Bij mij gaat het wat sneller, maar ook een "normale website" gaat hier via een OTAP straat hoor. Het een sluit het ander niet uitquote:Op maandag 22 september 2008 09:04 schreef Scorpie het volgende:
For instance; als er nu een bevinding wordt gedaan op onze productieomgeving zit er minstens 48 uur tussen de bug fixen en deze doorvoeren op productie. Eerst gaat het door een hele OTAP straat heen.
Mooi dat velen dat vol blijven houden, terwijl er op dit forum meerdere personen rondhangen die het tegendeel bewijzen. Ja, je hebt autodidactische prutsers, zoals je ook HBO-prutsers hebt. En je hebt ook autodidactische professionals, zoals ook HBO-ers na verloop van tijd worden.quote:Op maandag 22 september 2008 19:58 schreef Telepata het volgende:
Die goede basis, krijg je echter niet door het eigen maken van elke losse techniek.
Dat dus.quote:Op maandag 22 september 2008 23:48 schreef CraZaay het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat college krijgen op basis van boek A kennelijk een professional aflevert, en jezelf boek A eigen maken zorgt dat je alleen broddelwerk af kunt leveren.
Als je denkt dat je op een HBO informatica opleiding alleen klassikaal een boek gaat lezen, zit je er toch wel heel erg naast. De opleiding leert je geen kunstje aan, maar biedt je een informatica basis waarmee je op een professionele wijze IT projecten uit kunt voeren. Een programmeertaal beheersen is goed, maar maakt je geen IT professional.quote:Op maandag 22 september 2008 23:48 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden dat college krijgen op basis van boek A kennelijk een professional aflevert, en jezelf boek A eigen maken zorgt dat je alleen broddelwerk af kunt leveren.
De 'toch' impliceert dat ik ergens het tegenovergestelde beweerde. Maar nee, natuurlijk is geen enkele opleiding heilig tav welk vakgebied dan ook; er zijn altijd positieve (mensen zonder die prima meedraaien) en negatieve (mensen met de papieren maar.. tja) uitzonderingen.quote:Op maandag 22 september 2008 08:19 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dus stiekem geef je toch wel een beetje toe dat een hoge opleiding ook niet heilig is en op bepaalde vlakken ook tekort schiet?
...
Het probleem is alleen dat de meeste HBO'ers (ik scheer ze even over één kam) dat dus niet doen. De verschillende afstudeerders die wij gehad hebben (HBO Informatica en Bedrijfskundige Informatica) keken echt alsof ze water zagen branden toen we vroegen met welke versiebeheersystemen ze weleens gewerkt hadden. Het is 1 van vele voorbeeld, maar wel eentje die aangeeft hoe deze bewuste figuren op dat moment niet inzetbaar waren in een productieteam.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:21 schreef trancethrust het volgende:
Maar wat ik wilde zeggen is dat je studenten geen les wil geven in versiebeheer; niet omdat het niet nuttig is, maar omdat ze dat prima zichzelf kunnen aanleren
Jemig, van welke HBO kwamen die dan? Ik heb eerst 3,5 jaar MBO gedaan, afgerond, en doe nu in 3,5 jaar m'n HBO, en zowel op MBO (vanaf 2e jaar ofzo, met eerste Java lessen) als HBO heb ik vanaf het begin al versiebeheer er doorgedrukt gekregen. CVS/ SVN/weetikhetwat.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:19 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat de meeste HBO'ers (ik scheer ze even over één kam) dat dus niet doen. De verschillende afstudeerders die wij gehad hebben (HBO Informatica en Bedrijfskundige Informatica) keken echt alsof ze water zagen branden toen we vroegen met welke versiebeheersystemen ze weleens gewerkt hadden. Het is 1 van vele voorbeeld, maar wel eentje die aangeeft hoe deze bewuste figuren op dat moment niet inzetbaar waren in een productieteam.
Ik weet dat de hogere informatica opleiding van de Hogeschool Enschede 5 jaar geleden nog geen/weinig aandacht besteedde aan versiebeheer. Ik kwam er voor het eerst mee in aanraking in mijn stage. Poeh wat vond ik de acties uitchecken en inchecken moeilijk. Niet inzetbaar in een productieteam? Wat een onzin!quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:19 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat de meeste HBO'ers (ik scheer ze even over één kam) dat dus niet doen. De verschillende afstudeerders die wij gehad hebben (HBO Informatica en Bedrijfskundige Informatica) keken echt alsof ze water zagen branden toen we vroegen met welke versiebeheersystemen ze weleens gewerkt hadden. Het is 1 van vele voorbeeld, maar wel eentje die aangeeft hoe deze bewuste figuren op dat moment niet inzetbaar waren in een productieteam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |