abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42130909
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:29 schreef Semargofni het volgende:
Ik slik geen troep zoals paracetamol of ibuprofen. En als ik het een keer zou gebruiken dan werkt het tenminste.
Juist snap ook niet dat zoveel mensen er zo makkelijk naar grijpen. maar ach als ik koppijn heb is dat meestal ook m'n eigen schuld .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42130965
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 01:08 schreef du_ke het volgende:
Juist snap ook niet dat zoveel mensen er zo makkelijk naar grijpen. maar ach als ik koppijn heb is dat meestal ook m'n eigen schuld .
Waarom niet ? Waarom is het slecht om gebruik te maken van de mogelijkheden die er zijn ?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42131110
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 01:11 schreef FJD het volgende:

[..]

Waarom niet ? Waarom is het slecht om gebruik te maken van de mogelijkheden die er zijn ?
Het is voor mij meer: waarom wel? Heb niet vaak hoofdpijn en als ik al een keer hoofdpijn heb vanwege een kater ofzo dan ga ik gewoon veel water drinken en dan gaat dat ook weer over. Andere vormen van hoofdpijn genees ik liever door extra frisse lucht in te ademen of rust te nemen. Voor het minste of geringste een pilletje nemen staat me gewoon tegen.
Slik je ook antibiotica als je last van je keel begint te krijgen? (ik had dus een Indonesische studiegenoot die toen hij zich wat ziek begon te voelen gewoon op eigen houtje antibiotica ging slikken. Toch niet echt mijn ding .
pi_42131165
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 01:18 schreef du_ke het volgende:
Het is voor mij meer: waarom wel? Heb niet vaak hoofdpijn en als ik al een keer hoofdpijn heb vanwege een kater ofzo dan ga ik gewoon veel water drinken en dan gaat dat ook weer over.
Voor een kater neem ik ze ook niet nee. Gewoon even flink wat eten en daarna uitzitten. Had je maar niet zoveel moeten zuipen maar dan nog vind ik het vreemd dat je niet kunt begrijpen dat anderen wel eenvoudig een pijnstiller nemen als ze dat nodig vinden, de mogelijkheid is er en dan kan je er maar net zo goed gebruik van maken denk ik dan.
quote:
Andere vormen van hoofdpijn genees ik liever door extra frisse lucht in te ademen of rust te nemen. Voor het minste of geringste een pilletje nemen staat me gewoon tegen.
Tja zoals ik al aangaf zijn er gewoon moment waarop je je concentratie nodig hebt. Ik heb het niet vaak maar ik voel me nimmer bezwaard om een pijnstiller te nemen. Waarom zou ik ?
quote:
Slik je ook antibiotica als je last van je keel begint te krijgen? (ik had dus een Indonesische studiegenoot die toen hij zich wat ziek begon te voelen gewoon op eigen houtje antibiotica ging slikken. Toch niet echt mijn ding .
Antibiotica is toch op doktersrecept ? Dan niet dus, zo niet dan zou ik dat ook pakken als ik het denk nodig te hebben. Niet voor het kleinste kuchje nee, dan zou ik nml de hele winter stijf staan van de anti biotica
pi_42131207
In veel landen is antibiotica gewoon in de winkel verkrijgbaar. En is het gebruik daarvan eigenlijk net zo normaal als het gebruik van pijnstillers.
En dan nog denk ik dat een frisse neus halen in veel gevallen productiever werkt dan een pilletje al was het alleen maar omdat je dan ook even in beweging bent.
  Donald Duck held dinsdag 26 september 2006 @ 01:26:56 #106
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42131230
ik pak absoluut niet voor elk klein pijntje een pijnstiller. misschien hooguit iets van 3 tot 5 per jaar ofzo. gewoon naar buiten gaan, veel drinken, fruit eten en wat bij mij ook goed werkt: sterke versgemaakte kippensoep !

en antibiotica moet je absoluut niet naar eigen inzicht gaan slikken. resistentie enzo!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 26 september 2006 @ 01:28:49 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42131256
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 01:26 schreef __Saviour__ het volgende:
ik pak absoluut niet voor elk klein pijntje een pijnstiller. misschien hooguit iets van 3 tot 5 per jaar ofzo. gewoon naar buiten gaan, veel drinken, fruit eten en wat bij mij ook goed werkt: sterke versgemaakte kippensoep !

