Je hebt ook paracetamol zonder codeïne.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:40 schreef Netsplitter het volgende:
Ik moet wel aan de ibu's, ben allergies voor codeine, en dat zit in de meeste pijnstillers behalve ibu...
Nee vroeger had je geen medicijnenquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Eens! Ik heb nog nooit aspirientje of wat dan ook gebruikt (kan ook komen omdat ik nooit hoofdpijn heb).
Al dat gezeur om medicijnen dit, medicijnen dat, deden ze vroeger ook niet.
komt omdat jij je hoofdpijn aan anderen bezorgdquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Eens! Ik heb nog nooit aspirientje of wat dan ook gebruikt (kan ook komen omdat ik nooit hoofdpijn heb).
Al dat gezeur om medicijnen dit, medicijnen dat, deden ze vroeger ook niet.
Denken ze dat ze dan niet dik worden?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:41 schreef Freeflyer het volgende:
moet je voor de aardigheid eens een gemiddelde amerikaan vragen naar het gebruik van onstekings en zwellings remmende pijstillers...
die slikken ze preventief!!!!
Als anti-kater middel zou ik anders echt geen paracetamol nemen. Of je moet weinig waarde aan je lever hechten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:42 schreef Quoi het volgende:
Snap ook nooit dat mensen meteen aan de ibuprofen gaan.........(is dat eigenlijk zo?)
Paracetamolletje kan ook helpen en wat minder heftig voor je maag.
Doe het niet. is zonde van je armen je zult er later spijt van krijgen!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:38 schreef verliefdekloon het volgende:
Zonet was ik ff bij de drogist om scheermesjes te kopen.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:38 schreef verliefdekloon het volgende:
ik kens zelfs mensen die die dingen slikken als anti-kater middel.
Klopt, maar dan zit ik aan de 800 ofzo, en bij ibu pas aan de 400...quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:40 schreef PeRi het volgende:
[..]
Je hebt ook paracetamol zonder codeïne.
en dat is gezond?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:47 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb ze een tijdje moeten slikken omdat ik mijn bed niet meer uit kon komen van de rugpijn.
Niet dat het een wondermiddel is, maar 6 van die dingen, en ik kon weer recht staan.
Dit heb ik twee keer in mijn leven een week moeten doen. Voor de rest gebruik ik die dingen niet.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Denken ze dat ze dan niet dik worden?
Dacht dat codeine alleen in zware medicatie zat.. dus ben jij een uber aansteller????quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:40 schreef Netsplitter het volgende:
Ik moet wel aan de ibu's, ben allergies voor codeine, en dat zit in de meeste pijnstillers behalve ibu...
quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:04 schreef pmensink het volgende:
[..]
Dacht dat codeine alleen in zware medicatie zat.. dus ben jij een uber aansteller????
Mensen die voor ieder pijntje zon ding nemen![]()
Maar toch schijnt het goed te zijn voor je lichaam (ooit eens op tv gehoord.. dat eens in de week goed is)
een aspirine ja, verlaagd de kans op een hartinfarctquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:04 schreef pmensink het volgende:
[..]
Dacht dat codeine alleen in zware medicatie zat.. dus ben jij een uber aansteller????
Mensen die voor ieder pijntje zon ding nemen![]()
Maar toch schijnt het goed te zijn voor je lichaam (ooit eens op tv gehoord.. dat eens in de week goed is)
dat verklaart een boelquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:45 schreef Koewam het volgende:
Ik heb in de afgelopen 5 jaar 0 medicijnen genomen.![]()
Dan wel graag die kogels van 600mg.quote:
2 van 400mgquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:47 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dan wel graag die kogels van 600mg.
200 en 400 is voor homo's.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:40 schreef Netsplitter het volgende:
Ibuprofen is gecontra-indiceerd als je een hartziekte hebt. Dat is iets anders dan dat het slecht voor je hart zou zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:43 schreef thefunny het volgende:
Ibuprofen is slecht voor je hart trouwens. De kans op een hartinfarct wordt met ibuprofen met iets van 30% verhoogd.
Wellicht ben je in de war met aspirine, die de bloedstolling vermindert? Het wordt nogal eens toegediend om recidieven te voorkomen bij hersenbloedingen; ik heb er echter nog nooit van gehoord dat het je overlevingskans bij een hartinfarct zou vergroten.quote:Met paracetamol gaat dat juist naar beneden, omdat para's je bloed verdunnen en je overlevingskans bij een hartinfarct juist verhoogt.
Sterker nog die met codeïne kan je als goed is alleen op recept verkrijgen. Staat er iig apart bij vermeld als het erin zit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:40 schreef PeRi het volgende:
[..]
Je hebt ook paracetamol zonder codeïne.
het verkleint alleen de kans op een hartinfarct omdat je bloed dunner is.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:06 schreef m021 het volgende:
[..]
Ibuprofen is gecontra-indiceerd als je een hartziekte hebt. Dat is iets anders dan dat het slecht voor je hart zou zijn.
[..]
Wellicht ben je in de war met aspirine, die de bloedstolling vermindert? Het wordt nogal eens toegediend om recidieven te voorkomen bij hersenbloedingen; ik heb er echter nog nooit van gehoord dat het je overlevingskans bij een hartinfarct zou vergroten.
Dan is het gezonder om gewoon elke dag een lekkere spuit Fraxiparine te zettenquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:43 schreef switchboy het volgende:
[..]
het verkleint alleen de kans op een hartinfarct omdat je bloed dunner is.
Dat is asperine, paracetamol verdunt je bloed niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:43 schreef switchboy het volgende:
[..]
het verkleint alleen de kans op een hartinfarct omdat je bloed dunner is.
Ibuprofen is voor mietjes! Ik slik gewoon propyfenazon!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:38 schreef verliefdekloon het volgende:
de drie klanten voor mij, 1 dame op leeftijd, eentje van 40 en een van 19 jaar kochten allemaal Ibuprofen.
eigenlijk als ik bij een drogist ben dan staan er altijd wel mensen in de rij die Ibuprofen kopen.
als je zegt: " ik heb een beetje hoofdpijn" dan is er altijd wel iemand in de buurt die je een Ibuprofen aanbiedt.
ik kens zelfs mensen die die dingen slikken als anti-kater middel.
hallo mensen, je gaat geneesmiddelen toch niet slikken bij het minste of geringste?
een keer hoofdpijn of een ander pijntje gaat zo ook wel over!
kansloos, mietjes die voor alles meteen pijnstillers slikken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibuprofen
Ik zeg ook niet dat je helemaal geen pijnstillers moet nemen, maar om nou op te gaan scheppen over wie de sterkste neemt... het is je piemel niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:05 schreef octopussy het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat je bij pijn het beste een hoge dosis pijnstillers kan nemen (zeg 800 mg) om een block te maken. Dus niet elke paar uur een pilletje.
Ik snap trouwens niet zo waarom die bikkels hier zo graag pijn willen lijden... het is een soort van sadomasochisme lijkt wel. Als ik ongesteld ben (krrrrramp) dan geeft die pijn me geen goed gevoel over mezelf ofzo. Gewoon een paar pillen in je mik gooien, kan je maag heus wel tegen.
Inderdaad, ik ben een mietje.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Mensen die denken dat ze stoer zijn omdat ze zware pijnstillers gebruiken.![]()
Eigenlijk ben je dan gewoon een groter mietje.![]()
En ook nog eens een sukkel die zijn maag naar de kloten helpt.![]()
Helaas maken ze daar geen pilletjes tegen.
Het topic gaat toch juist over opscheppers die NOOIT een pijnstiller nemen? Die mensen die te besodemieterd zijn om een paracetamolletje te nemen als ze koppijn hebben en daardoor maar 50% productief voor hun baas. Die mensen die dus eigenlijk stelen van de maatschappij omdat ze als een huilie bang zijn dat een paracetamolletje een gat in hun maag brandt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je helemaal geen pijnstillers moet nemen, maar om nou op te gaan scheppen over wie de sterkste neemt... het is je piemel niet.![]()
Zie je zelf de contradictie in je post niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als anti-kater middel zou ik anders echt geen paracetamol nemen. Of je moet weinig waarde aan je lever hechten.
Lol dude, bij af en toe een pijnstiller nemen voor hoofdpijn treedt er echt geen gewenning op. Alleen mensen die vanwege chronische pijn de hele dag pillen slikken hebben kans dat ze hun dosering op een gegeven moment moeten verhogen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:12 schreef Darkmind het volgende:
[..]
gebruik nooit pijnstillers, want als ik het dan echt een keer nodig heb dan werkt het tenminste nog en je lichaam geeft niet voor niks een pijnsignaal af!
ja dat stikt er daar echt van... van die winkels met die groene knipperende plustekens er bovenquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:04 schreef Mustard_Man het volgende:
in parijs zitten er in elke straat 3 pharmacies.![]()
eh, nee. Misschien omdat er geen contradictie in mijn post zit?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:12 schreef Darkmind het volgende:
[..]
Zie je zelf de contradictie in je post niet?
Dus jij vindt dat alcohol an sich niet slecht voor je lever is?quote:Op maandag 25 september 2006 11:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
eh, nee. Misschien omdat er geen contradictie in mijn post zit?
en haske goed bij hoofdpijn!!quote:Op maandag 25 september 2006 13:12 schreef Witte-wijn het volgende:
[..]
Tylenol is gewoon paracetamol!!!
Goedkoper: kwartiertje je adem inhouden...quote:Op maandag 25 september 2006 14:26 schreef PvtRyan het volgende:
Gewoon een bekertje wasbenzine drinken, helpt tegen alle pijntjes en kwaaltjes!![]()
Dat lukt je niet. het schijnt zo te zijn dat als je het bewustzijn verliest dat je dan vanzelf weer adem gaat halenquote:Op maandag 25 september 2006 15:18 schreef Levitation het volgende:
[..]
Goedkoper: kwartiertje je adem inhouden...![]()
Yup. Het autonome (de naam zegt het al) zenuwstelsel zet de ademhaling weer in gang zodra je flauwvalt.quote:Op maandag 25 september 2006 16:07 schreef switchboy het volgende:
[..]
Dat lukt je niet. het schijnt zo te zijn dat als je het bewustzijn verliest dat je dan vanzelf weer adem gaat halen![]()
EMO!!!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:38 schreef verliefdekloon het volgende:
Dat is inderdaad vrij vreemd. Vanaf elk punt lijkt het wel alsof je minimaal 2 van die groene kruizen ziet...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:04 schreef Mustard_Man het volgende:
in parijs zitten er in elke straat 3 pharmacies.![]()
vind ik niet maar het is maar net wat je meekrijgt qua opvoeding, als je ouders snel een tabletje namen doen de kids dit ook snellerquote:Op maandag 25 september 2006 23:40 schreef Yildiz het volgende:
Mag ik trouwens vragen hoeveel men gemiddeld slikt? 1 pilletje per week? 1 per maand?
Ik haal net aan 2 pijnstillers per jaar, max. Ik bedoel, je weet op een gegeven moment je grens toch wel, en dat je even rust moet nemen omdat je anders hoofdpijn krijgt? Of is dat 'te zweverig'?
