abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 00:56:53 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42158899
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:53 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Mwah, zou niet weten waarom. Ik heb een ruim portfolio en daar kunnen potentiėle werkgevers meer aan zien waar ik toe in staat ben dan dat er een regeltje staat dat aangeeft dat ik van een bepaalde opleiding genoten heb.

Ik heb in ieder geval gewoonweg geen zin om nog jarenlang tijd en geld te verspillen aan een opleiding waar ik toch niet veel uit kan halen. Dat was op het MBO ook al zo, zat ik wat de hele dag uit m'n neus te vreten. Ik ben d'r na 2 jaren ook mee gestopt omdat die hele opleiding en de lesstof m'n neus uit kwamen.
Ja MBO. Dat zijn juist opleidingen die niet dieper gaan dan wat je tijdens het hobbien kunt leren. Misschien dat je daarom zo'n slechte ervaring met vervolgopleidingen hebt opgedaan? Het kenmerk van HBO en Uni is juist dat er een groot deel theorie bij komt die de hardere MBO-achtige skills ondersteunt.

Nogmaals ik zeg totaal niks over jouw skills maar alleen ben ik het gewoon niet eens met de 'opleidingen zijn toch nutteloos dus whatever' tendens die er bij naar voren komt. Ik denk niet dat je een slechte ervaring met het MBO kan koppelen aan de inhoud van een HBO of uni opleiding.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_42159032
Ik zeg ook niet dat opleidingen nutteloos zijn hoor. Ik zeg wel dat ik me prima in 't webdesign wereldje kan redden en dat ik daarvoor nooit een opleiding nodig heb gehad. Bottom line is, 't komt gewoon op interesse neer. Of je nou van een hoge of dure opleiding geniet, of gewoon van thuis achter je computer bijleert. Alles valt te leren, des te sneller als je d'r echt in geinteresseert bent. PHP had ik bijvoorbeeld heel snel onder de knie omdat ik gewoon de drang had er dingen mee te kunnen maken. Momenteel ben ik bezig met het oppikken van Ruby on Rails.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tuvai.net op 27-09-2006 01:23:09 ]
pi_61757556
Even een ontzettende kick..

Werk zelf bij een tamelijk groot internet bedrijf, meer dan 100 werknemers.. En van de +/- 20 programmeurs die ik voorbij heb zien komen, had minder dan de helft een relevante opleiding..
Ook als wij mensen aannemen is het niet relevant dat ie PHP kan, het gaat erom wat ie met PHP gemaakt heeft.. Dus portfolio weegt zwaarder dan het papiertje..
Al zie ik wel dat mensen met een papiertje gemiddeld veel meer verdienen.
pi_61759066
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 @ 13:24 schreef ia het volgende:

Werk zelf bij een tamelijk groot internet bedrijf, meer dan 100 werknemers.. En van de +/- 20 programmeurs die ik voorbij heb zien komen, had minder dan de helft een relevante opleiding..
Ook als wij mensen aannemen is het niet relevant dat ie PHP kan, het gaat erom wat ie met PHP gemaakt heeft.. Dus portfolio weegt zwaarder dan het papiertje..
Over het algemeen wordt er ook gevraagd om "HBO werkniveau", ofwel men verwacht gewoon dat je weet wat vergaderen is, dat je kunt communiceren over wat je doet, en je stappen kunt onderbouwen. Zodat je ook kunt doorgroeien en wellicht een keer leiding geven aan nieuwkomers e.d.. Dat leer je op iedere HBO/WO opleiding. Voor de rest PHP e.d. kun je prima in de praktijk leren idd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 14:48:20 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61760214
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Aan je reactie kan ik lezen dat je een triest en gefrustreerd ventje bent. Misschien moet je eens leren accepteren dat de keuzes die je in je leven hebt gemaakt misschien niet altijd de beste zijn geweest. Daar wordt je sterker van.
Ik lees deze nu pas.
Zolang ik nog meer dan 50K per jaar verdien zal ik het wel aardig gedaan hebben .
pi_61760251
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 @ 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik lees deze nu pas.
Zolang ik nog meer dan 50K per jaar verdien zal ik het wel aardig gedaan hebben .
kudo's?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 14:51:41 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61760321
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]

kudo's? [ afbeelding ]
Mjah, best aardig voor een MBO'er. Dat kan wel niet volgens Special K, maar toch.
pi_61760415
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 13:24 schreef ia het volgende:

Ik zal je vertellen; ik heb geen portfolio. Alles wat ik gebouwd heb zit achter een login op een productieomgeving. Dus ik moet het hebben van mijn referenties en mijn CV.
pi_61760438
Swets; niet gelijk met je salarisstrook wapperen, geld is ook niet alles.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 14:57:36 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61760501
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:55 schreef Scorpie het volgende:
Swets; niet gelijk met je salarisstrook wapperen, geld is ook niet alles.
Het toont wel aan dat ik behoorlijke keuzes heb gemaakt mbt projectmatige skills. En daar ging het om.
pi_61760642
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 @ 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het toont wel aan dat ik behoorlijke keuzes heb gemaakt mbt projectmatige skills. En daar ging het om.
Mwoah, als je 120 uur per week werkt, voor 8 verschillende werkgevers, dan valt daar nog over te discussiėren
pi_61760682
Als je een aantrekkelijke portfolio en veel ervaring hebt, kan je gewoon bij bedrijven gaan solliciteren. Een opleiding is mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk in de grafische sector..
Multis Periculis Supersum
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 15:06:07 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61760735
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:02 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Mwoah, als je 120 uur per week werkt, voor 8 verschillende werkgevers, dan valt daar nog over te discussiėren
Ik werk er 38 voor 1.
pi_61761469
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want? Volgens mij is je verhaal nog steeds relevant.
Ja, maar dan vraag je je ineens af waar zo'n topic met discussies die je al lang vergeten bent vandaan komt.
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:07:42 #115
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61762322
Antwoord op de vraag in de TT blijft vooralsnog voor mij hetzelfde. Nee.

Dit vooral versterkt door het grote aantal uren wat ik ook de afgelopen 2 jaar weer heb moeten stoppen in het bijscholen van onze would-be (MBO) developers op't werk.

Gelukkig ben ik in het echte leven een stuk geduldiger dan online in ieder geval
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_61762444
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:07 schreef SpecialK het volgende:

Dit vooral versterkt door het grote aantal uren wat ik ook de afgelopen 2 jaar weer heb moeten stoppen in het bijscholen van onze would-be (MBO) developers op't werk.

Gelukkig ben ik in het echte leven een stuk geduldiger dan online in ieder geval
Hoi SpecialK.

Net ook nog even die oude stoffige topic doorgelezen. Wou nog even zeggen dat ik inmiddels al anderhalf jaar een fulltime baan heb als .NET ontwikkelaar (binnenkort op voor m'n MCAD-certificaatje) en leiding geef aan een hele groep andere ontwikkelaars (waaronder ook HBO`ers). Dat naast mijn freelance-werkzaamheden thuis (nog steeds voornamelijk PHP + MySQL).
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:15:02 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61762498
Uitzondering bevestigd de regel he?
pi_61762607
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:15 schreef SpecialK het volgende:
Uitzondering bevestigd de regel he?

Psst, en dat terwijl ik jou enkele jaren geleden nog compleet afzeek omdat je ASP.NET gebruikte dat mijns inziens toendertijd maar een slap aftreksel van PHP was.
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:21:11 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61762663
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:19 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Psst, en dat terwijl ik jou enkele jaren geleden nog compleet afzeek omdat je ASP.NET gebruikte dat mijns inziens toendertijd maar een slap aftreksel van PHP was.
ah jaa dat was jij
soms kunnen mensen gewoon niet overtuigend genoeg zijn en moet je het zelf ondervinden voordat je jezelf in een mind-set van een bepaalde technologie kan plaatsen. Maargoed. Leuk dat je er mee werkt tegenwoordig iig.
pi_61762829
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:19 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Is het ook
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_61762848
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

ah jaa dat was jij
soms kunnen mensen gewoon niet overtuigend genoeg zijn en moet je het zelf ondervinden voordat je jezelf in een mind-set van een bepaalde technologie kan plaatsen. Maargoed. Leuk dat je er mee werkt tegenwoordig iig.
Ik gebruik ze tegenwoordig beide (en zie nu in beide voor- en nadelen). Voor mijn thuisprojectjes voldoet PHP prima, en is een .NET ontwikkel omgeving niet echt een optie omdat je voor Visual Studio, SQL Server (+ Management Studio) en Borland appjes een fortuin kwijt bent. Voor de grote projecten op m'n werk waar ik veel in aanmerking kom met grote, relationele databases, complexe functionaliteit en het implementeren van externe pakketten moet ik er niet aan denken om dat in PHP te gaan doen.
pi_61762879
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:26 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Is het ook
pi_61763076
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 @ 16:07 schreef SpecialK het volgende:

Als we daar vanuit gaan kan het antwoord net zo goed "ja" zijn, met als toevoeging dat jij compleet incompetent bent om mensen iets bij te brengen
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:42:41 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61763184
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:37 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als we daar vanuit gaan kan het antwoord net zo goed "ja" zijn, met als toevoeging dat jij compleet incompetent bent om mensen iets bij te brengen
Muah valt wel mee.
pi_61763234
Maar het zegt dus geen donder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')