en antibiotica moet je absoluut niet naar eigen inzicht gaan slikken. resistentie enzo!
Krijg nou, ik doe dat ook.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42131267
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 01:24 schreef du_ke het volgende:
In veel landen is antibiotica gewoon in de winkel verkrijgbaar. En is het gebruik daarvan eigenlijk net zo normaal als het gebruik van pijnstillers.
Ja en dankzij die praktijken hebben we nu de vliegende tering die resistent tegen antibiotica is.
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:05:23 #109
126068 Metal666
HardRock Rules
pi_42133265
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 00:45 schreef Schorpioen het volgende:
Wat mij zorgen baart is dat pijnstillers als geneesmiddel worden gezien. Dat pijnstillers genomen worden om van pijn af te komen terwijl ze alleen de pijn verdoven zonder iets aan de oorzaak te doen. Als je last van je rug hebt en na een berg ibuprofen weer kan staan is leuk maar het betekent ook dat je je rug onbewust kan forceren terwijl je dat niet merkt, en dus het probleem alleen maar erger maakt. En dan heb je de volgende keer misschien nog meer nodig. Je zal de mensen de kost moeten geven die verslaafd zijn aan de pijnstillers zoals men verslaafd aan heroine kan raken.
Klinkt leuk, echter hebben we het hier over ibuprofen, dat is dus een NSAID (Non steroid anti Inflammatoiry Drug) Dit is niet alleen een pijnstiller, maar tevens een ontstekingsremmer. Dus is dit geen pure pijnstiller. Ook daarom kan je dus NSAID's gebruiken om de oorzaak van de pijn aan te pakken, bijvoorbeeld door een ontsteking (al dan niet anti imuun) te remmen, waardoor de pijn ook op de lange termijn weg gaat.
Niet te min is verslaving aan pijnstillers erg slecht, maar het betekend niet dat je nooit een keer een pijnstiller mag nemen, omdat je eraan verslaafd raakt.

(puur per definite is een pijnstiller gewoon een geneesmiddel, sterker nog, zelfs de anti conceptie pil is feitelijk een geneesmiddel, dus je definitie klopt niet.)
Ja. Dus..
  Boks-Chick dinsdag 26 september 2006 @ 08:33:00 #110
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_42133510
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 00:45 schreef Schorpioen het volgende:
Wat mij zorgen baart is dat pijnstillers als geneesmiddel worden gezien. Dat pijnstillers genomen worden om van pijn af te komen terwijl ze alleen de pijn verdoven zonder iets aan de oorzaak te doen. Als je last van je rug hebt en na een berg ibuprofen weer kan staan is leuk maar het betekent ook dat je je rug onbewust kan forceren terwijl je dat niet merkt, en dus het probleem alleen maar erger maakt. En dan heb je de volgende keer misschien nog meer nodig. Je zal de mensen de kost moeten geven die verslaafd zijn aan de pijnstillers zoals men verslaafd aan heroine kan raken.
Dit meiske met dubbele hernia moet ibu nemen en niet alleen zomaar tegen de pijn.
In mijn geval is het noodzaak dat ik mijn rug met beleid gebruik, op zo correct mogelijke wijze. Wanneer ik 's-ochtends mijn bed uit kom en alleen maar in een hoek van 45 graden kan staan omdat de pijn te erg is kan ik mijn rug niet correct gebruiken. Gevolg: overall verkeerde lichaamshouding, andere delen van je lichaam gaan compenseren terwijl dat eigenlijk niet kan. Denk aan je nek, schouders en andere rugwervels en -spieren.

Door de ibu wordt de pijn minder, kan ik mijn rugspieren die strak staan van de pijn (en daardoor ook pijn doen) beter ontspannen, mijn rug 'laat los', en zowaar, dit meiske kan weer lopen en bewegen (let wel: met beleid). Door dit verantwoord te doen, wordt mijn rug soepeler, waardoor ik de volgende dag beter mijn bed uit kan komen. Soort positieve spiraal. Oh, en dus werkt de ibo ook preventief voor kwalen die ik anders zou krijgen

Daarom gebruik ik ibu (op aanraden van de orthopedisch chirurg) met grote regelmaat. Ik daag je uit om, zodra de dubbele hernia de kop op steekt (gelukkig zijn hernia's van die dingen waar je niet altijd last van hoeft te hebben) deze zonder pijnstiller te negeren.
lolwut
pi_42136220
Was op m'n werk ook altijd. Bij 't geringste beetje koppijn of maagkrampen gingen die wijven Ibuprofen slikken alsof 't snoepjes waren. Junks.
pi_42136435
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:10 schreef Tuvai.net het volgende:
Was op m'n werk ook altijd. Bij 't geringste beetje koppijn of maagkrampen gingen die wijven Ibuprofen slikken alsof 't snoepjes waren. Junks.
Bij maagkramp? Dat lijkt me sterk... ibuprofen is een prima pijnstiller, maar wel de pest voor je maag.

Wat me opvalt in dit topic is dat mensen blijkbaar heel goed kunnen inschatten hoeveel pijn een ander heeft.
Ik slik best regelmatig ibuprofen 400mg (wekelijk ongeveer), maar ik heb dan ook écht pijn. Bij een beetje pijn slik ik niets. Maar ik heb de laatste 15 jaar dan ook nog vrijwel geen dag zonder pijn gehad. Sommige mensen hebben nu eenmaal chronisch pijn en anderen nooit. Als pijn mijn functioneren gaat beïnvloeden slik ik een pijnstiller... ik wil namelijk normaal kunnen functioneren.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_42136567
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 00:04 schreef Metal666 het volgende:

Overigens hebben ze selectieve COX 2 remmers geproduceerd, aangezien men dacht dat deze minder maag/darm klachten zouden geven, maar zijn deze uit de handel genomen omdat deze bijwerkingen zouden hebben met en hogere kans op een hart infarct..
Alleen rofecoxib (Vioxx) is uit de handel genomen. Andere COX-2-specifieke remmers, zoals celecoxib, zijn nog gewoon op de markt, omdat niet expliciet is aangetoond dat die ook slecht voor het hart zijn.
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 00:27 schreef zhe-devilll het volgende:

volgens mij was het andersom hoor!
asperines worden nauwelijks nog verkocht tis allemaal paracetamol nml
Wie zou er gelijk hebben, iemand die het over NSAID's en Tromboxaan heeft, of iemand die "aspirine" niet eens juist kan schrijven?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_42136998
ik had het een keer met alcohol gedaan, was vergeten dat ik het geslikt had. Na een paar biertjes ben je zo gaar als de neten..
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:18:46 #115
126068 Metal666
HardRock Rules
pi_42140862
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:25 schreef m021 het volgende:

[..]

Alleen rofecoxib (Vioxx) is uit de handel genomen. Andere COX-2-specifieke remmers, zoals celecoxib, zijn nog gewoon op de markt, omdat niet expliciet is aangetoond dat die ook slecht voor het hart zijn.
[..]

Wie zou er gelijk hebben, iemand die het over NSAID's en Tromboxaan heeft, of iemand die "aspirine" niet eens juist kan schrijven?
de COX2 remmers komen ook langzaam weer terug, omdat men er nu achter komt dat voor veel aandoeningen die verhoogde kans (als hij er dus al is) niet opweegt tegen de betere effecten.. (wat precies wel en niet uit de handel is genomen weet ik nu niet, ik weet dat het een rel was met die midelen, maar wat er precies wel en niet uit de handel is genomen weet ik niet, kan ik wel opzoeken ergens in college aantekeningen, maar ik geloof je op je woord.)

Inderdaad wel grappig dat mensen hier, zonder onderbouwing, mensen tegenspreken die (wel) kennis van zaken hebben.
Ja. Dus..
pi_42147199
feit is gewoon dat ze ibuprofen nooit op de vrije markt hadden moeten toelaten, en lekker op doktersrecept zoals vroegâh
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:44:44 #117
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_42147357
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:39 schreef _serial_ het volgende:
feit is gewoon dat ze ibuprofen nooit op de vrije markt hadden moeten toelaten, en lekker op doktersrecept zoals vroegâh
Dan had men nu wel een andere pijnstiller die als snoep gegeten werd. Ibuprofen was vroeger een hele goeie natuurlijke pijnstiller maar werd te duur, tegenwoordig wordt die synthetisch gemaakt en hebben ze dat probleem niet meer.
Maar al die zooi is troep, ik slik er zelf ook niets van als ik het niet echt nodig heb. (En dat terwijl ik zelf Farmacie studeer...of juist daarom)
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_42147389
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:18 schreef Metal666 het volgende:

wat precies wel en niet uit de handel is genomen weet ik nu niet, ik weet dat het een rel was met die midelen, maar wat er precies wel en niet uit de handel is genomen weet ik niet, kan ik wel opzoeken ergens in college aantekeningen, maar ik geloof je op je woord.
De hoofddocent Klinische Farmacologie vertelde twee weken geleden in een college dat alleen rofecoxib niet meer op de markt is. Hij kan natuurlijk ongelijk hebben, maar bij iemand met zijn staat van dienst neem ik aan dat het wel klopt.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:51:37 #119
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_42147544
Eensch.

Zelfs bij een kater oid slik ik geen paracetamol of ibu. k vind het niet goed/verstandig dat je alle pijntjes en dingetjes met medicijnen gaat bestrijden altijd. Zo tof is dat ibuprofen niet, rommel.
Wat je gisteren niet gedaan hebt, kun je vandaag nog wel doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 18:56:29 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42147701
Paracetamol doet niks bij mij. Ibuprofen wel

Ik ben 1,5 week geleden geopereerd. Overdag neem ik geen pijnstillers, bewust omdat ik bang ben dat ik me anders ga forceren (moet 6 weken rust houden), maar voor ik naar bed ga neem ik twee ibuprofen, zodat ik in elk geval een paar uur lekker en pijnvrij slaap
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42148032
Waarom is het allemaal rommel dan? Alleen omdat het chemisch (gemaakt) is en in een pilletje zit?
Vreten diezelfde mensen wel zo een zak chips leeg, of roken ze? Hoe schadelijk is dat?

Genoeg masochisten in dit topic iig. .
pi_42148607
Gewoon alles uitlaten zieken joh. Of een paracetamol zo nu en dan.. maar verder ook niets hoor
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:32:30 #123
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_42148845
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom is het allemaal rommel dan? Alleen omdat het chemisch (gemaakt) is en in een pilletje zit?
Vreten diezelfde mensen wel zo een zak chips leeg, of roken ze? Hoe schadelijk is dat?

Genoeg masochisten in dit topic iig. .
Medicijnen verstoren de processen in je lichaam. Dat jij er beter van wordt wil nog niet zeggen dat het goed voor je is...

Ibuprofen remt bijvoorbeeld iets delicaats als de thrombocytenaggregatie, maar mensen denken daar niet bij na als ze weer eens een pijntje hebben en zo'n strip leegvreten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Molluck op 26-09-2006 19:39:10 ]
pi_42149188
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:32 schreef Molluck het volgende:

Medicijnen verstoren de processen in je lichaam.
Alles verstoort de processen in je lichaam. Ziektes doen dat, pijn doet dat.
Misschien herstellen bepaalde chemicaliën uit medicijnen wel de verstoorde balans in processen.
quote:
Dat jij er beter van wordt wil nog niet zeggen dat het goed voor je is...
Als het puur symptoombestrijding is, okay.
Maar als medicijnen/pijnstillers geen aantoonbare schadelijke effecten hebben, moet men niet zo miepen "het is allemaal troep". En zeker niet als men wel die frikandel speciaal naar binnen werkt en die peuk opsteekt. Of de avond ervoor eerst liters drank naar binnen werken, maar de pijnstiller voor de kater weigeren omdat het troep zou zijn. .
quote:
Ibuprofen remt bijvoorbeeld iets delicaats als de thrombocytenaggregatie, maar mensen denken daar niet bij na als ze weer eens een pijntje hebben en zo'n strip leegvreten...
Strip leegvreten... lekker overdrijven. En hoe erg is het als tijdelijk je bloedplaatjes wat minder snel samenklonteren.

M'goed, als healthfreaks liever pijn willen lijden, ik hou ze niet tegen. .
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:57:23 #125
80536 Jig
Klere kachel!
pi_42149515
Moet je d'r is stuk of 8 nemen, schijnt dat je dan gaat spacen
asd
pi_42149538
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:32 schreef Molluck het volgende:

[..]

Pompiedom piedom piedom

Ibuprofen remt bijvoorbeeld iets delicaats als de thrombocytenaggregatie
Que?!?! Dat klinkt veel te eng! Dat betekent vast "Ibuprofen remt bijvoorbeelds iets delicaats als de oorsmeerproductie."
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_42149728
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:58 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Que?!?! Dat klinkt veel te eng! Dat betekent vast "Ibuprofen remt bijvoorbeelds iets delicaats als de oorsmeerproductie."
Trombose
There is no love sincerer than the love of food.
  Forum Admin dinsdag 26 september 2006 @ 20:04:14 #128
58651 crew  murp
murp
pi_42149753
ik ben aan de brufen 600 bruis...... lekker...
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:12:52 #129
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_42149994
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:58 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Klinkt dat eng? Ik zeg het toch ook niet voor niets?
Het betekent dat er geen bloedplaatjes meer aangemaakt worden waardoor je bloed verdunt en je dus eerder inwendige bloedingen kan krijgen.

Ik pleit niet voor het uit de schappen halen van Ibuprofen, ik zeg alleen dat je er niet voor elk onschuldig pijntje naar moet grijpen. Als je weet dat je een week voor een operatie geen Ibuprofen meer mag slikken vanwege deze bloedverdunnende werking begrijp je ook dat het dus niet slim is die dingen op dagelijkse basis te eten.
pi_42196851
Wat ik me net bedenk, waarom ik ook niet zo moeilijk doe over een kleine ibu. Ik ben ondertussen al 4x onder het mes geweest bij de kaakchirurg en een keer voor een liesbreuk. Van de eerste vier keer zeker en ik geloof ook voor de liesbreuk kreeg ik voor elke 4 of 6 uur een zakje Ibu van 600 of 800mg. Als je daar niet dood van gaat, of uberhaupt zwaar duizelig wordt dan kan eenmalig zo'n klein dingetje van 200mg ook niet echt kwaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')