Als ik hoofdpijn heb dan slik ik een pijnstiller. Wellicht ga je je dan onbewust toch wat rustiger gedragen of komt de hoofdpijn juist als je even wat rustiger bent waardoor het slechts lijkt of de pijnstiller de pijn stilt/wegneemt maar ik zie niet in waarom ik geen gebruik zou moeten maken van de mogelijkheden die de medische wetenschap mij biedt.quote:Op maandag 25 september 2006 23:40 schreef Yildiz het volgende:
Mag ik trouwens vragen hoeveel men gemiddeld slikt? 1 pilletje per week? 1 per maand?
Ik haal net aan 2 pijnstillers per jaar, max. Ik bedoel, je weet op een gegeven moment je grens toch wel, en dat je even rust moet nemen omdat je anders hoofdpijn krijgt? Of is dat 'te zweverig'?
Paracetamol? Je bedoelt zeker Aspirine. Aspirene is een NSAID en remt het zogenaamde Tromboxaan A2, Tromboxaan A2 is verantwoordelijk voor de bloedstolling. Door remming ervan stolt bloed minder snel en kunnen er geen propjes onstaan die hartvaten kunnen laten verstoppen. En aspirines worden idd daarom na een hartinfarct toegediend.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:43 schreef thefunny het volgende:
Ik slik codeïne als ik ga programmeren.
Ibuprofen is slecht voor je hart trouwens. De kans op een hartinfarct wordt met ibuprofen met iets van 30% verhoogd.
Met paracetamol gaat dat juist naar beneden, omdat para's je bloed verdunnen en je overlevingskans bij een hartinfarct juist verhoogt.
Oh nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Ik bedoel meer, slik je bij het minste geringste al een pilletje?quote:Op maandag 25 september 2006 23:45 schreef FJD het volgende:
[..]
Als ik hoofdpijn heb dan slik ik een pijnstiller. Wellicht ga je je dan onbewust toch wat rustiger gedragen of komt de hoofdpijn juist als je even wat rustiger bent waardoor het slechts lijkt of de pijnstiller de pijn stilt/wegneemt maar ik zie niet in waarom ik geen gebruik zou moeten maken van de mogelijkheden die de medische wetenschap mij biedt.
Net zoals Ibuprofen een NSAID is.. Deze remmen zowel de COX 1 als de COX 2. Waar COX 2 zorgt voor pijn (dus remming is minder pijn) en COX 1 voor de bloedstolling, maag en darm (dus ook de bijwerkingen als maagklachten etc.).quote:Op maandag 25 september 2006 23:49 schreef DR878 het volgende:
[..]
Paracetamol? Je bedoelt zeker Aspirine. Aspirene is een NSAID en remt het zogenaamde Tromboxaan A2, Tromboxaan A2 is verantwoordelijk voor de bloedstolling. Door remming ervan stolt bloed minder snel en kunnen er geen propjes onstaan die hartvaten kunnen laten verstoppen. En aspirines worden idd daarom na een hartinfarct toegediend.
Ik heb een periode gehad dat ik elke dag hoofdpijn had en te eigenwijs was om een pijnstiller te nemen... dat heb ik ook niet heel lang volgehouden...quote:Op maandag 25 september 2006 23:40 schreef Yildiz het volgende:
volgens mij was het andersom hoor!quote:Op maandag 25 september 2006 23:49 schreef DR878 het volgende:
[..]
Paracetamol? Je bedoelt zeker Aspirine. Aspirene is een NSAID en remt het zogenaamde Tromboxaan A2, Tromboxaan A2 is verantwoordelijk voor de bloedstolling. Door remming ervan stolt bloed minder snel en kunnen er geen propjes onstaan die hartvaten kunnen laten verstoppen. En aspirines worden idd daarom na een hartinfarct toegediend.
Juist snap ook niet dat zoveel mensen er zo makkelijk naar grijpen. maar ach als ik koppijn heb is dat meestal ook m'n eigen schuldquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:29 schreef Semargofni het volgende:
Ik slik geen troep zoals paracetamol of ibuprofen. En als ik het een keer zou gebruiken dan werkt het tenminste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |