Two F-16s were ordered to intercept and identify this phenomena, and one of the jets radar locked the object in. It appeared as a small diamond on the pilot's screen. The pilot reported that only a few seconds after locking on the target, the object began to pick up speed, quickly moving out of radar range. An hour long chase ensued, during which time the F-16s picked up the strange craft's signal two additional times, only to see it fade from view. The triangular intruder seemed to be playing a cat and mouse game, and finally was lost in the night lights of Brussels. The pilots of the fighters reported that the UFO had made maneuvers and speeds beyond the capable of their technology, once the radar showed the craft almost instantly drop from 10,000 to 500 feet in 5 seconds!
The extraordinary sightings continued for months, as the triangular invader was witnessed more than 1,000 times, both day and night. The object dipped low enough to easily be seen with the naked eye, and the event became one of the biggest stories in the Belgian media. Another unusual occurrence associated with the Belgian flap was the inability to take a clear photograph of it. Many observers had their cameras ready, and took what they thought would be clear images, but when the film was developed, the image was blurred, and the craft's outline was vague. This anomaly was addressed by physics professor Auguste Meessen, who was employed by the Catholic University at Louvin. Meessen's investigation produced a theory that infrared light must be the reason that almost all the images were unclear. To put his theory to test, he exposed film to infrared, then photographed objects in regular light. The results were the same as the photographs of the triangular UFO.
One good image was finally captured on video tape in April 1990. This image showed the underbelly of the craft with spotlights on the three corners. A still frame from this tape has been seen world-wide, and is a classic UFO photograph. The Belgium wave has obtained classic status in UFO lore. With over 1,000 witnesses, confirmed radar sightings, plane radar lock-ins, and military confirmations, the fact that an unknown craft moved across the country of Belgium cannot be denied. The case is also important for it's unique information sharing. Civilian and Military officials were forthcoming with the reports, and set a model for others to follow in their pursuit to find the mystery behind UFOs.
een video-documentaire omtrend die ufo-sighting :
http://cseti.homesite.net:7071/ramgen/belgian.rm
wat zijn jullie meningen hierover?
Geen idee wat de uitkomst daarvan eigenlijk was...
quote:
Topic: UFO's boven België
Zou leuk zijn als meerdere landen dit zouden bevestigen .
De nagenoeg onmogelijke airodynamische manouvres is vrij moeilijk op het conto van Amerikaanse geheime projecten toe te schrijven.
Verticale versnellingen in zeer korte tijd zijn niet alleen door heel veel mensen gezien maar ook bevestigd op de radar van F-16's die eropaf zijn gestuurd en de verkeerstorens en zijn uitgedraaid op papier.
Binnen 5 seconden ruim 3 KM zakken en dan plots stil hangen vlak boven de grond nagenoeg zonder versnelling en vertragingseffecten kom neer op een gemiddelde verticale snelheid van ruim Mach 2 genereren, dit alles zonder bulderende nabranders maar vergezeld van wat gezoem en ook nog in verticale richting. Als je van 0 naar mach 2 gaat in eenzelfde seconde lijkt me dat lichamleijk bijna onmogelijk. De G-krachten zouden op zijn minst een shockerende blackout moeten opleveren, zoniet dodelijk.
Erg vreemd. Mocht het van Amerikaanse origine zijn hebben ze toch wel heel vreemd spul daar...
quote:kijk, die is raak
Op donderdag 03 januari 2002 13:19 schreef heracles het volgende:
Dit is de F-117. Een stealth sraaljager.
[afbeelding]
US Airforce
quote:Lijkt me idd. een logischere verklaring
Op donderdag 03 januari 2002 16:43 schreef U-lerZzZ het volgende:
Ik had nog wat vuurwerk over... Weet ik veel dat ze daar een lul verhaal over gaan maken...
quote:had het me dan meteen verteld dat je er bij was.
Op donderdag 03 januari 2002 16:42 schreef michelos het volgende:
Binnen 5 seconden ruim 3 KM zakken en dan plots stil hangen vlak boven de grond nagenoeg zonder versnelling en vertragingseffecten kom neer op een gemiddelde verticale snelheid van ruim Mach 2 genereren, dit alles zonder bulderende nabranders maar vergezeld van wat gezoem en ook nog in verticale richting. Als je van 0 naar mach 2 gaat in eenzelfde seconde lijkt me dat lichamleijk bijna onmogelijk. De G-krachten zouden op zijn minst een shockerende blackout moeten opleveren, zoniet dodelijk.
quote:je hebt geen idee.........
Erg vreemd. Mocht het van Amerikaanse origine zijn hebben ze toch wel heel vreemd spul daar...
quote:Vind je. Ik vind hem kant nog wal raken. Van de F-117 zijn de airodynamische eigenschappen allang bekend en die komt bij lange na niet in de buurt bij datgene wat er hier gezien is. Hij kan niet eens verticaal opstijgen zoals een Harrier.
Op maandag 07 januari 2002 22:52 schreef inquestos het volgende:
nou michelos, hier heb je je zin:
kijk, die is raak
Het zou uiteraard wel een ander geheim Amerikaans project kunnen zijn ( Aurora bv. ) maar dan nog blijft overeind dat de manouvres die zijn geregistreerd fysiologisch gezien ondraaglijk voor een mens zijn.
Bovendien laat de U.S. altijd fijntjes weten als er een gehieme test op het programma staat om onverwachtte F-16 intercepties met het nodige missile vuur te voorkomen. Die projecten zijn immers te kostbaar om door een onwetende luchtmacht uit de lucht te worden gehaald.
quote:Waar slaat dat op. Als je niks toe te voegen hebt, blijf dan gewoon weg.
had het me dan meteen verteld dat je er bij was.
Ik zou graag eens zien dat er normaal ontopic gereageerd werd i.p.v. nietzeggende reacties. Dat lacherige sarcasme komt vrij nichterig over.
quote:Wie zegt dat er in die top secret nieuwe vliegtuigen nog mensen zitten?
Op dinsdag 08 januari 2002 15:10 schreef michelos het volgende:[..]
maar dan nog blijft overeind dat de manouvres die zijn geregistreerd fysiologisch gezien ondraaglijk voor een mens zijn.
quote:Zou kunnen. Maar: wat heeft een dergelijk project in Belgie te zoeken en waarom zou men daarmee 150 meter boven de grond ter observatie blijven rondhangen.
Op dinsdag 08 januari 2002 18:31 schreef 6502 het volgende:[..]
Wie zegt dat er in die top secret nieuwe vliegtuigen nog mensen zitten?
Misschien worden ze wel op afstand bestuurd. Dan heb je bijna geen last van G-krachten (dat vliegtuig kan veel meer hebben dan een mens) en als het vliegtuig wordt neergehaald ben je geen piloot kwijt.
Dan zouden dit soort manouvres best mogelijk zijn.
Waarom zou men het risico nemen dit door de Belgische luchtmacht te laten onderscheppen. Top secret projecten vliegen meestal boven Amerikaans luchtruim of ze worden aangekondigd bij de luchtmacht van het desbetreffend land.
En wat voor soort motortechniek maakt het mogelijk dat er een versnelling wordt gecreerd van nagenoeg 0 naar mach2 zonder geluidsgeweld van nabranders in verticale richting.
Zelfs het materiaal die dit soort Gkrachten moet doorstaan bestaat hoogstwaarschijnlijk nog niet eens officieel.
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 19:23 schreef michelos het volgende:[..]
Waarom zou men het risico nemen dit door de Belgische luchtmacht te laten onderscheppen. Top secret projecten vliegen meestal boven Amerikaans luchtruim of ze worden aangekondigd bij de luchtmacht van het desbetreffend land.
Ik vraag me ook af waarom die F16s geen camera's aan boord hadden. Als dit een mogelijke ontmoeting met aliens is wil je het toch neem ik aan als bewijs wel vastleggen... En als ze wel camera's hadden: waar zijn de beelden dan gebleven?
Niemand weet het.
quote:
En wat voor soort motortechniek maakt het mogelijk dat er een versnelling wordt gecreerd van nagenoeg 0 naar mach2 zonder geluidsgeweld van nabranders in verticale richting.
Niemand weet het.
quote:Materiaal dat buiten het doorstaan van die Gkrachten ook nog de andere benodigde eigenschappen heeft voor zo'n vliegtuig waarschijnlijk niet nee. Maar ik zou het niet weten want ik ben geen deskundige op dit gebied.
Zelfs het materiaal die dit soort Gkrachten moet doorstaan bestaat hoogstwaarschijnlijk nog niet eens officieel.
Overigens voor zo'n high tech top secret militair vliegtuig heeft hij wel verdomd slechte stealth technologie aan boord, aangezien hij gewoon op de belgische radar te zien was...
quote:ok, ok, geef dit keer wel wat info. Je hebt gelijk dat die vliegtuigen daar niks te zoeken hadden, maar ze zijn op nog meer plaatsen buiten de VS gezien, waar ze niet zouden mogen zijn.
Waar slaat dat op. Als je niks toe te voegen hebt, blijf dan gewoon weg.
Als er misschien wel 1000 mensen zijn die dit bericht bevestigen, inclusief luchtvaartpersoneel en hun officials die daar weer boven staat, is er toch genoeg rede dit serieus te nemen.Ik zou graag eens zien dat er normaal ontopic gereageerd werd i.p.v. nietzeggende reacties. Dat lacherige sarcasme komt vrij nichterig over.
quote:ik zeg ook niet dat het een f-117 is, maar ik zeg dat je de mogelijkheid dat het een vliegtuig was niet uit moet sluiten. De F-117 is ook al wat ouder (jaren 70)
Op dinsdag 08 januari 2002 15:10 schreef michelos het volgende:
Vind je. Ik vind hem kant nog wal raken. Van de F-117 zijn de airodynamische eigenschappen allang bekend en die komt bij lange na niet in de buurt bij datgene wat er hier gezien is. Hij kan niet eens verticaal opstijgen zoals een Harrier.
quote:Ik heb geen plaatjes van belgië, maar wel van een boorplatform in engeland, in augustus 1989, wat misschien verband zou hebben met belgië. Hiervan staat wel vast dat het een (driehoekig)vliegtuig was (misschien F-117A) . Helaas geen scanner, dus kan nog geen plaatjes geven. Maar zal op internet zoeken. Ja het is idd een montage, maar dat neemt niks weg.
Ik vraag me ook af waarom die F16s geen camera's aan boord hadden. Als dit een mogelijke ontmoeting met aliens is wil je het toch neem ik aan als bewijs wel vastleggen... En als ze wel camera's hadden: waar zijn de beelden dan gebleven?
Zal ff berichtje typen wat erbij stond:
'Chris Gibson was 13 jaar lid van het Engelse Royal Observer Corps, waarvoor hij een handboek vliegtuigherkenning schreef. In augustus 1989 werkte hij als geoloog op een boorplatform, toen een formatie vliegtuigen passeerde, niet te hoog en niet te snel voor herkenning met het blote oog. De afgebeelde montage toont zo goed mogelijk wat hij zag. Gibson had geen moeite met de KC-135 stratotanker, en ook de twee F-111's zijn overbekend. Maar de zwarte driehoek bleef een raadsel. Zijn beschrijving (75 graden pijlstand, dus wat scherper dan de afbeelding aangeeft, en iets langer dan de F-111) doet denken aan de zwarte driehoek van Groom Lake '
quote:Dit verhaal ken ik ja. Is ook meerdere keren op discovery geweest. Als dit hetzelfde vliegtuig is dat als UFO werd aangemerkt (zit maar een paar maanden tussen) in België, lijkt het me dat het hier 'gewoon' om een geheim vliegtuig gaat.
Op woensdag 09 januari 2002 17:22 schreef inquestos het volgende:[..]
Gibson had geen moeite met de KC-135 stratotanker, en ook de twee F-111's zijn overbekend. Maar de zwarte driehoek bleef een raadsel. Zijn beschrijving (75 graden pijlstand, dus wat scherper dan de afbeelding aangeeft, en iets langer dan de F-111) doet denken aan de zwarte driehoek van Groom Lake '
quote:Dat is me bekend maar dat zijn meestal vluchtige herkenningen. Geen uitgebreide showcase voor het oog van vele burgers.
Op woensdag 09 januari 2002 17:22 schreef inquestos het volgende:
ok, ok, geef dit keer wel wat info. Je hebt gelijk dat die vliegtuigen daar niks te zoeken hadden, maar ze zijn op nog meer plaatsen buiten de VS gezien, waar ze niet zouden mogen zijn.
quote:Ik denk dat je in de war bent met de SR-71. Die is uit de jaren 70. De F-117 is eind jaren 80 voltooid en is pas voor het eerst ingezet en massaal aan het publiek voorgesteld ten tijde van de Golfoorlog begin '90. Het eerste stealth vliegtuig.
ik zeg ook niet dat het een f-117 is, maar ik zeg dat je de mogelijkheid dat het een vliegtuig was niet uit moet sluiten. De F-117 is ook al wat ouder (jaren 70)
quote:Ik zie gewoon niet in wat een F-117 hiermee te maken heeft. Hij ziet er wel uit als een driekhoek maar heeft gewoon totaal niet de vluchteigenschappen die dit object vertoonde.
Ik heb geen plaatjes van belgië, maar wel van een boorplatform in engeland, in augustus 1989, wat misschien verband zou hebben met belgië. Hiervan staat wel vast dat het een (driehoekig)vliegtuig was (misschien F-117A) . Helaas geen scanner, dus kan nog geen plaatjes geven. Maar zal op internet zoeken. Ja het is idd een montage, maar dat neemt niks weg.Zal ff berichtje typen wat erbij stond:
'Chris Gibson was 13 jaar lid van het Engelse Royal Observer Corps, waarvoor hij een handboek vliegtuigherkenning schreef. In augustus 1989 werkte hij als geoloog op een boorplatform, toen een formatie vliegtuigen passeerde, niet te hoog en niet te snel voor herkenning met het blote oog. De afgebeelde montage toont zo goed mogelijk wat hij zag. Gibson had geen moeite met de KC-135 stratotanker, en ook de twee F-111's zijn overbekend. Maar de zwarte driehoek bleef een raadsel. Zijn beschrijving (75 graden pijlstand, dus wat scherper dan de afbeelding aangeeft, en iets langer dan de F-111) doet denken aan de zwarte driehoek van Groom Lake '
Het gaat mij dus ook vooral om die eigenschappen en niet om het uiterlijk aangezien dat zo vaak vertekend en zeker in nachtelijke omstandigheden niet altijd betrouwbaar is.
quote:jij je zin, hier wat info. Over wat die vliegtuigen dan wel in België te doen hadden is voor mij ook een raadsel, maar ze zijn op meer plekken gesignaleerd.
Op dinsdag 08 januari 2002 15:10 schreef michelos het volgende:Waar slaat dat op. Als je niks toe te voegen hebt, blijf dan gewoon weg.
Als er misschien wel 1000 mensen zijn die dit bericht bevestigen, inclusief luchtvaartpersoneel en hun officials die daar weer boven staat, is er toch genoeg rede dit serieus te nemen.Ik zou graag eens zien dat er normaal ontopic gereageerd werd i.p.v. nietzeggende reacties. Dat lacherige sarcasme komt vrij nichterig over.
quote:Ja, daar waren wij ook al wel achter hoor, anders zouden er ook niet zo veel en zulke scherpe afbeeldingen van zijn. Ik zeg ook niet dat het een F-117 was, want die is al oud. Misschien een later, onbekend model.
Vind je. Ik vind hem kant nog wal raken. Van de F-117 zijn de airodynamische eigenschappen allang bekend en die komt bij lange na niet in de buurt bij datgene wat er hier gezien is. Hij kan niet eens verticaal opstijgen zoals een Harrier.
quote:Ik heb geen plaatjes van belgië, maar wel van een boorplatform in engeland, in augustus 1989, wat misschien verband zou hebben met belgië. Hiervan staat wel vast dat het een (driehoekig)vliegtuig was (misschien F-117A) . Helaas geen scanner, dus kan nog geen plaatjes geven. Maar zal op internet zoeken. Het is idd een montagefoto, maar dat neemt niks weg.
Ik vraag me ook af waarom die F16s geen camera's aan boord hadden. Als dit een mogelijke ontmoeting met aliens is wil je het toch neem ik aan als bewijs wel vastleggen... En als ze wel camera's hadden: waar zijn de beelden dan gebleven?
Zal het bijschrift ff geven:
"Chris Gibson was 13 jaar lid van het Engelse Royal Observer Corps, waarvoor hij een handboek vliegtuigherkenning schreef. In augustus 1989 werkte hij als geoloog op een boorplatform toen een formatie van vier vliegtuigen passeerde, niet te hoog en niet te snel voor herkenning met het blote oog. De afgebeelde montage toont zo goed mogelijk wat hij zag. Gibson had geen moeite met de KC-135 Stratotanker, en ook de twee F-111's zijn overbekend. Maar de zwarte driehoek bleef een raadsel. Zijn beschrijving (75° pijlstand, dus wat scherper dan de afbeelding aangeeft, en iets langer dan de F-111) doet denken aan de zwarte driehoek van Groom Lake"
Dubbelpost.
Ik heb vaker ufo's gezien. De keer dat ik echt met open mond stond te kijken was met een dansfeest hier in Brunssum. Een keer in de 4 jaar komt de hele wereld in Brunssum om te dansen. De folkloriade heet dat. Dan heb je alle nationaliteiten bij elkaar.
8 jaar geleden was ik met een goede vriend daar en toen de Folkloriade was afgelopen was er vuurwerk.
Toen het vuurwerk was afgelopen kwam er een object boven het feestterrein circuleren. Dat draaide rondjes en na een tijdje schoot het de ruimte in.
Dat was dus een Ufo. Als ik met die vriend erover praat dan is hij er ook 100 procent van overtuigd.
Een speelgoedvliegtuigje was het niet. het was iets echts.
Het was gewoon een Ufo. Iets anders kan het niet geweest zijn.
Ufo's bestaan 100 procent zeker.
Dat die Ufo toen er was dat was omdat er een wereld evenement plaats vond denk ik. Ze komen alleen bij speciale gebeurtenissen tevoorschijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |