abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2684773
Of all the reports of UFO sightings, some of the most intriguing ones are those which come in flaps, or waves, and have multiple witnesses, and photographs. One of the most heralded cases of this type was the Belgium flap which began in November of 1989. The events of November 29 would be documented by no less than thirty different groups of witnesses, and three separate groups of police officers. All of the reports related a large object flying at low altitude. The craft was of a flat, triangular shape, with lights underneath. This giant craft made not a sound as it slowly, fearlessly. moved across the landscapes of Belgium. There was a well defined sharing of information as the Belgian populace tracked this craft as it moved from the town of Liege to the border of the Netherlands and Germany.
This first startling sighting would evolve into a wave over the next several months. On two occasions, a pair of F-16 fighters chased the mysterious object, but to no avail. On March 30, 1990, a frantic call to military headquarters from a Belgian national police Captain, who was marveled by this giant triangle passing over, and simultaneously two ground radar stations were reporting an object of unknown origin on their screens. One of these bases was NATO controlled near the city of Glons, southeast of Brussels. After contacting other radar facilities, they learned that at least four other stations were also reporting the object on their screens. The object was moving across their screens slowly, and failed to send the transponder signal to identify itself.

Two F-16s were ordered to intercept and identify this phenomena, and one of the jets radar locked the object in. It appeared as a small diamond on the pilot's screen. The pilot reported that only a few seconds after locking on the target, the object began to pick up speed, quickly moving out of radar range. An hour long chase ensued, during which time the F-16s picked up the strange craft's signal two additional times, only to see it fade from view. The triangular intruder seemed to be playing a cat and mouse game, and finally was lost in the night lights of Brussels. The pilots of the fighters reported that the UFO had made maneuvers and speeds beyond the capable of their technology, once the radar showed the craft almost instantly drop from 10,000 to 500 feet in 5 seconds!

The extraordinary sightings continued for months, as the triangular invader was witnessed more than 1,000 times, both day and night. The object dipped low enough to easily be seen with the naked eye, and the event became one of the biggest stories in the Belgian media. Another unusual occurrence associated with the Belgian flap was the inability to take a clear photograph of it. Many observers had their cameras ready, and took what they thought would be clear images, but when the film was developed, the image was blurred, and the craft's outline was vague. This anomaly was addressed by physics professor Auguste Meessen, who was employed by the Catholic University at Louvin. Meessen's investigation produced a theory that infrared light must be the reason that almost all the images were unclear. To put his theory to test, he exposed film to infrared, then photographed objects in regular light. The results were the same as the photographs of the triangular UFO.

One good image was finally captured on video tape in April 1990. This image showed the underbelly of the craft with spotlights on the three corners. A still frame from this tape has been seen world-wide, and is a classic UFO photograph. The Belgium wave has obtained classic status in UFO lore. With over 1,000 witnesses, confirmed radar sightings, plane radar lock-ins, and military confirmations, the fact that an unknown craft moved across the country of Belgium cannot be denied. The case is also important for it's unique information sharing. Civilian and Military officials were forthcoming with the reports, and set a model for others to follow in their pursuit to find the mystery behind UFOs.

een video-documentaire omtrend die ufo-sighting :
http://cseti.homesite.net:7071/ramgen/belgian.rm

wat zijn jullie meningen hierover?

FOK!fossiel woensdag 2 januari 2002 @ 22:19:51 #2
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2684866
volgens mij was dit 1 van de weinige keren dat er vrij open gecommuniceerd werd door de overheid naar buiten toe in een geval van UFOs. De belgische luchtmacht stelde zelfs radargegevens ter beschikking aan particuliere onderzoekers (van een F16 die een UFO achtervolgde).

Geen idee wat de uitkomst daarvan eigenlijk was...

pi_2684965
Volgns mij heb ik dit een hele tijd geleden een keer op Discovery gezien ook...
  woensdag 2 januari 2002 @ 22:40:47 #4
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_2685249
quote:
Topic: UFO's boven België
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_2685429
Zijn leuke beelden maar zeggen niet zo heel veel vind ik .
De jankezen zijn waarschijnlijk een hypersoon toestel aan het uitproberen in deze omgeving zoiets als aurora ?
Dat zou ook ergens Mach 6+ moeten gaan halen .
Het kan van alles wezen en als het in Belgie op een radar opgepikt wordt dan zouden er meerdere landen moeten zijn die die blip op het scherm moeten hebben gehad alleen die hoor je niet .

Zou leuk zijn als meerdere landen dit zouden bevestigen .

pi_2685652
mja van buitenlandse radars wordt idd niet gesproken, maar het is wel gezien door +- 3000 mensen (+ politie) dus het is normaal wel gezien wel degelijk gebeurd...maar of het een buitenaards schip was
in die video wordt ook wel gezegd dat de USA officieel hebben bevestigd dat ze geen experimenten aan het doen waren boven het Belgische luchtruim.
pi_2685744
Dat zullen de Amerikanen (of welk land dan ook wat met experimentele dingen bezig is) ook nooit zeggen .
Officieel hoeft nog niet te betekenen dat ze er niks vanaf weten .
Area52 was ook voor lange tijd niet bekend bij de Amerikaanse overheid en schijnt nu zo goed als verlaten te zijn nadat het bekend was geworden bij een groter publiek .
Waaar ze het nu heen verplaatst hebben weet niemand en daar zijn ze nog naar aan het raden .
pi_2690127
Dit is de F-117. Een stealth sraaljager.

US Airforce

Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_2692696
Het opvallendste vind ik het massale karakter van de sightings. Ontzettend veel mensen kunnen dit bevestigen inclusief mensen op erg belangrijke posten die toch wel snel doelwit zijn om belachelijk gemaakt te worden en hun baan daardoor te verliezen.

De nagenoeg onmogelijke airodynamische manouvres is vrij moeilijk op het conto van Amerikaanse geheime projecten toe te schrijven.
Verticale versnellingen in zeer korte tijd zijn niet alleen door heel veel mensen gezien maar ook bevestigd op de radar van F-16's die eropaf zijn gestuurd en de verkeerstorens en zijn uitgedraaid op papier.

Binnen 5 seconden ruim 3 KM zakken en dan plots stil hangen vlak boven de grond nagenoeg zonder versnelling en vertragingseffecten kom neer op een gemiddelde verticale snelheid van ruim Mach 2 genereren, dit alles zonder bulderende nabranders maar vergezeld van wat gezoem en ook nog in verticale richting. Als je van 0 naar mach 2 gaat in eenzelfde seconde lijkt me dat lichamleijk bijna onmogelijk. De G-krachten zouden op zijn minst een shockerende blackout moeten opleveren, zoniet dodelijk.

Erg vreemd. Mocht het van Amerikaanse origine zijn hebben ze toch wel heel vreemd spul daar...

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_2692719
Ik had nog wat vuurwerk over... Weet ik veel dat ze daar een lul verhaal over gaan maken...
Wie?
pi_2740070
nou michelos, hier heb je je zin:
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 13:19 schreef heracles het volgende:
Dit is de F-117. Een stealth sraaljager.
[afbeelding]
US Airforce
kijk, die is raak
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:43 schreef U-lerZzZ het volgende:
Ik had nog wat vuurwerk over... Weet ik veel dat ze daar een lul verhaal over gaan maken...
Lijkt me idd. een logischere verklaring
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:42 schreef michelos het volgende:
Binnen 5 seconden ruim 3 KM zakken en dan plots stil hangen vlak boven de grond nagenoeg zonder versnelling en vertragingseffecten kom neer op een gemiddelde verticale snelheid van ruim Mach 2 genereren, dit alles zonder bulderende nabranders maar vergezeld van wat gezoem en ook nog in verticale richting. Als je van 0 naar mach 2 gaat in eenzelfde seconde lijkt me dat lichamleijk bijna onmogelijk. De G-krachten zouden op zijn minst een shockerende blackout moeten opleveren, zoniet dodelijk.
had het me dan meteen verteld dat je er bij was.
quote:
Erg vreemd. Mocht het van Amerikaanse origine zijn hebben ze toch wel heel vreemd spul daar...
je hebt geen idee.........
(das ook niet echt de bedoeling)
pi_2744842
quote:
Op maandag 07 januari 2002 22:52 schreef inquestos het volgende:
nou michelos, hier heb je je zin:
kijk, die is raak
Vind je. Ik vind hem kant nog wal raken. Van de F-117 zijn de airodynamische eigenschappen allang bekend en die komt bij lange na niet in de buurt bij datgene wat er hier gezien is. Hij kan niet eens verticaal opstijgen zoals een Harrier.

Het zou uiteraard wel een ander geheim Amerikaans project kunnen zijn ( Aurora bv. ) maar dan nog blijft overeind dat de manouvres die zijn geregistreerd fysiologisch gezien ondraaglijk voor een mens zijn.
Bovendien laat de U.S. altijd fijntjes weten als er een gehieme test op het programma staat om onverwachtte F-16 intercepties met het nodige missile vuur te voorkomen. Die projecten zijn immers te kostbaar om door een onwetende luchtmacht uit de lucht te worden gehaald.

quote:
had het me dan meteen verteld dat je er bij was.
Waar slaat dat op. Als je niks toe te voegen hebt, blijf dan gewoon weg.
Als er misschien wel 1000 mensen zijn die dit bericht bevestigen, inclusief luchtvaartpersoneel en hun officials die daar weer boven staat, is er toch genoeg rede dit serieus te nemen.

Ik zou graag eens zien dat er normaal ontopic gereageerd werd i.p.v. nietzeggende reacties. Dat lacherige sarcasme komt vrij nichterig over.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_2747121
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 15:10 schreef michelos het volgende:

[..]

maar dan nog blijft overeind dat de manouvres die zijn geregistreerd fysiologisch gezien ondraaglijk voor een mens zijn.

Wie zegt dat er in die top secret nieuwe vliegtuigen nog mensen zitten?
Misschien worden ze wel op afstand bestuurd. Dan heb je bijna geen last van G-krachten (dat vliegtuig kan veel meer hebben dan een mens) en als het vliegtuig wordt neergehaald ben je geen piloot kwijt.
Dan zouden dit soort manouvres best mogelijk zijn.
pi_2747695
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 18:31 schreef 6502 het volgende:

[..]

Wie zegt dat er in die top secret nieuwe vliegtuigen nog mensen zitten?
Misschien worden ze wel op afstand bestuurd. Dan heb je bijna geen last van G-krachten (dat vliegtuig kan veel meer hebben dan een mens) en als het vliegtuig wordt neergehaald ben je geen piloot kwijt.
Dan zouden dit soort manouvres best mogelijk zijn.

Zou kunnen. Maar: wat heeft een dergelijk project in Belgie te zoeken en waarom zou men daarmee 150 meter boven de grond ter observatie blijven rondhangen.

Waarom zou men het risico nemen dit door de Belgische luchtmacht te laten onderscheppen. Top secret projecten vliegen meestal boven Amerikaans luchtruim of ze worden aangekondigd bij de luchtmacht van het desbetreffend land.

En wat voor soort motortechniek maakt het mogelijk dat er een versnelling wordt gecreerd van nagenoeg 0 naar mach2 zonder geluidsgeweld van nabranders in verticale richting.
Zelfs het materiaal die dit soort Gkrachten moet doorstaan bestaat hoogstwaarschijnlijk nog niet eens officieel.

pi_2748703
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 19:23 schreef michelos het volgende:

[..]

Waarom zou men het risico nemen dit door de Belgische luchtmacht te laten onderscheppen. Top secret projecten vliegen meestal boven Amerikaans luchtruim of ze worden aangekondigd bij de luchtmacht van het desbetreffend land.

Geen idee. Misschien een demonstratie voor de belgische geheime dienst ofzo?
Of omdat zo meer mensen in buitenaards bezoek gaan geloven i.p.v. dat ze denken dat het geheime projecten zijn?

