:38 schreef JDude het volgende:

[..]

Zeker! .
Je bent meer bezig met het rijden, continu in- en uitstappen lijkt me best vervelend .
Die langere afstanden zijn ook niet zo vermoeiend. Vandaag een dag van 11 uur gemaakt, gister net zo iets, maar ik voel me nog redelijk fit.
Dat constant in en uitstappen is echt een uitdaging voor mens en machine, ik vind het behoorlijk vermoeiend zelfs...

Maarja ik had ook veel (grote) paketten, 80 stops en 150-200 paketten was heel normaal. 80 stops is weinig maar al die paketten sjouwen is echt geen pretje...
eer-ikwoensdag 20 september 2006 @ 00:43
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:31 schreef yup het volgende:

[..]

Dat lijkt me vet om te doen
[..]

Mwa als je 70 stops hebt, en 20 haarlemmer heb je er wel 20 binnen een uur af... Was bij de weg de enige wat ik van het centrum moest doen, de rest was allemaal noord west oost en de rest van de steden (oegstgeest etc.)

Particulier sucked het meest..

Maar die gast waarvan je het nummer hebt gegeven, laat die ook in dat (zuid-holland dus) gebied rijden of heeft ie ook andere gebieden? (bijv. Haarlem ofzo?)
Bij ons rijdt ie gewoon zuid holland, maar hij heeft ook veel mensen op DC amsterdam werken.
Dus die rijden ook gewoon omgeving amsterdam.
Ik weet niet of ie nu mensen nodig heeft, maar ik dacht van wel.
Zo niet, moet je gewoon effe een nummer vragen van collega's daar.
Er werken veel subs voor TNT, en er zijn altijd wel mensen die mensen nodig hebben...
Just try
vrolijke-fritswoensdag 20 september 2006 @ 00:44
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:41 schreef yup het volgende:

[..]

Dat constant in en uitstappen is echt een uitdaging voor mens en machine, ik vind het behoorlijk vermoeiend zelfs...

Maarja ik had ook veel (grote) paketten, 80 stops en 150-200 paketten was heel normaal. 80 stops is weinig maar al die paketten sjouwen is echt geen pretje...
Ja idd, vooral als je het zonder een steekwagen moet doen. Soms heb je geluk dat 'ie in een wagen erbij zit. Maar vaker moet je toch vertrouwen op je eigen kracht.
Alexxxxxwoensdag 20 september 2006 @ 00:47
misschien zeg ik iets heel doms hoor, maar waarom neem je dan geen eigen steekkar mee?
eer-ikwoensdag 20 september 2006 @ 00:56
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:47 schreef Alexxxxx het volgende:
misschien zeg ik iets heel doms hoor, maar waarom neem je dan geen eigen steekkar mee?
Alexxxxx, jij snapt het ook echt niet he


Ik moet er echt een keer een kopen, want die dingen zijn verrotte handig...
yupwoensdag 20 september 2006 @ 01:07
Steekkar = lifesaver.

Nooit niet zonder steekkar werken voor mij. Moet soms naar de 10e etage voor een pakje en als het dingen zijn van 20 kilo ga ik dus niet lopen sjouwen.

Haarlemmerstraat praat ik niet eens over. Daar is een steekkar, althans voor mij dan, verplichte kost...
eer-ikwoensdag 20 september 2006 @ 01:09
quote:
Op woensdag 20 september 2006 01:07 schreef yup het volgende:
Steekkar = lifesaver.

Nooit niet zonder steekkar werken voor mij. Moet soms naar de 10e etage voor een pakje en als het dingen zijn van 20 kilo ga ik dus niet lopen sjouwen.

Haarlemmerstraat praat ik niet eens over. Daar is een steekkar, althans voor mij dan, verplichte kost...
Die zet ik altijd in de lift
Dat vragen die mensen zelf vaak.
'wil je het in de lift zetten?'
-euh, het weegt nogal wat hoor...
'ja geeft niet!
-ok, doei

lekker makkelijk altijd
yupwoensdag 20 september 2006 @ 01:12
quote:
Op woensdag 20 september 2006 01:09 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Die zet ik altijd in de lift
Dat vragen die mensen zelf vaak.
'wil je het in de lift zetten?'
-euh, het weegt nogal wat hoor...
'ja geeft niet!
-ok, doei

lekker makkelijk altijd
Mwa het zijn vaak bedrijven en dan ga ik niet het risico/gok nemen om het zelf te tekenen. Dus dan moet ik zowiezo naar boven.

Dat in het lift zetten heb ik ook vaak gedaan, maar alleen bij particulieren...
eer-ikwoensdag 20 september 2006 @ 01:16
quote:
Op woensdag 20 september 2006 01:12 schreef yup het volgende:

[..]

Mwa het zijn vaak bedrijven en dan ga ik niet het risico/gok nemen om het zelf te tekenen. Dus dan moet ik zowiezo naar boven.

Dat in het lift zetten heb ik ook vaak gedaan, maar alleen bij particulieren...
Zelf tekenen doe ik sowieso niet.
Alleen als ik er toestemming voor krijg van de mensen.
Wat ook vrij vaak gebeurt eigenlijk.
Ik moet bij 1 iemand bijvoorbeeld altijd als ik werk een paar grote dozen bezorgen, en op een gegeven moment zei die vrouw: al ben ik er niet, zet ze dan maar in de schuur.
Dan moet je zelf maar effe tekenen.
Dat is ook wel prima, maar ik ga niet zelf voor iemand tekenen over het algemeen.
Er zijn nog wel eens wat mensen weggekicked bij ons, om die redenen.
JDudewoensdag 20 september 2006 @ 09:43
Mijn ladingen worden meestal gelost per heftruck... zijn vaak één of meerdere pallets die in gewicht nog behoorlijk kunnen variëren.
Maar ik heb ook wel eens met een paar kleine doosjes rondgereden, die waren vaak nog makkelijk te tillen. De tussencategorie kom ik blijkbaar niet tegen .
Repeatwoensdag 20 september 2006 @ 10:53
tvp.
Mihailwoensdag 20 september 2006 @ 19:08
Ik kan goedkoop aan een transportbusje komen. Deze staat momenteel op grijs kenteken en heeft ongeveer 80.000 km gereden. Het is een Mitsubishi, type weet ik zo niet, maar qua grootte vergelijkbaar met een Hiyndai H200.

Ik heb een (goede) baan waar ik 4x9 uur per week maak. 1 dag in de week ben ik naast het weekend vrij. Netto heb ik dus 3 dagen 'weekend'. Op zich heerlijk, maar misschien kan ik mijn tijd, in combinatie met een busje, wat nuttiger besteden. Ik loop dus met de gedachte om het busje te kopen en dan......???.....kwam ik dit topic tegen. Misschien kunnen jullie wat roepen over:

- hoe kan ik met mijn tijd (1 dag) + het busje een rendabele bedrag verdienen
- zonder dat ik me ergens 100% definitief ergens aan verbind (in dienst gaan van een 2e bedrijf)
- als koerier,....,.....,..... ?
- is het als particulier haalbaar om uit de kosten te komen en een leuk bedrag over te houden met een busje wat van 'grijs' naar 'geel' zal moeten gaan (=3x de grijze wegenbelasting betalen).
- zien jullie nog haken / ogen op de weg ?
eer-ikwoensdag 20 september 2006 @ 19:23
je zou DHL of selektvracht aan kunnen schrijven, of een dergelijk bedrijf.
Ik rij via mijn baas rijdt ook losse ritten voor DHL, en krijg daarvoor per pakket betaald.
Een vriendin van me rijdt losse ritten (1 keer in de week) voor Selektvracht, en daarbij krijg je dus ook per pakket.
Je zou dan kunnen zeggen dat je relatief grote pakketten kan rijden, vanwege je transportmiddel.
Dan heb je vast wel een aardig aantal pakketen wat je door nederland moet rijden.

Zoiets zou je kunnen proberen.
Zo bind je je niet voor 100% definitief aan een bedrijf, als ze bellen kan je gewoon zeggen: nee, sorry, geen tijd vandaag.
Ik weet niet of je genoeg verdient om de kosten te drukken, maar dat kan je wel uitrekenen als je die bedrijven belt/mailt en vraagt wat de verdiensten zijn.

Haken en ogen op de weg zie ik niet.
Tuurlijk sta je eens in de file, maar dat is niet te verkomen.
JDudewoensdag 20 september 2006 @ 21:58
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:23 schreef eer-ik het volgende:
Tuurlijk sta je eens in de file, maar dat is niet te voorkomen.
Dat heb ik vandaag geweten... avondspits Amsterdam-Breda. Hopeloos.
enpedonderdag 21 september 2006 @ 22:21
Hey yup, jij had toch een vriend die bij nlmobility werkte of vergis ik me nou? Wat zijn de werkzaamheden die hij daar moet doen, pakketjes afleveren, mensen vervoeren of iets dergelijks?
Lennoxdonderdag 21 september 2006 @ 22:52
Even een vraagje in dit forum:

De afgelopen 2 jaar heb ik een bijbaan als meubelchauffeur, dit is voor mij een bijbaan en dit doe ik vakanties/op zaterdagen. Ik rij dus in een auto met meubelbak en heb een bijrijder bij me. Enige tijd geleden heb ik een ongelukje gehad met mijn knie (onder werktijd). Nu is het weer redelijk op orde, maar het grote gewicht op mijn knie zie ik niet meer zitten (grote kasten/banken die getild moeten worden)

Nu vraag ik me af of er voor studenten makkelijk aan een dergelijke baan is te komen als pakketen koerier (wat lichter qua werk). Vooral omdat ik natuurlijk al 2 jaar rijervaring in een dergelijke auto heb...

Ik heb al als chauffeur gesoliiciteerd in Rotterdam (die regio woon ik), maar daar kom je dan weer op een wachtlijst..... Iemand andere opties misschien?
eer-ikdonderdag 21 september 2006 @ 22:57
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:52 schreef Lennox het volgende:
Even een vraagje in dit forum:

De afgelopen 2 jaar heb ik een bijbaan als meubelchauffeur, dit is voor mij een bijbaan en dit doe ik vakanties/op zaterdagen. Ik rij dus in een auto met meubelbak en heb een bijrijder bij me. Enige tijd geleden heb ik een ongelukje gehad met mijn knie (onder werktijd). Nu is het weer redelijk op orde, maar het grote gewicht op mijn knie zie ik niet meer zitten (grote kasten/banken die getild moeten worden)

Nu vraag ik me af of er voor studenten makkelijk aan een dergelijke baan is te komen als pakketen koerier (wat lichter qua werk). Vooral omdat ik natuurlijk al 2 jaar rijervaring in een dergelijke auto heb...

Ik heb al als chauffeur gesoliiciteerd in Rotterdam (die regio woon ik), maar daar kom je dan weer op een wachtlijst..... Iemand andere opties misschien?
het voornaamste is via via erin rollen.
Dat is bij mij ook gebeurd, en dat werkt prima.
Geen wachtlijsten enzo...
Er zijn veel studenten die dit werk willen doen, dus die wachtlijst is ook niet zo raar...
Ken je niemand die het werk al doet, zodat je via hem/haar bij dat bedrijf kan gaan werken?
Verder kan je ook TNT (voormalig TPG )aanschrijven/bellen, en dan kunnen ze je daar vertellen wat voor subcontractors er werken, en die kan je dan weer opbellen.
Zo zijn veel collega's van me ook aan de bak gekomen.
Lennoxdonderdag 21 september 2006 @ 23:01
Ik heb een vriend die buslichtingen gaat rijden voor TPG/TNT, maar die was hiervoor al een x jaar postbode. Voor de gein gevraagd of hij me daar niet in kan lozen, maar daar worden mensen vooral doorgeschoven..

Airport vervoer/ouderenvervoer e.d lijkt me ook vrij relaxed werk en zoiets zoek ik nu ook
Ik heb nog wel die andere baan, maar ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren.
eer-ikdonderdag 21 september 2006 @ 23:10
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:01 schreef Lennox het volgende:
Ik heb een vriend die buslichtingen gaat rijden voor TPG/TNT, maar die was hiervoor al een x jaar postbode. Voor de gein gevraagd of hij me daar niet in kan lozen, maar daar worden mensen vooral doorgeschoven..

Airport vervoer/ouderenvervoer e.d lijkt me ook vrij relaxed werk en zoiets zoek ik nu ook
Ik heb nog wel die andere baan, maar ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren.
ik rij zelf dus via PSP voor TNT/TPG.
Gewoon pakketservice.
het is inderdaad lastig om buslichtingen te rijden zonder ooit postbode geweest te zijn, of ze moeten er echt sollicitaties voor hebben...

Anyway, ik wens je succes met zoeken
positief bedoeld
JDudewoensdag 27 september 2006 @ 21:51
Ritjes buitenland zijn tof!
eer-ikwoensdag 27 september 2006 @ 21:59
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:51 schreef JDude het volgende:
Ritjes buitenland zijn tof!
gehad laatst?

Ik heb het echt maar zelden.
Heel af en toe eens via DHL, maar ik rij ook niet zo vaak voor hun.
Heb m'n vaste dagen voor TNT, en af en toe moet ik eens invallen omdat de DHL-rijder ziek is
heb 1 keer naar belgie moeten karren, maar dat vind ik ook de meest relaxete ritten
JDudewoensdag 27 september 2006 @ 22:00
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:59 schreef eer-ik het volgende:
gehad laatst?
Net terug, uit Zuid-Frankrijk.
eer-ikwoensdag 27 september 2006 @ 22:01
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:00 schreef JDude het volgende:

[..]

Net terug, uit Zuid-Frankrijk.
Kijk, dat zijn de betere ritten
Ik wou dat ik dat vaker mocht doen
Helaas zijn er meer kapers op de kust voor dat soort ritten
Waar moest je heen precies?
En met wat?
JDudewoensdag 27 september 2006 @ 22:06
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:01 schreef eer-ik het volgende:

Kijk, dat zijn de betere ritten
Ik wou dat ik dat vaker mocht doen
Helaas zijn er meer kapers op de kust voor dat soort ritten
Waar moest je heen precies?
En met wat?
Een buitenwijk van Toulouse, paar doosjes .
eer-ikwoensdag 27 september 2006 @ 22:10
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:06 schreef JDude het volgende:

[..]

Een buitenwijk van Toulouse, paar doosjes .
Toulouse
Hoelang heb je er over gereden dan?
Naar Argelčs Sűr Mer was ik 16 uur kwijt, en van Biarritz naar huis 15.
Maar wel een paar keer gestopt uiteraard, en snelweg steeds 160/170 gereden.
Moest je ook met een bus van werk rijden? Of met eigen vervoer? (en alles vergoed)
JDudewoensdag 27 september 2006 @ 22:23
30 uur retour. Netjes volgens de maximumsnelheden .
Met de Vito van 't bedrijf.
eer-ikwoensdag 27 september 2006 @ 22:26
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:23 schreef JDude het volgende:
30 uur retour. Netjes volgens de maximumsnelheden .
Met de Vito van 't bedrijf.
Op zich zijn die max-snelheden in frankrijk best prima.
Beetje 130, soms net effe harder rijden...
't Rijdt daar sowieso lekkerder dan in NL vind ik
JDudewoensdag 27 september 2006 @ 22:31
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:26 schreef eer-ik het volgende:

Op zich zijn die max-snelheden in frankrijk best prima.
Beetje 130, soms net effe harder rijden...
't Rijdt daar sowieso lekkerder dan in NL vind ik
Fransen worden vaak afgezeken om hun rijstijl... maar het valt zó mee! Vooral op de snelwegen. Daar kun je nog een paar auto's inhalen op de linkerbaan zonder dat er gelijk eentje op je bumper loopt te douwen. En de belangrijke verbindingen zijn vrijwel allemaal (minimaal) in drie rijstroken uitgevoerd.
De A20 is trouwens een puicke route! Lekker rustig. Vooral 's nachts... kon kílometers rijden zonder iemand in te halen of tegen te komen.
eer-ikwoensdag 27 september 2006 @ 22:35
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:31 schreef JDude het volgende:

[..]

Fransen worden vaak afgezeken om hun rijstijl... maar het valt zó mee! Vooral op de snelwegen. Daar kun je nog een paar auto's inhalen op de linkerbaan zonder dat er gelijk eentje op je bumper loopt te douwen. En de belangrijke verbindingen zijn vrijwel allemaal (minimaal) in drie rijstroken uitgevoerd.
De A20 is trouwens een puicke route! Lekker rustig. Vooral 's nachts... kon kílometers rijden zonder iemand in te halen of tegen te komen.
Ik vind het ook wel meevallen hoe ze rijden, maar ik irriteer me enórm aan hoe ze inhalen.
Ze gaan echt veels te ver voor een vrachtwagen al links rijden, heb ik gemerkt afgelopen zomer, zodat je er weer achter zit.
Aan de andere kant moet ik ook niet zeiken, want ik rij zelf te hard.
Maar goed, het stoort me voornamelijk als ze langzamer rijden dan 130...
Verder vind ik vooral die tolwegen echt heerlijk om rond te tuffen.
Vorig jaar was k met de boot achter de wagen naar frankrijk gereden, toen zijn we ook 's nachts weggegaan, en toen reed er ook geen hond .
Werkt prima.
Repeatwoensdag 27 september 2006 @ 22:44
Peages
JDudemaandag 16 oktober 2006 @ 16:05
Rotschop!

Vrijdag even op en neer naar Denemarken geweest, met een bakkie .
vrolijke-fritsdinsdag 17 oktober 2006 @ 22:59
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 16:05 schreef JDude het volgende:
Rotschop!

Vrijdag even op en neer naar Denemarken geweest, met een bakkie .
Kijk, dat zijn nou nog eens ritten! Lijkt me toch ook wel mooi om een keer zo'n rit te doen. Naar Duitsland of Frankrijk ofzo!
JDudedinsdag 17 oktober 2006 @ 23:09
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:59 schreef vrolijke-frits het volgende:

Kijk, dat zijn nou nog eens ritten! Lijkt me toch ook wel mooi om een keer zo'n rit te doen. Naar Duitsland of Frankrijk ofzo!
Had vandaag nog bijna West-Spanje te pakken, maar die ging helaas niet door .
vrolijke-fritsdinsdag 17 oktober 2006 @ 23:29
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Had vandaag nog bijna West-Spanje te pakken, maar die ging helaas niet door .
Dat is ook niet verkeerd!

Maar doe je dat met een vrachtauto of met een ander voertuig?
JDudedinsdag 17 oktober 2006 @ 23:42
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
Dat is ook niet verkeerd!

Maar doe je dat met een vrachtauto of met een ander voertuig?
Denemarken was ik met een Iveco-bakwagen.

Zal even een fotootje zoeken!
JDudedinsdag 17 oktober 2006 @ 23:43
JDudedinsdag 17 oktober 2006 @ 23:46
Let niet op het inparkeren, die foto is van een collega .
eer-ikwoensdag 18 oktober 2006 @ 07:19
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:46 schreef JDude het volgende:
Let niet op het inparkeren, die foto is van een collega .
Zou ik ook zeggen
Lennoxzaterdag 21 oktober 2006 @ 22:10
Even een onbescheiden vraag :p, dan weet ik waar ik me op moet instellen bij "salarisonderhandelingen" . Wat verdient een koerier nu zo'n beetje. Ga nu op de loonlijst bij mn baas. Ben 21 jr en het is voor 9/10 uur per week (1 dag). Vraag me af in welke loonschaal dit werk valt.
eer-ikzondag 22 oktober 2006 @ 02:17
ik heb een 0 uren contract, en ik verdien zo ongeveer 7,5 euro per uur.
Op zaterdag is het wat meer, zo'n 9 euro. Bij ons verdien je zeg maar per pakket, en je krijgt per 120 pakketten 8 uur uitbetaald.
Zo werkt het iig bij de onderaannemer van TNT waar ik werk.
eer-ikzondag 22 oktober 2006 @ 02:17
ohja, ik ben 22.
Lennoxzondag 22 oktober 2006 @ 02:22
Ik rij dan meubels. Verdiende zwart zo'n 70 euro ex fooien en dat is voor 9 uur werken en dat is ook geen 8 euro per uur. Ben benieuwd wat ze me nu wit gaan aanbieden, maar dat moet er in principe niet ver vanaf liggen lijkt me ? Zaterdag/21/vrij verantwoordelijk werk (beheer auto/betalingen/bijrijder)
JDudewoensdag 25 oktober 2006 @ 17:33
Ben 24, ¤9 nogwat per uur.
Daarbij komt nog telefoonkostenvergoeding, en extra vergoedingen voor bijv. lange ritten of overnachtingen.
Renaedinsdag 7 november 2006 @ 22:29
BARKAS!!!!!!!
w00h00dinsdag 28 november 2006 @ 19:18
Ik ben tevens opzoek naar een koeriers bij baantje, ik ben of de woensdag of de donderdag beschikbaar en de gehele zaterdag. Mensen met tips waar ik eventueel zou kunnen solliciteren? ik kom uit omgeving Arnhem!
mark_dabombdonderdag 30 november 2006 @ 21:38
Ik ben sinds vandaag aangenomen bij I&L Koeriers in Tilburg. Ben zeer benieuwd, ga daar met name bakwagens rijden voor Salvesen en AH districentrum in het begin.
JDudedonderdag 30 november 2006 @ 21:40
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben sinds vandaag aangenomen bij I&L Koeriers in Tilburg. Ben zeer benieuwd, ga daar met name bakwagens rijden voor Salvesen en AH districentrum in het begin.
Doe BrauN de groeten!
Lennoxzondag 10 december 2006 @ 16:37
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 02:22 schreef Lennox het volgende:
Ik rij dan meubels. Verdiende zwart zo'n 70 euro ex fooien en dat is voor 9 uur werken en dat is ook geen 8 euro per uur. Ben benieuwd wat ze me nu wit gaan aanbieden, maar dat moet er in principe niet ver vanaf liggen lijkt me ? Zaterdag/21/vrij verantwoordelijk werk (beheer auto/betalingen/bijrijder)
7,50 netto + 8% vakantiegeld geworden (21 jr).

Ben er wel happy mee
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 16:40
mooie prijs toch?
Ik ga binnenkort ook overstappen.
Blijf wel voor TNT rijden, maar niet voor mijn huidige baas.
Een vriend van mijn baas, heeft via mij, mijn broertje aangenomen, en die verdient meer dan ik
Ik ga dus ook bij hem werken.
Verdient meer, en hij heeft relaxtere wijken
Lennoxzondag 10 december 2006 @ 16:46
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:40 schreef eer-ik het volgende:
mooie prijs toch?
Ik ga binnenkort ook overstappen.
Blijf wel voor TNT rijden, maar niet voor mijn huidige baas.
Een vriend van mijn baas, heeft via mij, mijn broertje aangenomen, en die verdient meer dan ik
Ik ga dus ook bij hem werken.
Verdient meer, en hij heeft relaxtere wijken
Zeker. Ik kreeg pas geleden een mailtje dat er ook bij een bedrijf Hikers werden gezocht, maar dat verdiende 5,x ¤ bruto! . Met mn knie gaat het ook steeds beter, dus ik zie er zo wel weer heil in. Tevens heb ik nu veel meer zekerheid.

Toch zou taxirijden in de avonduren in het weekend me ook wel wat lijken om erbij te doen, maar ze vragen altijd om die verrotte chaufeurspas oid

Kilometers maak ik genoeg met mn bijbaan.
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 16:52
5 euro is ook echt weinig.
Ik verdien nu 6.75, en bij die andere kerel 7,75 't uur, en op zaterdag 9.50.
Ik begrijp ook nooit zo goed hoe mensen die dit fulltime doen nou ervan kunnen leven, want het verdient echt slecht
Kerel die bij mij werkt, is 23 en verdient 1000 euro per maand
Hij heeft dan een vrouw en een kind, en woont natuurlijk ook nog ergens.
Ok, 't is wel ongeschoold werk, maar goed.
Repeatzondag 10 december 2006 @ 17:19
ik ben ook nog steeds op zoek
Kaibazondag 10 december 2006 @ 17:26
Ik ben trekker oplegger chauffeur, geld dat ook?
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 17:28
quote uit de OP:
quote:
In navolging op het eerste deel, een verzameltopicje voor iedereen die met bestelbusjes, bakwagens, vrachtauto's of andere wagens door Nederland en omstreken crosst.
Dus: ja
mark_dabombzondag 10 december 2006 @ 18:30
zooo, het topic leeft nog

Ben net vorige week begonnen waar BrauN ook werkt in Tilburg. Salaris iets meer dan 8 euro per uur.

Eerste dag een stom ritje binnen Tilburg maar de dagen erna in Schagen (bij Den Helder), Antwerpen centrum, Rotterdam Centrum en Luik Centrum geweest! Stuk voor stuk leuke ritjes, alleen jammer van het weer de laatste dagen!
yupzondag 10 december 2006 @ 22:47
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:52 schreef eer-ik het volgende:
5 euro is ook echt weinig.
Ik verdien nu 6.75, en bij die andere kerel 7,75 't uur, en op zaterdag 9.50.
Ik begrijp ook nooit zo goed hoe mensen die dit fulltime doen nou ervan kunnen leven, want het verdient echt slecht
Kerel die bij mij werkt, is 23 en verdient 1000 euro per maand
Hij heeft dan een vrouw en een kind, en woont natuurlijk ook nog ergens.
Ok, 't is wel ongeschoold werk, maar goed.
Maat van me werkt bij GLS als eigen ondernemer (uiteraard huurt hij het bedrijf heeft geen diploma etc.) en krijgt 2500 netto per maand + winstaandeel.

Ergo: voor je zelf werken = zeer goed.

Voor iemand anders = nevernooit.nl.

Ik doe het overigens nu ook weer, heb nu weinig school.

Heb nu een zeer krachtige Iveco bestelwagen, 400 nm @ 1250 rpm en 176 pk @ 4000 rpm. 6 bak. Ding sloopt de straatstenen uit de grond. Met dit ding verandert de definitie van "vliegende start" want dat ding vliegt echt tijdens het optrekken
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 22:50
haha, mooi spul.
Ik rij nog steeds in die gare baggersprinters.
Dat ze dat een sprinter durven te noemen zeg, zo'n 208 CDI
Lennoxzondag 10 december 2006 @ 22:54
Ik rijd in een Ford Transit. Ook een 6 bak, maar de 6 is meer een overdrive als de wind mee is

Ding is 3.30 of 3.40 hoog (meubelopbouw), dus grote windvanger.

Ding trekt nog wel snel op btw
yupzondag 10 december 2006 @ 22:54
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef eer-ik het volgende:
haha, mooi spul.
Ik rij nog steeds in die gare baggersprinters.
Dat ze dat een sprinter durven te noemen zeg, zo'n 208 CDI
Sjah helaas voor jou idd, sprinter 208d heb ik nog nachtmerries van.

Inhalen, tegenligger, drie auto's die naast elkaar stilstaan, hoef ik meer te vertellen? Denk het niet he

Met die Iveco geef je volgas en je vliegt alles letterlijk en figuurlijk voorbij
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 22:57
haha, strontbakken zijn het idd.
Maar ja, nog effe, dan moet ik transit rijden.
Die iveco'tjes zie ik wel vaker karren idd, zijn vrij rap
Goed spul.
Werk je weer voor het zelfde bedrijf dan?
yupzondag 10 december 2006 @ 22:59
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:57 schreef eer-ik het volgende:
haha, strontbakken zijn het idd.
Maar ja, nog effe, dan moet ik transit rijden.
Die iveco'tjes zie ik wel vaker karren idd, zijn vrij rap
Goed spul.
Werk je weer voor het zelfde bedrijf dan?
Yep, weer zelfde.

Heb nu effe tijdelijk weinig school tot begin februari weet je.

Overigens kwam die gast met een aanbod. En sjah een nieuwe auto + leuke baan sla ik niet af.

Ik kan overigens als ik wil zo veranderen van auto. Er is ook een auto met 116 pk ( ) en 146 pk ( ), allebei zijn nieuwste modellen...
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 23:06
relaxed.
Ik heb laatst wel in die nieuwe sprinter gereden, zwaarste model qua motor.
Die ging nog wel vooruit hoor
Maar goed, ik zou zelf nooit meer een sprinter kiezen.
Lennoxzondag 10 december 2006 @ 23:08
Transit is goed te doen hoor. Alleen gaan ze vrij snel kapot

Deze is nu aan 3e blok toe (Binnen 100k km)
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 23:11
haha.
Ik rij nu ook al eens voor die kerel, in die transits van 'm.
Lekkere bakkies, maar er is vaak wat aan kapot idd
Leipe zooi.
Remmen zijn knettergaar, die doen het soms niet eens
Je moet een stukje vooruit, om 'm in z'n achteruit te kunnen zetten, en zo zijn er nog wat dingen
yupmaandag 11 december 2006 @ 00:48
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef eer-ik het volgende:
relaxed.
Ik heb laatst wel in die nieuwe sprinter gereden, zwaarste model qua motor.
Die ging nog wel vooruit hoor
Maar goed, ik zou zelf nooit meer een sprinter kiezen.
Sprinter/LT is gewoon dikke ok hoor, alleen je moet wel de juiste motorisering hebben.

Eigenlijk heb ik liever een sprinter 316 ofzo, want deze ding is veelste groot, ding is 7,4 meter lang ofzo
JDudemaandag 11 december 2006 @ 00:54
Bij ons hebben we twéé wagens in DHL-kleurstelling. Dus dat was wel een fotomoment toen m'n huisgenoot en ik er laatst allebei eentje mee hadden .

vrolijke-fritsmaandag 11 december 2006 @ 01:13
Mooie foto idd!
JDudemaandag 11 december 2006 @ 01:27
Met dat linker karretje ben ik nog eens naar Zuid Frankrijk gecrosst .
vrolijke-fritsmaandag 11 december 2006 @ 01:32
quote:
Op maandag 11 december 2006 01:27 schreef JDude het volgende:
Met dat linker karretje ben ik nog eens naar Zuid Frankrijk gecrosst .
Op vakantie, of echt voor de baas?

Lijkt mij ook niet geheel vervelend hoor! Leuk die lange ritten!
JDudemaandag 11 december 2006 @ 01:35
quote:
Op maandag 11 december 2006 01:32 schreef vrolijke-frits het volgende:

Op vakantie, of echt voor de baas?

Lijkt mij ook niet geheel vervelend hoor! Leuk die lange ritten!
Voor 't werk! Maar ik hoefde amper wat af te leveren dus het was meer vakantie.
vrolijke-fritsmaandag 11 december 2006 @ 01:57
quote:
Op maandag 11 december 2006 01:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Voor 't werk! Maar ik hoefde amper wat af te leveren dus het was meer vakantie.
Keurig, als jouw baas nog eens wat heeft!

Let me know
JDudedinsdag 2 januari 2007 @ 17:44
Rotschop!

Vertrek vanavond naar Zaragoza.
eer-ikdinsdag 2 januari 2007 @ 17:46
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:44 schreef JDude het volgende:
Rotschop!

Vertrek vanavond naar Zaragoza.
Teringjantje.
Dat klinkt ver
Waar ligt dat ergens?
JDudedinsdag 2 januari 2007 @ 17:53
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:46 schreef eer-ik het volgende:

Teringjantje.
Dat klinkt ver
Waar ligt dat ergens?
Via Parijs en Bordeaux richting Spanje, de grens over bij Biarritz/San Sebastián. Vanaf de grens nog zo'n 300 kilometer.
eer-ikdinsdag 2 januari 2007 @ 17:55
oeh
Ga je in 1 stuk doorrijden?
Alphen aan den Rijn - San Sebastian heb ik van de zomer nog gereden.
13 uur, in 1 keer.
JDudedinsdag 2 januari 2007 @ 17:58
Heen sowieso in 1 keer denk ik ja... ben goed uitgeslapen.

Kan ik daar mooi op tijd lossen... en terug proberen wat uurtjes te pakken in de wagen of in een el-cheapo Frans snelweghotel.
Lennoxdinsdag 2 januari 2007 @ 18:29
Vet! Ik hoorde bij mijn bijbaan dat er spullen binnen waren gekomen voor Oostenrijk (heel interieur in vakantiehuis).

Hoop dat ik misschien dat ritje mee kan pakken
eer-ikdinsdag 2 januari 2007 @ 20:29
Formule1 hotel
Die kosten toch ook geen reet?
Repeatwoensdag 3 januari 2007 @ 14:27
betaalt de baas dat hotel onderweg?
JDudedonderdag 4 januari 2007 @ 19:20
De vergoeding is ruim genoeg ja... .

Prima geslapen aan de A10 voor maar 29,-
eer-ikdonderdag 4 januari 2007 @ 19:23
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:20 schreef JDude het volgende:
De vergoeding is ruim genoeg ja... .

Prima geslapen aan de A10 voor maar 29,-
Je bent nog best rap heen en weer gekacheld
JDudedonderdag 4 januari 2007 @ 19:28
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:23 schreef eer-ik het volgende:
Je bent nog best rap heen en weer gekacheld
Was vanmiddag iets na vieren thuis.
Nou scheelt het wel dat 'thuis' vanaf Hazeldonk nog maar 10 minuten is .

Heenweg van dinsdag 21.30 tot woensdag 14.00

Terugweg van woensdag 16.30 tot donderdag 16.00, met een tussenstop bij de F1 van nul tot pakweg half zeven.
eer-ikdonderdag 4 januari 2007 @ 19:29
dat scheelt idd wel
Voor mij is 'thuis' toch al snel een dik uur karren
Wat ik ook altijd zo jammer vind, is dat je weer echt op je snelheid moet letten als je in nederland komt.
In belgie/frankrijk, rij ik altijd gewoon maar wat (op de snelweg dan) zonder echt op te letten wat m'n snelheid is
JDudedonderdag 4 januari 2007 @ 19:31
In Frankrijk zwermt het tegenwoordig wel van de flitskasten (gelukkig áltijd met een waarschuwingsbord een paar honderd meter van tevoren ).
Verder heb ik er 2 mobiele politiecontroles gezien.
eer-ikdonderdag 4 januari 2007 @ 19:44
ik heb 1 keer een mobiele politiecontrole gezien, en dat was vorig jaar ergens.
gewoon met 170 voorbij gekacheld, niks van gehoord
Die flitsers daar ook niet.
Idd grote waarschuwingsborden, en die kasten zelf zijn ook niet voor de poes
Tering, dat ze dat daar niet kleiner maken
Lennoxdonderdag 4 januari 2007 @ 19:46
Maar in Frankrijk mag je 130 geloof ik? Met die bus waar ik in rijd moet je vol wind in de rug hebben wil je net de 140 halen. Met tegenwind zal je niet harder gaan dan 120.

Ik word meestal op provinciale wegen gepakt

Vorige keer nog net voorbij Tilburg, moest weer terug richting Rotterdam en het was al 5 uur geweest (op zaterdag) paar weken later viel er ook 1 bij de baas op de mat
eer-ikdonderdag 4 januari 2007 @ 19:49
130 idd, in de regen 110
Die bus van mij (spinter 213) gaat iets van 160 voor de wind, 145 tegen.
Die rijdt nog wel lekker door
Niet dat ik het vaak rij, al helemaal niet in NL, maar soms is het wel lekker
gecko18donderdag 4 januari 2007 @ 21:20
Iemand die nog iets weet voor mij? heb volgende week een jaar mijn rijbewijs, en wil bij voorkeur fulltime aan de slag....
eer-ikdonderdag 4 januari 2007 @ 21:22
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:20 schreef gecko18 het volgende:
Iemand die nog iets weet voor mij? heb volgende week een jaar mijn rijbewijs, en wil bij voorkeur fulltime aan de slag....
je woont in regio?
gecko18donderdag 4 januari 2007 @ 21:32
Haaglanden.
eer-ikdonderdag 4 januari 2007 @ 21:34
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:32 schreef gecko18 het volgende:
Haaglanden.
hmmm...
Je zou mijn baas kunnen bellen, die heeft nog wel een fulltimer nodig..
De zaak zit in katwijk, niet bar ver daarvandaan dus.
Het betreft in dit geval TNT post pakketservice
JDudedonderdag 4 januari 2007 @ 23:56
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:49 schreef eer-ik het volgende:
130 idd, in de regen 110
Ja dat was grappig... ik was die controle net voorbij en het begon te regenen... zouden ze dan de apparatuur gauw aanpassen?
eer-ikdonderdag 4 januari 2007 @ 23:57
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Ja dat was grappig... ik was die controle net voorbij en het begon te regenen... zouden ze dan de apparatuur gauw aanpassen?

Dat is idd een mooie vraag