Ik vraag me ook af waarom die F16s geen camera's aan boord hadden. Als dit een mogelijke ontmoeting met aliens is wil je het toch neem ik aan als bewijs wel vastleggen... En als ze wel camera's hadden: waar zijn de beelden dan gebleven?

Niemand weet het.

quote:
En wat voor soort motortechniek maakt het mogelijk dat er een versnelling wordt gecreerd van nagenoeg 0 naar mach2 zonder geluidsgeweld van nabranders in verticale richting.
Wederom geen idee. Misschien maken ze gebruik van een geavanceerde geluidsdemp techniek, die bijvoorbeeld met geluidsgolven in tegenfase bijna volledige uitdoving realiseert. Vooralsnog is dat officieel nog nooit zo goed gelukt.
Of het is een compleet nieuwe soort motor. Maar het lijkt me sterk dat de US dat hebben kunnen ontwikkelen zonder dat het zou uitlekken.

Niemand weet het.

quote:
Zelfs het materiaal die dit soort Gkrachten moet doorstaan bestaat hoogstwaarschijnlijk nog niet eens officieel.
Materiaal dat buiten het doorstaan van die Gkrachten ook nog de andere benodigde eigenschappen heeft voor zo'n vliegtuig waarschijnlijk niet nee. Maar ik zou het niet weten want ik ben geen deskundige op dit gebied.
Als dat ding echt een motor met ontiegelijk veel vermogen heeft, hoeft het materiaal misschien niet zo speciaal te zijn, buiten dan dat het extreme G krachten kan overleven.

Overigens voor zo'n high tech top secret militair vliegtuig heeft hij wel verdomd slechte stealth technologie aan boord, aangezien hij gewoon op de belgische radar te zien was...

pi_2758829
quote:
Als er misschien wel 1000 mensen zijn die dit bericht bevestigen, inclusief luchtvaartpersoneel en hun officials die daar weer boven staat, is er toch genoeg rede dit serieus te nemen.

Ik zou graag eens zien dat er normaal ontopic gereageerd werd i.p.v. nietzeggende reacties. Dat lacherige sarcasme komt vrij nichterig over.

ok, ok, geef dit keer wel wat info. Je hebt gelijk dat die vliegtuigen daar niks te zoeken hadden, maar ze zijn op nog meer plaatsen buiten de VS gezien, waar ze niet zouden mogen zijn.
quote:
Vind je. Ik vind hem kant nog wal raken. Van de F-117 zijn de airodynamische eigenschappen allang bekend en die komt bij lange na niet in de buurt bij datgene wat er hier gezien is. Hij kan niet eens verticaal opstijgen zoals een Harrier.
ik zeg ook niet dat het een f-117 is, maar ik zeg dat je de mogelijkheid dat het een vliegtuig was niet uit moet sluiten. De F-117 is ook al wat ouder (jaren 70)
quote:
Ik vraag me ook af waarom die F16s geen camera's aan boord hadden. Als dit een mogelijke ontmoeting met aliens is wil je het toch neem ik aan als bewijs wel vastleggen... En als ze wel camera's hadden: waar zijn de beelden dan gebleven?
Ik heb geen plaatjes van belgië, maar wel van een boorplatform in engeland, in augustus 1989, wat misschien verband zou hebben met belgië. Hiervan staat wel vast dat het een (driehoekig)vliegtuig was (misschien F-117A) . Helaas geen scanner, dus kan nog geen plaatjes geven. Maar zal op internet zoeken. Ja het is idd een montage, maar dat neemt niks weg.

Zal ff berichtje typen wat erbij stond:
'Chris Gibson was 13 jaar lid van het Engelse Royal Observer Corps, waarvoor hij een handboek vliegtuigherkenning schreef. In augustus 1989 werkte hij als geoloog op een boorplatform, toen een formatie vliegtuigen passeerde, niet te hoog en niet te snel voor herkenning met het blote oog. De afgebeelde montage toont zo goed mogelijk wat hij zag. Gibson had geen moeite met de KC-135 stratotanker, en ook de twee F-111's zijn overbekend. Maar de zwarte driehoek bleef een raadsel. Zijn beschrijving (75 graden pijlstand, dus wat scherper dan de afbeelding aangeeft, en iets langer dan de F-111) doet denken aan de zwarte driehoek van Groom Lake '

pi_2759360
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 17:22 schreef inquestos het volgende:

[..]

Gibson had geen moeite met de KC-135 stratotanker, en ook de twee F-111's zijn overbekend. Maar de zwarte driehoek bleef een raadsel. Zijn beschrijving (75 graden pijlstand, dus wat scherper dan de afbeelding aangeeft, en iets langer dan de F-111) doet denken aan de zwarte driehoek van Groom Lake '

Dit verhaal ken ik ja. Is ook meerdere keren op discovery geweest. Als dit hetzelfde vliegtuig is dat als UFO werd aangemerkt (zit maar een paar maanden tussen) in België, lijkt het me dat het hier 'gewoon' om een geheim vliegtuig gaat.
Misschien in samenwerking met engeland gemaakt. Als dat ding snel genoeg kan vliegen en ze proberen hem op topsnelheid uit boven de noordzee (misschien minder spionagesatellieten op gericht) kun je op een gegeven moment inderdaad boven belgië komen te zitten...
pi_2759397
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 17:22 schreef inquestos het volgende:
ok, ok, geef dit keer wel wat info. Je hebt gelijk dat die vliegtuigen daar niks te zoeken hadden, maar ze zijn op nog meer plaatsen buiten de VS gezien, waar ze niet zouden mogen zijn.
Dat is me bekend maar dat zijn meestal vluchtige herkenningen. Geen uitgebreide showcase voor het oog van vele burgers.
Dat is waar dit geval zo verschilt.
quote:
ik zeg ook niet dat het een f-117 is, maar ik zeg dat je de mogelijkheid dat het een vliegtuig was niet uit moet sluiten. De F-117 is ook al wat ouder (jaren 70)
Ik denk dat je in de war bent met de SR-71. Die is uit de jaren 70. De F-117 is eind jaren 80 voltooid en is pas voor het eerst ingezet en massaal aan het publiek voorgesteld ten tijde van de Golfoorlog begin '90. Het eerste stealth vliegtuig.
Maar zelfs de rest van het scala aan toendertijd ( '89 speelde zich dit immers af )geheime projecten, waarvan de B-2 stealth en de F-22 voorlopers die zich nu recentelijk in de kijker spelen en toen actueel waren wat betreft prototypes, hebben in de verste verte geen verticale kantelmotortechniek en vermogen vergelijkbaar met het ding wat in Belgie in de lucht hing.
Of ze hebben nog iets veel revolutionairders in de States ( of de Russen als enige alternatief ) of het was iets buitenaards. Dit kan onmogelijk in het kader radarfout of gezichtbedrog worden gecatagoriseerd gezien de vele visuele en officiele bevestigingen.
quote:
Ik heb geen plaatjes van belgië, maar wel van een boorplatform in engeland, in augustus 1989, wat misschien verband zou hebben met belgië. Hiervan staat wel vast dat het een (driehoekig)vliegtuig was (misschien F-117A) . Helaas geen scanner, dus kan nog geen plaatjes geven. Maar zal op internet zoeken. Ja het is idd een montage, maar dat neemt niks weg.

Zal ff berichtje typen wat erbij stond:
'Chris Gibson was 13 jaar lid van het Engelse Royal Observer Corps, waarvoor hij een handboek vliegtuigherkenning schreef. In augustus 1989 werkte hij als geoloog op een boorplatform, toen een formatie vliegtuigen passeerde, niet te hoog en niet te snel voor herkenning met het blote oog. De afgebeelde montage toont zo goed mogelijk wat hij zag. Gibson had geen moeite met de KC-135 stratotanker, en ook de twee F-111's zijn overbekend. Maar de zwarte driehoek bleef een raadsel. Zijn beschrijving (75 graden pijlstand, dus wat scherper dan de afbeelding aangeeft, en iets langer dan de F-111) doet denken aan de zwarte driehoek van Groom Lake '

Ik zie gewoon niet in wat een F-117 hiermee te maken heeft. Hij ziet er wel uit als een driekhoek maar heeft gewoon totaal niet de vluchteigenschappen die dit object vertoonde.

Het gaat mij dus ook vooral om die eigenschappen en niet om het uiterlijk aangezien dat zo vaak vertekend en zeker in nachtelijke omstandigheden niet altijd betrouwbaar is.

woensdag 9 januari 2002 @ 18:27:35 #19
7350 NewBeatle
a.k.a. Spookaap
pi_2759411
De UFO-melding is destijds in 1990 ook op het NOS Journaal gezien geweest.
Kom eens langs op het weblog van Spookaap Wii Code Spookaap 9004-9060-5780-5462
pi_2772024
quote:

jij je zin, hier wat info. Over wat die vliegtuigen dan wel in België te doen hadden is voor mij ook een raadsel, maar ze zijn op meer plekken gesignaleerd.
quote:
Ja, daar waren wij ook al wel achter hoor, anders zouden er ook niet zo veel en zulke scherpe afbeeldingen van zijn. Ik zeg ook niet dat het een F-117 was, want die is al oud. Misschien een later, onbekend model.
quote:
Ik heb geen plaatjes van belgië, maar wel van een boorplatform in engeland, in augustus 1989, wat misschien verband zou hebben met belgië. Hiervan staat wel vast dat het een (driehoekig)vliegtuig was (misschien F-117A) . Helaas geen scanner, dus kan nog geen plaatjes geven. Maar zal op internet zoeken. Het is idd een montagefoto, maar dat neemt niks weg.

Zal het bijschrift ff geven:

"Chris Gibson was 13 jaar lid van het Engelse Royal Observer Corps, waarvoor hij een handboek vliegtuigherkenning schreef. In augustus 1989 werkte hij als geoloog op een boorplatform toen een formatie van vier vliegtuigen passeerde, niet te hoog en niet te snel voor herkenning met het blote oog. De afgebeelde montage toont zo goed mogelijk wat hij zag. Gibson had geen moeite met de KC-135 Stratotanker, en ook de twee F-111's zijn overbekend. Maar de zwarte driehoek bleef een raadsel. Zijn beschrijving (75° pijlstand, dus wat scherper dan de afbeelding aangeeft, en iets langer dan de F-111) doet denken aan de zwarte driehoek van Groom Lake"

pi_2775312

Dubbelpost.

pi_2776920
hmm, vreemd. Van die eerste post weet ik niks af. Ik was hem aan het schrijven toen m'n pc vastliep. Dus dacht ik vandaag: dan nog maar 'n keer. OP een of andere wijze is het bericht toch verstuurd. Had ik zelf nog niet eens gezien. zeer vreemd.
pi_2778173
Ik denk dat het aliens waren.
pi_2787833
Ik wilde er alweer een nieuw topic over openen maar dan verklaren bepaale mensen me weer voor gek.

Ik heb vaker ufo's gezien. De keer dat ik echt met open mond stond te kijken was met een dansfeest hier in Brunssum. Een keer in de 4 jaar komt de hele wereld in Brunssum om te dansen. De folkloriade heet dat. Dan heb je alle nationaliteiten bij elkaar.

8 jaar geleden was ik met een goede vriend daar en toen de Folkloriade was afgelopen was er vuurwerk.

Toen het vuurwerk was afgelopen kwam er een object boven het feestterrein circuleren. Dat draaide rondjes en na een tijdje schoot het de ruimte in.

Dat was dus een Ufo. Als ik met die vriend erover praat dan is hij er ook 100 procent van overtuigd.

Een speelgoedvliegtuigje was het niet. het was iets echts.

Het was gewoon een Ufo. Iets anders kan het niet geweest zijn.

Ufo's bestaan 100 procent zeker.

Dat die Ufo toen er was dat was omdat er een wereld evenement plaats vond denk ik. Ze komen alleen bij speciale gebeurtenissen tevoorschijn.

pi_2789028
quote:
Ze komen alleen bij speciale gebeurtenissen tevoorschijn.
Net zoals vuurwerk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')